Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 14:13
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Gewoon ter interesse -en het meer willen weten van hoe migraine zich bij jullie uit-(misschien een stukje herkenning?), zou ik graag van jullie willen weten:

Heb jij Migraine (gehad) en zoja, hoe uit(te) zich dat?

Mijn verhaal:

Ik heb in m'n hele leventje maar een paar echte migraine-aanvallen gehad>tenminste, de dokter dacht dat het dat was.(waarbij geen of weinig last van lichtflitsen); ik was toen heel erg misselijk en had ontzettende hoofdpijn, kon niets(overgevoelig voor licht), alleen maar liggen en proberen te slapen.(al lukte dat niet goed). Daarna nam het in een andere vorm aan; een drukkend gevoel in mijn hoofd en ook vaak hoofdpijn.(kan dit wel migraine zijn geweest?) Een keer een uitval gehad van mijn gezichtsvermogen(3 min), Erg eng, ik was wel gewoon bij bewustzijn. En nu neemt het in een lichte vorm waarschijnlijk aan; het hoofdpijn hebben, beetje misselijk en vaak een blauw lichtje zien(die vrij snel weer vertrekt)

Staan hier herkenbare dingen in voor jullie?

Zijn er belangrijke aandachtspunten/ tips voor als je migraine hebt?.

-Rust nemen?
-Op voeding letten?(daar heb ik wel eens van gehoord klopt dat?)
-....................

Groetje,
Mariamne
Oud 05-04-2004, 14:23
Fieneke
Fieneke is offline
ik heb het ook wel eens, het begint dan met flitsen voor mijn ogen en slecht zien. Dan kan ik het meestal onderdrukken door heel veel te drinken en 2 pijnstillers te slikken. Als het dan toch doorzet is het enige mogelijke heel stil liggen en iedreen wegjagen die in de buurt komt. k moet meestal ook heel erg overgeven. Gelukkig heb ik het niet zo vaak. Het schijnt te kunnen komen van koffie en kaas, tenmiste mijn tante kreeg het daarvan. die eet dat dus niet meer, en is er nu helemaal van af.
Oud 05-04-2004, 15:18
Verwijderd
Zie andere topics voor hoe het zich bij mij uit(te).

Sinds ik een dieet volg, gaat het gelukkig stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:29
Ilja_
Ilja_ is offline
Ik heb 't ook en heb medicijnen ervoor voor als ik voel dat het op komt zetten, alleen wel heel lullig als het te snel gaat en ik niets door heb, of als ik mn medicijnen vergeet ... Maar bij mij uit het zich alleen in ongelofelijke hoofdpijnen, misselijk zijn en overgevoelig zijn voor licht en geluid. Gelukkig geen lichtflitsen en overgeven etc.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:03
Verwijderd
Een vriendin van mij heeft al heel haar leven last van migraine!!
Ze is al zovaak daardoor thuisgebleven en soms zelfs flaugevallen.... Ze liep 1x (ze leek wel stomdronken!!!)en toen viel ze...

Ik weet niet wat helpt omdta ik het zelf nie heb maar ze heeft speciale pillen tegen de hoofdpijn en ze moet dan veel liggen...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:05
fib
fib is offline
Ik heb soms ook last van migrane, meestal ben ik dan gewoon heel erg nerveus.

Ik voel het altijd aankomen, dan doet één van mijn ogen pijn (meestal m'n rechter). Vlak daarna neemt mijn gezichtsvermogen af. Ik zie dingen niet scherp, als ik me dan focus op bijv. de deur dan zie ik de deur wel weer scherp, maar de meubelen daarom heen weer niet. Het lijkt net of je in de sneeuw staat, als je dan zo naar de witte sneeuw kijkt ziet dat er ook heel raar uit.

Verder krijg ik dan hoofdpijn. De pijn begint in me voorhoofd, meestal rechts. In de loop van de dag, verplaatst het zo naar achter.

Als het echt heel erg is dan heb ik aan beide kanten hoofdpijn. Dan ben ik ook misselijk moet ik overgeven.

Meestal heb ik maar een paar uur last van migraine, maar de rest van de dag heb ik dan nodig om een beetje te herstellen. Als ik ook moet overgeven enzo, dan rust ik de dag nadat ik ziek was uit.
Oud 06-04-2004, 09:06
fib
fib is offline
Citaat:
_TiggaH_ schreef op 05-04-2004 @ 17:29 :
Ik heb 't ook en heb medicijnen ervoor voor als ik voel dat het op komt zetten, alleen wel heel lullig als het te snel gaat en ik niets door heb, of als ik mn medicijnen vergeet ... Maar bij mij uit het zich alleen in ongelofelijke hoofdpijnen, misselijk zijn en overgevoelig zijn voor licht en geluid. Gelukkig geen lichtflitsen en overgeven etc.
De medicijnen zijn toch meestal in de vorm van zetpillen?
Oud 06-04-2004, 10:20
Verwijderd
Ik heb spanningshoofdpijn is een vorm van migraine.
Als ik teveel en te lang in dezelfde houding zit, stresserig bent, te lang geconsentreert bent komt dit op. Omdat mijn bloedvaten in me nek te weinig zuurstof krijgen en afgekneld worden, krijg ik hoofdpijn.
Heb minimaal 1 keer per week last daarvan. Eerst voel ik gebonk in mijn hoofd. Daarna komt er hoofdpijn in de vorm van steken in een kant voorin me hoofd. Als ik dan nog langer door ga met iets bv. tv kijken of computeren en teveel licht en geluid om me heen heb, wordt het alleen maar erger en word ik er misselijk van. Heel zelden moet ik dan ook echt overgeven.
Het is ook pas weer over als ik een nacht geslapen heb, een dutje helpt niet.

De dokter gaf als tip: sporten 1 a 2 keer per week.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:41
Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
fib schreef op 06-04-2004 @ 10:06 :
De medicijnen zijn toch meestal in de vorm van zetpillen?
Eehh niet dat ik weet... Ik heb nu pilletjes die ik zonder water in kan nemen maar kon ook kiezen voor pilletjes die je met water in moest nemen... Nah keuze snel gemaakt toch
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:33
lief mutsje
lief mutsje is offline
ik heb er altijd last van de dag voordat of de dag dat ik ongesteld wordt. Het begint meestal met een tinteling in mn handen en onderarmen... als een verdoofd gevoel. Dan wordt ik misselijk.. en dan kan het nog 1 tot 12 uur duren voordat de hoofdpijn opkomt. Als ie er dan is dan kan ik geluid en ligt errug slecht verdragen, maar mn ogen dicht doet ook veel meer pijn dan mn ogen open. Vaak ook overgeven.... Voordat de hele aanval voorbij is, duurt et vaak een uurtje of 6, som sook wel langer dan 12 uur. Maar dat is alleen als ik geen medicijnen heb ingenomen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:50
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb er een bepaalde periode last van gehad. Waarschijnlijk had ik in die tijd stress of maakte ik me veel zorgen terwijl ik er niet goed tegen kon.

Het begon allemaal tijdens muziek. De leraar was aan het vertellen en schreef steeds wat op het bord. Op een gegeven moment zag ik dat bepaalde letters wegvielen en schrok best wel. Toen ging ik de klas rondkijken en merkte dat ik sommige hoofden niet meer goed zag (er ontbraken ogen enzo...). Ook zag ik een soort kristalletjes en lichtflitsen (gepaard met steken).
Toen ben ik snel naar huis gegaan omdat ik echt niet wist wat er aan de hand was. Thuis aangekomen kreeg ik ontzettende hoofdpijn (eigenlijk is het geen hoofdpijn te noemen) waardoor ik echt helemaal in paniek raakte (het deed zo ongelooflijk pijn). Ik ben naar bed gegaan en pas vier uur later werd ik wakker. Ik voelde me al een stuk beter en de hoofdpijn was weg, maar ik had wel last van wallen onder me ogen en ik voelde me nog best wel duf.

Tegenwoordig heb ik amper last van hoofdpijn of migraine terwijl ik vaak genoeg stress om kleine dingen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:03
someone
someone is offline
hoihoi

ik heb minstens 3keer per week een migraine aanval, dan ben ik misselijk, hoofdpijn en het enige dat ik dan kan is in bed liggen zonder geluid en in het donker.. geen pretje dus.
k heb wel medicijnen maar ik kan dus niet zegge dat ze helpen,
laatst ben ik weer naar de dokter geweest want ik vind het niet normaal dat wanneer ik thuis kom van school meteen mn bed in kan duiken en daar soms hele weekenden lig.
het enige dat hij zei was, jah sorry maar ik heb er niks anders voor.. misschien gaan de medicijnen na een tijd nog wel beter werken. en jah als je er last van hebt moet je maar een zetpil nemen omdat je maag andere dingen toch niet kan verdragen.
ik voelde me echt kut en nog steeds heb ik minstens 3 keer per week last..

iemand van jullie misschien tips voor mij?
Oud 07-04-2004, 12:24
Stefanie
Stefanie is offline
Ga je optijd naar bed toe? Slaap je wel goed? Misschien ben je overspannen ofzo, want drie keer per week is wel erg veel.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:28
Wave
Wave is offline
Ik heb er vooral last van als ik te vele aan me hoofd heb... me over vanalles zorgen loop te maken.
De eerste keer was valk voor sinterklaas toen ik 12 of 13 was..ik moest me surprise afmaken en zat in de garage kranten te scheuren.....en toen had ik hoofdpijn. Ik was alleen eigenwijs en wilde doorgaan en niet in me bed gana liggen en op een gegeven moment kon ik niet meer staan of lopen van de pijn en toen mijn moeder me naar de wc droeg kwam alles er bovenlangs uit.....daarna ben ik nog een week ziek geweest... heel de tijd met gordijnen dicht en zonder geluid om me heen in bed gelegen.
Sindsdien weet ik dat ik als ik een paar asperientjes inneem en dan in bed ga liggen er zo van af ben.......als dit maar snel gebeurd, anders ben ik ookw eer echt ziek.
Ik moet dan ook absoluut geen tv gaan kijken of computeren en ik kreeg de ip om als je hoofdpijn hebt geen kaas, wijn, chocola, of andere melkproducten te eten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
someone schreef op 07-04-2004 @ 13:03 :
iemand van jullie misschien tips voor mij?
Misschien in de alternatieve hoek hulp zoeken? Bv. een dieet en/of ontspanningsoefeningen en/of homeopathische medicijnen ofzo ('k zou niet met alles tegelijk beginnen, maar 't waren een paar suggesties ).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:54
Snow White
Snow White is offline
Ik ben twee keer opgenomen in het ziekenhuis voor ernstige migraine dat zich zo heftig uitte dat ik totaal van de wereld was en ze bang waren voor een tumor (en toen ik ging overgeven over de zuster heen dachten ze pas; ahaa! het is migraine! )
Bij mij was het erg extreem hoor, de 2 opnames (waarvan de laatste 10 dagen om me te observeren) waren beide in groep 7.
het uitte zich in heel slecht praten/uit mijn woorden komen, mensen niet herkennen, hele delen omgeving niet kunnen zien omdat dat witte vlekken waren, overgeven, geen licht of muziek kunnen verdragen, slecht evenwicht, soms drie keer per dag een erge aanval waarbij ik zo hard gilde van de pijn dat het uiteindelijk aleen maar erger werd.
ik heb als 11 jarige zware medicijnen geslikt van het ziekenhuis, eeg's gehad en scans maar niks hielp of gaf een duidelijke uitslag)
Uiteindelijk ben ik naar een heel goede homeopaat gegaan, hij heeft me onderzocht, ik mocht geen chocolade meer en kreeg vsm druppels (homeopatische; welke weet ik niet meer) na 1 jaar was het weg en heb ik het nooit meer gehad.
Oud 08-04-2004, 12:54
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 13:30 :
Misschien in de alternatieve hoek hulp zoeken? Bv. een dieet en/of ontspanningsoefeningen en/of homeopathische medicijnen ofzo ('k zou niet met alles tegelijk beginnen, maar 't waren een paar suggesties ).
yeah!!
zie mijn post
Oud 08-04-2004, 18:08
merely_lunatic
merely_lunatic is offline
Goeienavond..
hier nog een slachtoffer van migraine ..
ik heb er zo'n 5dagen per week last van en ben onderzocht in het ziekenhuis.. het ligt aan mn hersens die wat mn ogen zien soms niet goed opnemen ofzoiets raars.. maar goed ik heb er nu medicijnen voor enzo..verder heb ik dan ook nog eens veel last van spanningshoofdpijn omdat alle spieren in mn nek constant vastzitten terwijl ik weet ik hoe vaak bij de fysiotherapeur zit.. heel raar maar verder kunnen ze niks meer met mij.. best lullig maargoed
ik heb een lijst gekregen met dingen die migraine kunnen veroorzaken maar schrik niet ze zijn allemaal zo lekker..
-chocolade
-chips
-frisdranken..
dat waren voor mij degene die ik het meeste eet, de rest ben ik vergeten omdat ik er niet veel op let dus..
ik heb oefeningen van de doktor waarbij je je nekspieren moet losdraaien.. gewoon met je nek draaien en je armen in je nek en dan draaien eigenlijk veel hetzelfde.. meestal probeer ik het weg te krijgen met 2 pijnstillers.. die mag ik nemen ipv mn medicijnen als ik dat liever wil.. nou goed dat was het..
ik zie wel als iemand misschien iets aan mij wilt vertellen..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:11
merely_lunatic
merely_lunatic is offline
oja mijn medicijn moet ik ook nemen als ik het aan voel komen.. voordat ik t doorheb is het er al ..dus dat is best vervelend maar volgens mij snappen sommige doktoren het niet..
en als ik in het zwembad ben en water in mn neus krijg (waar ik nu zowat raars tegen heb) dan kan ik ook naar huis gaan vanwege de hoofdpijn die ik dan krijg, je moet er gewoon rekening mee gaan houden.. mn vrienden weten nu dat ze me niet zomaar onverwachts onder moeten duwen en nu zwem ik vrolijk de hele dag
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten