Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...7#post10820587
||
Citaat:
![]() Volgens mijn docent Islam, Gatara, waren er dus zelfs nog meer vrouwelijke apostels. (Hij is geloof ik Christelijk predikant). Toch zie je eigenlijk in alle Godsdiensten verschil tussen man en vrouw. Alleen Boeddhisme predikt volledige gelijkheid tussen man en vrouw, hoewel je ook niet veel vrouwelijke monniken tegenkomt (mannelijke monniken mogen immers ook niet met vrouwen in contact komen - een vrij achterlijke regel als je bedenkt dat begeerteloosheid uit jezelf moet komen en niet uit de omgeving). Het lijkt erop dat elke Godsdienst zo onderhand een tegengestelde is van wat het oorspronkelijk was. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vrijheid van meningsuiting, niks meer, niks minder. Dus die opmerking van "hip" zijn, slaat echt nergens op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En dat je je irriteert aan mij dat had ik allang al door, maar dat is jou probleem, niet de mijne. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar een vrouw maken uit een rib, zie je niet zo gauw gebeuren, dat is naar mijn mening niet realistisch, waardoor ik er moeilijk in kan gaan geloven... En dan nog iets: het maakt mij echt niks uit wat je van mijn mening vind, want ik heb tenminste een mening, dat sommige niet kunnen zeggen. Het enige waar jij mee komt is alleen maar nutteloos commentaar op reactie's van anderen... Respecteer gewoon iedereen zijn mening hoe belachelijk die ook mogen wezen. Ik heb hem zelfs nog beargumenteerd voor je en dan is het nog niet goed... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of Jezus 12 of 19 apostelen/apostolinnen heeft gehad, laat ik even buiten beschouwing; ik vind het een redelijk onnuttige discussie. On-topic kan ik zeggen dat ik -als christen- en naar mijn mening ook de Bijbel niet de gelijkheid van man en vrouw verkondigen. Wel is er -bijna zou ik zeggen: als vanzelfsprekend- sprake van gelijkwaardigheid van man en vrouw. Dat is een belangrijk verschil.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het jodendom heeft nooit ontkend dat vrouwen een ziel hebben. Lijkt me toch logisch dat vrouwen een ziel hebben? Wat is dat voor een onzin, zeggen dat vrouwen geen ziel hebben? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb even de site van het Nederlands heidens front bezocht, maar na uitspraken als "Wodan is met ons" en "eer aan ons volk" ben ik afgehaakt. We laten ons niet regeren door van de pot gerukte uitspraken van hypernationalistische baard- en brulapen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ten eerste vind dat hieruit blijkt dat de bijbel tijdens het schrijven(of toen de verhalen werden overgeleverd, zo je wilt) is beinvloed door de heersende "normen en waarden" van toen ten tweede vind ik het dus ook belachelijk dat je het nu nog het "Christelijke perspectief noemt" iedereen weet dat het dat niet meer is, tenminste, dat dacht ik. en dan nog verder over het onderwerp. mannen en vrouwen verschillen. zodra iemand de twee groepen gaat beoordelen, gebeurt dat op basis van zekere criteria. welke die ook zijn, altijd komt een van de twee partijen uit de bus als "superieur" lijkt me. het is dus logisch dat de bijbel een van de twee zeg maar "voortrekt" als de schrijver een schrijfSTER was geweest, was de vrouw belangrijker denk ik
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christendom en Euthanasie Thommos | 22 | 27-03-2009 09:17 | |
lief-de Love & Peace | 49 | 18-04-2006 10:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Burgemeester Leers (M'tricht) , heeft kritiek op Balkenende 0oFZo0 | 83 | 05-07-2005 16:08 | |
zij gelooft en zij niet. Ninnoc | 29 | 08-03-2005 20:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |