Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 15:57
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Okee. Ik ben zo onervaren als wat. Dat als eerste.
Maar ik heb nu dus iets heel liefs en moois met een meisje. Maar, haar ouders zijn wat onhandig bezig.
Zij mag pas naar mij toe als ik bij haar ben geweest. (Zij woont in Breda en ik in Doorn [Utrecht], dat is dus Ver.)
Maar haar moeder vindt een meisje voor haar dochter sowieso niets.

Als het goed is, ga ik zaterdag naar haar toe. (Want ongeacht alle zooi, willen we elkaar natuurlijk zo veel mogelijk zien.) Maar dan moet ik dus naar haar. Bij háár ouders.
Zij vertelt haar ouders nog niet dat wij iets hebben. Ik kom daar dus als gewone vriendin.
En ik weet echt niet hoe ik me sowieso bij die mensen moet gedragen. Ik ben héél erg slecht met zulk sociaal contact. Al helemaal als het Háár ouders zijn.

Dus. Help?
Oud 21-04-2004, 16:10
Cruz
Cruz is offline
Waarom kom je daar als 'gewone vriendin'? Durft je vriendin het nog niet te vertellen?

Najah, verder... Haal diep adem, tel tot 10 Blijf vooral jezelf!! En rustig!! Wees gewoon vriendelijk en geinteresseerd Dan komt alles toch wel goed? Misschien valt het allemaal hartstikke mee en kun je je snel genoeg ontspannen.

Good luck.
Oud 21-04-2004, 16:17
Verwijderd
Hey.

Ik las al zoiets op Psychologie. Ik vind het zelf ook altijd eng om ouders te ontmoeten, ik ben niet zo spontaann, enz. De eerste keer dat ik bij m'n vriendje thuis kwam kon ik amper ontspannen praten, maar dat kwam door z'n hond. Die gromde nogal tegen me en zat me eng aan te kijken, waardoor ik dus bang was.
(Maar later werd ie gelukkig erg lief en knuffelig ).
Maar anyway, volgens mij maakte ik toen ook niet echt een al te boeiende indruk.

Het ligt soms ook aan de personen, hoe de ouders zijn. Ik kom weleens bij mensen thuis en voel me dan meteen op m'n gemak bij de ouders en kan leuk praten, maar ik kom ook weleens bij mensen bij wie ik me gewoon niet op m'n gemak voel. Ze lijken dan streng ofzo..
Maargoed.. nu voor jou: je moet denk ik in gedachten houden dat je heus niet ontzettend populair en spontaan over hoeft te komen. Want dat wil je natuurlijk, je wil dat ze je geweldig leuk en gezellig en aardig vinden, enz. Maar het gaat die ouders erom dat ze je een keer gezien hebben, dat je overkomt als een leuk en betrouwbaar meisje. Dat je niet meer 1 of andere "vreemdeling" van internet(?) bent.

Ik weet niet of je haar via internet kent ofzo, maar ouders hebben daar soms weleens iets tegen, mijn ouders ook. Dan willen ze gewoon weten en zien met wie ze te maken hebben.
Maar je hoeft denk ik helemaal niet speciaal spontaan te zijn of wat dan ook. Wees jezelf, lach af en toe vriendelijk.. Je ziet er sowieso al netjes en lief uit, dus dat zal ook wel in je voordeel werken. Je kunt het vast wel.

succes
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:17
akumabito
akumabito is offline
Als je daar bent als "gewone" vriendin, is er toch ook niks om je druk over te maken? Dan zullen haar ouders jou ook gewoon behandelen als een "gewone" vriendin van hun dochter..
Oud 21-04-2004, 17:39
Wave
Wave is offline
Gewoon jezelf blijven.......meer kan je toch niet doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:43
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
akumabito schreef op 21-04-2004 @ 17:17 :
Als je daar bent als "gewone" vriendin, is er toch ook niks om je druk over te maken? Dan zullen haar ouders jou ook gewoon behandelen als een "gewone" vriendin van hun dochter..
en dat scheelt een hoop! ze zullen makkelijker vriendelijk blijven tegen je en je vragen stellen, gewoon ontspannen en antwoord geven en desnoods complimentjes over het huis of de bloemen die er staan, verzin wat, probeer spontaan over te komen, en onthoud altijd: alles komt goed!
Oud 21-04-2004, 19:05
juliettebinoche
Bedankt voor alle tips enzo. (Maar het maakt wel degelijk uit, want voor Haar en Mij ben ik niet een gewone vriendin. En daarná was het punt dat ze het wel ging vertellen. Want dr moeder vindt dat maar niets.)

Maar. De "leuke" update, er is maar een klein kansje dat ik überhaupt van die ouders (nouja, mainly moeder) mag komen. Dus. Leuk. Zo'n "relatie".

ik denk dat ik er maar heel erg hard over ga denken en twijfelen als ik niet mag komen zaterdag.

want wtf heb je aan een relatie die je niet mag zien, niet mee kan internetten [dr ouders hebben internet afgesloten], nauwelijks mee kan bellen [dat vinden de ouders ook niet zo leuk] en bij wiens ouders je niet eens welkom bent?
niets.
Oud 21-04-2004, 19:32
Verwijderd
Maar ze mag toch wel met vriendinnen omgaan van die ouders?
Mag er nooit iemand bij haar thuis komen?

Of is het omdat ze jou via internet kent.. hebben ze zo'n hekel aan internet?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:41
juliettebinoche
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-04-2004 @ 20:32 :
Maar ze mag toch wel met vriendinnen omgaan van die ouders?
Mag er nooit iemand bij haar thuis komen?

Of is het omdat ze jou via internet kent.. hebben ze zo'n hekel aan internet?
Ja. Dat ook wel.
Oud 21-04-2004, 20:03
*Madel*
*Madel* is offline
Hoe sneller je vriendin zou vertellen dat je een echte vriendin-vriendin bent, des te sneller je een reactie hebt. Je weet natuurlijk van te voren nooit of die goed of slecht gaat zijn (al kan ik uit wat je schrijft wel al wat opmaken) maar ik vind het ook een raar idee dat je daar maar als een 'gewone' vriendin komt hoor. Want ze moet zich goed realiseren dat wat haar ouders ook vinden, jullie je daar nou niet persee iets van hoeven aan te trekken.

Wat jou gedrag tegenover haar ouders betreft, gedraag je zo normaal mogelijk, dat is gewoon het beste. Het is altijd eng om de ouders van je lief te ontmoeten en zeker in zo'n situatie. Maar alles went en als je deze mensen eenmaal leert kennen zijn ze waarschijnlijk nog eens zo slecht niet.
Oud 21-04-2004, 21:53
Gruppie
Gruppie is offline
Het is ook wel heeeel erg zielig voor je vriendin als jij het uit gaat maken, alleen omdat haar moeder jou niet accepteert. Ik begrijp dat het nu haast onmogelijk lijkt, maar je laat t wel snel af weten... Als jij echt verliefd bent, kun je er beter voor vechten (misschien dat haar moeder dan ook gaat inzien dat jij goed bent voor haar dochter)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:03
Verwijderd
Heel vervelend als haar ouders dat niet willen accepteren. Maar tja, als ze jou gelukkig maakt en jij maakt haar gelukkig, probeer het dan eerst een tijd uit. Anders heb je er niet eens voor proberen te vechten en geef je haar ouders niet eens de kans om je te leren kennen en te laten inzien dat je echt wel goed voor hun dochter bent.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 22:05
juliettebinoche
Ja. Dat is wel waar. En dat wil ik heus wel.
Maar zij geeft me niet altijd het gevoel dat ze ook voor míj wilt vechten.
Juist dat heb ik zo nodig.
Oud 21-04-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 21-04-2004 @ 23:05 :
Maak haar dat dan ook duidelijk Zeg dat jij het klote vindt hoe haar ouders doen, maar dat als ze jou uit haar leven willen houden, dat jij toch bereid bent om hoe dan ook voor haar te vechten. Maar alleen als zij dat zelf wil. Als het voor haar niet waard is om voor te vechten, of tenminste een poging te doen tot, dan zal het niet lang stand houden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 21-04-2004 @ 23:05 :
Er zijn grenzen aan wat je kunt verwachten van iemand. Ik wil je niet bang maken, maar als jij zo gruwelijk veel bevestiging nodig hebt dat zij daar niet (altijd) aan kan voldoen, dan moet je niet afhaken omdat je denkt dat zij niet geschikt voor je is. Je moet dan gewoon eens gaan denken aan een aanpassing van je eigen verwachtingspatroon. Veranderen is moeilijk, maar als je wilt kan het wel (een klein beetje dan).
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:11
Mindfields
Mindfields is offline
Hoe oud is ze eigenlijk dan?
Oud 22-04-2004, 20:24
Go
Go is offline
Ik neem aan dat die mensen jou natuurlijk allemaal vragen gaan stellen. Persoonlijk heb ik er een hekel aan dat ik zelf veel moet vertellen, dus ik zou zeggen: stel geregeld vragen aan hen. Dan heb je wat rustmomenten ertussen en het lijkt me ook veel leuker om niet telkens over jezelf te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:10
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2004 @ 12:26 :
Er zijn grenzen aan wat je kunt verwachten van iemand. Ik wil je niet bang maken, maar als jij zo gruwelijk veel bevestiging nodig hebt dat zij daar niet (altijd) aan kan voldoen, dan moet je niet afhaken omdat je denkt dat zij niet geschikt voor je is. Je moet dan gewoon eens gaan denken aan een aanpassing van je eigen verwachtingspatroon. Veranderen is moeilijk, maar als je wilt kan het wel (een klein beetje dan).
Heel goed
Oud 26-04-2004, 18:59
Konijn
Konijn is offline
2 Vriendinnen van mij hadden hetzelfde probleem (behalve dan de afstand). De ouders van de één waren er ook compleet op tegen, vonden een vriendin voor hun dochter sowieso niks, en dan ook nog één van 2 jaar ouder.
Mijn vriendinnen hebben volgehouden, nu woont de oudste ook op kamers, en moet er veel gezeurd worden voordat de ander er heen mag. Ook internetten mag zij amper.
Ze moeten blijven vechten voor hun relatie, en dat terwijl die nu al ruim anderhalf jaar bestaat. Maar als je die moeite wil doen voor elkaar, is het ook mogelijk..
Oud 27-04-2004, 13:14
juliettebinoche
Citaat:
Parallel schreef op 22-04-2004 @ 21:11 :
Hoe oud is ze eigenlijk dan?
ook 18.
Oud 27-04-2004, 13:23
Verwijderd
Hoe kunnen ze haar dan verbieden om naar jou toe te komen?
Het klinkt echt alsof ze ontzettend strenge ouders heeft ofzo.. vaag..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-04-2004 @ 14:14 :
ook 18.
Het is inmiddels zaterdag geweest. Hoe ging het?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:25
juliettebinoche
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 27-04-2004 @ 14:23 :
Hoe kunnen ze haar dan verbieden om naar jou toe te komen?
Het klinkt echt alsof ze ontzettend strenge ouders heeft ofzo.. vaag..
ja, het is echt belachelijk. ze willen gewoon niet dat ze een vriendin heeft. (en ja, door omgang te verbieden wordt ze vanzelf wel heteroseksueel. )
erg loos. en het wordt zo steeds moeilijker, want, nouja, we zien elkaar niet eens. argh. ik snap niet hoe je als ouders t 'geluk' van je kind zo graag wilt vermorzelen.

en zij wil niets stiekem doen. dus dat is kut. want dan kunnen we niets.

@ grl
en ik ben daar niet heen geweest, want dat mocht niet van die ouders.
Oud 27-04-2004, 15:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-04-2004 @ 15:25 :

@ grl
en ik ben daar niet heen geweest, want dat mocht niet van die ouders.
Ow...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:02
Verwijderd
Had je vriendin al verteld dat je als haar vriendin kwam en niet als 'zomaar' vriendin, of doen haar ouders ook daar al moeilijk over?
Wat ontzettend klote dat je juist nu je zo blij bent dat je iets moois denkt te hebben met zulke kortzichte mensen in aanraking komt... het is verdorie hun eigen dochter!!
Als zij niets stiekem wil doen, maar toch wel met jou verder wil moet ze toch wel met haar ouders praten denk ik, anders is het helemaal onmogelijk.
Je moet dan zoals nare man zegt wel je verwachtingspatroon een beetje bijstellen. Ze zullen zeker niet gelijk dol op je zijn, maar als je geaccepteerd wordt is dat al een goede reden om gelukkig te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 23:29
Denise84
Denise84 is offline
Wat een gedoe toch altijd met die "schoonouders"..
Oud 29-04-2004, 16:24
Verwijderd
Jullie zijn beide 18, dan wordt het tijd dat jullie zelf beslissingen gaan nemen. Haar ouders mogen geeneens verbieden dat ze een relatie heeft. Daarom lijkt het mij beter het van te voren gewoon te vertellen. Als jij dan niet welkom bent dan is dat hun probleem, niet die van jullie.

Natuurlijk moet je er geen punt achter zetten. Volg gewoon jullie mening en trek je niet zoveel aan van anderen. Anderen mensen moeten de laatste reden zijn om het uit te maken, moet er nog bij komen zeg...

Maar ben het wel met je eens dat de situatie nogal lastig is. Ik hoop op een liefdevol en zorgeloos verloop van je relatie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten