Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 21:56
Anmorata
Anmorata is offline
Ik post dit even op een andere naam, omdat hier ook bekende op het forum enzo zitten.
--
Een tijd terug liet ik nog heel erg merken als het niet goed met me ging, maar dat doe ik al niet meer. Ik ben weer terug het vrolijke, blije kind. Althans, zo lijkt het.
Een vriendin van mij (ik noem haar even S) weet dat ik snij. En ze vraagt ook weleens of ik weer gesneden heb. Dan zeg ik ja. Maar ik lijk vrolijk dus ze begrijpt niet waarom ik het heb gedaan. Ik kan dat gewoon niet uitleggen, heel raar maar het lukt niet. Daarom denkt S dat ik het doe omdat het een gewoonte is of omdat ik aandacht wil. Een andere vriendin zegt weer dat ik echt alleen maar moet snijden als er ECHT iets is, maar er is echt iets. Alleen weten ze dat niet...

Ik ga vanbinnen gewoon helemaal kapot. Ik durf en kan het niet meer aan iemand vertellen. Ja op msn vertel ik het wel tegen bepaalde personen, maar dat is ook niet alles. Om iemand te hebben die je echt kan troosten door er te zijn irl, is beter, helpt beter.
Dit is weer het zoveelste topic hier over snijden/zelfmoord en het opkroppen van je gevoelens, maar ik weet totaal niet meer wat ik nu moet doen. Het heeft allemaal geen zin meer, alles wat ik doe.

Ik doe gewoon alles fout, alles blijkt mijn schuld te zijn. Door mij gaat het misschien wel uit tussen een vriendin van me en haar vriend, en nog meer van zulke dingen.

Heeft misschien iemand hier.. advies ofsow voor me.. ik weet het echt niet meer (dit klinkt dramatisch )
Oud 06-05-2002, 07:53
damaetas
damaetas is offline
ik kan moeilijk advies geven als ik niet weet wat er is gebeurt.
misschien kan je alles nbtje beter uitleggen tegen je vriendinnen, zodat zij je beter begrijpen. gewoon in een brief misschien als het irl niet lukt, of je vraagt die msn vriend om een mail te sturen naar je vriendinnen.
Oud 06-05-2002, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Anmorata schreef:
* lijkt blij en probleemloos
* snijdt omdat er echt iets is, maar vertelt niet wat
* gaat van binnen kapot doordat ze het niet goed kwijt kan
* wil liever steun in realiteit
* "het heeft allemaal geen zin meer"
* "ik doe alles fout"
* "door mij gaat het misschien uit tussen een vriendin en haar vriend"

..

Heeft misschien iemand hier.. advies ofsow voor me.. ik weet het echt niet meer (dit klinkt dramatisch )
Het is ook dramatisch

Tsja, wat voor advies kan ik je geven? Het probleem zit hem erin dat je het dus opkropt en er niet over praat met je bekenden (die vriendin en anderen).

Daarnaast heb je het gevoel dat alles jouw eigen schuld is, dit kan ik me nauwelijks voorstellen. Waarom denk je dat? Verwijt jij jezelf zo veel dingen? Als het misschien uitgaat tussen een vriendin en haar vriend, hoe kun jij daar dan de oorzaak van zijn?

En je schrijft dat er een nog een ander probleem speelt, wat je aan niemand vertelt. Hoe erg is het? *hmm, ze post het zelfs niet direct onder een andere nick, maar praat over de gevolgen ervan* :/

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 11:04
Anmorata
Anmorata is offline
Citaat:
******** schreef:
Het is ook dramatisch

Tsja, wat voor advies kan ik je geven? Het probleem zit hem erin dat je het dus opkropt en er niet over praat met je bekenden (die vriendin en anderen).

Daarnaast heb je het gevoel dat alles jouw eigen schuld is, dit kan ik me nauwelijks voorstellen. Waarom denk je dat? Verwijt jij jezelf zo veel dingen? Als het misschien uitgaat tussen een vriendin en haar vriend, hoe kun jij daar dan de oorzaak van zijn?

En je schrijft dat er een nog een ander probleem speelt, wat je aan niemand vertelt. Hoe erg is het? *hmm, ze post het zelfs niet direct onder een andere nick, maar praat over de gevolgen ervan* :/

Sterkte iig.
Ik heb altijd al het gevoel gehad dat alles (iig veel) mijn schuld
was/is. Vaak is het ook mijn schuld... duz.. het is terecht.
Dat met die vriendin en haar vriend, ik heb met die vriend gezoend. Zij weet dat (nog) niet.. maar ok, echt heel stom van me. Maar op zo'n moment ... tging vanzelf.. dat heb je soms als je verliefd ben..

Er is niet echt een probleem denkik, ik heb het gevoel alsof ik me toch aanstel (misschien durf/kan ik het daarom niet aan anderen vertellen? ).
Hmm, vandaag komt er ook niet veel zinnigs uit mij...srry
Oud 06-05-2002, 11:45
Gothic
Gothic is offline
Het klinkt misschien lullig, maar het is heel makkelijk om jezelf de schuld te geven... misschien eens dingen van een andere kant bekijken, dus kijken wat kan nog meer de oorzaak zijn behalve ikzelf... en dan er iets aan doen, want het heeft geen zin om jezelf de schuld te geven... kijk je hoort niet te zoenen met de vriend van je vriendin, maar hij zoent toch ook, is het dus zowiezo niet alleen jouw schuld, en ik kan me niet voorstellen dat je alles fout doet, dat kan niet want je kan niet alles veroorzaken, want vaak zijn er ook andere mensen bij...
Reageren

Regels voor berichten