Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 17:29
Debje
Debje is offline
in de klas begint het echt vervelend te worden, mensen kraken elkaar de hele tijd af, bedreigen elkaar met de dood en schelden elkaar voor de meest verschrikkelijke dingen uit..
de laatste dagen lijkt het wel alsof ze mij moeten hebben, waarschijnlijk omdat ik ook niet meer zo gezellig ben als in het begin van het jaar, dat heeft zijn redenen..
vandaag was echt de druppel, zo'n gastje die dit jaar nieuw is denkt nu opeens stoer te kunnen doen, elke keer als er een grap wordt gemaakt betrekt hij mij daarin..
bijv: een jongen in me klas zei: "d. heeft een vriendin, erg he? hoe kan hij echt een vriendin krijgen?" toen zei dat irritante gastje: ja, zijn vriendin zit voor me (ik zat voor hem)
hij zei ook toen ik corvee had: "ze zouden het echte vuil eens op moeten ruimen, jou bijv.!"
als ik wat terug zeg gaat hij er steeds over door, dus dat doe ik niet meer, ik negeer het gewoon, maar nu zijn er nog meer van die mongolen die ook irri doen.. de hele tijd afkraken en vreselijk schelden terwijl ik helemaal niks gedaan heb..
maar ik ga niet vragen waarom ze het doen, dan krijg je toch zo'n antwoord "omdat je dom bent" of "omdat je een hoer bent"..
ik ga straks naar een ouderavond, dan denk ik dat ik het tegen mijn mentor vertel en vraagt of hij iets weet.. en dan blijf ik morgen een dagje thuis, even rust..
denken jullie dat dat een goede oplossing is? of weten jullie een andere oplossing?

ik had ook gessoliciteerd voor een heel leuk baantje in een winkeltje, zaterdag kwam mijn moeder er toevallig en toen kwamen ze er in het gesprek op dat ik nog steeds niks had gehoord.. toen zeiden ze daar dat ik aangenomen was!
vandaag was ik er langs gegaan omdat ik daarna weer niks meer gehoord had, nu zeiden ze dat ze iemand anders hebben! (het is waarschijnlijk een meisje uit mijn klas, die én heel ver weg woont, en ik dichtbij én nog nooit een baan heeft gehad, en ik wel

verder doen mijn ouders ook nog eens tegen me alsof het ze niks kan schelen, en mijn vrienden zeggen spijtig dat ze me ook niet kunnen helpen (begrijpelijk toch wel)

wie vrolijkt me op? of heeft tips of adviezen?
Oud 23-03-2004, 17:35
Verwijderd
*herkenning*

kweet verder nie echt wat ik moet zeggen, maar er is een topic, 'het anti dip tips topic' ennuh daar staan een hoop tips in !
kun je zoeken via de zoekfunctie als t goed is
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:58
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Een nieuwkomertje zei je? Ik had ook zo'n puist in mijn omgeving die het verdiende om uitgeknepen te worden. Was zo'n brugklassertje dat mij als laatstejaars af liep te zeiken. Ik had gepraat, gevraagd waarom, gezegd dat ik het niet leuk vond, hem geduwd, gedreigd enzovoorts. Maar hij bleef doorgaan. Op een dag hoorde ik slecht nieuws over een bekende van mij en was ik in een slecht humeur. Ik liep toevallig langs dat rotjoch met z'n maaten en weer "ooh kijk uit want straks gaat hij mij slaan!"
Ik stopte, draaide mij om, nam een paar hele snelle passen naar hem en sloeg hem nog sneller met een gebalde vuist op zijn neus en wandelde daarna boos weg.
Scheen dat ik dat joch goed geraakt had want hij moest best wel janken.

Daarna nooit meer last van hem gehad. Ik hoorde ook nog een suggestie van iemand anders: Gewoon dat joch verslaan in zijn eigen spel. Dus hem bestuderen en daarna langzaam systematisch kapot maken met zijn zwakheden. Dan druipt de rest ook wel af aangezien ze een sukkel heus niet zullen steunen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:34
littlegurl
littlegurl is offline
Hej,
Ok ik begin bij het makkelijkste...

Je baantje,
Ik weet niet waarj e hebt gesolliciteerd, maar werkgevers zoeken altijd iemand die past in het team en waarvan ze denken dat die goed in het bedrijf zal functioneren. Je moet dat ook niet persoonlijk opvatten en gewoon wat anders zoeken! het is natuurlijk een teleurstelling maar ik denk dat je je daar wel overheen kan zetten en t zomerseizoen komt er aan, en de eindexamenleerlingen doen eindexamen en veel nemen ontslag, dus er komen genoeg baantjes vrij!!!

Je ouders,
Ze doen alsof het hun niks kan schelen wat er met hun dochter is. Iedere ouder kan het was schelen wat er is met hun kind, dat is gewoon zo. Misschien vat je het allemaal een beetje zo op en omdat je het zo moeilijk hebt verwacht je heel veel steun en die krijg je dan niet. Het kan ook dat je ze zelf neit laat zien hoe erg het voor je is, of dat ze niet goed weten hoe ze er mee om moeten gaan. Hier kan je over praten en zeggen dat je er heel erg mee zit en hun steun hard nodig hebt!

School,
Wat een rotjochie zeg!!!!
Maar aan dat soort irritante ventjes is vaak weinig te doen, ze zijn populair en weten dat van zichzelf en denken dat ze dan maar iedereen kunnen afzeiken. Naar hem toegaan heeft geen zin en blijkbaar heeft hij zo veel invloed dat je vriendinnen ook al niks kunnen doen. Dan zit er maar één ding op en idd naar je mentor gaan, je ouders kunnen op die ouderavond ook nog eens wat zeggen, zodat je mentor weet dat het niet om simpel pubergedrag gaat maar om echt vervelend gepest!

Sterkte!!
Liefs,
Littlegurl
Oud 23-03-2004, 18:46
Verwijderd
Ik denk niet dat niet naar school gaan een oplossing is, maar het is idd soms wel nodig om even een dagje rust te hebben. Ik zou er zeker ook met iemand op school over praten (wat je dus ook van plan bent) en dan ook goed duidelijk maken dat het echt niet leuk is, enz. Hopelijk heeft het er over praten met je mentor effect.

Van dat baantje vind ik een beetje vreemd hoe dat is gegaan...sowieso raar dat zij jou niks hebben laten horen, wat toch eigenlijk wel zou moeten (sowieso, of ze je nou aannemen of niet). Als je wilt weten waarom ze haar aangenomen hebben en niet jou, kun je ze dat misschien vragen, dan weet je de reden iig en hoef je je niet zelf allerlei dingen in je hoofd te halen.

Ik denk wel dat het je ouders wat kan schelen. Praat je wel eens met ze er over? En wat zeggen ze dan? Of denk je dat het ze niks kan schelen? En waarom denk je dat dan?

Zoek dingen die je leuk vindt, ga iets leuks doen met vrienden ofzo. Ze hoeven je niet te helpen als een psycholoog ofzo, maar ze kunnen je vast wel opvrolijken, leuke dingen met je doen, naar je luisteren als dat nodig is, je zo nu en dan eens een knuffel geven of wat dan ook. Misschien kun je er ook met je ouders over praten en vragen of zij je willen steunen. En idd met je mentor. Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:18
Fantôme
Fantôme is offline
hoihoi!!!

wat een onvolwassen megakinderachtig gedrag van dat joch zeg! zo kinderachtig... maar wel vreselijk voor jou
Ik vind het goed dat je ermee naar je mentor gaat, ermee blijven rondlopen en het niet vertellen is namelijk niet goed.

Wat leonoor ook al zegt.. je vriendinnen vinden het misschien moeilijk om voor jou op te komen. Je zou dat zwak kunnen noemen of niet.... Maar probeer gewoon leuke dingen met je vriendinnen te biljven ondernemen, zodat niet je hele sociale leven, door die ene jongen die het voor jou op school ook akl verpest, verpest word!! Dan geef je hem in feite wat hij wil. en moet dat?!! tuurlijk niet...!!

je baantje...Wat iedereen al zegt. Dat je niet bent aangenomen ligt niet aan jou persoonlijk. Hoe kan dat ook?! Ze hebben niet eens de tijd om jou als persoon te leren kennen. Soms moeten ze gewoon een keuze maken, en die keuze zal waarschijnlijk op heel andere dingen gebasseerd zijn... wie weet, is ze wel het nichtje van de chef of wat dan ook Als je er echt erg mee zit, ga idd vragen waarom jij niet bent aangenomen. Je zult zien dat het niks met jou te maken heeft.

knufff, Wendy
Oud 28-03-2004, 03:09
Debje
Debje is offline
Hoi lieve mensen
Allereerst heel erg bedankt voor alle lieve antwoorden en adviezen, dat maakt me blij
Oud 28-03-2004, 10:49
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Debje schreef op 28-03-2004 @ 04:09:
Hoi lieve mensen
Allereerst heel erg bedankt voor alle lieve antwoorden en adviezen, dat maakt me blij
*woei* dit soort reacties maken mij blij
Oud 28-03-2004, 11:00
Verwijderd
Zeg Debje,

Ik las je verhaal, en misschien is dit wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik moet zeggen dat ik je situatie wel herken.
Toen ik op de Havo zat was ik ( tot en met de 2e keer 4e klas ) ook het pispaaltje van de klas omdat ik zeker wist dat ik professioneel muzikant wilde worden, en daarin ook de enige was. Reden genoeg voor een paar gasten om mij het leven zo zuur mogelijk te willen maken.
Na een jaar ofzo ontdekte ik dat dat plebs zelf nog helemaal geen toekomst beeld had, en ook niet echt iets hadden van een hobbie waar ze erg goed in waren, en dat laatste had ik wel, namelijk mijn trompet. En dat heeft mij erdoor heen getrokken. TOen ik voor de 2e keer 4 havo deed, trok het allemaal wat bij en werd het wel gezellig.

mijn tip voor jou is trek er zo weinig mogelijk van aan, en hou je vast aan de dingen waar jij mee bezig bent, en die jouw ding zijn.

Hou je haaks
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 11:39
Verwijderd
Ik heb deze situatie ook gehad, het pispaaltje zijn van de klas. Het begint erg vaak met een nieuweling in de klas, die zich "bewijzen" wil en daarom maar willekeurig iemand aanwijst om te pesten. Ik heb daar erg onder geleden, en het pesten liep dan ook volledig uit de hand. Daarom ben ik ook naar m'n mentor gedaan, maar daardoor kreeg ik weer het etiket "verklikker". Als je naar een mentor oid gaat, ben je dat niet! Een mentor wordt ervoor betaald, om het zo maar te zeggen. ( ). Dus, ga naar je mentor. En iig sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:01
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik ken dit verhaal ook wel een beetje, ik werd in de 2e ook een jaar lang gepest, door iemand die populair wilde worden ten koste van andere (ik), wat hem ook nog lukte. Ik deed op dat moment weinig terug, was een erg onzeker tijd voor me, maar in de 3e zat ik niet meer bij hem in de klas, en alles werd beter. In de 5e zat ik ineens wel weer bij hem in de klas en leek het weer dezelfde kant op te gaan. Ik drukte het alleen dit keer direct de grond in, door gepaste opmerkingen terug te geven en hem duidelijk gemaakt dat hij me niets meer kon maken.

Echt veel heb je hier niet aan, maar als tip heb ik wel dat je gewoon zijn zwakke plekken moet zoeken en dat tegen hem gebruiken. Probeer ook opmerkingen zodanig te ontkrachten dat hij zichzelf er mee voor lul zet. Er zit ook vaak een bepaald patroon in de werkwijze van zo'n persoon. Hij maakt waarschijnlijk veel opmerkingen over hetzelfde of in dezelfde trent. Probeer je er op in te stellen en verwacht in situaties dat hij wat gaat zeggen en probeer dan er meteen op te reageren, en hemzelf en andere in laten zien dat wat hij zegt bullshit is. Sterkte ermee iig.
Reageren

Regels voor berichten