Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 08:41
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben al een jaar samen met mijn vriend en de seks is prima, maar de laatste tijd droom ik vaak over seks met andere jongens. Het is niet steeds dezelfde persoon, maar altijd weer een ander (het is dus zekerweten niet dat ik iemand anders leuk zou vinden).

Het is heel raar, want eigenlijk heb ik hier helemaal geen behoefte aan, ik heb liever een droom over mn vriend, maar dat gebeurt dus nooit.

Wat kan dit zijn? En waarom gebeurt dit?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 09:52
Pallas
Pallas is offline
Ook al zou je wel steeds over een bepaalde andere jongen dromen, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je op hem geilt. Maar een echte dromenkenner ben ik niet.

Maak je er niet zo druk om. Dromen zijn maar bedrog. Als de seks met je vriend echt gewoon goed en lekker is, dan hoef je je er helemaal niet druk om te maken.
Oud 04-04-2004, 14:44
juno
juno is offline
In het algemeen geldt dat dromen de indrukken van de dag verwerken, ordenen, opslaan. Alleen dat gaat niet logisch, en soms komen er dan dingen bij elkaar in een dossier die niet bij elkaar horen. Je verwerkt de sex met je vriend, maar je onderbewuste wil ook alle andere indrukken van de afgelopen tijd verwerken. Dus komen er gezichten die je niet kent, maar die je even gezien hebt, onbewust.

Andere verklaring: je droomt je angsten en wensen. En dat allemaal in symbolen, een mix van cultureel en persoonlijk bepaalde symbolen. Wederom het verwerken. Je wilt sex,( he, wie niet?), en droomt er dus van. Maar weer is dat stomme onderbewustzijn te stom om te beseffen dat jij als bewust persoon sex aan je vriend wil koppelen. Niks mee te maken, je brein doet dat at random. Nou, en dan heb je in je droom dus sex met weet ik veel wie.

Not to worry. Wees blij dat het gewoon meneren zijn. Geen zebra's ofzo, na een dagje artis. Of die vreselijke wiskundeleraar als je net een moeilijk proefwerk hebt..

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 04-04-2004 @ 15:44 :

Not to worry. Wees blij dat het gewoon meneren zijn. Geen zebra's ofzo, na een dagje artis. Of die vreselijke wiskundeleraar als je net een moeilijk proefwerk hebt..
Je stelt me gerust Juno
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:

Je stelt me gerust Juno
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
In het algemeen geldt dat dromen de indrukken van de dag verwerken, ordenen, opslaan. Alleen dat gaat niet logisch, en soms komen er dan dingen bij elkaar in een dossier die niet bij elkaar horen. Je verwerkt de sex met je vriend, maar je onderbewuste wil ook alle andere indrukken van de afgelopen tijd verwerken. Dus komen er gezichten die je niet kent, maar die je even gezien hebt, onbewust.

Andere verklaring: je droomt je angsten en wensen. En dat allemaal in symbolen, een mix van cultureel en persoonlijk bepaalde symbolen. Wederom het verwerken. Je wilt sex,( he, wie niet?), en droomt er dus van. Maar weer is dat stomme onderbewustzijn te stom om te beseffen dat jij als bewust persoon sex aan je vriend wil koppelen. Niks mee te maken, je brein doet dat at random. Nou, en dan heb je in je droom dus sex met weet ik veel wie.

Ervaring, Juno?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:21
juno
juno is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2004 @ 18:17 :
Ervaring, Juno?
Ik droom in kleur, niet in zwart-wit hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 04-04-2004 @ 18:21 :
Ik droom in kleur, niet in zwart-wit hoor.
En dolby-surround en met geur en smaak, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:52
juno
juno is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2004 @ 23:06 :
En dolby-surround en met geur en smaak, natuurlijk.
Ja, inderdaad, en als ik uit een raam van de derde verdieping te pletter val doet dat ook echt pijn. Het heeft ook zo zijn nadelen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 23:51
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
juno schreef op 04-04-2004 @ 23:52 :
Ja, inderdaad, en als ik uit een raam van de derde verdieping te pletter val doet dat ook echt pijn. Het heeft ook zo zijn nadelen.
Geeft wel een kick adrenaline en endorfine. Soms is het snachts gewoon trippen op lichamelijke verdovingsmiddelen. Heerlijk als ik snachts zwetend wakker word.

Verder heb ik ook wel eens rare dromen. Ook dromen waarin ik ikzelf de vrouw ben. Dan sta ik ook wel eens te kijken hoe alles zo natuurlijk gaat. Máár het geeft je wel een ander inzicht. Zie het als het opdoen van ervaringen met anderen, zonder dat je het daadwerkelijk doet. En schuldig hoef je je niet te voelen, want de inhoud van sommige dromen zijn gewoon érg privé. Naast dat je niet helemaal in de hand hebt wat je gaat dromen, en over wie. Dus trouw daarin kan je onmogelijk geven aan iemand, en valt dus ook niet te verwijten. In sommige mate zijn fantasiën daarmee ook te vergelijken, fantaseren kan en mag, zolang het geen werkelijkheid wordt die erg negatief of nadelig is voor jezelf of voor je partner.
Oud 05-04-2004, 12:57
juno
juno is offline
Ik maak in mijn veilige bedje de meest waanzinnige avonturen mee, die ik in het echt nooit zou durven. De achtbaan, ik noem maar wat. Van het Piratenschip in Hellendoorn werd ik echt gaandeweg steeds grijsgroener van tint, maar ik heb me een partij lopen kicken in bed van een ritje in een 8-baan...oeh.

Ik weet namelijk dat ik droom, als ik droom.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 13:49
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 05-04-2004 @ 13:57 :

Ik weet namelijk dat ik droom, als ik droom.
Dat heb ik soms ook weleens. Als ik ergens ben waar ik echt niet kan zijn op dat moment... Dan loop ik echt heerlijk rond zo van: dit is echt een geweldige droom en ik wil voorlopig niet wakker worden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:18
Nona
Nona is offline
Hm, daarom is het nu een droom en geen werkelijkheid. No worries.
Oud 05-04-2004, 14:33
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 05-04-2004 @ 15:18 :
Hm, daarom is het nu een droom en geen werkelijkheid. No worries.
IDD ik droom ook wel es over kruimel
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:14
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 05-04-2004 @ 15:33 :
IDD ik droom ook wel es over kruimel
Jij ook al!

Regels voor berichten