Advertentie | |
|
![]() |
|
Het is zeer moeilijk, ik ken het want ikzelf ben ook zo, ik eis zeer veel aandacht, hoewel ik die zelf soms niet kan of wil geven. Ik heb er al veel vrienden door verloren omdat ik soms nogal vlug kwaad en absurd reageer als ik merk dat ik voor iemand niet meer evenveel beteken als in het begin of gewoon als de dingen zijn veranderd. Ik kan er niet tegen als een goeie vriend(in) of m'n vriendje meer aandacht toont voor iemand anders en ben dus vlug jaloers, zoiets is kut en dan denk ik onmiddellijk dat ik niet meer graag word gezien, pff alsof ik de god ben. Maar goed, zoiets is vervelend en ik besef het hoe langer hoe meer. Ik probeer gewoon nu de dingen wat meer te relativeren, hoewel het me moeilijk lukt. Maar ik vind dat als ik van m'n vriendje niet genoeg aandacht krijg, dat de relatie niet lang kan duren. En van echte vrienden is de aandacht wederzijds dus ja als het niet klikt, dan is het zo. En ik ben nogal emotioneel dus vandaar die eis en behoefte aan aandacht. Als ik kwaad reageer is dat louter emotioneel en ik kan er niet veel aan veranderen, het enige wat ik probeer is de woede in te houden en dingen te relativeren, ik ben nu eenmaal ook niet perfect en moet daarom ook niet 100% aandacht verwachten...
Liefs, lady_x
||
Citaat:
als zij die aandacht niet krijgt dan gaat er een enorme vlaag van woede en verdriet door haar heen maar vooral jaloezie..ze houd ook haar woede in maar daardoor voelt ze zich steeds depresiever waardoor ze steeds meer dingen verzint om aandacht. de echte reden is eigenlijk verkrachting en geen aandacht van haar vader |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Woede opkroppen heeft verdriet tot gevolg dus daarom is het beste je te uiten en te tonen wat je denkt. Het is moeilijk me in deze situatie in te beelden maar ik denk dat aandacht wederzijds gebeurt, dus als zij aandacht geeft moet ze die toch ook terugkrijgen? Ze verwacht misschien té veel zoals ik en dat is niet goed want daardoor maak je jezelf kapot. Maar een goeie vriendin met wie je kan babbelen lucht toch al veel op, het is toch logisch dat je niet van iedereen evenveel aandacht moet verwachten. Misschien is ze ook wat teveel op zichzelf geďsoleerd en bang om zichzelf te uiten, onzeker misschien en anderen weten misschien niet hoe ermee om te gaan...
||
Citaat:
je moet proberen haar in te laten zien dat ze ook aandacht kan krijgen op een minder pijnlijke manier |
![]() |
||
Citaat:
als ze ruzie heeft met een vriend, krijgt ze ook aandacht die aandacht is voor haar ook belangrijk, als zij zegt van ik heb een 10 voor frans krijgt ze ook aandacht, als ze bij der vriend is krijgt ze ook aandacht maar tog weer andere soort aandacht. ze heeft heel veel soorten aandacht nodig |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Kep et zelf niet, geloof ik, maar een vriendin van mij loopt constamt om aan8 te vragen en dan vooral bij jongens, als ze heel even nix doen, verzint ze wel iets om in the spotlights te komen zeg maar, ik wor daar af en toe gek van, en als ik er wat vanz eg is het natuurlijk van jahmaar ik kan er egt nix aan doen dat zij mij steeds aan8 geven.
Ik denk dat hety tog wel wat te maken heeft met onzekerheid, dat je alleen jezelf goed voelt met veel aand8, wil dus zeggen dat je je minder goed voelt zonder die aand8 en DAT heeft een reden..... bijvoorbeeld omdat je anders gaat denken dat die mensen jou niet mogen en dat je niet belangrijk genoeg bent, dat soort dingen, en dat heeft egt wel met onzekerheid te maken. Misschien ook bang oor afwijzing....hmm nu wijk ik af.....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Triest kerstverhaal Hans Berger | 4 | 07-12-2008 21:54 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam Ruudje | 18 | 18-11-2004 11:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Psychologie |
Het tekort aan zelfvertrouwen bij meisjes is de schuld van de maatschappij en jongens Gothic | 51 | 29-06-2002 09:27 | |
Psychologie |
Info over MPS en SCHIZOPHRENIE Droomvlucht | 4 | 28-05-2002 10:59 |