Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 09:56
EciD
EciD is offline
Iedereen heeft zijn slechte en goede eigenschappen.
Wat als je in een relatie merkt dat je slechte eigenschap in de weg zit? Dat je je daar zorgen over maakt?
ik zeg nml heel snel wat ik denk. en ik doe / zeg zonder over na te denken wat ik nou eigenlijk zeg. het is meer zo dat ik zo doe omdat ik me 100% op mn gemak voel. en gwn mezelf kan zijn. en tuurlijk heeft die eigenschap ook positieve kanten. maar niet als het ten nadele is van iemand anders, en daarom wil ik mezelf verbeteren. voor hem.
en kvind t eigenlijk best wel logisch dat je in een relatie zoiets doet. maargoed.
Hoe kan ik beter nadenken voor dat ik iets doe?

en als jij het hebt meegemaakt, dat een slechte eigenschap van je botste met die van je vriend/vriendin. hoe heb je dat opgelost?
erover praten helpt natuurlijk, maar daar verander je jezelf niet mee. je kunt er natuurlijk rekening mee houden (die eigenschap van je vriend/vriendin) maar dat kan niet altijd..

iig..thx
Oud 11-04-2004, 10:00
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb zelf ook een aantal eigenschappen, die in een relatie pas later naar buiten komen. Zo ben ik in het begin super lief en doe ik niets fout, naarmate de sleur er een beetje in komt ga ik er zelf ook minder moeite voor doen. Dit gaat helemaal vanzelf en daarom vind ik het ook heel moeilijk om het te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 10:02
EciD
EciD is offline
ja precies.. maar kwil echt echt veranderen.
kwil gewoon lief zijn, en niet zo impulsief zijn Qua gwn dingen doen. en geen rekening houden, want zo bedoel ik het helemaal niet! en dan gebeurd het toch, en das gwn super kut
Oud 11-04-2004, 10:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
EciD schreef op 11-04-2004 @ 11:02 :
kwil gewoon lief zijn, en niet zo impulsief zijn Qua gwn dingen doen. en geen rekening houden, want zo bedoel ik het helemaal niet! en dan gebeurd het toch, en das gwn super kut
ik heb dit probleem ook! we hebben nu bijna 9 maanden een relatie. maar de sleur komt er een beetje in. mijn vriend liep gistere namelijk via msn te zeiken dat ik hem de laatste tijd af loop te zeiken. maar als ik soms wat loopt te vertellen hoort ie me soms niet eens, omdat ie dan druk bezig is met z'n computer. daar heb ik echt een spuughekel aan en dan ga ik dus op hem lopen zeiken. ik wil niet als een 'ding' beschouwt worden waar je niet naar luistert. ik was gistere dus behoorlijk kwaad en verdrietig. en dan kwam er nog eens bij dat ik gisteren uit zou gaan met mijn vriendinnen. ik vroeg hem nog mee, maar nee, hij is zogenaamd aan het sparen voor z'n rijbewijs (maar hij heeft eergisteren wel een tv gekocht )maja. toen zat ie dus te zeiken dat ik daar naartoe ging en niet naar hem. ik ga al niet meer veel uit vanwege hem. en dan dit weer... ik vroeg of we dan niet 's middags af wilden spreken, maar hij moest nog douchen en naar de stad voor schoenen. oftewel, ik werd steeds kwader toen op hem. waar ik me trouwens ook boos om maak, is dat hij de problemen nooit recht in mijn gezicht zegt, maar altijd via msn. nu is alles weer goed, maar ik baal dr nog heel erg van.
Oud 11-04-2004, 10:48
EciD
EciD is offline
Precies, dingen via msn.
msn is een klote ding om te praten
je begrijpt elkaar verkeerd
dan wil je t goed praten
maar t komt alleen maar verkeerd aan
en zo wil je t dan niet
en t word alleen maar erger.
en als je gwn dingen face-2-face bespreekt het veel beter gaat.
wrom praat ik dan nog via msn? I don't know..

mja, dan nog, hoe kan je veranderen? / rekening met dingen houden
Oud 11-04-2004, 12:19
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
ik raakte geobsedeerd van mn vriend...
hij woont in culemborg en ik in den haag dus we zagen mekaar alleen int weekend..
en doordeweeks zat ik zo ongeveer alleen op msn voor hem, sochtends voor sgol, uit sgol gelijk naar huis voor msn, even eten met mn ouwe mensen en savons weer alleen maar msnen met hem... zo isset eigenlijk 2 maanden gegaan en toen ging het uit (niet hierom maar dat doet er niet toe)
en pas achteraf realiseerde ik me dat, hoe erg ik met hem bezig was en mn vrienden had laten vallen.. toen voelde ik me echt ontzettend !@&#%^(*, ik had zown spijt..

toen na 2 weken stond hij ineens weer voor mn deur.. dattie me miste.. en me terugwilde..
toen hebben we duidelijke afspraken gemaakt.. dat ik niet meer 's ochtends op msn ga enzo
en nu gaat het wel wat beter, ik heb nog steeds wel als ik even een kwartiertje over heb van 'even op msn voor mn vriend' maar dan probeer ik nu verder te lezen in mn boek, en zo hoop ik dat dat ooit weer weggaat.

en er zijn nog een hele hoop dingen die fout gaan, van allebei de kanten (hoewel ik het gevoel heb voornamelijk van de mijne maar ja) maar daar praten we nu gewoon over.. en we waarschuwen mekaar enzo..

als je het genoeg wilt lukt het wel denk ik...
Oud 11-04-2004, 12:51
Arwyn
Arwyn is offline
En naar school gaan ipv sgol... Hoofdletters mogen wel gebruikt worden trouwens...

@TS -> Ik wil zelf ook nog wel eens dingen doen voor er over na te denken en soms is dat idd niet echt handig. Je moet als je wat wil doen je even inhouden zeg maar. Net zoals dat 'tel tot 10 als je boos wordt' gedoe. Het werkt bij mij iig toch wel.. Maar het is wel lastig om te veranderen, dat moet je denk ik stukje bij beetje doen. En als je vriend het erg vindt moet je er misschien eens met hem over praten. Dat je iig wel probeerd te veranderen want zo'n verandering lukt je natuurlijk niet binnen 1 dag.

Ik denk dat je over dingen die je storen in een relatie toch echt moet praten (idd wel face to face, msn is echt nix voor een beetje serieuze gesprekken). En het moet natuurlijk toch ook al wel een postief punt zijn als je iig wil proberen te veranderen, dat betekend dan toch wel dat je de ander wel respecteerd zeg maar.
Oud 11-04-2004, 13:04
Badschuim
Badschuim is offline
Ik herken mezelf errug terug in jou verhaaltje,
Zo ben ik dus ook..

Praten werkt ,en gewoon vertellen dat het niet lukt om zomaar te veranderen veranderen is moeilijk,vertel erbij dat je je wel wilt proberen te veranderen.Maar dat het tijd nodig heeft en dat het voor jou erg moeilijk is..Maybe kandiegene jou hier in helpen door aan te geven als je weer zow bezig bent..Elkaar helpen erin werkt misschien wel..
Ik wilde ook graag veranderen maar het lukte gewoon echt niet!Het is zoooooow lastug!
Weet!Een mens is heel moeilijk te veranderen..ook al wil je het nog zo graag..

Heel Veel Succes!!!
Oud 11-04-2004, 13:38
EciD
EciD is offline
goeie reacties hierzo

't is fijn om te weten dat je niet de enige bent met zo'n probleem.
ik praat er iig wel over, met mn vriend.
maar alleen praten werkt natuurlijk ook niet
en t is niet zo'n heel groot probleem
maar wel iets waar je ruzie door krijgt.
en ik voorkom ruzie liever.
Oud 11-04-2004, 13:43
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
EciD schreef op 11-04-2004 @ 11:48 :
Precies, dingen via msn.
msn is een klote ding om te praten
je begrijpt elkaar verkeerd
dan wil je t goed praten
maar t komt alleen maar verkeerd aan
en zo wil je t dan niet
en t word alleen maar erger.
en als je gwn dingen face-2-face bespreekt het veel beter gaat.
wrom praat ik dan nog via msn? I don't know..

mja, dan nog, hoe kan je veranderen? / rekening met dingen houden
ja, dat vind ik ook moeilijk. ik heb tegen mijn vriend al wel vaker gezegt als hem iets dwars zit dat ie dat gelijk moet vertellen, maar dat doet ie dus niet maar goed, ik heb gewoon besloten dat ik ook dat 'tot 10 tellen' tactiek ga doen! wie weet helpt het, het is te proberen!!!
Oud 11-04-2004, 13:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
EciD schreef op 11-04-2004 @ 14:38 :
goeie reacties hierzo

't is fijn om te weten dat je niet de enige bent met zo'n probleem.
ik praat er iig wel over, met mn vriend.
maar alleen praten werkt natuurlijk ook niet
en t is niet zo'n heel groot probleem
maar wel iets waar je ruzie door krijgt.
en ik voorkom ruzie liever.
ja, ik had gistere hierdoor ruzie met mijn vriend. helpt wel dat ik niet de enige ben met dit probleem!!
Oud 11-04-2004, 14:07
EciD
EciD is offline
mm

J-tjuh, wrom praat je nie met je vrienden IRL over problemen?

Problemen bespreek ik zoiezo nie via msn. maar als je toevallig een meningsverschil krijgt op msn word dat al sneller een ruzie dan dat je IRL een meningsverschil hebt :/

hoe zit t bij jou?
Oud 11-04-2004, 14:32
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
EciD schreef op 11-04-2004 @ 15:07 :
mm

J-tjuh, wrom praat je nie met je vrienden IRL over problemen?

Problemen bespreek ik zoiezo nie via msn. maar als je toevallig een meningsverschil krijgt op msn word dat al sneller een ruzie dan dat je IRL een meningsverschil hebt :/

hoe zit t bij jou?
nou, mijn vriend is te schijterig om de problemen recht in mijn gezicht te zeggen!!! baal ik wel van.

ik heb er ook met vrienden over gepraat. ik zat zo kei chaggi achter mijn pc, komt mijn overbuurjongen langs. hij vroeg wat er aan de hand was, ik moest gelijk janken! best wel voor lul..maja. ik praat er ook met mijn vrienden over. mijn vriendin zei dat we elkaar maybe te vaak zien, dat het dan al gauw een sleur wordt, ik denk dat ze daar ook gelijk in heeft
Oud 11-04-2004, 14:41
EciD
EciD is offline
mm ja als je elkaar vaak ziet kan het een sleur worden ja.
zorg dat het leuk blijft door af en toe wat leuks te doen.
maar dat hij problemen niet IRL wil bespreken is btje raar..
zeg gewoon dat je het ook niet via msn wilt doen.
want dan krijg je alleen maar ruzie.
als hij zo nodig problemen wil uitpraten kan hij je ook bellen.
zulke afspraken hebben we ook gemaakt.
bellen als het serieus word <<qua ruzie>>
mayb een id?
Oud 11-04-2004, 16:24
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik heb een tijdje gehad dat ik te afhankelijk was van mijn vriend. Als hij wat met zijn vrienden ging doen werd ik jaloers en dat ging gewoon niet goed. Ik deed niks met vriendinnen omdat ik mijn vriend zoveel meer belangrijker vond. Ook vond mijn familie het niet echt leuk. We deden nooit meer wat als gezin want ik was altijd weg...

Toen ging hij een week op skivakantie (hier zat ik niet mee want hij heeft me meegevraagd maar ik wilde niet mee en dat stond al lang in de planning) en in die week heb ik veel met vriendinnen gedaan en een beetje nagedacht. Hij miste mij heel erg dus ik wist dat hij echt wel van mij hield. Ik kwam tot de conclusie dat ik een zeikerd was en nu (3 maanden na die vakantie) gaat het super goed. We doen meer dingen apart maar ook veel dingen samen. Dat jaloerse gedoe is helemaal weg en dat maakt het zoveel relaxter!

oftewel ik heb mijn slechte kanten in onze relatie veranderd...
Oud 11-04-2004, 16:46
92.7
92.7 is offline
Ik heb een temperament dat wezenloos in de weg zit.
Pas als er iemand langskomt die echt de moeite waard is kun je het temperen.
Oud 11-04-2004, 19:30
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
Arwyn schreef op 11-04-2004 @ 13:51 :
En naar school gaan ipv sgol... Hoofdletters mogen wel gebruikt worden trouwens...

@TS -> Ik wil zelf ook nog wel eens dingen doen voor er over na te denken en soms is dat idd niet echt handig. Je moet als je wat wil doen je even inhouden zeg maar. Net zoals dat 'tel tot 10 als je boos wordt' gedoe. Het werkt bij mij iig toch wel.. Maar het is wel lastig om te veranderen, dat moet je denk ik stukje bij beetje doen. En als je vriend het erg vindt moet je er misschien eens met hem over praten. Dat je iig wel probeerd te veranderen want zo'n verandering lukt je natuurlijk niet binnen 1 dag.

Ik denk dat je over dingen die je storen in een relatie toch echt moet praten (idd wel face to face, msn is echt nix voor een beetje serieuze gesprekken). En het moet natuurlijk toch ook al wel een postief punt zijn als je iig wil proberen te veranderen, dat betekend dan toch wel dat je de ander wel respecteerd zeg maar.
Hoofdletters en sgol ipv school...leuk dat je daar over begint terwijl je zelf probeerD, respecteerD en betekenD schrijft

Maar even on topic: ik vind dat je je alleen moet aanpassen als je dat echt ZELF wilt, en niet omdat je bang bent dat je vriend 't daarom zal uitmaken ofzo. Ik heb zelf ook m'n slechte eigenschappen, maar ik vind dat m'n vriend die moet respecteren. Maarja, misschien ben ik daarom ook niet voor niets single momenteel
Oud 12-04-2004, 08:23
EciD
EciD is offline
Citaat:

Maar even on topic: ik vind dat je je alleen moet aanpassen als je dat echt ZELF wilt, en niet omdat je bang bent dat je vriend 't daarom zal uitmaken ofzo. Ik heb zelf ook m'n slechte eigenschappen, maar ik vind dat m'n vriend die moet respecteren. Maarja, misschien ben ik daarom ook niet voor niets single momenteel
Tuurlijk moet je niet veranderen voor iemand anders.
Maar je kunt toch wel aan je slechte eigenschappen werken als je daar bv. ruzie om hebt ofzo? word je zelf ook niet gelukkiger van lijkt me, en daarom kun je eraan werken.
Oud 12-04-2004, 19:08
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
EciD schreef op 12-04-2004 @ 09:23 :
Tuurlijk moet je niet veranderen voor iemand anders.
Maar je kunt toch wel aan je slechte eigenschappen werken als je daar bv. ruzie om hebt ofzo? word je zelf ook niet gelukkiger van lijkt me, en daarom kun je eraan werken.
Ja dat hangt er denk ik vanaf hoe je in je relatie staat. Als je 't gevoel hebt dat het 'de ware' is, dan zou ik het ook wel doen denk ik. Maar sommige eigenschappen zijn heel lastig te veranderen, als je die al vanaf je geboorte hebt. En bijvoorbeeld jaloezie, dat is een gevoel, dat kun je niet zomaar veranderen, denk ik.
Oud 12-04-2004, 19:17
Luna
Luna is offline
Citaat:
EciD schreef op 11-04-2004 @ 10:56 :
en als jij het hebt meegemaakt, dat een slechte eigenschap van je botste met die van je vriend/vriendin. hoe heb je dat opgelost?
erover praten helpt natuurlijk, maar daar verander je jezelf niet mee. je kunt er natuurlijk rekening mee houden (die eigenschap van je vriend/vriendin) maar dat kan niet altijd..
Ik heb het uitgemaakt.
Praten kon hij nemelijk niet en voor mij is dat essentieel in een relatie.
Edit: zelf vind ik over dingen willen praten geen slechte eigenschap.

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:13
Cruz
Cruz is offline
Ja, dat heb ik in mijn huidige relatie eigenlijk heel erg. Er waren een aantal dingen die voor problemen zorgden en toen stond ik op het punt het uit te maken, maar toen dacht ik: daar schiet ik niks mee op, want we hebben elkaar de kans niet gegeven er iets aan te veranderen ofzo. Ik sprak bijvoorbeeld nooit over problemen ofzo, duwde hem weg, wou alles zelf doen. Nou het werd al snel duidelijk dat dat niet werkt en er samen over praten wél. Dus ik ga nu sneller naar hem toe om te praten als ik ergens mee zit ofzo. Ook kan ik af en toe ontzettend lomp en hard zijn, alleen dan bedoel ik het niet zo. Ik zie het bijvoorbeeld als gein, maar had niet altijd door dat het hem pijn kon doen ofzo. Nu hou ik gewoon mijn mond of ik zeg het iets tactischer! Ik vind alleen dat hij zichzelf niet echt heeft veranderd/verbetert Hij is gewoon op de oude voet verder gegaan, denk ik soms, terwijl ik er alles aan probeer te doen het beter te maken voor hem/ons.
Oud 13-04-2004, 18:47
dathomaz
dathomaz is offline
Ik denk, dat iedereen die een relatie heeft, zich zelf hierin wil verbeteren. Werken aan de punten die nog niet helemaal goed gaan. En dat is alleen maar positief.

Hoe kun je jezelf verbeteren in een relatie?
Schrijf eens voor jezelf de volgende dingen op:
- Wat heb ik goed gedaan?
- Wat heb ik niet goed gedaan?
- Waaraan moet ik nog werken?
En hoe wil ik dit aanpakken?

Nu je dit opgeschreven hebt, zijn er wellicht een aantal dingen voor je duidelijk. En nu kun je makkelijker aan jezelf werken.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 08:28
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Citaat:
EciD schreef op 11-04-2004 @ 11:02 :
Echt echt veranderen kan niet. Je bent nou eenmaal wie je bent, en je kan je wel anders voor gaan doen dan je bent, maar dat werkt niet. Je kan dan beter iemand zoeken & vinden die beter bij jou past. Maar als het dan écht 'true love' is, kan je je natuurlijk wel een beetje aanpassen. Maar dat is echt moeilijk.

mijn ex-vriendje had namelijk ook een rot eigenschap die hij écht écht wilde veranderen... zonde van jouw en zijn tijd want dat kan toch niet, als je moet veranderen om gelukkig in een relatie te zijn, kan je beter een andere relatie zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 11:55
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb dit probleem met mijn vriend ook gehad hoor, we zijn zelfs tijdelijk uit elkaar geweest enzo,..
Ik ben mss wel te afhankelijk van hem,en te impulsief etc, maar zoals iedereen werk ik daar ook aan,
We hebben elkaar beloofd dat we meer gingen praten als er ons iets dwarsligt, en dat helpt best hoor. (we waren allebei niet zo'n praters..en zijn allebei nogal koppig,maar nu praten we er sneller over,terwijl we anders uren bleven mokken)
Ik denk dat iedereen wel zijn minder positieve eigenschappen probeert bij te schaven, om het de ander wat aangenamer te maken, maar het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn he?

Volledig veranderen kan je nooit, zou ook stom zijn, je bent wie je bent he. Maar de dingen waar je zélf niet tevreden mee bent,die kan je beetje in de gaten houden,en er de aandacht op vestigen..? Dit duurt wel langer en vraagt soms wat zelfbeheersing (als ik wéer kwaad word) maar in het algemeen helpt het best?

Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:32
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Cruz schreef op 12-04-2004 @ 23:13 :
Ja, dat heb ik in mijn huidige relatie eigenlijk heel erg. Er waren een aantal dingen die voor problemen zorgden en toen stond ik op het punt het uit te maken, maar toen dacht ik: daar schiet ik niks mee op, want we hebben elkaar de kans niet gegeven er iets aan te veranderen ofzo. Ik sprak bijvoorbeeld nooit over problemen ofzo, duwde hem weg, wou alles zelf doen. Nou het werd al snel duidelijk dat dat niet werkt en er samen over praten wél. Dus ik ga nu sneller naar hem toe om te praten als ik ergens mee zit ofzo. Ook kan ik af en toe ontzettend lomp en hard zijn, alleen dan bedoel ik het niet zo. Ik zie het bijvoorbeeld als gein, maar had niet altijd door dat het hem pijn kon doen ofzo. Nu hou ik gewoon mijn mond of ik zeg het iets tactischer! Ik vind alleen dat hij zichzelf niet echt heeft veranderd/verbetert Hij is gewoon op de oude voet verder gegaan, denk ik soms, terwijl ik er alles aan probeer te doen het beter te maken voor hem/ons.
ja, dit probleem had/heb ik dus precies hetzelfde. maar nu gaat het weer goed tussen ons!! en er wordt aan gewerkt!!
Reageren

Regels voor berichten