Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 13:15
MV
MV is offline
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 weken een hele lieve vriend. Het gaat hartstikke goed. Maar mijn ouders en familie zeuren de hele tijd over onze relatie, namelijk over het feit dat hij MBO doet en ik vwo en naar de universiteit (geneeskunde) wil. Zij zeggen dat we daardoor niet bij elkaar passen en we later alleen maar ruzie zullen krijgen. Ik weet niet precies hoe ik erover moet denken, kan liefde het overwinnen of is het nu al bijna 100% zeker dat het niet gaat werken?

Wat vinden jullie daarvan? Misschien is er iemand die zich in eenzelfde soort situatie bevind?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 13:17
Verwijderd
tsja, de ene keer kan t wel, de andere keer niet. dat kan niemand voor jou en hem bepalen. dat is gewoon iets waar je vanzelf achter komt of niet. als ik jou was zou ik hem gewoon lekker blijven verkeren, en gewoon je er niet druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:29
Charlottetje
Charlottetje is offline
tsja.
Het is maar net hoe jullie met elkaar om gaan, hoe goed jullie met elkaar kunnen praten.
Als hij heel erg simpel is, de helft niet begrijpt van wat jij zegt, dat soort dingen, dan werkt het waarschijnlijk niet op de lange duur, maar genoeg relaties tussen een timmerman en een tandarts die wel goed gaan (ik noem maar een voorbeeld hoor).
Via i-net 'ontmoet' ik natuurlijk ook wel eens mensen die je dan later op msn spreekt.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik van de meeste MBO-mensen wat moe wordt, omdat ze weinig inhoud hebben, veel dingen simpelweg niet begrijpen, maar er zijn ook wel mensen waar ik wel mee op kan schieten (op msn dus).
Dus ach, het verschilt van persoon tot persoon denk ik...
Oud 04-04-2004, 13:31
Liss
Liss is offline
Soms kan dat irritant zijn. Je hebt mensen die gewoon niet kunnen leren of geen zin hebben om te leren of gewoon een beroep willen beoefenen waar je mbo voor nodig hebt.
Het is dus echt iets wat per persoon verschilt, als jullie het gewoon goed met elkaar kunnen vinden maakt dat toch helemaal niets uit?
Mijn ex doet ook mbo en ik wil ook naar de universiteit en dat ging prima hoor
Oud 04-04-2004, 13:38
droomkoningin
droomkoningin is offline
Dat ligt inderdaad aan de personen.
Mijn ex heeft ook MBO gedaan en werkte full-time, terwijl ik zat te blokken om over te gaan naar 5 havo.
Mijn zus heeft me wel 'es gevraagd of ik dat verschil niet merkte, dat hij 'dommer' is als mij (jaja, mijn zus is heel subtiel ) maar hij had echt geen 'lager' niveau qua denken, maar dat kwam, denk ik, ook omdat hij al heel wat heeft meegemaakt. Dus.
Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat het verschilt. Bij de een werkt het niet, bij iemand anders wel. En jullie moeten dat zelf uitvinden, maar als je er zelf geen probleem van maakt...
Oud 04-04-2004, 13:39
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik vind dat echt onzin. dat jullie op leer-niveau niet gelijk zijn zegt niet dat jullie op den-niveua neit gelijk zijn. als jullie gewoon goede gesprekken kunenn voeren, elkaar begrijpen en lol met elkaar hebben maakt dat niveau niet zo veel uit lijkt me.
lekker schijt aan hebben..

straks dumpt mn vriend me nog omdat ik 'maar' Havo doe. dat slaat toch als een lul op een drumstel?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:43
Sparkle.
Sparkle. is offline
Mijn "vriend" doet ook n MBO opleiding, en is hierna van plan om door te studeren op het HBO.
Op bepaalde vlakken voel ik me weleens "slimmer" dan hij, maar hij kan juist over andere dingen beter mee praten dan ik.
Kortom, dat komt voor in elke relatie! (Ongeacht niveau!)

Als je echt gek bent op die jongen, dan maakt opleiding of wat dan ook niet uit. Je moet er gewoon over kunnen praten en er voor gaan!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wat hierboven ook al wordt aangegeven gaat het niet om het opleidingsniveau maar ook om het denkniveau. In de regel is het toch dat mensen met een hoger opleidingsniveau ook een hoger denkniveau hebben, en vice versa. Maar en zijn genoeg uitzonderingen (beide kanten op), en misschien heb jij wel een uitzondering gevonden.

Persoonlijk merk ik toch dat er vaak toch wel wat verschil is, zeker als je elkaar wat beter leert kennen. Als er verschil in denkniveau is dan kan je het bijvoorbeeld niet hebben over waar je op school mee bezig bent of waar je in je vrije tijd mee bezig bent. Ik denk dat dat op lange termijn wel problemen gaat geven, maar voor mij zou dat geen reden zijn om niets met iemand te beginnen (het is leuk zolang het leuk is).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:53
Verwijderd
Als jullie je er goed bij voelen wat is dan het probleem?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 13:56
Arwyn
Arwyn is offline
Het ligt helemaal aan de personen.
Mijn vriend heeft ook MBO gedaan met 4 dagen in de week werken en ik zit in 5VWO.
Qua theoretische dingen weet ik wel eens meer ja, maar ik kan er niet mee zitten, want tot nu toe gaat het prima tussen ons.
Ik ben dan ook niet iemand die altijd maar moet laten zien hoe slim ik wel niet ben (want dat ben ik ook niet, dit jaar halen wordt wel heel moeilijk) dus misschien dat dat ook helpt. En we kunnen gewoon wel goed met elkaar praten, iets dat volgens mij heel belangrijk is in een goede relatie.

Je (TS) moet niet teveel letten op het gezeur van je ouders, het moet goed voelen voor jou en dat is veel belangrijker dan dat jullie allebei VWO doen.
Oud 04-04-2004, 14:02
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
MagIcalVenus schreef op 04-04-2004 @ 14:15 :
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 weken een hele lieve vriend. Het gaat hartstikke goed. Maar mijn ouders en familie zeuren de hele tijd over onze relatie, namelijk over het feit dat hij MBO doet en ik vwo en naar de universiteit (geneeskunde) wil. Zij zeggen dat we daardoor niet bij elkaar passen en we later alleen maar ruzie zullen krijgen. Ik weet niet precies hoe ik erover moet denken, kan liefde het overwinnen of is het nu al bijna 100% zeker dat het niet gaat werken?

Wat vinden jullie daarvan? Misschien is er iemand die zich in eenzelfde soort situatie bevind?

Groetjes
Ik vind dit nergens op slaan. Verkering met elkaar hebben heeft niks te maken met het niveau waar iemand op school zit!
Oud 04-04-2004, 14:25
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb dit al vaker gezegd, maar ik ben er echt heilig van overtuigd dat iemands intelligentieniveau niet hetzelfde hoeft te zijn als zijn schoolniveau.

Ik zit zelf ook op de universiteit en mijn vriendje werkt al (hij is na het halen van zijn mavo-diploma gestopt met school) en tot het onbegrip van veel mensen gaat het supergoed tussen ons. Ik heb nog nooit met iemand zoveel plezier gehad als met hem. We kunnen ook heel goed met elkaar praten enzo, ik heb echt het gevoel dat we op 1 lijn zitten.. en ik denk dat dat veel belangrijker is dan wat voor opleiding iemand volgt.

Volg je gevoel en laat je niet beinvloeden door mensen die niet weten hoe jullie relatie is...
Oud 04-04-2004, 14:46
Lilything
Lilything is offline
Ja het ligt echt aan waar jij waarde aan hecht.
Soms heb je echt het gevoel dat ze je niet begrijpen of dat ze bepaalde 'uitdrukkingen' beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht ofzo dat ze dat niet begrijpen.......en dat je t dan voor jouw gevoel 'simpeler' moet zeggen....Dat kan voor de 1 heel irritant zijn voor de ander issut zo van 'ah boeie gebruik ik toch niet'

Het ligt er echt aan wat jij wil, zolang het goed gaat zou ik het trouwens niet uitmaken. Wie zegt trouwens dat je met je vriendje waar je op je 16e mee krijgt later mee moet trouwen? Zo klinkt het n btje........'jullie krijgen later ruzie' misschien is het allang uit voordat het later is! En als jij iets 'goeds' hebt laten lopen, zul je er altijd en altijd spijt van houden. Je kunt beter gewoon volhouden en kijken waar t schip strand of waar het schip niet strand!

suc6!
Oud 04-04-2004, 14:47
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Hoi!

volgens mij is het belangrijkste dat je om elkaar geeft en dat je voor elkaar wilt gaan..
Enja oke studies zijn ook belangrijk maar maybe dat je zo van elkaar kunt leren!!

veel sucses ermee!!!

liefs mij
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:53
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik denk dat het veel belangrijker is dat je qua karakter, interesses en niveau een beetje op dezelfde lijn zit.
Oud 04-04-2004, 16:04
almighty
almighty is offline
mijn vriend doet ook MBO en ik VWO, maar we hebben dezelfde humor en denken over bijna alles t zelfde...van niveau verschil hebben we (tot nu toe) nog niets gemerkt..
kdenk ook niet dat niveau een relatie in de weg kan staan, als je van elkaar houd al helemaal niet.
Oud 04-04-2004, 16:46
Verwijderd
Mijn vriend zit ook op een universiteit en ik doe mbo. Wat maakt het uit?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:09
Madgirl
Madgirl is offline
Ik doe MBO en me vriend HBO, maar daar is echt niks mis mee vind ik. In sommige dingen is hij 'slimmer' en in andere dingen ik weer. Opleiding maakt in een relatie niks uit. Als je maar gewoon plezier hebt en ook goed kan praten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:16
farrar-misty
farrar-misty is offline
JEZUS BOEIEN!! je bent toch verliefd? hoe kun je er nou aan twijfelen???? < BEN IK DE ENIGE DIE IN TRUE LOVE GELOOFT???!>
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:21
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 04-04-2004 @ 18:16 :
JEZUS BOEIEN!! je bent toch verliefd? hoe kun je er nou aan twijfelen???? < BEN IK DE ENIGE DIE IN TRUE LOVE GELOOFT???!>
Je caps staan aan (mocht je het nog niet doorhebben)
Oud 04-04-2004, 17:42
Pixxa
Pixxa is offline
hm ik doe mbo en mn vriendin doet vwo ... ja er zijn wel dingen die ik niet helemaal volg maar of dat een ramp is ... of je daaruit kan concluderen dat et toch niet gaat werken vink wel heel simpel gezocht... enne wat weten je ouders van jullie band met elkaar? zijn hun dan zo perfect op elkaar afgestemd!?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:04
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb het idee dat je dit heel vaak omgekeerd ziet, een gestudeerde man die met een lager opgeleide vrouw is getrouwd. Kijk naar je tandarts (wie neemt de telefoon aan en wie kijkt in je mond?) of je huisarts...
Als ik jou was zou ik me er niet te veel zorgen om maken, het gaat er om dat je nu een leuke verkering hebt, of je over een aantal jaren ook nog met m gaat trouwen kan je nu toch nog niet weten. Als ik jou was zou ik ook zoiets tegen je ouders zeggen. Ik denk namelijk dat zij gewoon bang zijn dat jij je toekomst zal "vergooien" door de liefde. Dat je bijvoorbeeld niet meer zou willen studeren oid.
Oud 04-04-2004, 19:23
Verwijderd
wat maakt het in hemelsnaam uit op welk niveau opleiding hij zit? Zolang jullie het maar goed met elkaar kunnen vinden toch?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:06
Verwijderd
als jullie totally verliefd zijn, dol op elkaar zijn, goed kunnen praten, enz. zou ik me nergens zorgen over maken!!! Het gaat om jullie gevoel en niet dat van jullie ouders! Het komt wel meer voor dat mensen van hetzelfde niveau een relatie krijgen, maar het hoeft niet. ik merk zelf wel dat ik over sommige dingen niet zo heel goed met iemand van vmbo kan praten (ik doe gym). maar dat moet je zelf uitmaken. als jullie gelukkig zijn, trek je dan nergens iets van aan. en dan zie je het vanzelf wel! als het goed blijft, blijft het goed, en zo niet, dan niet. en ook dan hoeft dat nog niet hieraan te liggen. zoveel relaties gaan uit, om zoveel redenen, dus geniet van de tijd die je samen hebt en zorg dat het goed blijft!!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 23:00
Tom
Tom is offline
Boeiend, ik heb helemaal geen opleiding en ben ook goed terecht gekomen. Snap niet dat jouw ouders dat voor je bepalen, je bent 16 dus dat je ouders nu al aan 'later' denken slaat nergens op, kans is erg klein dat je over 5 jaar nog wat met hem hebt.. en als je het nu leuk met em hebt, waarom niet. Lekker doen wat jou het beste lijkt.
Oud 05-04-2004, 05:06
Verwijderd
mijn vriend is qua school ook niet zo begaafd als ik, maar we zijn intussen al wel een jaar samen...
Hij gaat ook niet naar school (is wel bezig om nu naar de universiteit te gaan) en ik zit op college en het gaat super zover.
Mijn ouders vonden hem eerst een aardige jongen maar niet mijn tiep, daar denken ze nu anders over.

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 05:08.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 06:48
Verwijderd
waar maken ze zich druk om? je bent 16

ruzie krijg je bij elke relatie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 07:56
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Mijn vriendin deed VMBO en ik HAVO rond die tijd. Toch is geen vuiltje aan de lucht. Sterker nog, we stellen vaak hetzelfde voor precies ophetzelfde moment of dat de een de ander's vraag al afmaakt voordat die gesteld wordt.

Ik weet ook heus een paar VWO leerlingen te noemen die zich als complete morons gedragen. Dus mijn advies: Lekker niets van aantrekken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 09:09
Verwijderd
Er zijn inderdaad genoeg vwo'ers die zich gedragen op een manier dat je je afvraagt hoe zo ooit zover zijn gekomen. En er zijn genoeg mavo'ers die erg intelligent zijn.

Verder denk ik niet dat verschil in niveau een probleem is, maar het kan wel een probleem zijn. Het is maar net hoe je ermee omgaat natuurlijk.

Overigens heb ik geen recht van spreken hier, en makkelijk praten bovendien want mijn vriend heeft gymnasium gedaan net als ik nu... maar ik vind alsnog dat het niet uitmaakt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 12:04
Verwijderd
pah, ik doe mbo en mijn vriend studeert... en het gaat prima... maar ik ben ook niet dom, dat scheelt ook wel...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
almighty schreef op 04-04-2004 @ 17:04 :
mijn vriend doet ook MBO en ik VWO, maar we hebben dezelfde humor en denken over bijna alles t zelfde...van niveau verschil hebben we (tot nu toe) nog niets gemerkt..
kdenk ook niet dat niveau een relatie in de weg kan staan, als je van elkaar houd al helemaal niet.
Ik heb MBO gedaan en werk nu fulltime en mijn vriend doet nu HBO. Hij weet meer over computers en ik weet misschien meer over andere dingen.
So what! Het gaat toch niet om de opleiding die je volgt, als je het maar goed met elkaar kan vinden en je op elkaar verliefd bent. dat is het belangrijkste!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 12:12
Coral
Coral is offline
Hmmm heb ook een tijdje iets gehad met iemand die studeert (ik doe mbo) en heb daardoor ook een tijdje gedacht dat het niet zou werken. t Werkte inderdaad niet uiteindelijk, maar dat was niet omdat we niet konden praten o.i.d. we hadden zelfs hele leuke gesprekken en discussies over van alles.

Als je een beetje op dezelfde lijn ligt qua interesses, karakter enzo, dan moet het toch wel lukken lijkt mij. Ik bedoel, als je hem echt leuk vind laat je hem niet lopen. Wel raar trouwens dat mensen zeggen dat het niet kan. Laat je er in ieder geval niet door leiden!!!

Dus ik zeg: Ga ervoor!
Oud 05-04-2004, 16:37
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
WooF schreef op 04-04-2004 @ 14:17 :
tsja, de ene keer kan t wel, de andere keer niet. dat kan niemand voor jou en hem bepalen. dat is gewoon iets waar je vanzelf achter komt of niet. als ik jou was zou ik hem gewoon lekker blijven verkeren, en gewoon je er niet druk om maken.
Helemaal mee eens.
Oud 05-04-2004, 17:29
Slettelina *
Slettelina * is offline
Tja, ik doe vmbo 4 ben blijven zitten en afgestroomd en hij dat atheneum. Soms voel ik me wel dom maar hij motiveert mij ontzettend goed enzo. Ik heb juist steun aan hem
Oud 05-04-2004, 17:39
Qimm
Qimm is offline
Als je verder op een lijn zit qua meningen over dingen/gevoel voor humor en je ergert je niet aan het feit dat er verschil bestaat.

lijkt me geen probleem
Reageren

Regels voor berichten