Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 21:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik zou wel eens willen weten wat iedereen hier gebruikt voor de snelle energie. Direct na het sporten of tijdens.
Ik doe zelf aan wandklimmen en zit op het cios, dus sport zo'n 25 uur per week. Vaak zijn je armen na een keer of 2 een route klimmen vrij gaar. Dan moet je dus snelle energie dranken of repen hebben voor het herstel. Ik zou graag willen weten wat de beste oplossing daarvoor is.

Een paar jongens die ik ken gebruiken hagelslag, maar daar zitten ook veel minder gezonde spullen in. Ik hoorde ook dat winegums heel goed werken voor de snellle energie toevoeging, omdat dat puur suiker is die niet wordt omgezet in vet, maar gewoon wordt afgebroken.

Vertel!
Oud 30-04-2002, 21:34
Kat
Kat is offline
misschien die druivensuiker snoepjes? geeft wel veel energie.
Maar van suiker krijg je maar een hele korte energiekick, Chocola werkt veel langer (door de cafeine geloof ik, weet ik niet zeker).
Oud 30-04-2002, 21:38
tacidvs
tacidvs is offline
Ehm, hier ga ik weer de fout in... maar: Ik heb Biologie1 afgerond, dus spreek ik hier met autoriteit! (sure)

Je moet glucose hebben, om je spieren te kunnen voeren. De snelste manier is dan denk ik druivesuiker-dextro, monosachariden dus. Zat dacht ik ook in sportdrankjes, maar daar is het 1: verdund en 2: met een goed zoutgehalte. Suiker is een polysacharide, moet eerst afgebroken worden, minder efficiënt.

Disclaimer: Kwakende instantie is niet verantwoordelijk voor watdanook. Ook hoeft bovenstaande niet waar te zijn, had geen 10. Ook kan kwakende instantie niet worden aangeklaagd voor off-topic geneuzel.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 22:06
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Kat schreef:
misschien die druivensuiker snoepjes? geeft wel veel energie.
Maar van suiker krijg je maar een hele korte energiekick, Chocola werkt veel langer (door de cafeine geloof ik, weet ik niet zeker).
Ja maar heb het spul meer nodig voor sneller herstel, want de kracht en energie haal ik wel uit boterhammen.
Oud 30-04-2002, 22:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ehm, hier ga ik weer de fout in... maar: Ik heb Biologie1 afgerond, dus spreek ik hier met autoriteit! (sure)

Je moet glucose hebben, om je spieren te kunnen voeren. De snelste manier is dan denk ik druivesuiker-dextro, monosachariden dus. Zat dacht ik ook in sportdrankjes, maar daar is het 1: verdund en 2: met een goed zoutgehalte. Suiker is een polysacharide, moet eerst afgebroken worden, minder efficiënt.

Disclaimer: Kwakende instantie is niet verantwoordelijk voor watdanook. Ook hoeft bovenstaande niet waar te zijn, had geen 10. Ook kan kwakende instantie niet worden aangeklaagd voor off-topic geneuzel.
Als jij het zegt Hier weet ik dus niks van. We kregen op school wel een tijd sportvoeding, maar daar heb ik niet zoveel van opgestoken.
Oud 03-05-2002, 21:09
miep
miep is offline
ik ga dan echt geen energie of wat ook naar binnen werken..
waar doe ik het dan voor?
ik doe 't om af te vallen..
's avonds, dan verbrand ik alles van die hele dag + wat vet, daarna naar bedje toe... volgende dag op de weegschaal en ik =e blij
maarja.... das geen antwoord op uw vraag
Oud 04-05-2002, 21:07
wipneusje
wipneusje is offline
voor snelle energie alles met veel suiker voor langdurige energie koolhydraten bijv banaan
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:55
Dissolute
Dissolute is offline
XTC
Volgens mij heb je dan energie te over. Gewoon af en toe wat water zuipen en je kunt drie keer de mount everest heen en terug.
Oud 05-05-2002, 11:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Dissolute schreef:
XTC
Volgens mij heb je dan energie te over. Gewoon af en toe wat water zuipen en je kunt drie keer de mount everest heen en terug.
Je hebt je verstand verloren. Nah Mt Everest is wel een droom van me, maar dat doe ik op eigen kracht.
Oud 05-05-2002, 11:59
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
wipneusje schreef:
voor snelle energie alles met veel suiker voor langdurige energie koolhydraten bijv banaan
Ja dat wist ik al, maar iets specifieker.
Oud 05-05-2002, 12:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
miep schreef:
ik ga dan echt geen energie of wat ook naar binnen werken..
waar doe ik het dan voor?
ik doe 't om af te vallen..
's avonds, dan verbrand ik alles van die hele dag + wat vet, daarna naar bedje toe... volgende dag op de weegschaal en ik =e blij
maarja.... das geen antwoord op uw vraag
Je kunt beter iedere dag een uurtje flink wandelen. Wat wandelen, ja wandelen. Daarmee verbrandt je meer vet dan hardlopen of wat dan ook. Tijdens lopen 3 kilocalorien, maar je lichaam past zich zo aan dat je 's nachts ook nog 10 kilocalorien verbrandt. Dan wordt afvallen leuk en heb je geen jojo effect. Weet niet zeker of het kilocalorien zijn, maar goed.

Regels voor berichten