Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 14:32
TIGEK
TIGEK is offline
Ik ben momenteel bezig met een website die ik voledig wil opmaken in divs en de hele rotzooi te positioneren met div's.
Maar je raad het al. Zowel Mozilla Firefox als IE 5,5 (Ik update hem niet om dat ik hem toch niet gebruik) interperteren hem anders.

Voorbeeld: IE
(Ik weet het nog lang niet perfect)

Mozilla:

Wat als jullie bezig zijn met het desingen welke standaard houden jullie aan. Die van IE of van andere browesers?
Brand maar los... (en hoe kan ik dit elende zoveel mogelijk oplossen zonder 2 websites te maken )

Offtopic: Dit hoort volgens mij niet in de css/html/javascript topic omdat dit probleem niet css is maar meer browser specifiek is
Oud 13-04-2004, 15:02
dafelix
dafelix is offline
Ikzelf bouw mijn site op Mozilla, controleer deze vervolgens op IE. Alhoewel er altijd wel wat verschilletjes zijn, valt het opzich wel mee.
Als ik iets zie wat echt totaal anders is, zal ik dat aanpassen
Ik werk zowiezo altijd via de W3c-normen

Ik test mijn pagina's daarna ook nog ff met lynx

verdere browser-checks doe ik eigelijk niet...
Oud 13-04-2004, 15:14
Verwijderd
Mijn instelling:
Volg de W3C specs. Deze zijn standaard. Als er een browser is dat deze standaard niet volgt, heeft de betreffende gebruiker vette pech -- moet hij/zij maar een echte browser gebruiken.
Ik controleer het in Opera 7.23. Alleen JavaScript wil ik ook nog wel eens testen in FireFox ofzo. Maar zelden tot nooit in IE (want dat werkt toch anders).

IE heeft een andere (=foute) benadering van het box-model. In CSS3 kun je aangeven welk model je wilt gebruiker (border-box of iets anders).

Verder ondersteund IE (o.a.) geen position: fixed.
Oud 13-04-2004, 16:18
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik test met Firefox en check dan om te zorgen dat het er in IE 6 ook goed uitziet, en evt. in IE 5, 5.5 niet al te slecht. Daarbij vind ik het okay om wat CSS hacks te gebruiken om IE tevreden te stellen.
Oud 13-04-2004, 17:27
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
eddie schreef op 13-04-2004 @ 16:14 :
IE heeft een andere (=foute) benadering van het box-model. In CSS3 kun je aangeven welk model je wilt gebruiker (border-box of iets anders).
Vanaf IE6 gelukkig niet meer

Verder volg ik gewoon de CSS standaard. Dan werkt het sowieso wel in Mozilla, meestal wel in IE6 en met een beetje geluk maakt Opera er ook nog iets moois van.

Ik test overigens wel in IE5, aangezien dat ook nog best veel wordt gebruikt. Standaarden of niet, m'n site moet natuurlijk wel een béétje bruikbaar blijven
Oud 13-04-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 13-04-2004 @ 18:27 :
Vanaf IE6 gelukkig niet meer
*kuch*
*kuch*
Citaat:
CSS standards support
Building on top of the functionality of previous versions, Internet Explorer 6 now provides full support for CSS Level 1.
Duzzz... Alle andere browsers hebben al (bijna) full-support voor CSS2, en IE heeft nu pas support voor CSS1

Citaat:

Verder volg ik gewoon de CSS standaard. Dan werkt het sowieso wel in Mozilla, meestal wel in IE6 en met een beetje geluk maakt Opera er ook nog iets moois van.
Wat nou.. 'met een beetje geluk maakt Opera er ook nog iets moois van'?? Probeer jij maar eens lekkere CSS positioning te gebruiken in IE. Elke andere browser kan het, maar IE niet door het gebrek aan CSS2 support...

Citaat:

Ik test overigens wel in IE5, aangezien dat ook nog best veel wordt gebruikt. Standaarden of niet, m'n site moet natuurlijk wel een béétje bruikbaar blijven
Da's jou keuze

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 18:57.
Oud 13-04-2004, 20:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik twijfelde erg om dit topic te sluiten en/of migreren naar het HTML topic, omdat CSS vragen daar thuis horen. Maar ik laat het nu maar zo, eigenlijk zou het leuk zijn een centraal Browsers topic te houden, met discussies over welke browser beter is en waarom. Is hier animo voor?
Oud 13-04-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-04-2004 @ 21:36 :
Ik twijfelde erg om dit topic te sluiten en/of migreren naar het HTML topic, omdat CSS vragen daar thuis horen. Maar ik laat het nu maar zo, eigenlijk zou het leuk zijn een centraal Browsers topic te houden, met discussies over welke browser beter is en waarom. Is hier animo voor?
Ik ben voor, had er al eerdxer aan gedacht..
Maar dan wel een nieuw topic, links, meerdere browsers, etcetc..
Polletje erbij ofzo
Oud 13-04-2004, 23:15
TIGEK
TIGEK is offline
Ach hebben de IE gebruikers maar lekker pech gehad Ik heb mijn layout bijna af. al hoewel ik nog een tijd heb dus er zal nog wel een paar aanpassingen plaats vinden
Oud 13-04-2004, 23:18
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Doe maar
Oud 14-04-2004, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me leuk.

Alhoewel naar mijn idee het alleen een discussie wordt over welke alternative browsers beter zijn (Mozilla, FireFox, Opera, ...), aangezien IE en Netscape toch wel een beetje erg veel achter blijven met standards support en functionaliteit
Oud 14-04-2004, 09:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Desalniettemin zijn er genoeg mensen die MSIE "fijner" vinden, ook al schort het deze browser aan standards-compliance en features. Vergis je niet in deze groep mensen.
Oud 14-04-2004, 09:43
dafelix
dafelix is offline
het is zo, ik gebruik Mozilla uit principe, een soort 'boycot' voor de standaard m$-shit. Ik bedoel, het is een prima OS die windows, maar de bijgevoegde dingen hou ik niet zo van.

Op school echter, willen ze pertinent niet dat we Mozilla installeren (ivm. controle van bezochte sites oid), dus gebruik ik daar IE.

(zo de discussie goed gestart? )
Oud 14-04-2004, 09:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bewaar je argumenten voor de echte discussie, want daar is dit topic niet voor.
Oud 14-04-2004, 11:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
IE 7 is trouwens een JavaScript/CSS oplossing die IE (5.5 en 6.0) een stuk meer standards-compliant maakt. Misschien een oplossing voor mensen die geen zin hebben al te veel tijd in ondersteuning van IE te stoppen?
Oud 14-04-2004, 13:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja die page had ik eerder al gechecked, stond op Slashdot tijdje geleden. 0.5.1 is nu uit, vandaag de 14e. Alleen helaas nog geen ondersteuning voor position:fixed. Zodra dat er is kan er serieus gedevved gaan worden.

Met PHP kan dan deze stylesheet worden ge-include indien een incompetente browser (lees: MSIE) getecteerd is.

Maar IE7 werkt alleen voor IE5.5 en hoger. Binnenkort is er support voor IE5. Maar IE4 (Win98) zal wel niet supported worden.
Oud 14-04-2004, 14:30
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
eddie schreef op 13-04-2004 @ 19:54 :
*kuch*
*kuch*
Wat wil je daarmee zeggen?
Citaat:
Compliant Behavior

With Internet Explorer 6 or later, when you use the !DOCTYPE declaration to switch on standards-compliant mode, the width and height properties specify the distance between the left and right edges and top and bottom edges of the bounding box, respectively. The border and padding belts are not included.
Daar ging het toch over, of ben ik nou gek.
Citaat:
Wat nou.. 'met een beetje geluk maakt Opera er ook nog iets moois van'?? Probeer jij maar eens lekkere CSS positioning te gebruiken in IE. Elke andere browser kan het, maar IE niet door het gebrek aan CSS2 support...
Ik ben gewoon niet zo'n fan van Opera
Oud 14-04-2004, 14:46
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-04-2004 @ 14:53 :
Maar IE7 werkt alleen voor IE5.5 en hoger. Binnenkort is er support voor IE5. Maar IE4 (Win98) zal wel niet supported worden.
IE 4 is ook niet meer relevant. Op W3Schools is die al buiten de maandelijkse statistieken gevallen (onder 0,5%). Ook uit de Google Zeitgeist blijkt dat IE 4 geen rol meer speelt.
Oud 14-04-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 14-04-2004 @ 15:30 :
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat IE basic CSS pas heeft geregeld in IE6 en het ook nog presenteerd als nieuwe features.
Citaat:
M@rco schreef op 14-04-2004 @ 15:30 :
Ik ben gewoon niet zo'n fan van Opera
Zeg dàt dan
Oud 14-04-2004, 18:07
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
eddie schreef op 14-04-2004 @ 16:40 :
Dat IE basic CSS pas heeft geregeld in IE6 en het ook nog presenteerd als nieuwe features.
Ja... maar ik reageerde dus op jouw quote dat IE's box model afwijkt van de CSS standaard. Dat doet het sinds IE6 dus iig niet meer (yay! ).

Dat IE's CSS support redelijk bagger is... tja, dat weten we allemaal.
Oud 14-04-2004, 18:42
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-04-2004 @ 19:07 :
Ja... maar ik reageerde dus op jouw quote dat IE's box model afwijkt van de CSS standaard. Dat doet het sinds IE6 dus iig niet meer (yay! ).
Zal even kijken hoe het te zien is.... Heb geen zin om IE6 te instaleren Firefox is goed genoeg.
Oud 14-04-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 14-04-2004 @ 19:07 :
Dat IE's CSS support redelijk bagger is... tja, dat weten we allemaal.
Dan zijn we allemaal dus braaf volgens het W3C aan het coden en testen wij het niet in IE, maar in Opera, FireFox, Mozilla e.a. ?
Oud 14-04-2004, 19:44
M@rco
M@rco is offline
Ik code heus wel volgens de W3C richtlijnen, maar waarom ik het dan niet in IE zou mogen testen ontgaat mij een beetje...
Oud 14-04-2004, 20:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ey!

Bewaren we wel wat gespreksstof voor het nieuwe topic?

Regels voor berichten