Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 17:46
merijn
merijn is offline
Hallo mensen. Ik heb een hele oude laptop zonder USB-poort. Zou er ergens een omvormer bestaan van een seriele dinges naar een USB?? Groetjes, Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2004, 17:51
Verwijderd
je kan ook kijken voor een pcmia kaartje met usb-poorten...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-04-2004 @ 18:51 :
je kan ook kijken voor een pcmia kaartje met usb-poorten...
Voor zover ik weet is dit de enige oplossing.
Oud 17-04-2004, 19:35
Svavl
Svavl is offline
Citaat:
merijn schreef op 17-04-2004 @ 18:46 :
Hallo mensen. Ik heb een hele oude laptop zonder USB-poort. Zou er ergens een omvormer bestaan van een seriele dinges naar een USB?? Groetjes, Merijn
don't think so

de een usb-poort dolt een seriele poort finaal qua overdrachtssnelheid. op een seriele poort bestanden overzetten wil je gewoon niet meemaken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 20:15
ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad: seriëel naar USB bestaat niet, omgekeerd misschien wel en hetzelfde voor LPT/printerpoortjes ...

Let ook, als die computer geen USB heeft, dat er waarschijnlijk nog Windows 95 op staat en dat had nog geen USB.
Windows NT 4.0 ondersteunt ook geen USB, ook al zouden er USB-poorten op de pc staan.

Deze versies van Windows ondersteunen wel USB:
Windows 95b (OSR 2) : weinig support, maar toch een begin (heeft dezelfde eisen als Windows 95a)
Windows 98 / 98SE : goeie support voor USB (in SE al wat meer dan in de andere)
Windows Me/2000: iets betere support
Windows XP: zeer goeie support

Misschien is het in jouw geval mogelijk om er Windows 95b op te zetten, maar dan heb je vaak de kans dat je apparaat niet werkt (enerzijds door slechte support en anderszijds omdat fabrikanten geen drivers voor Windows 95b hebben), als het ook maar mogelijk is om Windows 98 erop te zetten, is dat het beste wat je zou kunnen doen (maar misschien gaat dat niet omdat het hier toch een redelijk oude notebook betreft)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 21:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
NT4 met SP6 heeft wel USB support voor zover ik weet.
Oud 18-04-2004, 06:42
merijn
merijn is offline
Ik heb windows 98

en nu?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:53
Marcus
Marcus is offline
pcmcia kaartje is de enige mogelijkheid voor zover ik weet, ik heb zelf ook geprobeerd usb op een 486 te krijgen. Maar via serieel/parallel wil het niet omdat usb gewoon te snel is met data-overdracht. En bij gebrek aan een pci slot kon ik het dus wel vergeten.
Oud 18-04-2004, 22:40
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-04-2004 @ 22:05 :
NT4 met SP6 heeft wel USB support voor zover ik weet.
Nee hoor.
Oud 19-04-2004, 20:57
merijn
merijn is offline
Ik ben in de winkel geweest voor een pcmia kaartje, maar de software daarvan staat op cd en ik heb geen cd drive. Jammer

Is het mogelijk om de software op een andere manier op mn laptoppie te krijgen??

thnx, Merijn
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:02
Marcus
Marcus is offline
Ja maar je wil niet weten hoe

Dit doe ik zelf ook vaak om win95 op een laptop te krijgen zonder cd-rom. Ik heb een seriele crosskabel gekocht voor 20 gulden, en ik heb dan op 1 pc met cd-rom de win95 installatiemap, dan boot ik beide pc's vanuit dos, en met interlnk & intersvr leg je een netwerk aan waarmee je bestanden kan uitwisselen.

Dit kan je dus ook doen met de bestanden die op die cd-rom staan van je pcmcia kaartje. Mocht je toevallig een rj45 netwerkplug hebben koop dan gewoon een utp cross-kabeltje en leg een netwerkje aan tussen 2 pc's. Zo kun je ook de bestanden kopieren. Ik weet verder geen mogelijkheid meer, hoop dat je hiermee geholpen bent.
Oud 19-04-2004, 22:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-04-2004 @ 23:40 :
Nee hoor.
Hm, even opgezocht en je hebt gelijk. Maar NT4 kan wel USB device drivers aan, met third party utilities, zoals Jungo.
Oud 20-04-2004, 06:56
merijn
merijn is offline
Ik heb geen netwerkkaart in mijn laptop dus kan hem ook niet aansluiten op een andere computer. Is het niet mogelijk om een externe cdspeler aan te sluiten (ideetje van mijn paps) of om alles over te zetten op diskette??
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
merijn schreef op 20-04-2004 @ 07:56 :
Ik heb geen netwerkkaart in mijn laptop dus kan hem ook niet aansluiten op een andere computer. Is het niet mogelijk om een externe cdspeler aan te sluiten (ideetje van mijn paps) of om alles over te zetten op diskette??
Via USB zeker.

Maar hey als je dan geen USB, netwerk én CDROM hebt, heb je wel bar weinig om te communiceren.

Hoe oud is dat kreng wel niet?
Oud 20-04-2004, 13:47
Marcus
Marcus is offline
Hmm je zal hoe dan ook de files op de cd-rom moeten kopieren naar diskette, of via de seriele cross-kabel, voor beide heb je een 2e pc nodig. Er zijn geen andere mogelijkheden denk ik dan

Wat ik me afvraag, hoe is 98 er dan opgekomen?
Oud 20-04-2004, 15:41
merijn
merijn is offline
Ik heb geen flauw idee. Een tweede pc heb ik wel en een derde en vierde ook... maar ja, die kan ik moeilijk in mn rugzak stoppen en meenemen naar Slowakije he
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:24
]{ing
]{ing is offline
Wat dacht je van een cardbus netwerkkaart?
Probeer eerst maar eens met diskettes de drivers te verplaatsen. USB werkt trouwens alleen op Windows 98 tweede editie, precieze versie weet ik niet uit mn hoofd maar let hier op (zie eigenschappen van het systeem)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:43
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-04-2004 @ 17:24 :
USB werkt trouwens alleen op Windows 98 tweede editie, precieze versie weet ik niet uit mn hoofd maar let hier op (zie eigenschappen van het systeem)
Ik heb 98, en geen SE, dus het werkt niet alleen op 98se, maar ook op de voorloper daarvan. 98se heeft alleen iets betere ondersteuning van usb
Oud 20-04-2004, 19:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 20-04-2004 @ 19:43 :
Ik heb 98, en geen SE, dus het werkt niet alleen op 98se, maar ook op de voorloper daarvan. 98se heeft alleen iets betere ondersteuning van usb
bepaalde versie van 98 (voor se) heeft ook al usb ondersteuning inderdaad
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 07:48
merijn
merijn is offline
Weet je..... ik ga het opgeven. Ik wilde die laptop meenemen naar Slowakije omdat ik daar voor een half jaar ga wonen in mn uppie en dan daar mn digi foto's op kan gooien. Ik denk dat ik maar gewoon geen foto's ga maken en gewoon ga genieten. Als de mensjes in Nederland willen weten hoe het daar is komen ze maar naar me toe!! Danku allen in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:25
Quincy
Quincy is offline
Zeg hallo! Je kan ook gewoon een geheugenkaartje voor uitbreiding van je digitale camera. Kan je 500 foto's meer maken. Zal wel genoeg zijn toch?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:30
Verwijderd
pcmia geheugenkaart lezer?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 23:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-05-2004 @ 19:30 :
pcmia geheugenkaart lezer?
En de driver cd in de floppydrive stoppen zeker.
Oud 03-05-2004, 00:18
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2004 @ 00:41 :
lol
Oud 03-05-2004, 09:30
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-05-2004 @ 00:41 :
Ehhm... Jah, dat is op diskette te zetten...
Oud 05-05-2004, 15:14
Krekker
Krekker is offline
Dat de laptop geen cd-rom heeft is volgens mij geen enkele belemmering. Je kunt toch gewoon met winrar de installatiebestanden op diskettes zetten of zie ik dat nou verkeerd?

Offtopic: Diskettes zijn zo hopeloos ouderwets, de laatste keer dat ik er één gebruikte was volgens mij nog voordat ik mijn pentium 1 had weggedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten