Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 22:43
brandje
brandje is offline
Laatst zag ik op Eurosport een nieuwe olympische sport... Hoppen genaamd. Her is een sport die in Luxemburg is ontstaan maar ook al bij de inka's bekend was... Het is de bedoeling dmv een speciale spring/ hop aktie een bepaalde afstand met hindernis te overruggen...

Heeft iemand anders hier al van gehoort... en zijn dr ook Hop verenigingen in Nederland?
Oud 07-05-2002, 22:44
LM
LM is offline
Ik doe aan zelf hoppen

Maaruh, toffie?
Oud 07-05-2002, 22:45
brandje
brandje is offline
Citaat:
LoveMaster schreef:
Ik doe aan zelf hoppen

Maaruh, toffie?
Oud 07-05-2002, 22:46
LM
LM is offline
Citaat:
brandje schreef:
BLAAT
Oud 07-05-2002, 22:47
Verwijderd
Persoonlijk zoek ik al een tijd naar een hopvereniging maar in de Nederlandse scene zie je toch vaak meer de amateurs. De zuid amerikaanse scene is beter en die houden zich ook nog steeds bezig met de bijbehorende riten als slachtfeest en skippybal-verbranding

dood aan de skippybal, de komst hiervan betekende de dood voor de echte sport
Oud 07-05-2002, 22:49
Verwijderd
Kan iemand trouwens nog komen aan hopgewichten, voor bij het oefenen?
Oud 07-05-2002, 22:50
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Persoonlijk zoek ik al een tijd naar een hopvereniging maar in de Nederlandse scene zie je toch vaak meer de amateurs. De zuid amerikaanse scene is beter en die houden zich ook nog steeds bezig met de bijbehorende riten als slachtfeest en skippybal-verbranding

dood aan de skippybal, de komst hiervan betekende de dood voor de echte sport
ahwzo.... Neen is wel jammer dat het hier geen grote sport is toch
Oud 07-05-2002, 22:51
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Kan iemand trouwens nog komen aan hopgewichten, voor bij het oefenen?
Mjah... ik heb ze via internet besteld...

http://www.hopweights.com
Oud 07-05-2002, 22:54
Verwijderd
Citaat:
brandje schreef:

ahwzo.... Neen is wel jammer dat het hier geen grote sport is toch
Hier in de regio Oosten is er toch redelijk veel vraag naar, ik heb een selectief vriendenclubje die ook de voorkeur geven aan de sport waarmee ik ook uitga. Dan bespreken we nieuwe stuitertechnieken

ben je bekend met de Juanos-techniek? Hierbij zweep je je lichaam zo hoog mogelijk in de lucht waarom je je lichaam een bewuste stuiptrekking geeft. Met de juiste aero-dynamica kom je hier daadwerkelijk verder mee dan met de Richard Howen-techniek!
Oud 07-05-2002, 22:55
Verwijderd
Citaat:
brandje schreef:

Mjah... ik heb ze via internet besteld...

http://www.hopweights.com
Thnx man :-)

Ik zocht er al een tijdje naar, vind het wel duur maar voor dat bedrag maak je ze niet zelf
Oud 07-05-2002, 22:58
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Hier in de regio Oosten is er toch redelijk veel vraag naar, ik heb een selectief vriendenclubje die ook de voorkeur geven aan de sport waarmee ik ook uitga. Dan bespreken we nieuwe stuitertechnieken

ben je bekend met de Juanos-techniek? Hierbij zweep je je lichaam zo hoog mogelijk in de lucht waarom je je lichaam een bewuste stuiptrekking geeft. Met de juiste aero-dynamica kom je hier daadwerkelijk verder mee dan met de Richard Howen-techniek!
Ja zelf hebben we hier in regio Zuid 4 teams... wijzelf hebben een nieuwe coach uit Aruba, waar de sport ook al ver gevodert is. Bij de laatste training hebben we het inderdaad over Juanos techniek gehad, maar ook over de Crow and Fly techniek, waardoor je daadwerkelijk sneller en verder per intensie komt....

Ja die gewichten... goh tis een investering he?!
Oud 07-05-2002, 23:03
Verwijderd
Ik heb ze nog niet mogen proberen,

Ik las laatst ook dat hop-godfather Fernand Benez is overleden?
Oud 07-05-2002, 23:05
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ik heb ze nog niet mogen proberen,

Ik las laatst ook dat hop-godfather Fernand Benez is overleden?
Jah... wij hadden toen net training wij zijn toen meteen gestopt... Was best emotioneel. Vooral dat interview met zijn zoon Fernando- Alcasationanoz delifrenoz junior Benez in de Hop international was indrukwekkend...
Oud 07-05-2002, 23:08
Verwijderd
Citaat:
brandje schreef:

Jah... wij hadden toen net training wij zijn toen meteen gestopt... Was best emotioneel. Vooral dat interview met zijn zoon Fernando- Alcasationanoz delifrenoz junior Benez in de Hop international was indrukwekkend...

Ik heb mensen er over horen spreken maar ik twijfelde aan de betrouwbaarheid

idd... die acties die hij ondernam in de 1e wereldoorlog dmv hoptechnieken, het was een groot man
Oud 07-05-2002, 23:10
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Ik heb mensen er over horen spreken maar ik twijfelde aan de betrouwbaarheid

idd... die acties die hij ondernam in de 1e wereldoorlog dmv hoptechnieken, het was een groot man

Tjah, t was in het voordeel vand e Amerikanen he... de duitsers hadden geen flauw idee wat er gebeurde
Oud 07-05-2002, 23:13
Verwijderd
Citaat:
brandje schreef:

Tjah, t was in het voordeel vand e Amerikanen he... de duitsers hadden geen flauw idee wat er gebeurde
Die tank die was gewoon in de eerste plaats van plan door te rijden gewoon, nah als dat gebeurt was....

en dat vond ik mooi ook nog wat hij zei tegen een van die duitsers

‘Someone can call you grasshopper, maybe even shopper, but a hopper you will never be’
Oud 07-05-2002, 23:17
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Die tank die was gewoon in de eerste plaats van plan door te rijden gewoon, nah als dat gebeurt was....

en dat vond ik mooi ook nog wat hij zei tegen een van die duitsers

‘Someone can call you grasshopper, maybe even shopper, but a hopper you will never be’
Ja natuurlijk de de zin die als een rode draad door zijn verfilmde boek; Once a hopper, always a hopper, loopt. Geweldige cast die film ook...
Oud 07-05-2002, 23:20
Verwijderd
Citaat:
brandje schreef:

Ja natuurlijk de de zin die als een rode draad door zijn verfilmde boek; Once a hopper, always a hopper, loopt. Geweldige cast die film ook...
Sow, echt! De persoon die hem representeerd: Jackie Chan Jr., hij komt ook nog echt in de buurt van zijn skills hoor!

Maar dan, toch jammer dat ze zijn vrouw hebben laten doen door dat mens die toch meer overeenkomsten vertoond met pip langkous dan met Juanita Bonaraz.-> ex-hopper ook trouwens
Oud 07-05-2002, 23:23
brandje
brandje is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

Sow, echt! De persoon die hem representeerd: Jackie Chan Jr., hij komt ook nog echt in de buurt van zijn skills hoor!

Maar dan, toch jammer dat ze zijn vrouw hebben laten doen door dat mens die toch meer overeenkomsten vertoond met pip langkous dan met Juanita Bonaraz.-> ex-hopper ook trouwens
JA echt zonde... kweet het.. Ook genoeg ophef over geweest in de Hop- media... maar wat doe je eraan he. Ja ze gaan die film opnieuw verfilmen met een nieuwe cast heb ik gehoord...
Oud 07-05-2002, 23:25
Tofke_H
Tofke_H is offline
zeg gastjes...

1. Het is hier geen chatbox.
2. Hoppen is een onbekende sport bij het IOC, dus een bron is wel heel erg welkom.
Oud 07-05-2002, 23:27
brandje
brandje is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
zeg gastjes...

2. Hoppen is een onbekende sport bij het IOC, dus een bron is wel heel erg welkom.
http://www.eurosport.nl/hopping.html
Oud 07-05-2002, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
zeg gastjes...

om maar even eerlijk te zijn, dit was spam

er is meer gaande *klikspaan* in dit topic:

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=83392
Oud 07-05-2002, 23:29
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
brandje schreef:

http://www.eurosport.nl/hopping.html
weer zo'n onbestaande link

Regels voor berichten