Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 18:45
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Aangezien ik veel edit met mijn videobeelden die ik nu op mijn Digitale Fotocamera maak, vind het het belangrijk dat wanneer ik een videocamera koop dat ie goed compitabel is met mijn noteboekje.

Nu, kan ik wel een Digitale Camcorder kopen, maar die dingen zijn reteduur en volgens mij niet eens bijster beter dan
(S)VHS Cameras, beeldlijnen vs pixels.
Bovendien zijn DV bandjes tamelijk duurder.

Maar stel ik koop nu zo'n (S)VHS dingetje, is het dan wel handig om aan te sluiten op de comp en de film dan te bewerken?
op sommige cams zitten wel wat ingebouwde edit tools, maar daar heb ik niet genoeg aan natuurlijk.
Mijn noteboekje heeft alleen een gele ingang waarop
Video Out [-]-> staat.
Ik vraag mij af of een Digitale Cam echt beter uitkomst biedt wat de aansluitmogelijkheden betreft.

Dank u.
Oud 11-04-2004, 19:15
unpopular
unpopular is offline
Als er alleen die gele video out (compose uitgang)bevat heb je een probleem sinds dat het dan alleen een uitgang is kun je er niets instoppen(input).

Een groot aantal camcorders bevatten ook een firewire (sommige ook een USB) al heb je het dan wel over een digitale camcorder.
(eventueel zou je firewire via een pcmcia kaartje kunnen aan sluiten op je laptop)

een vhs geeft ook alleen analoog signaal ipv digitaal uit een digitale camcorder wat natuurlijk veel betere kwali geeft.

overigens is een laptop niet de beste pc om video bewerking op uittevoeren.

hopelijk heb je er iets aan , succes.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 15:17
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik zou wel degelijk voor een DV-cam gaan, scheelt enorm in kwaliteit, en als je het geld hebt, gewoon doen. Scheelt over 't algemeen vooral veel in resolutie en kleurendiepte tov vhs-cams.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:58
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
hmm, ja het geld heb ik wel inderdaad.
en er ligt ook meer toekomst in DV denk ik zo.
Nog suggesties voor een goeie cam?
Ik wil in ieder geval niet voor zo'n easy to use voorgeprogrammeerde handycam gaan.
Oud 14-04-2004, 13:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Wat is je budget?
Als je iets van 3000 euro te besteden hebt kan je volgens mij wel een redelijke DV camera kopen. Of je koopt een hi8 die nog in redelijke staat is. Professioneel spul is waay beter dan die consumenten troep, qua scherpte, kleuren en gebruiksgemak.

Maar, volgens mij heb je geen analoge videoingang op je laptop zitten. Een DC10 erin zetten gaat natuurlijk ook niet echt makkelijk met een laptop. Als je een firewire ingang hebt kan je daar wat mee doen. Maar dan nog, dan zit je aan een dure camera vast. Eventueel kan je een externe A/D en D/A converter gebruiken, maar dat kost ook wat.
Mocht je geen firewire hebben (en de harddisk niet snel genoeg zijn) dan kan je het edit avontuur wel zo'n beetje vergeten.
Reageren

Regels voor berichten