Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 19:04
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Speelt dit een rol bij jullie tijdens sex? Met mijn laatste vriendin merkte ik dat ademhaling een grote rol kan spelen bij het opbouwen van een orgasme, het kan een extra gevoel geven als je het juist gebruikt.
Oud 28-04-2004, 19:05
kastdeur
kastdeur is offline
Ja, maar je kan ook heerrrrlijk gaan hyperventileren en dan is de lol er snel af.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:06
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 28-04-2004 @ 20:05 :
Ja, maar je kan ook heerrrrlijk gaan hyperventileren en dan is de lol er snel af.
Als je dom commentaar gaat geven ga dan maar weer naar Onzin
Oud 28-04-2004, 19:08
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
OcTo schreef op 28-04-2004 @ 20:06 :
Als je dom commentaar gaat geven ga dan maar weer naar Onzin
Het was serieus, liefje.
Daarnaast was het geen commentaar, maar een ervaring; een reactie op je vraag. En dat schijn je hier allemaal te mogen delen.

Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:09
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 28-04-2004 @ 20:08 :
Het was serieus, liefje.
Daarnaast was het geen commentaar, maar een ervaring; een reactie op je vraag. En dat schijn je hier allemaal te mogen delen.

Ik had het idee dat je me in de maling aan het nemen was, maar ok. Anderen..?
Oud 28-04-2004, 19:10
farrar-misty
farrar-misty is offline
ademhaling is belangrijk jah... vaker gehoord...
volgens mij komt het omdat je ademhaling in het ritme van je hartkloppping moet komen wil je de spanning echt hoog opbouwen...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:48
Fortisi
Fortisi is offline
Het schijnt zelfs dat je tot een orgasme kunt komen puur en alleen door je ademhaling

Maar ik denk niet dat ik tijdens de seks nou echt zin heb om op mijn ádemhaling te gaan letten...ik heb wel betere dingen te doen denk ik.
Oud 28-04-2004, 23:38
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 28-04-2004 @ 20:48 :
Het schijnt zelfs dat je tot een orgasme kunt komen puur en alleen door je ademhaling

Maar ik denk niet dat ik tijdens de seks nou echt zin heb om op mijn ádemhaling te gaan letten...ik heb wel betere dingen te doen denk ik.
Klopt, ademhaling is best belangrijk. Als je er een beetje op let zal je zien dat het nogal verschilt tussen mensen.
De een wordt plots heel stil vlak voordat hij/zij klaarkomt. Vaak omdat hij/zij zich dan extra kan concentreren.
De ander begint nog zwaarder te hijgen, met gevolg dat hij/zij concentratievermogen kan verliezen, maar daarnaast ook meeste sexuele energie verspreid door zijn/haar lichaam. Met het fantastische gevolg dat heel het lichaam kan gaan tintelen.

In princiepe geeft het beetje hyperventileren een licht gevoel in je hoofd, in combinatie met alles wat er gebeurd. Resultaat is super. Gecombineerd met de heerlijke overgevoeligheid van je lichaam geef je je partner dé ideale gelegenheid om daar volledig gebruik van te kunnen maken.
Oud 28-04-2004, 23:45
juno
juno is offline
Door mijn ademhaling te controleren kan ik het orgasme oproepen of juist nog even tegenhouden. De manier van ademhalen bepaalt ook hoe het aanvoelt, als ik ga klaarkomen. Wil ik het in mijn hele lichaam voelen, dan ga ik hijgen, wil ik een explosie van binnen, dan hou ik op met ademen, tot ik bijna flauwval.
En soms is het gevoel zo heftig dat flink hijgen de enige manier is om ermee om te gaan zonder dat je out gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 08:01
Elmoo
Elmoo is offline
Ademhaling heeft idd een onwijze inpact
Oud 29-04-2004, 10:24
Punkygirl
Punkygirl is offline
Als ik heel rustig en geconcentreerd ademhaal dan kan ik mn orgasme nog even uitstellen.
Dus denk ik inderdaad dat het erg meespeelt
Oud 29-04-2004, 11:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 28-04-2004 @ 20:05 :
Hehe, ja.
Maar in principe kan je veel 'doen' met die ademhaling.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:45
Verwijderd
Ik let niet echt bewust op wat ik met mijn ademhaling doe, meestal, behalve als ik ga hyperventileren, dan doen we even rustig aan, tenzij ik net bijna aan het klaarkomen was want dan wil ik doorgaan en bovendien is klaarkomen lekkerder als ik hyperventilerend ernaartoe ga. Fysiologisch gezien hetzelfde idee als wurgsex misschien?

Ik merk wel dat ik als het op een bepaalde manier heel lekker is, ik een beetje piepend ga ademhalen zónder dat het hyperventileren is, het klinkt dan vrij klaaglijk, meer als piepjes van een hongerig jong katje. En omdat ik dan hoor dat ik zo ademhaal, denk ik 'oh, goh, ik vind het zo te merken wel érg lekker' en door dat besef vind ik het dan nóg lekkerder.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten