Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ontopic: Ik ben het helemaal met lovetear eens dat dit gedicht erg toegankelijk is; het raakt me, omdat ik zo ineens gewoon wéét wat er staat. Ik vind 'lauwe' lucht erg goed; omdat het ook nog eens verwijst naar 'blauwe' lucht, waardoor het beeld erg sterk wordt, en het gedicht een vrolijke, fijne sfeer krijgt. Verder is het leuk dat juist de bláderen genieten, en dat je de natuur er zo mooi hebt in verwerkt. Ik vind het juist goed dat je de regels cursief hebt gezet, op deze manier bepalen deze regels wat je moet doen/ervaren, en de rest is bedoeld om de lezer meer 'in de sfeer te krijgen/een beeld te scheppen'. Dat vind ik erg mooi. Verder is de toon goed; rustig, passend bij de sfeer. Eigenlijk vind ik dit gewoon een heel sterk gedicht ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Voel hoe de tere wind je raakt doordrenkt van lauwe lucht sluit je ogen en ruik de ritselende bladeren ook zij genieten intens voel de adem der natuur rustig glijdt zij langs je heen heel soms neemt zij je zorgen weg voor heel even, onmerkbaar. Dan is het toch meer een opsomming? Dat zit er toch veel minder ritme in? Ik vind dat het effect dan een beetje wegebt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Geen onderdeel van de taal zelf? Dat vind ik echt een hele vage uitspraak. Dan kunnen we beter meteen de vraag stellen: wat is poëzie. Want er wordt tegenwoordig wel degelijk gebruik gemaakt van dat soort middelen; grote lettertypen, klein, cursief. Ik denk dat o.a. sommige gedichten van sublime hier een goed voorbeeld van zijn: ik vind dat deze middelen altijd heel positief aan haar gedichten bedragen. En ik zie deze middelen ook bij veel hedendaagse dichters. Is dat dan geen onderdeel van de taal? In dit gedicht gaat het toch ook niet púúr om het woord, maar meer om de klanken (of wat dan ook ![]() Oote oote oote Boe Oote oote Oote oote oote oote Oe oe Oe oe oote oote oote oote A A a a Oote a a a ....... (Jan Hanlo - Oote) Ik bedoel maar: er zijn zoveel middelen behalve woorden in een gedicht.
Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 21:02. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
- het een dubbele betekenis heeft - het zich in sfeer onderscheidt van de rest van het gedicht, bijvoorbeeld als er een situatie beschreven wordt en daar tussendoor even een gevoel, dan kan ik het ook wel hebben - er zal vast nog wel een derde zijn maar daar kan ik nu even niet opkomen Hier hebben de regels geen dubbele betekenis en onderscheiden ze zich niet van de rest op basis van sfeer en inhoud. Vandaar dat ik het onnodig vind om cursief te doen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben voor schuin, sorry Lovt ![]() Vind het een erg mooi, duidelijk en herkenbaar! inhoudelijk verwoord gedicht!. Enige minpuntje vind ik de overloop van regel 7/8. Voor de rest dikke prima!, hier houd ik van.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Arjan Erkel vrij. Levitating Nun | 53 | 12-04-2004 22:10 | |
Liefde & Relatie |
Het is uit: verdrietig of opgelucht? Alistar | 27 | 06-03-2004 18:20 | |
Seksualiteit |
Jongens: Vriendin ongesteld een opluchting? DigitalStorm | 27 | 08-07-2002 15:26 | |
Psychologie |
....opgelucht.... zonneschijn | 1 | 23-05-2002 11:41 | |
Verhalen & Gedichten |
m'n eerste verhaal naar aanleiding van een opdracht op school: ekki | 10 | 22-02-2002 16:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Een Opluchting Of Een Nachtmerrie... Soullar | 4 | 17-01-2002 10:50 |