![]() |
|
ik heb zachte lenzen
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
ja want toen ik dus 2 jaar geleden lenzen wou nemen, lukt me het dus niet om het in 1 keer die lenzen in te krijgen, en toen werd die ''verkoopster'' heel ongeduldig en begon ze ook te lullen dat er sochtens ook een meisje was en bij haar ging het wel in 1 x....
en de reden volgens hun waarom het niet ging was: dat ik hele sterke oog reflexen had ( ahum .. ![]() maarja, daar ga ik toch nie meer heen ( hans-anders losser !)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat was niet bij hans anders, daar mocht ik van m'n moeder niet naar toe ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga een een opticien van Het Huis, of Ons Huis ofzoiets.. die zijn altijd wel netjes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Afgelopen zaterdag had hij een afspraak waarin hij ze zou krijgen. Ze hadden drie kwartier uitgetrokken om uit te leggen hoe ze in moesten enzo. Daarna moest hij oefenen, na een half uurtje had hij ze beiden in. De opticien zei dat veel mensen nog een tweede afspraak nodig hadden, soms een derde. Maar ze gingen maar 45 minuten door omdat de meeste mensen er dan wel genoeg van hadden en het dan toch niet meer zo goed lukte. M'n vriend moet er nu aan wennen, eerste dag 2 uur, volgende dag 4 uur, daarna 6 enz.. Ik geloof dat het wel goed gaat, alleen in het ene oog heeft hij een cilinder dus die lens zit wat minder fijn. Langere 'wentijd' dus.
|
Verwijderd
|
Ik heb nu een klein half jaartje zachte lenzen. (daarvoor had ik een kleine 3 jaar een bril, maar gebruikte die alleen maar voor autorijden en tv kijken) Eerst kwam ik voor een gesprek, en werden mijn ogen onderzocht of ik genoeg traanvocht heb en of lenzen wel goed zijn voor mijn ogen. Dit was gelukkig het geval. Toen kreeg ik gelijk proeflenzen mee om te kijken of die goed waren. Ik moest ze eerst een paar uur in en daarna steeds langer. Helaas kreeg ik erg last van mijn ogen, de lenzen namen teveel vocht op. Toen heb ik gelijk weer gebeld en mocht ik langskomen voor andere proeflenzen, die waren wel goed. Dus na een week mocht ik weer op gesprek komen en werden de lenzen besteld. Ik vond ze perfect!! en kan nu echt niet meer zonder!
Natuurlijk duurt het even voordat je ze makkelijk in en uit krijgt, nog steeds heb ik soms wel eens dat ze echt niet willen, maar als je rustig blijft dan gaat het erg makkelijk. |
![]() |
|
Ik heb nu ongeveer 3 jaar harde lenzen, daarvoor vanaf groep 3 een bril gehad. Ik had in het begin nogal veel moeite met mijn lenzen in doen en als ik ze dan eindelijk in had deden ze veel pijn. Daarom ben ik naar de oogarts geweest en daar zijn speciaal voor mijn lenzen gemaakt die de vorm van mijn oog hebben. En nu gaat het hartstikke goed en heb nergens meer last van! Misschien ook een ideetje als het bij jou niet lukt met gewone lenzen??
|
![]() |
|
bij iedereen krijgt proef lenzen..bij mij was het zo van
je komt daar dan binnen, worden je oogsterkte opgemeten werd er gekeken of die sterkte op voorraad was in mijn geval toen ja... toen moest ik dus al gelijk die echte lenzen op mijn sterkte in doen.. en die lui natuurlijk helemaal opgefockt omdat het niet lukte want ja.. ze hadden toch gewoon NIEUWE lenzen gebruikt die ze anders zo hadden kunnen verkopen...
|
![]() |
Ik heb sinds 2 jaar ongeveel zachte maandlenzen. Mij bevallen ze ontzettend goed, vanaf het begin. Ik heb eigenlijk nooit moeite gehad met inzetten. Mijn tip: als je voor de spiegel staat en je met die lens op je vinger naar je oog gaat kijk dan in de spiegel en niet naar je vinger want dat gaat nooit goed.
De opticien heeft trouwens wel eens gezegd dat mannen er meer moeite mee hebben dan vrouwen.. misschien dat dat waar is, ik weet het neit! Ik zou zeggen ga naar de opticien en probeer het uit! |
![]() |
|
Ik ben nou vijftien en ik gebruik sinds mijn twaalfde harde lenzen. Dit kwam omdat ik met mijn bril kei veel achteruit ging en misschien dat lenzen het zou verbeteren (dit had mijn oogarts al vaker meegemaakt)
En inderdaad, ik ben van -3 aan beiden ogen naar -0,75 aan beiden ogen gegaan. Ow jah dit zou alleen bij harde lenzen gebeuren want zachte schijnen je ogen niet te corrigeren ofzo ![]() Naja, ik denk niet dat je der iets aan hebt ofzo, maar toch ![]() Nog iets vergeten: Toen ik mijn lenzen voor het eerst indeed, lukte het wel redelijk snel, maar je moet zo wennen aan die dingen! ik heb het binnen een week langzaam op moeten bouwen (elke dag een uurtje langer)... dit is trouwens voor harde lenzen, zachte lenzen heb ik nooit gedragen.
||
Citaat:
Overigens; ik heb of een bril of lenzen nodig (weet niet precies wat m'n sterkte is, ik denk -1.5 en -.5 ofzo), want ik kan anders collegebord niet lezen en met autorijden wordt het dan ook vrij lastig. Wat zouden jullie nemen? Lenzen of een bril? Ik kan in principe wel zonder, dus een bril zou ik alleen een paar uur opdoen, daarna ga ik me er waarschijnlijk aan ergeren. Maar lenzen moet ik weer hele dag indoen, is misschien onhandig met stof en make-up.
|
![]() |
ik kreeg geen proef lenzen. Dit kwam doordat ik speciale lenzen nodig had. Lenzen met een cilinder ofzoiets. Dan wordt het dus beste.d Moet je een afspraak maken en dan ga je samen met een medewerker daar je lenzen eerst een paar keer in en uit doen.
Vervolgens mag je naar huis met lenzen. Eerst 2 uurtjes dan 4 enz. Ik zou echt geen bril meer willen nu. Bril is misschien wel makkelijker met op en af zetten. Tis maar net waar je zelf voor kiest voor de makkelijkheid of voor het mooie. En jah het is gewoon zo bij sommige mensen staan brillen gewoon ontzettend leuk!
|
Verwijderd
|
ik nu net 6 dagen zachte lenzen. dit zijn proeflenzen die ik twee weken krijg. het in doen de eerste keer ging hartstikke makkelijk. rechts in 2 keer en links in 1 keer. je ka ner geloofi k beter van uit gaan dat het iets langer duurt. (ze zeiden dat ik erg snel was met lenzen in en uit doen) mja in het begin traande mn oog wel veel maar dat is ook over.
wat ik nou het fantastische vind aa nlenzen is dat je in 1 keer de hele wereld scherp ziet. niet een randje en alles daar om heen wazig! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() (Met harde lenzen zou ik het idd niet proberen, die verlies je veel sneller (die 'drijven' meer op je ogen) en als je ze verliest, dan gaat het ook om iets duurdere lenzen... (Ik heb ze nu van de Trekpleister, omdat ik ze toch alleen maar gebruik om mee te zwemmen.)) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik denk wel dat je met lenzen minder vermoeide ogen heb, omdat je waarschijnlijk je bril afzet als je hem niet erg nodig hebt. dat deed ik vroeger ook, de bril afzetten als die niet echt nodig is. Maar nu lukt dat niet meer, ik heb -5 en -4,5, ik ben dus bijna blind (lees: ik zie alles wazig) als ik me bril of lenzen niet hebt
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb een bril, binnenshuis heb ik hem lang niet altijd op (wel als ik tv kijkt, want zonder zie ik niks ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Met lenzen zwemmen gaat heel goed.
Ik heb zelf ook lenzen. Als je in t begin van t zwemmen je ogen onderwater een keer snel open en dicht doet gaan ze zeg maar vast zitten door t chloor (dus niet id zee proberen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen Verwijderd | 6 | 05-06-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe lenzen Verwijderd | 2 | 10-05-2008 23:11 | |
Lichaam & Gezondheid |