Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 15:44
Str0nk
Str0nk is offline
Hoe geringer is de kans op een kamer in Utrecht ?

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 15:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 18:34
Str0nk
Str0nk is offline
Maak ik meer kans op een kamer in Utrecht of in Groningen ? Waar is het aanbod groter ?
Oud 05-04-2004, 18:37
ellen16
ellen16 is offline
Denk persoonlijk dat je in Groningen meer kans maakt, maar weet ik niet heel zeker.
Oud 05-04-2004, 18:39
Dannemann
Dannemann is offline
In beide steden heb je een probleem
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:44
Psycho1717
Psycho1717 is offline
ligt er aan waar je maximum ligt qua euries! checj ander ff www.kamernet.nl hier staan best veel kamers, en niet altijd erg duur
Oud 05-04-2004, 19:45
Verwijderd
Ik ga naar Groningen, maar het wordt wel lastig om daar een kamer te vinden
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Psycho1717 schreef op 05-04-2004 @ 19:44 :
ligt er aan waar je maximum ligt qua euries! checj ander ff www.kamernet.nl hier staan best veel kamers, en niet altijd erg duur
daar heb ik voor de grap ook een gekeken, veel kamers en niet duur.. is daar zoveel reactie op ofzo? je zou zeggen, je hebt zo een kamer gevonden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:33
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 05-04-2004 @ 22:30 :
daar heb ik voor de grap ook een gekeken, veel kamers en niet duur.. is daar zoveel reactie op ofzo? je zou zeggen, je hebt zo een kamer gevonden.
Mijn zus heeft ook een keer een kamer aangeboden via kamernet en kreeg zo'n vijfentwintig reactie's.
Oud 05-04-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 05-04-2004 @ 22:33 :
Mijn zus heeft ook een keer een kamer aangeboden via kamernet en kreeg zo'n vijfentwintig reactie's.
owh zow... er wordt gewoon veel gereageerd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 07:57
Str0nk
Str0nk is offline
Ik geloof best dat je in beide een kamer kan vinden als je goed zoekt, ik wilde graag weten waar het makkelijker was.., op kamernet krijg je net wat meer antwoorden als je Utrecht invult als zoekopdracht maar Utrecht is ook een stuk groter dan Gron..
Oud 06-04-2004, 18:03
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik heb vorig jaar een kamer gezocht in Utrecht, en het is klote werk. Steeds reageren (via kamernet zo'n 40 kamers aangeschreven, slechts 20 mailden terug, en bij een stuk of 10 mocht ik kijken, sommigen mailden terug dat het helaas niet kon omdat ze meer dan 200 reacties hadden (voor nomale redelijk kamers))

Iig ga ik volgend jaar Minerva doen, en zoek nu een kamer in Gr .

En een advertente in stud.blad of op Internet/krant werkt echt stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:21
Verwijderd
In Utrecht levert het echt veel meer problemen op.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:44
ellen16
ellen16 is offline
Weet iemand hier hoe het zit in Nijmegen?
Oud 06-04-2004, 19:09
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2004 @ 19:21 :
Dat zou ik niet te hard roepen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 00:20
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2004 @ 19:21 :
Agree, daarnaast heb je in Groningen een grotere kans op een relaxte plek in de stad zelf om te wonen.
Oud 07-04-2004, 10:46
madwoman
madwoman is offline
ik weet niet hoe het in Groningen zit, maar in Nijmegen heb je voorrang als je van ver komt (kom uit Zeeuws-Vlaanderen). Ik had me zowel in Nijmegen als Utrecht ingeschreven voor een kamer, en in Nijmegen heb ik er binnen een jaar toen een aangeboden gekregen, was niet de meest perfecte natuurlijk, maar je hebt iets. Beetje jammer dat ik naar Utrecht ging
Nja in het kort: in Utrecht maakt het niet uit of je van ver komt, wellicht is er in Groningen wel zo'n regel??
Oud 07-04-2004, 10:53
funkypunk
funkypunk is offline
Mijn kamer in groningen komt binnenkort vrij, maar ja, ik ga uit huis
KaSu zit aan het Zuiderdiep
Oud 07-04-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 06-04-2004 @ 20:09 :
Dat zou ik niet te hard roepen
Tuurlijk wel. Tis ook heel simpel te verklaren. In Utrecht wil iedereen wel wonen, het ligt precies middenin Nederland, hartstikke centraal, dus behalve studenten zoeken ook heel veel pas afgestudeerden, starters e.d. een kamer of appartementje. Dat heb je in Groningen niet, aangezien je daar niet wilt wonen behalve wanneer je student bent. Tis het einde van de wereld daar man
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 11:57
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 12:07 :
Tuurlijk wel. Tis ook heel simpel te verklaren. In Utrecht wil iedereen wel wonen, het ligt precies middenin Nederland, hartstikke centraal, dus behalve studenten zoeken ook heel veel pas afgestudeerden, starters e.d. een kamer of appartementje. Dat heb je in Groningen niet, aangezien je daar niet wilt wonen behalve wanneer je student bent. Tis het einde van de wereld daar man
Inderdaad, erg veel afgestudeerden uit Groningen trekken naar het westen
Oud 07-04-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Iedereen wil in grunn wonen, het is er geweldig, al die nepperds die hier alleen maar komen om te studeren zouden we nieteens moeten toelaten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:36
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-04-2004 @ 15:32 :
Iedereen wil in grunn wonen, het is er geweldig, al die nepperds die hier alleen maar komen om te studeren zouden we nieteens moeten toelaten
Oud 07-04-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 07-04-2004 @ 15:36 :
Wat doe jij hier dan in grunn als het je niet bevalt
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:51
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-04-2004 @ 15:39 :
Wat doe jij hier dan in grunn als het je niet bevalt
Wie zegt dat het me hier niet bevalt, ik ben alleen ook zo'n nepper
Oud 07-04-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 07-04-2004 @ 15:51 :
Wie zegt dat het me hier niet bevalt, ik ben alleen ook zo'n nepper
Wat is er mis met het hoge noorden dat je hier niet wilt blijven
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 15:04
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-04-2004 @ 15:55 :
Wat is er mis met het hoge noorden dat je hier niet wilt blijven
Groningen is super om te studeren, het zijn juist de studenten die Groningen leuk maken. Verder is er niet zo heel veel te doen.
Oud 07-04-2004, 15:07
Verwijderd
Wat heeft de randstad dan dat groningen niet heeft
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:15
Angel
Angel is offline
Ik heb me een paar dagen geleden ingeschreven bij de SSH (in Utrecht) het duurt gemiddeld zo'n 20 maanden voordat je daar een kamer hebt (in een studentencomplex).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-04-2004 @ 16:07 :
Randstedelingen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-04-2004 @ 16:07 :
Het ligt centraler? En er zijn gewoon meer voorzieningen? En idd, Randstedelingen. En in mijn geval ook vrienden en familie. Maar goed, ik ben dan ook braaf in de Randstad gebleven.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:23
professor2
professor2 is offline
je kuunt bij ons wel huren
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:24
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 09:41 :
Het ligt centraler? En er zijn gewoon meer voorzieningen? En idd, Randstedelingen. En in mijn geval ook vrienden en familie. Maar goed, ik ben dan ook braaf in de Randstad gebleven.
groningen heeft ook alle voorzieningen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 08-04-2004 @ 10:24 :
groningen heeft ook alle voorzieningen
Ik zeg niet dat Groningen niet alle voorzieningen heeft, ik zeg dat de Randstad méér (dat kan je ook opvatten als meer in hoeveelheid ) voorzieningen heeft. En daarbij zitten ze denk ik vaak ook op een kleinere afstand en is er bovendien meer openbaar vervoer en zijn de voorzieningen dus sneller en beter te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:30
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
idd, over een maand ga ik mijn kamer uit en neem ik afscheid van Grunn. Na mijn afstudeerstage wil ik in Utrecht wonen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:35
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Nuck schreef op 07-04-2004 @ 16:04 :
Groningen is super om te studeren, het zijn juist de studenten die Groningen leuk maken. Verder is er niet zo heel veel te doen.
Alleen jammer dat je voor leuke feestjes in Den Haag/A'dam/Delft etc altijd zo lang moet treinen .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 00:12
Sam20v
Sam20v is offline
In alle2 de steden is er een groot kamertekort, maar in Utrecht lijkt dit erger te zijn. Zelf heb ik ongeveer 2 a 3 maanden moeten zoeken naar een kamer in Groningen, een vriendin van mij in Utrecht meer dan een half jaar. Bovendien zijn de kamers in Utrecht gemiddeld de helft duurder. Kamernet is idd irritant om te zoeken, hier -in Groningen dus- krijgen wij nu ook een kamer vrij van 7m2 en er hebben al 21 mensen gereageerd in een paar dagen tijd. Wij gaan ze ook niet allemaal uitnodigen, dus via kamernet is het gewoon moeilijk om te zoeken. In Groningen kan je je aanmelden voor IN-Groningen, dat is een organisatie die werkt met postcodes, hoe verder weg je woont, hoe eerder je aan de beurt bent voor een kamer. Zelf wil ik binnenkort ook naar Utrecht, maar ik zie t somber in wat betreft de kamers....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 10:28 :
Ik zeg niet dat Groningen niet alle voorzieningen heeft, ik zeg dat de Randstad méér (dat kan je ook opvatten als meer in hoeveelheid ) voorzieningen heeft. En daarbij zitten ze denk ik vaak ook op een kleinere afstand en is er bovendien meer openbaar vervoer en zijn de voorzieningen dus sneller en beter te bereiken.
De stad groningen heeft alles aan voorzieningen wat je maar kunt bedenken. Meer voorzieningen is wel heel aardig, maar de meeste mensen bewegen zich toch in een tamelijk kleine kring
Enne, openbaar vervoer hebben wij hier ook
Het is natuurlijk wel zo dat als je niet in groningen zelf woont dat je dan toch wel naar de stad moet, maar waar kun je in de randstad nog eenzaam in een klein dorp wonen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Sam20v schreef op 10-04-2004 @ 01:12 :
In alle2 de steden is er een groot kamertekort, maar in Utrecht lijkt dit erger te zijn. Zelf heb ik ongeveer 2 a 3 maanden moeten zoeken naar een kamer in Groningen, een vriendin van mij in Utrecht meer dan een half jaar. Bovendien zijn de kamers in Utrecht gemiddeld de helft duurder. Kamernet is idd irritant om te zoeken, hier -in Groningen dus- krijgen wij nu ook een kamer vrij van 7m2 en er hebben al 21 mensen gereageerd in een paar dagen tijd. Wij gaan ze ook niet allemaal uitnodigen, dus via kamernet is het gewoon moeilijk om te zoeken. In Groningen kan je je aanmelden voor IN-Groningen, dat is een organisatie die werkt met postcodes, hoe verder weg je woont, hoe eerder je aan de beurt bent voor een kamer. Zelf wil ik binnenkort ook naar Utrecht, maar ik zie t somber in wat betreft de kamers....
Inderdaad, een vriend van mij ook die weggaat uit groningen, hij had in 2 dagen 20 telefoontjes gehad van mensen die die kamer graag wouden hebben
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 01:19
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 08-04-2004 @ 11:30 :
idd, over een maand ga ik mijn kamer uit en neem ik afscheid van Grunn. Na mijn afstudeerstage wil ik in Utrecht wonen
Yup, same goes for me. Ik ben nu zelf ook aan het zoeken naar woonruimte in Amsterdam, Utrecht of Den Haag. Ik had eerst het plan om nog een extra masterjaar in Nijmegen te doen maar ik verveel me nu al stierlijk met dat lage niveau, dus ik wil gewoon zo snel mogelijk aan de slag bij een groot kantoor en zo snel mogelijk promoveren
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 06:28
92.7
92.7 is offline
Utrecht is iig niet moeilijk. Mits je niet té kritisch bent. In 1 week tijd heb ik mijn kamer gevonden. 10 m2 voor 175 euro, mooie badkamer, wasbak op de kamer, lamellen en vloerbedekking, allemaal prima staat. Kamernet is niet zo ontzettend goed, het is vervelend dat je de huurders niet direct kunt bereiken, maar moet afwachten of je ze bellen na jouw mailtje.

Ik heb de mijne via studentenkamer.nl gevonden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 09:22
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-04-2004 @ 15:32 :
Juist wel, dan zien ze hoe fantastisch het is
Oud 10-04-2004, 12:04
professor2
professor2 is offline
voreger was er hlemaal geen kamer nood in groningen maar ja door dat ze zo stom zijn geweest het aantal kamers voor stuudenten te verminderen is het nu wle zo
sukkels
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2004 @ 10:22 :
Juist wel, dan zien ze hoe fantastisch het is
Hee, zo had ik het nog niet bekeken
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:28
Verwijderd
Groningen is een uithoek waar je niet je hele leven wilt blijven wonen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 10-04-2004 @ 01:34 :
De stad groningen heeft alles aan voorzieningen wat je maar kunt bedenken. Meer voorzieningen is wel heel aardig, maar de meeste mensen bewegen zich toch in een tamelijk kleine kring
Enne, openbaar vervoer hebben wij hier ook
Het is natuurlijk wel zo dat als je niet in groningen zelf woont dat je dan toch wel naar de stad moet, maar waar kun je in de randstad nog eenzaam in een klein dorp wonen
Ik denk toch dat Groningen wat minder voorzieningen en openbaar vervoer heeft dan de Randstad.

Wil je een aantal dorpen in de Randstad?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:31
Gimme more beer
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 16:40 :
Ik denk toch dat Groningen wat minder voorzieningen en openbaar vervoer heeft dan de Randstad.

Tot nu toe zijn die dorpen niet gezellig, naar mijn mening
Oud 10-04-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2004 @ 17:31 :
Tot nu toe zijn die dorpen niet gezellig, naar mijn mening
Daar ging het toch ook niet over?

Ik zou ook niet in zo'n dorp willen wonen. In de meeste dan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:10
Gimme more beer
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 17:34 :
Daar ging het toch ook niet over?

Ik zou ook niet in zo'n dorp willen wonen. In de meeste dan.
Ok
Oud 10-04-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-04-2004 @ 16:28 :
Groningen is een uithoek waar je niet je hele leven wilt blijven wonen
Welles, maar dat begrijpen ook alleen maar echter groningers.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-04-2004 @ 16:40 :

Duh, er is ook minder dat je wilt berijken
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:46
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-04-2004 @ 20:35 :
Duh, er is ook minder dat je wilt berijken
Oei, bereiken...
Reageren

Regels voor berichten