Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 20:54
McMotion
McMotion is offline
weet iemand hoe je met brazil/3dstudio max geometry lights kan maken die wel global illumination genereren maar NIET zichtbaar zijn? ik heb een gigantische bol gemaakt om mijn scene heen om van alle kanten evenveel licht te maken maar doordat ik de self-illumination op 100 heb gezet is de achtergrond wit, en dat wil ik niet
Oud 01-04-2004, 21:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
uhm, jaahaa....ff denken, ik zal eens voor je kijken.

welke 3dmax heb je? 3 ofzo? Want anders heb je brazil niet echt nodig volgens mij.

Als je de opacity op 100 zet (of juist 0, dat het iig onzichtbaar is) (in de material editor natuurlijk), geeft de geometry dan nog licht? Zo ja, dan is dat de oplossing, zo nee, zeg het ff
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 21:06
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-04-2004 @ 22:03 :
uhm, jaahaa....ff denken, ik zal eens voor je kijken.

welke 3dmax heb je? 3 ofzo? Want anders heb je brazil niet echt nodig volgens mij.

Als je de opacity op 100 zet (of juist 0, dat het iig onzichtbaar is) (in de material editor natuurlijk), geeft de geometry dan nog licht? Zo ja, dan is dat de oplossing, zo nee, zeg het ff
nope dat werkt niet... en ik heb 3dsmax 5, maar er zit nog zoveel in brazil wat er niet in 3dsmax zit! 3dsmax lijkt wel een demoversie in vergelijking met brazil

maargoed ik heb het al gevonden.. ik heb nu een brazil utility material genomen als geometry light, bij de Send material van Global Illumination heb ik een standaard material opgegeven met de self-illumination die ik wil hebben en dan de transparency van de utility material op 100 en dat werkt
Oud 01-04-2004, 21:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
hohoho wel correct zeggen:

"de max rendering lijkt wel een demo versie van brazil" Dat komt een stuk dichter in de buurt

ah kijk eens aan, transparency en opacity...altijd kloten met die 2, maar daar lag dus toch de oplossing
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten