Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 20:10
DaFreak
DaFreak is offline
Hey allemaal, sinds een overstap naar een andere versie van php, heb ik een fout met het veranderen (admin functie) van berichten in een gastenboek.

De error die steeds naar voren komt is deze:

Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Ik kan er niet uitkomen wat nu precies het probleem is ...

misschien jullie wel.. alvast bedankt,

DaFreak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 20:21
TIGEK
TIGEK is offline
Oude PHP versie en de nieuwe. Maakt al wat meer duidelijk
Oud 30-03-2004, 20:25
DaFreak
DaFreak is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 30-03-2004 @ 21:21 :
Oude PHP versie en de nieuwe. Maakt al wat meer duidelijk
dat had ik al vermeld... maargoed, wat is exact het probleem? worden bepaalde dingen in het script niet herkend ofzo... ik snap er niks van...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:37
TIGEK
TIGEK is offline
Lees topic na. Ik ben blind of ze staan er niet in. Echt niet. post ze nu maar.
Oud 30-03-2004, 20:43
Rob
Rob is offline
Het enige wat ik er wijs uit wordt is dat je een functie probeert aan te roepen die geschrapt is in PHP versie 4.2.3 en hoger. Maar zonder het posten van de functie die je aanroept, kunnen we niet echt helpen met een manier waarop je er omheen kunt.
Oud 30-03-2004, 20:46
Verwijderd
Houd in dat je gebruikte functie iets anders werkt in de nieuwe PHP versie dan in de oude..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:54
DaFreak
DaFreak is offline
Hieronder staat een link naar het script:

http://home.tiscali.nl/neetonline/php/admin.txt

ik zie niet echt wat het probleem is.. misschien kunnen jullie er ff naar kijken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:29
Manuzhai
Manuzhai is offline
Misschien moet je eerst eens de foutmelding goed lezen, en dan op Google zoeken. Er zijn genoeg mensen te vinden die dezelfde fout zijn tegengekomen.
Oud 31-03-2004, 16:12
DaFreak
DaFreak is offline
Ja, dat snap dat heb ik ook gedaan. en ik weet nu ook dat ik session_registers moet veranderen in $_SESSION ofzo... maar ik kan het niet helemaal meer volgen in het script (is namelijk van van phpfreakz) .
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
DaFreak schreef op 31-03-2004 @ 17:12 :
Ja, dat snap dat heb ik ook gedaan. en ik weet nu ook dat ik session_registers moet veranderen in $_SESSION ofzo... maar ik kan het niet helemaal meer volgen in het script (is namelijk van van phpfreakz) .
Ik weet niet waar jij test en host..
Maar niet dat het zo is dat je thuis (nieuwe PHP versie) test, en die error krijgt en waar $_SESSIONS werkt als sessie registratie..

En dat je hoster een iets oudere versie heeft en $_SESSION niet werkt als sessie registratie, en je dus session_register moet gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:57
DaFreak
DaFreak is offline
nou ik zit in een subdomein... van een website van een scholengemeenschap en die hebben de gehele website inclusief mijn subdomein dus ook verhuisd... maar nu werken dei sessionsregisters niet meer... en ik heb in artikels (phpfreakz) gelezen dat je dan $_SESSION moet gebruiken.. maar ik kom er niet uit
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
DaFreak schreef op 31-03-2004 @ 19:57 :
nou ik zit in een subdomein... van een website van een scholengemeenschap en die hebben de gehele website inclusief mijn subdomein dus ook verhuisd... maar nu werken dei sessionsregisters niet meer... en ik heb in artikels (phpfreakz) gelezen dat je dan $_SESSION moet gebruiken.. maar ik kom er niet uit
http://php.net/session_register

Staat het precies op..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 31-03-2004 @ 17:47 :
Ik weet niet waar jij test en host..
Maar niet dat het zo is dat je thuis (nieuwe PHP versie) test, en die error krijgt en waar $_SESSIONS werkt als sessie registratie..

En dat je hoster een iets oudere versie heeft en $_SESSION niet werkt als sessie registratie, en je dus session_register moet gebruiken...
Ehm, de superglobals ($_SESSION, $_SERVER, etc), waren er al lang voordat de register globals optie deprecated werd. Dus je moet wel een antieke versie hebben mochten die niet werken, denk ik.
Oud 01-04-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-03-2004 @ 20:51 :
Ehm, de superglobals ($_SESSION, $_SERVER, etc), waren er al lang voordat de register globals optie deprecated werd. Dus je moet wel een antieke versie hebben mochten die niet werken, denk ik.
" Since PHP 4.2.0, the default value for the PHP directive register_globals is off."

PHP 4.2.0
* Released: 22 April 2002

Laatse realease:
PHP 4.3.4
* Released: 03 November 2003

Op endoria (mijn host) staat:
PHP 4.1.2
* Released: 12 March 2002

Thuis draait:
PHP 4.3.1
* Released: 17 February 2003
Met citaat reageren