Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 21:17
croisade
croisade is offline
Wat mij opvalt, is dat "de media" in mijn ogen niet objectief bericht over het politieke moddergevecht dat zich in Den Haag afspeelt. Waar de ene partij een voorkeursbehandeling geniet, wordt het een andere partij dusdanig lastig gemaakt.

Ik laat de naam Pim Fortuyn maar weer eens vallen. Daar waar Rosenmuller van iedereen een schouderklopje krijgt, wordt Fortuyn lelijk in zijn rug gestoken. Met andere woorden, het komt me de keel uit hoe de media hier mee omgaat.

Wat sommigen van jullie bijvoorbeeld niet wisten, is dat Pim voor het debat zijn vader heeft begraven. Rosenmuller heeft hem uitgebreid gecondoleerd, maar in het debat zelf maakt hij gebruik van "de toestand" van Pim. Een aanval zoals Rosenmuller uitvoerde, wetende wat er aan de hand was, is erg laf. Het mooiste is dat de clown Rosenmuller wel hier en daar complimentjes ontving en dan heb ik het nog niet eens op het daverende applaus van de politiek correcte geitenwollensokkenstudenten die als klapvee in het publiek zaten. Was dit wel politiek-correct om te doen mr. rosenmuller?
Als pim zoiets bij Rosenmuller had gedaan, had de pers er bovenop gezeten. "Weet u wel dat Rosenmuller zijn vader net heeft begraven?"

Misschien is de vergelijking niet fair, maar toch zou je je eens moeten afvragen hoe het geweest zou zijn als het andersom was.

Over Frits Wester begin in niet eens. Deze CDA-man gun ik geen woord waardig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 21:19
Joostje
Joostje is offline
rosenmulle rheeft helemaal niet op de toestand van fortuyn ingespeeld.

Waarom noemt iedereeen hem trouwens Pim ipv Fortuyn?
Oud 05-05-2002, 21:24
croisade
croisade is offline
Rosenmuller heeft dat zeker wel gedaan.

Maar het gaat hier over de media die niet objectief is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:26
Danny
Danny is offline
Citaat:
croisade schreef:
Wat mij opvalt, is dat "de media" in mijn ogen niet objectief bericht over het politieke moddergevecht dat zich in Den Haag afspeelt. Waar de ene partij een voorkeursbehandeling geniet, wordt het een andere partij dusdanig lastig gemaakt.

Ik laat de naam Pim Fortuyn maar weer eens vallen. Daar waar Rosenmuller van iedereen een schouderklopje krijgt, wordt Fortuyn lelijk in zijn rug gestoken. Met andere woorden, het komt me de keel uit hoe de media hier mee omgaat.

Wat sommigen van jullie bijvoorbeeld niet wisten, is dat Pim voor het debat zijn vader heeft begraven. Rosenmuller heeft hem uitgebreid gecondoleerd, maar in het debat zelf maakt hij gebruik van "de toestand" van Pim. Een aanval zoals Rosenmuller uitvoerde, wetende wat er aan de hand was, is erg laf. Het mooiste is dat de clown Rosenmuller wel hier en daar complimentjes ontving en dan heb ik het nog niet eens op het daverende applaus van de politiek correcte geitenwollensokkenstudenten die als klapvee in het publiek zaten. Was dit wel politiek-correct om te doen mr. rosenmuller?
Als pim zoiets bij Rosenmuller had gedaan, had de pers er bovenop gezeten. "Weet u wel dat Rosenmuller zijn vader net heeft begraven?"

Misschien is de vergelijking niet fair, maar toch zou je je eens moeten afvragen hoe het geweest zou zijn als het andersom was.

Over Frits Wester begin in niet eens. Deze CDA-man gun ik geen woord waardig.
Joh.. stel je voor..

er breekt een oorlog uit, een direct familielid van onze nieuwe premier overlijdt. Dan moet deze nieuwe premier toch kalm en rustig onder de situatie moeten kúnnen blijven omdat er mogelijk erg belangrijke beslissingen op het spel staan?

Sorry, maar wanneer je de politiek ingaat moet je onderscheid kunnen maken tussen je privéleven en hetgeen waar het om draait.. soms dus een strijd van man tot man, man tot vrouw of vrouw tot vrouw.
Oud 05-05-2002, 21:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
Rosenmuller heeft dat zeker wel gedaan.

Maar het gaat hier over de media die niet objectief is.
Waar heeft Rosenmuller dat gedaan dan? En waar heeft de media dit dan positief beoordeeld?
Oud 05-05-2002, 21:29
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Waar heeft Rosenmuller dat gedaan dan? En waar heeft de media dit dan positief beoordeeld?
idd
waar zijn je voorbeelden en/of bewijzen?
iedereen kan wel beschuldigingen gaan blaten
Oud 05-05-2002, 21:32
Danny
Danny is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Rosenmöller had tijdens dat ene debat in de aula van de Erasmus Universiteit Fortuyn een scheetje laten ruiken.. vondie niet zo leuk.

Citaat:
Nadat de televisiecamera's uit waren en studenten vragen
mochten stellen aan de lijsttrekkers, verweet GroenLinks-voorman Rosenmöller Fortuyn de inhoudelijke debatten uit de weg
te gaan.",Als je aangevallen wordt op je zwakke punten,
ga je er niet op in en ga je theater maken." Het
leverde de GroenLinks-voorman een lang applaus op van
de studenten. Fortuyn zweeg, keek gekwetst, deed zijn
microfoontje af en weigerde vervolgens de uitgestoken
hand van Rosenmöller.
Danny
Oud 05-05-2002, 21:34
croisade
croisade is offline
heb je een tv joostje?

Dus je wilt zeggen dat Jorritsma (onze vice) prive en werk gescheiden houdt? haha, ja dat hebben we gezien.

wie stel jij voor? Ad? Hans? Zijn me die even sterk. Ad stond te trillen op zijn benen toen hij een speech hield over de manier waarop hij zich moest presenteren. Het was immers geen missverkiezing. Misspuntverkiezing had hij daarentegen wel gewonnen.

Over sterk zijn en betrouwbaar, ja daar weten de grote partijen alles vanaf. De ene keer zijn ze het volstrekt oneens met pim, maar schijnt dat standpunt goed aan te slaan onder de bevolking, och ja dan zijn ze het toch maar eens.

Hans zagen we ook bijna huilen toen bleek dat hij onverstaanbaar was voor het volk. MAAR HOE MOET HET DAN, zal hij ongetwijfeld geschreeuwd hebben, huilend, op bed.

Ook betrouwbaar zijn de plannen van rosenmuller. Doe verstandig, neem het openbaar vervoer. Ja laten we dan uur stilstaan in het groen. Voor dat idee gaan we paul.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:36
croisade
croisade is offline
ik wil nogmaals benadrukken dat ik het wil hebben over de media en de houding van de media. Hebben wij niet recht op een objectief beeld? Tot dusver geen objectief beeld.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
heb je een tv joostje?

ja

Dus je wilt zeggen dat Jorritsma (onze vice) prive en werk gescheiden houdt? haha, ja dat hebben we gezien.

Ja. Dat wil ik inderdaad zeggen. Anders zou de mininster van Binnenlandse Zaken ook een buitenlander moeten zijn.

wie stel jij voor? Ad? Hans? Zijn me die even sterk. Ad stond te trillen op zijn benen toen hij een speech hield over de manier waarop hij zich moest presenteren. Het was immers geen missverkiezing. Misspuntverkiezing had hij daarentegen wel gewonnen.

Verkiezingen zijn geen missverkiezingen. Trouwens ben ik voor Rosenmuller, wat zal resulteren in Melkert of Balkenende als premier

Over sterk zijn en betrouwbaar, ja daar weten de grote partijen alles vanaf. De ene keer zijn ze het volstrekt oneens met pim, maar schijnt dat standpunt goed aan te slaan onder de bevolking, och ja dan zijn ze het toch maar eens.

Ehm. Leg uit. Trouwens, Fortuyn past constant zijn programma aan zodat het volk het meer met hem eens is. Over sterk en betrouwbaar gesproken.

Hans zagen we ook bijna huilen toen bleek dat hij onverstaanbaar was voor het volk. MAAR HOE MOET HET DAN, zal hij ongetwijfeld geschreeuwd hebben, huilend, op bed.

Speculatie. Communicatie tussen politiek en bevolking kan inderdaad beter.

Ook betrouwbaar zijn de plannen van rosenmuller. Doe verstandig, neem het openbaar vervoer. Ja laten we dan uur stilstaan in het groen. Voor dat idee gaan we paul.

Daarom moet er juist geinvesteerd worden in het openbaar vervoer.
Oud 05-05-2002, 21:42
croisade
croisade is offline
doe je ogen maar eens flink open joostje, want je slaat de plank een paar keer volledig mis. (zie jorritsma en eigenlijk alles daaronder)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
doe je ogen maar eens flink open joostje, want je slaat de plank een paar keer volledig mis. (zie jorritsma en eigenlijk alles daaronder)
dus ik heb wel gelijk dat ik een tv heb
maar anyway, gewoon zeggen dat ik ongelijk heb is totaal nutteloos. Zeg eens waarom ik het fout heb?
Oud 05-05-2002, 21:53
croisade
croisade is offline

*Ja. Dat wil ik inderdaad zeggen. Anders zou de mininster van Binnenlandse Zaken ook een buitenlander moeten zijn.

aha? we hebben de fraude niet gezien? we hebben de jankpartij niet gezien? we hebben niks gehoord over subsidies die aan haar man's bedrijf zouden verstrekt, gezien?

*Verkiezingen zijn geen missverkiezingen. Trouwens ben ik voor Rosenmuller, wat zal resulteren in Melkert of Balkenende als premier

Melkert zie ik al helemaal niet zitten als premier. dan slaan we pas een pleefiguur. Ik wil niet dat een man die zich voordoet als een kleuter ons land vertegenwoordigt. Balkenende kan ik mee leven.

*Ehm. Leg uit. Trouwens, Fortuyn past constant zijn programma aan zodat het volk het meer met hem eens is. Over sterk en betrouwbaar gesproken.

Fortuyn heeft 5 boeken geschreven, daar staat alles in en hij wijkt minimaal af. de andere partijen daarentegen zijn er nog niet helemaal uit wat ze nou eigenlijk vinden, kijk naar het vreemdelingenbeleid.

*Speculatie. Communicatie tussen politiek en bevolking kan inderdaad beter.

Ik heb genoeg gezegd hierover. lijkt me duidelijk.

*Daarom moet er juist geinvesteerd worden in het openbaar vervoer.

Wat nemen we liever? de confortabele auto of de trein vol gespuis? Juist. Doe liever iets aan de wegen, wil je.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
croisade schreef:
Wat mij opvalt, is dat "de media" in mijn ogen niet objectief bericht over het politieke moddergevecht dat zich in Den Haag afspeelt.
Dat is toch niet zo raar..?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:00
croisade
croisade is offline
hebben jullie echt een tv?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
*Ja. Dat wil ik inderdaad zeggen. Anders zou de mininster van Binnenlandse Zaken ook een buitenlander moeten zijn.

aha? we hebben de fraude niet gezien? we hebben de jankpartij niet gezien? we hebben niks gehoord over subsidies die aan haar man's bedrijf zouden verstrekt, gezien?

Die subsidies werden niet direct aan het bedrijf van haar man verstrekt. Die subsidies waren voor elk bouwbedrijf aan te vragen. Het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.

*Verkiezingen zijn geen missverkiezingen. Trouwens ben ik voor Rosenmuller, wat zal resulteren in Melkert of Balkenende als premier

Melkert zie ik al helemaal niet zitten als premier. dan slaan we pas een pleefiguur. Ik wil niet dat een man die zich voordoet als een kleuter ons land vertegenwoordigt. Balkenende kan ik mee leven.

Ik vind niet echt dat Melkert zich voordoet als een kleuter, eerder als een bureaucratisch (over-)serieus politicus. Met andere politici als bijvoorbeeld Fortuyn slaan we mijn inziens helemaal een pleefiguur, als ie nooit een volwaardig serieus interview wil voeren.

*Ehm. Leg uit. Trouwens, Fortuyn past constant zijn programma aan zodat het volk het meer met hem eens is. Over sterk en betrouwbaar gesproken.

Fortuyn heeft 5 boeken geschreven, daar staat alles in en hij wijkt minimaal af. de andere partijen daarentegen zijn er nog niet helemaal uit wat ze nou eigenlijk vinden, kijk naar het vreemdelingenbeleid.

Hij was eerst communist, nu kapitalist. Daarnaast kijk naar de veranderingen in zijn WAO plannen, kijk hoe hij nu begint over generaal pardon (wel onder strikte voorwaarden. Kijk naar republikeinse ideen. Kijk naar zijn idee voor dienstplicht dat we niet meer terugzien.

nouja, dan gaan we toch niet in duiscussie hierover

Wat nemen we liever? de confortabele auto of de trein vol gespuis? Juist. Doe liever iets aan de wegen, wil je. [/B]

Daarom moet de kwaliteit van het openbaar vervoer juist omhoog.
Oud 05-05-2002, 22:11
croisade
croisade is offline
Het is even zoeken nu, de lap tekst wordt steeds..uh.. groter. daar gaan we weer. we komen er wel uit.
------------------------------------------------------------------

Die subsidies werden niet direct aan het bedrijf van haar man verstrekt. Die subsidies waren voor elk bouwbedrijf aan te vragen. Het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.

Dat wil ik maar net zeggen, dus sterk is ver te zoeken. Bij betrouwbaar doelde ik ook op het zagen aan de poten van de lijsttrekkers. Ik bedoel, we stemmen voor een partij.

Ik vind niet echt dat Melkert zich voordoet als een kleuter, eerder als een bureaucratisch (over-)serieus politicus. Met andere politici als bijvoorbeeld Fortuyn slaan we mijn inziens helemaal een pleefiguur, als ie nooit een volwaardig serieus interview wil voeren.

Kom nou, hoe hij met zijn armen over elkaar zit, hoe hij andere mensen niet aankijkt. Zo deed ik ook vroeger toen ik mijn zin niet kreeg.

Hij was eerst communist, nu kapitalist. Daarnaast kijk naar de veranderingen in zijn WAO plannen, kijk hoe hij nu begint over generaal pardon (wel onder strikte voorwaarden. Kijk naar republikeinse ideen. Kijk naar zijn idee voor dienstplicht dat we niet meer terugzien.

Maar hij is nog niet zo wendbaar als de grote politieke partijen, ik begrijp wat fortuyn bedoelt, ik kan hem wel volgen. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben. Mijn politieke voorkeur heb ik niet gegeven, ik had het over de media.

nouja, dan gaan we toch niet in duiscussie hierover

Wat nemen we liever? de confortabele auto of de trein vol gespuis? Juist. Doe liever iets aan de wegen, wil je. [/B]

Ik denk niet dat we dat probleem oplossen door de wachttijden te verkleinen. Gespuis blijft er, dus ik zit liever in de auto, zonder file.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
Het is even zoeken nu, de lap tekst wordt steeds..uh.. groter. daar gaan we weer. we komen er wel uit.
------------------------------------------------------------------------------------

Dat wil ik maar net zeggen, dus sterk is ver te zoeken. Bij betrouwbaar doelde ik ook op het zagen aan de poten van de lijsttrekkers. Ik bedoel, we stemmen voor een partij.

Sterk is ver te zoeken is enigzins overdreven. We stemmen inderdaad op een partij, of op een programma. Dat zou je tenminste denken. Toch stemmen een hele hoop mensen op andere gronden jammergenoeg, en deze stemmen tellen ook mee .

Kom nou, hoe hij met zijn armen over elkaar zit, hoe hij andere mensen niet aankijkt. Zo deed ik ook vroeger toen ik mijn zin niet kreeg.

Dat is slechts uiterlijk. Het gaat erom of hij leiderschap heeft, bestuurlijke kwaliteiten. En het gaat dus om stemmen op een partij of op een programma.

Maar hij is nog niet zo wendbaar als de grote politieke partijen, ik begrijp wat fortuyn bedoelt, ik kan hem wel volgen. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben. Mijn politieke voorkeur heb ik niet gegeven, ik had het over de media.

Waarom vind je hem minder wendbaar dan? Nouja, het is wel een beetje offtopic :/

Wat nemen we liever? de confortabele auto of de trein vol gespuis? Juist. Doe liever iets aan de wegen, wil je.

Ik denk niet dat we dat probleem oplossen door de wachttijden te verkleinen. Gespuis blijft er, dus ik zit liever in de auto, zodner file. [/B]
Ik had het dus over de kwaliteit van het openbaar vervoer. Daar valt veiliogheid ook onder.
Oud 05-05-2002, 22:23
croisade
croisade is offline
wil je meer blauw? In de praatcultuur die nederland kent? Meer pipo's om uit te lachen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
wil je meer blauw? In de praatcultuur die nederland kent? Meer pipo's om uit te lachen.
Ja.
Oud 05-05-2002, 22:29
croisade
croisade is offline
dan kunnen ze daar weer de petjes van afpakken.

maar ik had het over de media.

Kijk ook even naar h. huisman en paul de leeuw die zichzelf als pim verkleedden. Ze vonden zichzelf erg grappig, leuker was geweest als ze ad nadeden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
dan kunnen ze daar weer de petjes van afpakken.

maar ik had het over de media.

Kijk ook even naar h. huisman en paul de leeuw die zichzelf als pim verkleedden. Ze vonden zichzelf erg grappig, leuker was geweest als ze ad nadeden.
Maar Huisman en de Leeuw pretenderen ook helemaal niet objectief te zijn. Met de media dacht ik eigelijk aan journaals enz
Oud 05-05-2002, 22:36
croisade
croisade is offline
media is alles he
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
croisade schreef:
media is alles he
Klopt. Alleen maakt het dan totaal niet uit dus