Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 12:37
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Ik en mijn vriend, en nog een stelletje met een auto, gaan naar portugal, in ieder geval het plan is er.

Alleen wordt dit voor ons allemaal de 1ek eer dat we zo'n afstand gaan rijden, nu hebben we wel het voordeel dat we portugees spreken.

Waar moeten we nou allemaal aan denken, de belangrijke zaken zoals route.. verzekering.. overnachtigingen enzo..?
Oud 15-03-2004, 14:40
Verwijderd
overnachtingen, dat zullen er onderhand wel 2 worden.
verzekeringen: een goede reis en annuleringsverzekering afsluiten.
route: via de route de soleil denk ik en dan via een deel spanje naar portugal.
persoonlijk zou ik gaan vliegen omdat dat goedkoper en makkelijker is.
Oud 15-03-2004, 16:51
Guissie
Guissie is offline
Vliegen is goedkoper,sneller en leuker
Maar dingen waar je echt rekening mee moet houden weet ik niet echt gewoon de standaard dingen lijkt me, wel denken aan de tolwegen in Spanje en Frankrijk.Of Portugal dat ook heeft weet ik niet.
Oud 19-03-2004, 14:12
Verwijderd
Met 2 auto's gaan is geen slecht idee. Stel dat een iemand een beetje ziek of chagrijnig is, dan zit je toch een hele dag met hem/haar in de auto. Bovendien moet je rekening houden met dingen als reistijd en wanneer je gaat. Door Frankrijk heenrijden op zwarte vrijdag/ maandag is niet leuk. (zwarte vrijdag is de dag dat alle Fransen op vakantie gaan en alles echt helemaal vaststaat. Die dag is ergens in juni/juli)
Oud 19-03-2004, 17:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Jadie schreef op 19-03-2004 @ 15:12:
Met 2 auto's gaan is geen slecht idee. Stel dat een iemand een beetje ziek of chagrijnig is, dan zit je toch een hele dag met hem/haar in de auto. Bovendien moet je rekening houden met dingen als reistijd en wanneer je gaat. Door Frankrijk heenrijden op zwarte vrijdag/ maandag is niet leuk. (zwarte vrijdag is de dag dat alle Fransen op vakantie gaan en alles echt helemaal vaststaat. Die dag is ergens in juni/juli)
Als iemand ziek is dan kan je beter wel met hem/haar in de auto zitten lijkt mij.

En je verbruikt het dubbele aan benzine, het is toch al niet goedkoop, en wil je de hele dag alleen naar je favoriete cd luisteren?
Oud 21-03-2004, 12:33
Verwijderd
Genoeg geld (evt. creditcard) voor onderweg. Wegrestaurants e.d. zijn niet goedkoop en vergeet vooral de tolwegen niet!
Verder is met 2 auto's gaan misschien een optie. Je kan veel meer spullen meenemen (ligt er natuurlijk ook aan of je gaat kamperen of in een hotel/appartement gaat) en het is gewoon comfortabeler dan met z'n 4en in 1 auto.
Oud 21-03-2004, 12:39
Pierreke
Pierreke is offline
ff over de route, ik zag iemand schrijven 'pak de route du soleil' ...lijkt mij een beetje om eerlijk gezegd. Rij via Parijs en dan via Bordeaux of Limoges naar het zuiden en dan naar Portugal!! Rijd ook nog eens wat relaxter dan de vaak drukke route du soleil!!! Succes ermee
Oud 21-03-2004, 16:13
AGH
AGH is offline
Citaat:
Denyse schreef op 15-03-2004 @ 13:37:
Waar moeten we nou allemaal aan denken, de belangrijke zaken zoals route..
Rij tegen die tijd maar achter Dennis Bergkamp aan.....
Oud 23-03-2004, 19:58
Boogie
Boogie is offline
Dat is wel ver, zeker voor de eerste keer
Oud 01-04-2004, 11:47
beuk
beuk is offline
de auto is best duur, zeker zo'n afstand. ik weet niet wat voor auto je hebt, maar als je je spullen er redelijk in krijgt zou ik lekker met 1 auto gaan, dan is het nog redelijk te betalen. zeker met een stationwagen is het goed te doen.
hou er rekening mee dat de tolwegen best veel geld kosten. of je in spanje en verder nog tolwegen hebt weet ik niet, maar in ieder geval tot aan de pyreneeen.
qua reistijd: in een uurtje of 14 moet je de spaanse grens wel halen, als je tenminste doorrijdt en alleen stopt om te tanken. persoonlijk vertrek ik liefst 's nachts, dat rijdt gewoon zó veel fijner. met z'n vieren kun je in principe wel doorrijden, maar dat lijkt me wel zwaar worden. ik zou een uurtje of 10 vertrekken, halverwege de middag stoppen en een camping zoeken. dan rustig avondeten en een beetje rusten, kijken of er nog wat te doen valt in de buurt, en de volgende dag vertrekken. of natuurlijk een dagje strand tussendoor doen.

zomer...
Oud 01-04-2004, 11:55
beuk
beuk is offline
oja wat je ook doet, vertrek natuurlijk niet in het weekend, want dan kun je aansluiten in de eindeloze rijen gezinnen.
Oud 02-04-2004, 11:24
Verwijderd
wij gaan altijd met de auto naar portugal. zoals eerder is genoemd de tol wegen: die zijn er in Spanje en portugal ook!! dus houd daar rekening mee.
over de route; wij gaa nsinds twee jaar via madrid naar portugal en dat bevalt echt heel goed. je moet dan wel ff opletten dat je niet in madrid komt mar de weg langs madrid zeg maar. de weg die via noord spanje gaat is niet aan te raden omdat dat door de bergen is met smalle wegen en veel bochten. je zal natuurlijk een stukje door de bergen moeten.
nou ja als je nog iets moeten weten vraag het maar
Oud 11-04-2004, 17:57
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik ga ook naar portugal maar dan met het vliegtuig en we huren daar een auto...
Ik zou als ik jou was even uitrekenen wat het je gaat kosten inc. benzine en tolwegen en misschien is vliegen en huren echt goedkoper.

Regels voor berichten