Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb geen geloof waarbij ik regeltjes volg als heilige boeken lezen, bidden op gezette tijden etc.
Maar mijn levenshouding, die toch vrij spiritueel is, is met mijn hele leven verweven. Bijv. dat ik me vaak schuldig voel als ik iets doe wat ik in mijn ogen niet zo moet doen (gemeen zijn tegen mijn ouders/ vriend), mijn besef van goed en kwaad (ieder mens moet zo goed mogelijk leven), het nadenken over of ik wel goed en zinvol bezig ben, het meemaken van toevalligheden enz en daar dan over nadenken en ga zo maar door. Vooral het schuldbesef is groot en continu aanwezig: ik doe dit fout, ik weet dat ik mezelf moet veranderen maar ik doe het maar niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
het Gaat God om het Hart... Tuurlijk wil die dat we tijd met hem doorbrengen, maar hij wil ook dat we genieten en gewoon leven! Maar ik kan wel zeggen dat ik veels te weinig tijd altijd voor God heb.... Dat probeer ik te veranderen want de tijden dicht bij God zijn gaaf...... Maar ook niet altijd makkelijk, God zoeken is echt niet altijd makkelijk.... Soms zijn we zo aan het worstellen met vragen... Heb ook zoveeeeel twijfels over de bijbel, al die tegenspraken of misschien moet ik ze schijnbare tegenspraken noemen, maken het niet makkelijk... maar Toch weet ik ondanks al die duizende vragen dat God er zeker wel is, daar kom ik niet onderuit.(en dat wil ik ook niet. ha!) En door al die vragen leren we denk ik ook hem steeds meer aanbidden! We leren hem te vragen en hem ook wel meer te kennen..... Veel vragen stellen over het geloof, critisch zijn is dus na mijn mening ook goed voor je relatie met God.. (der is ook en tijd van vragen..(prediker..!) en die vragen hebben/opzoeken/ect is ook misschien ook wel bezig zijn met je geloof! ha!
|
![]() |
Ik bedoel gewoon hoeveel tijd je besteed aan het leren van dingen.
Overigens krijg ik de indruk dat het bij het christendom veel minder draait om leren en meer om doen, klopt dit? In het jodendom is leren minstens even belangrijk als doen - leren is zelfs een van de belangrijkste dingen die er zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk dat het een combinatie van beiden is.. eerst leren dan doen.? zoiets.. Bedoel als we niet eerst iets leren over wat we gaan doen, zouden we dan niet in het duister aan het taste zijn?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
elke dag zijn er wel enkele momenten van overpeinzing en dergelijken,maar niet gericht tot een ''god'' oid, die is in mijn ogen totaal niet aanwezig.Dat neemt niet weg dat het nut kan hebben iets langer stil te staan bij bepaalde zaken, en er iets langer over na te denken alvorens over te gaan tot een dwaze ondoordachte actie...
||
Citaat:
- of ben ik nu in de war met de islam? ![]()
||
Citaat:
Denk dat Isa doelt op het verhaal waarde kinderen op Jezus schoot zitten, en dan zeggen ze dicipelen, "zullen we die kinderen even weg matten van Jezus" (rare vertaling) laat alle kinderen tot mij komen, en wie zoals hun is zal mij zien(iets in die trand..) Maar wat Isa denk ik bedoelde is dat toen die kinderen bij god op schoot zaten en om hem heen hangde, waren ze vast niet braaf hun huiswerk aan het maken maar waren ze aan het genieten, auwehoeren, hoopjes! ect...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Ik denk dat ik ook wel aan de (minstens) 10 uur kom, praten over het geloof, naar de kerk gaan, catechesatie enz. Maar je persoonlijke relatie met God, dat moet je toch wel uitdragen in je leven. Niet dat ik 24 uur per dag zit te bidden, maar bij keuzes die ik maak denk ik er goed bij na (WWJD- What would Jesus do?).
||
Verwijderd
|
Ik besteed eigenlijk nooit tijd uit aan mijn geloof. Maar ik moet maar wel weer beginnen met in de bijbel lezen. Als ik weer begin, dan ga ik denk ik eens het O.T. lezen. Aangezien onze vrienden, de joden dat deel ook hebben.
![]() Citaat:
"Naar mijn mening geloven ze in een valse mensg-d". Alleen omdat jij Jezus niet erkent als de Zoon van G-d, wil niet zeggen dat het dan ook niet waar is. Als iedereen met respect praat over jou geloof, dan eis ik hetzelfde over mijn geloof. En zo argumenteer je niet met iemand die een ander geloof heeft. |
![]() |
|
Het klinkt misschien erg ongelovig:
Maar ik ben 7 dagen lang 24 uur per dag bezig met mijn geloof. Ik ben joods.Er zijn regels voor het dagelijks leven en als je gewoon aan die regels houdt ben je met je geloof bezig. Wat versta je onder besteden aan je geloof? Het leren van de bijbel (torah,koraan etc)?of het leren van andere stukken??? Wat is je mening hierop?
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus de tijd dat je echt specifiek met je geloof bezig bent. Dus echt actief. Bidden, studeren... ![]() |
![]() |
|
Bewust: vrij weinig tot helemaal niks.
Tja, dat heb je als je je nooit druk hoeft te maken of god het allemaal weg goedkeurt omdat je niet geloofd dat god bestaat ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Liefde & Relatie |
Hoe maak je iets goed? :-( -Meisje- | 36 | 18-07-2002 17:26 |