Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ooit heb ik zelf ook wel een klein lijstje aangelegd, maar voor elke fijne herinnering zitten er 10 vervelende in mijn hoofd. Als ik dan iets positiefs teruglees, denk ik gelijk: ''maar dit en dat gebeurde ook''. Dan gaat het over negatieve dingen, gedachten die dichter bij de waarheid liggen.
||
Citaat:
![]() ![]() sorry nuttelose post
|||
Citaat:
De moeilijkste manier, vereist veel willpower maar werkt direct, is het beseffen dat elke emotie plaatsvind bij jouw goedkeuring. Faalangst is hierbij een moeilijke maar op zich kan je uitschakelen. Simpelere stap is doordraven voorkomen, zodra de angst opkomt denk je 'nu lukt het niet meer', negeer dat. Verder hoor je natuurlijk altijd 'gewoon niet moeilijk over doen, fouten maken mag'. Ze hebben ontzettend gelijk, je had dat zelfs ook al bedacht, dat maakt het gezeik, gewoon negeren. Het wakkert alleen maar aan omdat het hebben van faalangst dan ook al fout is, bovendien dom en onnodig. Wat ik vervolgens deed om er gedeeltelijk vanaf te komen (heb het nog steeds, ben perfectionist) ga fouten maken als leuk zien. "die toets ga ik even verknallen" - en denk 'dit gaat fout dus ik vul het maar ff zin' op sociaal gebied... zet jezelf ff om zodat je licht lijden van anderen onder jouw acties als -beetje- leuk kunt interpreteren. Op 'skill'-gebied moet je jezelf (door echt goed te worden) overtuigen dat je het kan (andere gebieden overigens ook). Dat doe je door rationeel een aantal punten te maken. Als je aan die punten voldoet dan is het duidelijk dat je er erg goed in bent, laat een ander die punten nakijken en als genoeg mensen (die je het kan vragen) het ermee eens zijn dat als je daaraan voldoet je goed bent dan streef je ernaar en als je het bereikt heb je voor jezelf gewoon echt bewijs dat je het kan. Als een ander vervolgens zeikt dat je het niet kan (al dan niet door faalangst) negeer je hem/haar (je weet zelf gewoon dat het kan, zijn/haar mening is ongefundeerd) of je neemt je bewijzen en toont het aan (is echter 'weird' dus kan bij lang niet iedereen). Cursus verder kan helpen, bij mij echter niet. Waarschijnlijk omdat ik al die stomme trucjes om je te overtuigen dat je goed bent gewoon doorzag. - niemand noemt ook serieuze methoden ofzo... Citaat:
||
Citaat:
Nou wij kregen een formulier mee, als je ergens tegenop zag, een bespreking ofzo moest je die invullen. Welke gedachtes je erover had, bijvoorbeeld ik vergeet mijn tekst en de echte waarheid, wat je diep in jezelf wel weet dat dat niet gebeurt bijvoorbeeld Ook kreeg je ademhalingsoefeningen en deed je gesprekjes met elkaar, wij moeste bijvoorbeeld nee tegen elkaar zeggen en dan zul je denken, ja maar dat is nep, maar dat vond ik al heel moeilijk, en het heeft best wel een beetje geholpen!
||
![]() |
Citaat:
maar als je altijd alleen maar de negatieve dingen blijft zien, dan kom je nooit ergens wat sponstanietje ook zei; baby steps. het gaat niet in 1x over, en ik ben nog steeds heel onzeker. maar minder erg dan eerst. en probeer te relativeren hoe negatief die negatieve dingen in weze zijn. bijvoorbeeld, als je heel verlegen was, waarom zou verlegen negatief zijn? veel mensen vinden drukke mensen irritant en verlegen mensen niet (bijvoorbeeld)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #40 Verwijderd | 500 | 09-08-2006 20:35 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Liefde & Relatie |
zooo onzeker williewortel17 | 7 | 31-12-2002 18:17 | |
Liefde & Relatie |
Zo onzeker, het begin van een relatie *Marieke* | 29 | 14-05-2002 20:05 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 16:10 |