Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 18:08
SilentFairy
SilentFairy is offline
Okay...
Ik loop al een tijdje rond met het idee om mn borsten te laten verkleinen.
Niet om cosmetische redenen, maar puur medisch.
T is namelijk zo dat ik onwijs veel last van mn nek & rug heb.

Nu ben ik laatst naar de dokter gweest voor een verwijzing naar een plastisch chirurg... Heb ik gehad, aangezien hij ook vond dat het echt nodig was.
Hij zei ook dat mn nek & rugpijn een stuk minder zouden kunnen worden, of zelfs helemaal zou kunnen verdwijnen...
Wat voor mij een hele opluchting was.

Nu vroeg ik me af: Zijn er hier mensen die een borstverkleining hebben laten doen of gaan doen? En bij welke chirurg & waar hebben jullie dat laten doen?
En weet iemand wat de gevolgen zijn om zoiets op mijn leeftijd al te laten doen?
En hoe denken jullie over dit soort operaties???

K hoop dat er mensen zijn die me een btje kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 18:34
Verwijderd
En hoe denken jullie over dit soort operaties???
Ik vind, dat als je je borsten echt te groot vindt, dat er dan niets mis is met een borstverkleining, en dat als je er echt lichamelijk last van hebt dan het dan zelfs bijna logisch is.
En de rest van je vragen kan ik niet beantwoorden.

edit: er is ook nog zoiets als www.borstenforum.nl geloof ik (mag dit of is dit reclame?). Daar staat ongetwijfeld heel veel op over borstvergroting. (als dit als reclame telt, dan mogen fbs zich vrij voelen om de hele edit te verwijderen)

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 18:55
Maarten
Maarten is offline
Tjah, hoe groot zijn ze?

Want misschien is het een combinatie van een te zwakke rug hebben en borstgrootte. Je zou je rugspieren wat sterker kunnen maken, dat is zoiezo niet mis. Ik heb toen ik 15 was ook enorm veel last van me rug gehad doordat ik een slechte houding had, nu sta ik bijna kaarsrecht en heb ook een hele sterke rug. Is gewoon kwestie van trainen.

Je moet zoiezo niet hier om dat soort info vragen, maar met een expert praten. Tenzij die hier toevalig aanwezig is, maar dat betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:32
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik denk dat Loontjuh wel bereid is om je te helpen, zou dr even een pm sturen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:34
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik zal zeerwaarschijnlijk ook borstverkleining laten doen, ook vanwege medische redenen (nek/rug klachten etc).

Maar mij is aangeraden om te wachten tot mijn 18e.
Punt 1 omdat je dan "uitgegroeid" schijnt te zijn. Anders loop je kans dat je borsten toch nog groeien na de operatie en kan de operatie voor niets geweest zijn.
Punt 2 omdat er maar weinig klinieken/chirurgen zijn die je voor je 18e opereren.

Maar ik ben wel ook benieuwd naar eventuele ervaringen trouwens
Oud 01-02-2004, 19:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 01-02-2004 @ 19:55:
Tjah, hoe groot zijn ze?

Want misschien is het een combinatie van een te zwakke rug hebben en borstgrootte. Je zou je rugspieren wat sterker kunnen maken, dat is zoiezo niet mis. Ik heb toen ik 15 was ook enorm veel last van me rug gehad doordat ik een slechte houding had, nu sta ik bijna kaarsrecht en heb ook een hele sterke rug. Is gewoon kwestie van trainen.

Je moet zoiezo niet hier om dat soort info vragen, maar met een expert praten. Tenzij die hier toevalig aanwezig is, maar dat betwijfel ik.

Ze is heeft toch een verwijzing van haar HUISARTS ?
Oud 01-02-2004, 20:18
Maarten
Maarten is offline
Jah, maar dan moet ze toch daar mee gaan lulllen dat bedoel ik

dus niet zo

Wat ik zeg is gewoon van algemene aard en ik heb hier gelijk in of wil jij beweren dat jij een dusdanige expert bent dat ze niemands hulp meer nodig heeft?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:22
Verwijderd
een vriendin van me heeft t vorig jaar laten doen,volgens mij was ze of laat 16 of net 17.

zij was naar een kliniek holy...iets in rotterdam gegaan met een hotel erbij, omdat er minder dan 3 maanden wachttijd was, bijna alle ziekenhuizen en klinieken doen dat geloof ik maar t is de wachttijd...
dokter weet ik bij god niet.

nadeel is wel dat als je t vroeg laat doen dat t altijd terug kan komen zodra je zwanger bent ect. voor de rest zaten er veel voordelen aan zo'' n operatie, die vriendin van me is er erg tevreden over en heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 09:16
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb zelf 2 jaar geleden een borstverkleining gedaan en ik ben er nogsteeds vreselijk blij mee. Ik had er lichamelijk niet zo zeer last van, maar geestelijk wel. Ik werd er altijd op aangekeken.

Ik heb de operatie in Leeuwarden laten doen. Bij dokter Knepper. Het is een vrouwelijke chirurg.

Ik vind dit soort operaties volkomen terecht. Als je op welke manier last dan ook van je borsten hebt moet en je wilt ze laten verkleinen moet je dat gewoon doen.
Wel zitten er natuurlijk risico's aan. Het is waarschijnlijk dat je na afloop geen borstvoeding meer kunt geven, omdat ze bij het verwijderen van weefsel ook melkklieren moeten verijderen. Daarnaast kan het gevoel in je tepels verminderen, weggaan en sterker worden. Dat laatste is bij mij echter niet gebeurt. Wel kan ik waarschijnlijk geen borstvoeding meer geven. Ook hou je er redelijk groffe littekens aan over in de meeste gevallen. Een anker vorm: Aan de onder kant van je borst, met de ronding van de onder kant mee. Dan vanuit het midden van dat litteken een recht omhoog naar je tepel en een om je tepel heen.

Ik vond het het allemaal dubbel en dwars waard.
Oud 02-02-2004, 15:02
Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
Tjah, hoe groot zijn ze?
Doet er toch niet toe, hoe groot ze zijn
Als ze er last van heeft en een expert bevestigd dit doet dit er toch totaal niet toe

*Iemand wil duidelijk miekmuis haar cup weten *
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 16:11
SilentFairy
SilentFairy is offline
Citaat:
Tjah, hoe groot zijn ze?

'K heb al met de doc gepraat, en ga binnenkort een afspraak maken met een plastisch chirurg. Moet alleen nog ff uitzoeken waar goeie chirurgen zijn, en waar de wachtlijst niet te lang is.

K heb sinds mn 14e al verschillende soorten therapie voor mn houding gevolgd (Fysio, Ceasar, Mensendieck) maar dat werkte allemaal niet...
K zie dit nu als de enige mogenlijkheid om een btje verlichting in mn nek te krijgen. Daarbij heeft mn huisarts bevestigd dat mn borsten & mn bh zo'n druk op mn schouders, nek en bovenrug uitoefent dat het niet gek is dat ik constant rugpijn heb.

Ik heb al meerdere mensen (ook borstenforum.nl) geraadpleegd, maar ik dacht msschien zitten hier ook nog mensen van mijn leeftijd (die daar nauwelijks zitten) die hier ervaring mee hebben. Vandaar dat ik hier ook om info vraag.

Oh, en btw mn cupmaat is momenteel 80 F/G
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:45
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik heb er ook weleens overnagedacht, maar over het algemeen heb ik er nooit echt veel last van behalve als ik ga hardlopen ofzo maar goed dat vind ik toch al helemaal kut en mijn heup is ook neit 100%
maar ik gebruik nu minimizer bhs.. ze zien er heel oudbollig uit.. maar echt met een grote cupmaat is het moeilijk om een goede bh te vinden en deze bhs zijn geniaal het houdt alles goed stevig vast en ja je houding is beter en je hebt er minder last van..

maar als je echt veel last hebt zou ik het laten doen, zeker als je al verschillende therapien hebt gehad.. , ik zou er zelf niet aan moeten denken om hele dagen last te hebben van mijn borsten.

succes!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:46
Ultimate Cookie
Ultimate Cookie is offline
Heyhey!!

Ik ben nu 17 jaar en van de zomer heb ik een borstverkleining..
Zijn er mensen hier die dat ook hebben/gaan laten doen?

Of mensen met een mening hierover..

Groetjes,
Inge
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:14
Ultimate Cookie
Ik ben deze zomer aan de beurt..

Kep cup H (h van huge zegge ze dan) en das te veel..
Zelf de chirurg vond het veel!! (ksta nu op de wachtlijst)

Ik zou zeggen, ga naar die chirurg en vraag m alles wat je je kunt verzinnen (op www.borstenforum.nl staat een vragenlijst), je kunt altijd nog nee zeggen..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 01:19
artless
artless is offline
Als je er echt last van hebt, dan is niemand er op tegen. Ik ken een meisje dat dat heeft laten doen, natuurlijk werd ze op school een beetje vreemd aangekeken ('whoa borstverkleining?!') maar ik kan me best voorstellen dat sommigen het willen.

Zorg alleen dat je geen spijt krijgt.

(Gamecube en N64 rule ) Trouwen?

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 01:24.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:00
rodina
rodina is offline
Moet je daar niet ouder voor zijn, en wachten tot dat je helemaal uitgegroeid bent?
Oud 02-04-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 02-04-2004 @ 11:00 :
Moet je daar niet ouder voor zijn, en wachten tot dat je helemaal uitgegroeid bent?
nee dat hoeft niet.
Dit wordt wel vaak aangeraden, evenals afvallen.. maar het hoeft dus niet.. ik was geloof ik 15 (bijna 16)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 01:24
Daevrem
Daevrem is offline
Ik zou het zeker doen als ik een vrouw me te grote borsen was.

Alleen een ding snap ik niet, nekpijn door te grote borsen? Dat moet iemand mij toch even uitleggen...
Oud 03-04-2004, 08:10
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 03-04-2004 @ 02:24 :
Ik zou het zeker doen als ik een vrouw me te grote borsen was.

Alleen een ding snap ik niet, nekpijn door te grote borsen? Dat moet iemand mij toch even uitleggen...
je bh bandjes snijden in je schouders, en je rug/nek houden het gewicht "omhoog" groot=veel gewicht, en dan kun je last krijgen van je rug.
Oud 03-04-2004, 08:42
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Doet er toch niet toe, hoe groot ze zijn
Als ze er last van heeft en een expert bevestigd dit doet dit er toch totaal niet toe

*Iemand wil duidelijk miekmuis haar cup weten *
Jonge leer lezen tering. Ik wou het niet weten maar ik zei dat het er echt van af hangt. De de last die je hebt kan liggen aan hoe sterk je rugspieren enzo zijn. Maar als het echt meloenen van 5 kg zijn jah dan heeft bijtrainen weinig zin. Zo bedoelde ik het.

Dus doe niet zo triest please en zoek niet dingen die je zelf wil zien?

En so what als ik haar cupmaat zou weten... alsof dat wat boeit.

Ikke denk dat je inderdaad met zo een cupmaat beter kan verkleinen want dit staat waarschijnlijk idd niet in verhouding tot je bouw en dus krijg je er last van.

Hoop het beste voor je!

Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 08:44.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:23
snoopy
snoopy is offline
Hey... Ik zit er ook over te denken. M'n borsten zijn niet zo belachelijk groot, maar in verhouding wel. Heb nl. cup 65 C/D, en ben vrij klein. De fysio zei dat het geen wonder is dat ik last heb van m'n nek/schouders/rug... Maar ja... tis niet iets wat je zomaar even doet, vooral omdat ik helemaal niet zeker weet dat het over is, als ik ze laat verkleinen...
Nou... ben benieuwd wat de rest van de mensen hierover te zeggen heeft
Oud 03-04-2004, 10:31
Verwijderd
Hey meis. Wel wat verbaasd om dat van jou te horen.
Ik zou er gewoon over babbelen.. Met je moeder, dokter?
Kijken wat zij ervan vinden..
kus
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:38
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 03-04-2004 @ 11:31 :
Hey meis. Wel wat verbaasd om dat van jou te horen.
Ik zou er gewoon over babbelen.. Met je moeder, dokter?
Kijken wat zij ervan vinden..
kus
hoezo ben je verbaasd dat te horen? Ach... doet er ook niet toe. Ben al bezig er een beetje over te babbelen. Met m'n fysio dus, en met m'n vriend... Oh ja... en met de moeder van m'n vriend, zij wil zelf nl. misschien/waarschijnlijk ook een borstverkleining. Kunnen we samen gaan, krijgen we misschien groepskorting
Oud 03-04-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 03-04-2004 @ 11:38 :
hoezo ben je verbaasd dat te horen? Ach... doet er ook niet toe. Ben al bezig er een beetje over te babbelen. Met m'n fysio dus, en met m'n vriend... Oh ja... en met de moeder van m'n vriend, zij wil zelf nl. misschien/waarschijnlijk ook een borstverkleining. Kunnen we samen gaan, krijgen we misschien groepskorting
Ja, nooit zo bij jou gedacht . Valt me ook nooit op ofzo.. Vind dat je mooi figuur hebt enzo, en daar horen ze bij natuurlijk Maarja, dat even daar gelaten

dat je gaat babbelen. Leuk dat de moeder van je vriend t ook wel wil. Heb je tenminste steun aan elkaar Ik zou het misschien ook met mn moeder doen, maar ben blij dat het toch allebei op een apart tijdstip (zaten paar maanden tussen) gebeurd is. Nu kon ze mij tenminste een beetje verzorgen, want je mag niets tillen etc en de eerste dag had ik pijn (daarna gelukkig niet meer en nooit meer gehad ook). En zij had er wel meer last van dan ik, dus dan kon ik weer voor haar zorgen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:59
liesje861
liesje861 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-04-2004 @ 22:54 :
nee dat hoeft niet.
Dit wordt wel vaak aangeraden, evenals afvallen.. maar het hoeft dus niet.. ik was geloof ik 15 (bijna 16)
15 jaar?? jeuz.. dat is wel erg jong! is dat wel goed dan? dan konden ze toch nóg groter worden? had je dan niet beter kunnen wachten? (sorry hoor voor deze vragen, maar sta er nogal versteld van..)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
liesje861 schreef op 03-04-2004 @ 11:59 :
15 jaar?? jeuz.. dat is wel erg jong! is dat wel goed dan? dan konden ze toch nóg groter worden? had je dan niet beter kunnen wachten? (sorry hoor voor deze vragen, maar sta er nogal versteld van..)
Ja, dat is redelijk jong, maar als je 15 (bijna 16) bent en je hebt al cup h met een omvang van 70 kun je bijna geen bh's krijgen, heb je last van je rug, is sporten niet leuk meer, kun je geen bikini's kopen, kijken mensen alleen nog naar je borsten. Het ging psychisch dus ook alleen maar slechter met mij. Als ik kleren ging kopen stond ik jankend in de pashokjes..

Ja, ze gingen nog wel groeien ja, en dat hebben ze gedaan, maar dat nog altijd beter dan nog maar groter en groter..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:57
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Zelf heb ik ook een tijd met het idee gelopen om een borstverkleining te ondergaan( kheb maat 70G). De pijn in mijn rug/schouders en nek vallen opzich wel mee, maar vooral het kopen van leuke passende truitjes en bh's daar heb ik best veel moeite mee. Gelukkig heb ik wel goede en ook zelfs leuke bh's kunnen vinden Ik heb de bh's van Prima Donna, ze zijn wel duur (goedkoopste is 50 euro ) maar ze bieden veel ondersteuning, en zien er naar mijn idee niet oudbollig uit ofzo.
Ik neem (nog) geen borstverkleining omdat ik er eigenlijk te veel nadelen aan vind zitten, en ik vind het ook heel erg eng om zoiets te doen Maar de belangrijkste reden vind ik zelf dat ik mijn borsten nu geaccepteerd heb,en stiekem ben ik ook wel trots op Maarja, ik heb wel het idee dat ze nog niet helemaal uitgegroeid zijn.... en ik denk dat als ze echt nog een cupmaat groter worden.. dat ik dan misschien toch wel moet overwegen om ze te verkleinen..

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 00:24.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 03-04-2004 @ 18:57 :
Zelf heb ik ook een tijd met het idee gelopen om een borstverkleining te ondergaan( kheb maat 70G). De pijn in mijn rug/schouders en nek vallen opzich wel mee, maar vooral het kopen van leuke passende truitjes en bh's daar heb ik best veel moeite mee. Gelukkig heb ik wel goede en ook zelfs leuke bh's kunnen vinden Ik heb de bh's van Prima Donna, ze zijn wel duur (goedkoopste is 50 euro ) maar ze bieden veel ondersteuning, en zien er naar mijn idee niet oudbollig uit ofzo.
Ik neem (nog) geen borstvergroting omdat ik er eigenlijk te veel nadelen aan vind zitten, en ik vind het ook heel erg eng om zoiets te doen Maar de belangrijkste reden vind ik zelf dat ik mijn borsten nu geaccepteerd heb,en stiekem ben ik ook wel trots op Maarja, ik heb wel het idee dat ze nog niet helemaal uitgegroeid zijn.... en ik denk dat als ze echt nog een cupmaat groter worden.. dat ik dan misschien toch wel moet overwegen om ze te verkleinen..
je bedoelt die tweede keer borstverkleining neem ik aan?
hoe bedoel je teveel nadelen?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:23
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-04-2004 @ 00:07 :
je bedoelt die tweede keer borstverkleining neem ik aan?
hoe bedoel je teveel nadelen?
Oh wacht, een tiepfout!Ik heb nog himmol geen borstverkleining gehad, en ook geen vergroting!!!! Ik heb het in de text alweer goed gezet Maar die nadelen bedoel ik eigenlijk risico's mee zeg maar, zoals gevoelloosheid, geen borstvoeding meer kunnen geven, en littekens enzo.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 00:25.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 01:04
Verwijderd
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 04-04-2004 @ 01:23 :
Oh wacht, een tiepfout!Ik heb nog himmol geen borstverkleining gehad, en ook geen vergroting!!!! Ik heb het in de text alweer goed gezet Maar die nadelen bedoel ik eigenlijk risico's mee zeg maar, zoals gevoelloosheid, geen borstvoeding meer kunnen geven, en littekens enzo.
wat vind jij erg aan gevoelloosheid en littekens? de littekens zie je namelijk nauwelijks..bij mij iig. ja, je kunt ze wel zien, maar zo megaopvallend zijn ze nou ook niet. En wie ziet mijn borsten nou...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 01:04
Ultimate Cookie
In tegenstelling tot een borstvergroting (waar je een gaatje krijgt waardoor de boel naar binnen word gespoten) is een borstverkleining een hele operatie.
Het duurt ongeveer 3 uur en je hele borsten worden opengehaald (ongeveer alles onder je tepel ben je dan kwijt, ligt ook aan de maat).
Er kan een heleboel misgaan (niet zon heel grote kans) en je ben 6 weken aan het revalideren..
Rede dus om er rustig over na te denken.

Als je op je 15de cup H hebt en die verkleint naar cup C en vervolgens groeit tot cup E. Dan zou ik blij zijn dat ik mijn H niet naar J heb laten groeien!!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Ultimate Cookie schreef op 04-04-2004 @ 02:04 :
(ongeveer alles onder je tepel ben je dan kwijt, ligt ook aan de maat).

Als je op je 15de cup H hebt en die verkleint naar cup C en vervolgens groeit tot cup E. Dan zou ik blij zijn dat ik mijn H niet naar J heb laten groeien!!!

haha, precies mijn situatie omschreven
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 11:14
SilentFairy
SilentFairy is offline
Nou, ik heb t dus inmiddels (19 maart was de dag) achter de rug.
En ik kan het, ook al kan ik het uiteindelijke resultaat nog niet helemaal zien natuulk, iedereen die er over nadenkt en klachten heeft, aanraden.
De eerste dagen na mn operatie had ik wel zoiets van, waar ben ik aan begonnen... Maar dat was al snel voorbij.
Dr is bij mij rechts 510 gram, en links 560 gram weggehaald. Wat een verlichting
Mn nekpijn is gwoon bijna helemaal verdwenen. Heerlijk

K kan nu, ivb met de pijn en omdat t nog niet helemaal dicht is, nog niet sporten e.d. Maar k zie dr nu al naar uit Eindelijk kunnen rennen zonder die wiebeldingen daar En de pijn met rennen zal ook wel een stuk minder zijn

Littekens vallen me alles mee, t ziet er behoorlijk mooi uit. K heb nog een plekje onderaan mn borst dat nog open is, maar t ontsteekt niet ofzo, dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
Nu nog 4 weekjes rustig aan doen, en dan kan ik dr helemaal van gaan genieten
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:39
snoopy
snoopy is offline
Hmm... k zie n hoop positieve verhalen! Misschien toch maar s een keer naar de huisarts, dan!

Regels voor berichten