Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kan er nog fatsoenlijk gediscusseerd worden. Wanneer is een rechter rechtvaardig. Wanneer Jantje z'n buurman in elkaar slaat en hij vrij uit gaat? Of wanneer Jantje straf krijgt? Ik denk het laatste. God is rechtvaardig, God straft. Er was niemand rechtvaardig bevonden dan Noach. Alle mensen dood behalve Noach. Zijn wij rechtvaardig bevonden voor God? Nee. Verdienen we de dood. Ja. Is God ook liefde? Ja. Dus stuurde God Zijn Zoon. Geloof je in Hem, dan heb je eeuwig leven. Kun je alsnog bij God komen. Sla je Zijn offer af. Dan niet dus. God is liefde! Jezus genas de zieken, Jezus bevreed mensen van demonen. 1 van de 2
Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 17:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind rechtvaardigheid trouwens maar een vaag begrip. Ik definiëer het zelf eigenlijk het liefst als: bij de beslechting van een geschilpunt rekening houden met alle betrokken belangen en aan elk van die belangen zoveel als de andere belangen toelaten, recht doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over wat 'goddelijke rechtvaardigheid' is of zou moeten zijn laat ik me niet uit, natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Wat de ene rechtvaardig en eerlijk vindt is voor de ander juist niet terecht. Het hangt af van de eigen perceptie en de visie op de mens.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Niemand weet het namelijk!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Veel discusieren is goed voor de spijsvertering!!!!! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Best rechtvaardig, op zich. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee nee, na ons afgevraagd te hebben wat Rechtvaardigheid is kunnen we concluderen dat God onder niet één definitie van rechtvaardigheid in te delen is. Hij voldoet niet aan de normen om als rechtvaardig gezien te worden, of we moeten rechtvaardigheid definiëren als survival of the fittest en dan kunnen we alles goedpraten, niet waar? Kan iemand deze contradicties toelichten? Oh nee, wacht, ik heb zowaar nog geen evident bewijs bespeurd voor het bestaan van onze Gerespecteerde Rechtvaardige God. God zegene de moordenaars en straft de hulpeloze kindjes! Hulde aan God! ![]()
||
![]() |
Citaat:
Vandaar al die rot dingen!! Maar nu even een vraagje! Jullie geloven niet in God toch? Waar komt voor jullie idee dan alle onrechtvaardigheid uit voort? Waarom moeten wij christen altijd en eeuwig de vraag beantwoorden waar alle oorlog en ellende in de werled van daan komt? En waarom is onze God altijd de zondebok! Hey en dat brengt me weer ergens. De God van de Christen is ook zondebok geweest (volgens de bijbel) Maar goed mensen eerst antwoord op mn vragen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Owk en als Hij ons deze eigenschappen heeft gegeven hebben wij er nog steeds een wil over! je kan bijbels gezien niet de schuld aan God geven!(lijkt me) Ik zie het al voor me!! Ik ga opzettelijk iemand vermoorde en dan zeg ik Ja sorry God maar U heeft me moordlusten gegegeven!! Nee het is mijn eigen keuze geweest ik kan God nergens de schuld van geven. Verder is God volgens de bijbel volkomen goed en heeft hij verdriet om ons ellendig bestaan! Het kwaad kan vlgns de bijbel absoluut niet van God afkomen!! Waar het kwaad dan vandaan komt, ik zou het echt niet weten! Misschien denk je nu waarom doet God er niets aan? Ja duh dat denk ik ook wel eens! daar ben je mens voor! Maar als ik God zou zijn zou ik denken, zoek het maar uit stelletje goddelozen. Jullie geloven niet in mij nou denk maar niet dat ik je kom helpen, jullie noemen mij een saddist, en dan vraag je je af waar ik ben als je een ernstige ziekte krijg! Nou gelukkig voor de wereld dat ik God niet ben! Het enige wat ik zelf zeker weet (!) is dat wij mensen hebben gekozen voor de zonde (vlgns de bijbel)(door te eten van die boom). Het is dus niet zo dat God bij ons is weggegaan maar wij zijn bij God weggegaan. Wij hebben voor een zondig leven zonder God gekozen, het is allemaal onze eigen keuze geweest! We waren gedoemd tot de dood! Dit is waarom de wereld zo verrot is! Ik geloof dat God kan ingrijpen maar wij willen dat toch helemaal niet!! De mensheid wil niets met God te maken hebben alleen als er zich moelijkheden voordoen! Ja zo werkt het natuurlijk niet! Maar nu denk je zeker dus volgens de bijbel is de mensheid gedoemd!! Nou gelukkig is dat niet zo maar als je daar uitleg over wil dan zeg je het maar en doe ik het een andere keer, heb morgen filosofie examen en met mn hersenetjes n goede nachtrust geven! Greetings |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
hmmm, dan is nadenken over star trek even nuttig als een bijbelstudie.... waarom je voor laatstgenoemde dan naar de universiteit zou moeten blijft voor mij een raadsel.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En dan ons de schuld geven dat wij ons het een en ander afvragen en niet aan een godsdienst gebonden zijn. Dus je zegt eigenlijk: je bent óf met ons óf tegen ons en als je tegen ons bent kun je wegrotten (uitspraken a la GW Bush). En dan zeggen : Gelukkig voor de wereld ben ik God niet? Suggereer je hier dat als jij God zou zijn je alle niet-gelovigen even zou uitroeien? Respect is blijkbaar ver te zoeken ![]()
||
Verwijderd
|
Saraï_h.. ik erger me eraan dat je eigenlijk niet reageert op discussiepunten die mensen noemen.. je opent alleen maar het topic en je zegt een paar dingen over God en dan laat je het erbij.
Je hebt ook nog niet gereageerd op m'n post in dat andere topic, ik zet 'm hier wel weer neer: Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God is en rechtvaardig, én liefde. God is rechtvaardig. Dus God straft inderdaad. Denk maar eens terug aan Noach, hij als enige (met gezien en dieren) werden gered. Rechtvaardigheid is dat God moet straffen. God volbrengt ook Zijn plan. Dit zie je bv doordat de dieren meegingen, en het volk zich uit moest breiden. Wat is Gods plan? Oa dat Zijn Zoon naar de aarde zou komen, als verlosser. God verlost Zijn volk, en ons van de dood, dat is namelijk de straf op de zonde. Snap je dat? Denk maar eens terug aan het begin, Adam en Eva, verleiding, ongehoorzaamheid, zondeval, de dood kwam in het leven. Maar God heeft een plan, je ziet het weer doordat God Zijn Zoon naar de aarde zond, Hij stierf, met de zonde op zich, droeg de straf, stond op uit de dood, ging terug naard e Vader. Wij zitten hier nog. Maar wij hebben e bijbel, alles staat erin. God vraagt geloof, maar wil je dat geven. "wie zoekt zal vinden".. Er komt een nieuwe aarde en een nieuwe hemel en Jezus regeert in het nieuwe Koningrijk wat gaat komen. Hij doet dat nu al vanuit de hemel. Jezus zit naast God. Maar Jezus komt terug naar de aarde. Je ziet hier Gods liefde in Zijn plan. Ik leg het uit aan de hand van de bijbel omdat ik dat het makkelijkst vind. Ik wil het ook op een andere manier uitleggen als je dat beter vind? Is het terecht dat een kindsoldaat gestraft wordt omdat hij moordt? Het is diep triest. Waar is God? God huilt hierom. Dit geloof ik. Want God is ook liefde!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Erfenis; rechtvaardig? AzN | 62 | 01-12-2008 14:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Huidige topsalarissen zijn rechtvaardig? wr_faya | 120 | 08-07-2007 17:25 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Rechtvaardiging en straf petertjeee | 2 | 13-09-2006 16:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Begripsanalyse van het woord rechtvaardigheid rubenrtv | 25 | 03-03-2005 15:12 | |
liefde waarheid rechtvaardigheid leonkorn | 15 | 13-01-2004 10:29 | |
Rechtvaardigheid Blitzkrieg Bop | 28 | 04-01-2004 02:05 |