Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 10:33
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Momenteel ben ik bezig met scenario's en scripts aan het bedenken voor een visie op de toekomst.

Hierbij zou ik ook graag de visies, de voorspellingen, de gedachtegangen e.d. willen weten.

Dus hierbij de vraag hoe zie jij de toekomst in, opgedeeld in: negatief , positief, het hoe en waarom, wat er gaat gebeuren, hoe dat gaat gebeuren enzovoorts enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 15:14
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Mijn eigen toekomstvisie is niet superpositief, maar toch ben ik benieuwd naar die van anderen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:52
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik hoop dat de mensen minder industrieel worden..en meer afkijken van de natuur...dus met de natuur leven ipv van de natuur..
Oud 07-04-2004, 10:01
Verwijderd
Ik denk dat het steeds erger word in de wereld, en na een climax van lijden komt de Dag des Oordeels, en we zullen leven op een nieuwe aarde waar we allemaal in harmonie zullen leven.

Ik vraag me af of die nieuwe aarde Mars zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:44
Verwijderd
everybody dies and nobody lives happily ever after
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:37
actionhank
actionhank is offline
Jammer altijd dat pessimistische

Het zit echt in de mens ingebakken om overal alleen maar een rechte (vaak neerwaartse) lijn in te zien volgens mij.

Ik denk dat het allemaal wel goedkomt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:25
Verwijderd
De wereld stevent op dit moment af op een grote verandering, omdat het zo niet langer door kan gaan. Er zal iets gebeuren waardoor veel zal veranderen (Ik weiger dit de dag des oordeels te noemen), misschien gaat dat langzaam aan, misschien plotsklaps. De mensheid zal ontwaken en alles zal anders gaan..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:41
beaming eye
beaming eye is offline
Denk dat vooral de westerse cultuur alleen nog maar op entertainment zal gaan draaien,
De armere landen die de dupen zijn van onze economische manier van handelen waaronder VS zullen wraak nemen, dus wieweet wel een oorlog maar dan in de vorm van opblazen.
en het zou misschien niet eens zo heel lang kunnen duren voordat we nog duidelijker dingen uit openbaringen zien gaan gebeuren, maar daar wet ik niet genoeg van om uitspraak over te doen, houd wel van de kijk die Luther had, nml:
Als Jezus morgen terug komt, plant ik vandaag nog een boom..

anyway volgens mij gaat het leven hier nog meer en meer naar de kloten, als niet door oorlog dan wel door nog meer ziekte's, tjah als we maar winst draaien he!!
Oud 07-04-2004, 19:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 07-04-2004 @ 20:41 :
Denk dat vooral de westerse cultuur alleen nog maar op entertainment zal gaan draaien,
De armere landen die de dupen zijn van onze economische manier van handelen waaronder VS zullen wraak nemen, dus wieweet wel een oorlog maar dan in de vorm van opblazen.
en het zou misschien niet eens zo heel lang kunnen duren voordat we nog duidelijker dingen uit openbaringen zien gaan gebeuren, maar daar wet ik niet genoeg van om uitspraak over te doen, houd wel van de kijk die Luther had, nml:
Als Jezus morgen terug komt, plant ik vandaag nog een boom..

anyway volgens mij gaat het leven hier nog meer en meer naar de kloten, als niet door oorlog dan wel door nog meer ziekte's, tjah als we maar winst draaien he!!
zou ik ook doen! als jezus die boom ziet weet je zeker dat hij een liefdevolle opgroeiing krijgt!

ennuh een betere wereld begint bij jezelf (en alles doen wat in het NT staat)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:46
sextinction
sextinction is offline
er gebeurt helemaal niks
Oud 13-04-2004, 17:13
esprit-chick
esprit-chick is offline
toekomstvisie is iets heel eenzijdigs; je hebt een of een paar beeldenb van iets wat er met jou als persoon of met de wereld op zich zou kunnen gebeuren,
ik denk dat er vele mogelijkheden meer zijn, hoe vaak gebeuret iets nou zoals je had verwacht?????
zelden, meestal is er iets waardoor het weer totaal omgegooid wordt, een beetje als een wiskundig boomdiagram, je kan alle kanten op en alles geeft weer een ander resultaat.

hoe ik mijn toekomst zie of die van de wereld is duz niets meer dan fictie, je verwachtingen lopen waarschijnlijk toch weer anders, maar dat schijnt er hier niet toe te doen,

ik denk dat als je naar de lange termijn kijkt, de wereld zeer drastisch zal veranderen
ik denk dat de onderlinge verschillen tussen mensen uiteindelijk weg zullen vallen, iedreen zal door zeer grootschalige idealen, wat betreft uiterlijk en normen en waarden min of meer hetzelfde worden.
ik denk ook dat het materialisme en die constante prestatiedrang, de uiteindelijke oorzaak zijn van het einde der tijden om het zo maar even uit te drukken, de wereld zal niet eeuwig blijven bestaan, hoe lang het allemaal nog zal durten is natuurlijk nog jmaar de vbraag, ik sluit het niet uit dat er door een grote fout als een kernoorlog oid al een ander bestaan zal komen waarin mensen heel anders gaan leven, meer met high-tech electronica ed om zuiniger met fossiele brandstoffen tye kunnen omgaan, maar dit zalk denk ik ook niet zo lang stand houden
mensen blijven mensen he...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:20
EggeD
EggeD is offline
Hmmm, misschien dat er door de (helaas groeiende) commercie steeds meer mensen zich naast de maatschappij gaan plaatsen, als een reactie. Ik merk het al bij mezelf en zie het een beetje gebeuren. Onthaasting, een soort van vluchten. Wat vinden jullie hiervan ?
Oud 14-04-2004, 16:46
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
helemaal mee eens.....maatschappij draait tegenwoordig alleen nog maar om geld...geld s handig..maar veel mensen (en vooral mensen met macht) zijn hierin een beetje doorgeschoten vind ik
Oud 14-04-2004, 17:17
RockGuru
RockGuru is offline
Het leven zal doorgaan zoals het altijd is door gegaan.
Met andere woorden;

Wij mensen zullen doorgaan met elkaar om zeep te helpen,

net zoals wij dat altijd al hebben gedaan.
Dat moralistische gezeik over de Dag des Oordeels is net waarschijnlijk als dat mijn cavia leert fietsen.
Wij mensen zijn biologisch gezien nog altijd dieren, dus met dezelfde driften en eigenschappen.
Wij mensen zullen arrogant, egocentrisch en moorddadig blijven.
Gewoon omdat dat in onze aard zit.

Oh, en als wij mensen de wereld niet naar de kloten helpen doet de zon dat wel. Ik heb laatst ergens gelezen dat over 5 miljard jaar de zon ontploft en de Aarde meeneemt in die ontploffing.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 07:55
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 14-04-2004 @ 18:17 :
Oh, en als wij mensen de wereld niet naar de kloten helpen doet de zon dat wel. Ik heb laatst ergens gelezen dat over 5 miljard jaar de zon ontploft en de Aarde meeneemt in die ontploffing.
Whaha, 5 miljard jaar. De kans dat de mens dan nog bestaat en niks tegen die ontploffing kan doen is wel 0,0000.. %. Stel namelijk DAT de mensheid er nog is (wat ik ernstig betwijfel) zijn ze technologisch gezien heus wel in staat de Aarde te beschermen of te voorkomen dat de Zon ontploft, desnoods eerst een exacte replica van Zon en Aarde te maken en die te vervangen na de ontploffing Pfff haha 5 miljard jaar.
Oud 15-04-2004, 12:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 14-04-2004 @ 18:17 :
Ik heb laatst ergens gelezen dat over 5 miljard jaar de zon ontploft en de Aarde meeneemt in die ontploffing.
Dan heb je dat niet goed gelezen. De zon ontploft niet, maar zwelt op tot een rode reus, waarbij Mercurius en Venus door de rode reus worden opgeslokt en het leven op aarde verdwijnt als gevolg van de hoge temperatuur. Vervolgens stoot de rode reus de buitenste gaslagen van zichzelf af en gaat over in een planetaire nevel. Zodra deze planetaire nevel is verdwenen blijft er alleen nog maar een witte dwerg over, die geleidelijk aan afkoelt, met daar omheen een eerst verschroeide, en inmiddels bevroren aarde. Supernova-explosies, zoals jij beschrijft, doen zich alleen voor bij zeer zware steren, dus sterren met een massa van meer dan 10 maal de zonsmassa.
Oud 15-04-2004, 13:44
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 15-04-2004 @ 13:56 :
Dan heb je dat niet goed gelezen. De zon ontploft niet, maar zwelt op tot een rode reus, waarbij Mercurius en Venus door de rode reus worden opgeslokt en het leven op aarde verdwijnt als gevolg van de hoge temperatuur. Vervolgens stoot de rode reus de buitenste gaslagen van zichzelf af en gaat over in een planetaire nevel. Zodra deze planetaire nevel is verdwenen blijft er alleen nog maar een witte dwerg over, die geleidelijk aan afkoelt, met daar omheen een eerst verschroeide, en inmiddels bevroren aarde. Supernova-explosies, zoals jij beschrijft, doen zich alleen voor bij zeer zware steren, dus sterren met een massa van meer dan 10 maal de zonsmassa.

Ik zeg ook alleen maar wat ik erover lees in de krant en zie op Discovery Channel hoor... sjeez...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 15-04-2004 @ 14:44 :

Ik zeg ook alleen maar wat ik erover lees in de krant en zie op Discovery Channel hoor... sjeez...
Rustig maar. Het was ook niet zo verwijtend bedoeld als het misschien wel over kwam.
Oud 15-04-2004, 14:06
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 15-04-2004 @ 15:04 :
Rustig maar. Het was ook niet zo verwijtend bedoeld als het misschien wel over kwam.
Naah, tis wel okee hoor.
Het heelal enzo is niet mijn sterkste punt van kennis. Ik geloof je direct wat je allemaal zei.

Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 15:56
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 15-04-2004 @ 15:06 :
Naah, tis wel okee hoor.
Het heelal enzo is niet mijn sterkste punt van kennis. Ik geloof je direct wat je allemaal zei.

Misschien bedoelde je een sterke zonnewind. Laatst zag ik op tv dat er speculaties de ronde gingen dat de zon het de laatste tijd rustig aan doet wat dat betreft en dat er zich in de toekomst grotere explosies aan het oppervlak van de zon gaan voordoen. Deze straling zou de ozon in de ozonlaag vernietigen en een enorme mondiale aurora veroorzaken, waardoor de mens levend zou verbranden.
Reageren

Regels voor berichten