Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 20:28
Verwijderd
Vanaaf op om 12.00

Fijne cultfilm. Voor een laag budget geschoten, maar wel een klassieker. Kheb hem al eens eerder gezien een paar jaar geleden net als Day/Night of the dead. Ik weet niet welke van de 2. Die ene met dat ondergrondse lab of zoiets. Waarbij ze 1 zombie onderzoeken op intelligentie. Dat is geloof ik de 3e van het drietal en vanavond is de 2e. Ik moet nog een keer de 1e zien.

Anyway, een mooie classic film met vooraf het begin uit de 2004 remake (goh, wat origineel, een oude film remaken )

gaat dat zien, Gaat dat zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2004, 20:31
Retarded
Retarded is offline
de remake schijnt anders erg goed te zijn.. heb nog geen betrouwenbare slechte reviews gelezen. Origineel nooit gezien trouwens hoor.. maar NIght of the Living Dead wel...
Oud 24-04-2004, 20:42
Freshh~
Freshh~ is offline
ok, nu ga ik hem wèl goed opnemen...
maar ben blij dat ik nog een kans heb om te kijken
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Retarded schreef op 24-04-2004 @ 21:31 :
de remake schijnt anders erg goed te zijn.. heb nog geen betrouwenbare slechte reviews gelezen. Origineel nooit gezien trouwens hoor.. maar NIght of the Living Dead wel...
IMDB geeft 'm een 7.3/10 (5,314 votes)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 22:23
Verwijderd
Hmm, Tvkrant (so sue me) is ook redelijk positief over de remake, terwijl ze geen enkel probleem hebben met het afzeiken van films
Misschien toch maar eens kijken. Misschien kan ik een leuke meid overhalen om mee te gaan en ontdekt ze dat ze dat soort films eng vind
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 23:42
Verwijderd
Ligt het nou aan mij of is die "Dawn Of The Dead" 10 minuten-openingsscene veel later begonnen dan 23:45? Om 0:00 zou de originele film al beginnen, het is nu 0:45...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 23:50
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-04-2004 @ 00:42 :
Ligt het nou aan mij of is die "Dawn Of The Dead" 10 minuten-openingsscene veel later begonnen dan 23:45? Om 0:00 zou de originele film al beginnen, het is nu 0:45...
ja op teletekst stond opeens dat de 10 minuten-scene om 00.30 begon.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 02:02
Vice
Vice is offline
Was wel een grappige film.
Oud 25-04-2004, 02:11
Verwijderd
Ja idd, juist het idee dat de gruwelijkheden meestal overdag plaatsvinden en de setting (een door-zombie-overspoelde-maar-later-opgeruimde shopping mall) maakten het wel een stuk beter dan ik in de eerste instantie verwachtte. Maar de special effects zijn oerslecht

Die openingsscene van de 2004 remake heeft trouwens weinig tot niets gemeen met het origineel...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 03:02
The Stranger
The Stranger is offline
Je moet wel tot een cult behoren om deze film klassiek te vinden. Dawn of the Dead is een bizarre film, maar dat is vanwege het bizar slechte acteerwerk en de bizar slechte effecten. Ik heb niets tegen low budget films, maar 'man's got to know his limitations. Je kunt niet een film die om speciale effecten gaat maken als je niet het budget hebt om ze een beetje geloofbaar over te laten komen. Bovendien is een laag budget nog geen excuus voor zo'n bizar slecht script.
Oud 25-04-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 25-04-2004 @ 03:11 :
Ja idd, juist het idee dat de gruwelijkheden meestal overdag plaatsvinden en de setting (een door-zombie-overspoelde-maar-later-opgeruimde shopping mall) maakten het wel een stuk beter dan ik in de eerste instantie verwachtte. Maar de special effects zijn oerslecht

Die openingsscene van de 2004 remake heeft trouwens weinig tot niets gemeen met het origineel...
Ach, de 'nieuwe' zombies zijn zowiezo een stuk sneller en lijker slimmer dan in het origineel. VOlgens mij wordt er daarom vrij veel veranderd.

En die 'special effects' maken het juist een erg komische films. Kijk maar naar sommige van de zombies die er in zitten. geweldig gemaakt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 12:19
\/ince
\/ince is offline
Maar zonder gezeik waren die 10 minuten van de nieuwste film teringstrak...
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:47
Verwijderd
Mwah, ik had op dat laatste stuk wat meer chaos verwacht
Nu zag het er ook wel cool uit (alleen was die autobotsing van bovenaf wat lomp) maar meer chaos had meer impact denk ik. Maar misschien waren de meeste mensen nog in slaap of al zombie
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:58
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Wishmaster schreef op 25-04-2004 @ 13:19 :
Maar zonder gezeik waren die 10 minuten van de nieuwste film teringstrak...
Zagen er leuk uit, maar het blijken niet de echte eerste 10 minuten te zijn. Was aardig in geknipt geloof ik.
Oud 25-04-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 25-04-2004 @ 11:27 :
Ach, de 'nieuwe' zombies zijn zowiezo een stuk sneller en lijker slimmer dan in het origineel. VOlgens mij wordt er daarom vrij veel veranderd.
Maar ik bedoel: de openingsscene van de remake begint in een woonwijk en die van de originele Dawn met tv-opnames...Is het compleet herschreven ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:09
Verwijderd
Ander hoofdpersonen is meteen een ander intro. Die studio was om 1 van de hoofdpersonen in te leiden, plus dat het meteen die geleerde als leidraad voor het verhaal zette.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
evEndzhar schreef op 25-04-2004 @ 04:02 :
Je moet wel tot een cult behoren om deze film klassiek te vinden. Dawn of the Dead is een bizarre film, maar dat is vanwege het bizar slechte acteerwerk en de bizar slechte effecten. Ik heb niets tegen low budget films, maar 'man's got to know his limitations. Je kunt niet een film die om speciale effecten gaat maken als je niet het budget hebt om ze een beetje geloofbaar over te laten komen. Bovendien is een laag budget nog geen excuus voor zo'n bizar slecht script.
Het acteerwerk in de film is, op een paar bijrollen en figurantenrollen na, helemaal niet slecht. Hoe kom je daar nu weer bij? En sinds wanneer gaat Dawn of the Dead om de special effects? En een slecht script?

Heb jij die film uberhaupt wel gezien?
Oud 25-04-2004, 19:55
Agnès
Agnès is offline
Leuk om weer eens te zien, die remake lijkt me best goed.
Oud 25-04-2004, 22:06
Stevill
Stevill is offline
Die remake ziet er idd gelikt uit ik hoop hem dinsdag in de sneak te zien.
Oud 25-04-2004, 23:14
Vice
Vice is offline
Die remake wil ik ook wel zien.
Reageren

Regels voor berichten