Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 18:44
Amidala
Amidala is offline
Sinds mijn internetverbinding via het huisnetwerk gaat (dus via een router), kan ik via outlook express niet langer de mail van mijn @home-mailadres binnenhalen:

Kan de host mail niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: '@Home', Server: 'mail', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Ook kan ik niet meer bestanden uploaden naar m'n webspace (via homedrive.home.nl).

Is er misschien iemand die weet waar dit aan ligt? Of nog mooier, iemand die een oplossing heeft?

En voor het geval er met heel veel termen gesmeten gaat worden: normaal nederlands zou ook erg fijn zijn voor dit leekje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 19:06
freyk
freyk is offline
Volgends mij moeten er een paar poorten worden geopent in je router.
In iedergeval als we hier kijken, lezen we
Citaat:
Methode 2: Configureer de firewallsoftware.

Stel de firewall in op internettoegang voor de volgende bestanden.
Outlook Express: Msimn.exe
Outlook: Outlook.exe
Standaard moeten de meeste e-mailclients uitgaande toegang hebben op poort 110 en binnenkomende toegang op poort 25. Neem contact op met uw internetprovider of systeembeheerder voor meer informatie over de communicatiepoorten die voor de e-mailserver worden gebruikt.
Lukt het niet, kijk hier dan ff.

Citaat:
Amidala schreef op 18-04-2004 @ 19:44 :
Ook kan ik niet meer bestanden uploaden naar m'n webspace (via homedrive.home.nl).
Hiervoor moet een ftp poort open zetten. Poort 21 wel te verstaan.

En hoe je poorten moet openzetten (=forwarden), lees je in je handleiding van je router.

Offtopic:
is dit moeilijk uitlegd? Dacht het niet!
Maar is zoeken met een zoekmachine dan moeilijker?

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:55
Amidala
Amidala is offline
Dankjewel! Het is gelukt, allebei werken ze nu weer zoals t hoort. En je had gelijk, misschien had ik t net zo makkelijk via google kunnen vinden, maar het is nu ook opgelost. Thanx.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten