Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 12:16
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
heyla,
Ik zou deze zomer een last-minute willen pakken naar Turkije maar een paar mensen hebben het me afgeraden omdat je er vaak lastig gevallen wordt door jongens van de plaatselijke bevolking die in een gebrekkig engels je aandacht proberen te krijgen en dat je bijna nooit gerust gelaten wordt daar.
Klopt dit? En kan je er ook een beetje uitgaan?
Advertentie
Oud 14-06-2005, 16:13
Guissie
Guissie is offline
Tuurlijk kan dit wel, maar je moet bij last-minutes altijd maar kijken of het goed uitpakt. Vaak worden ze in brochures e.d een stuk zonniger voorgesteld dan ze werkelijk zijn.
Oud 15-06-2005, 19:42
Verwijderd
Hmm ik hoorde laatst dat die jongens idd erg vervelend zijn. ze betasten je soms, roepen dingen naar je oid. Maar als je gewoon zorgt dat je overal met minstens 2 mensen naar toe gaat heb je er niet zo heel veel last van.
En uitgaan ligt natuurlijk aan de plaats waar je zit. Maar het uitgaan in Turkije staat bekend als goed.
Oud 16-06-2005, 13:09
angel--1987
angel--1987 is offline
t ligt er beetje aan...
ik ben 3 keer in gumbet geweest, en heb weinig last gehad van die jongens...alleen de mensen in winkeltjes proberen je naar binnen te lokken enzo..
en met uitgaan ook niet..tenminste ze praten wel met je, maar niet dqat ze vervelend waren!!
heb zelf nog leuke ntijd gehad met een turkse jongen...maar verder ben ik nooit lastig gevallen
Oud 16-06-2005, 13:16
straciatelle
straciatelle is offline
wat een onzin zeg

natuurlijk zijn er wel eens gevallen geweest waarbij emand lastig word gevallen, maar ligt dat ook niet aan de personen zelf?? als jij half naakt over straat gaat zou je ook in nederland lastig gevallen worden...

het ligt echt niet aan de bevolking zelf, aangezien dit over het algemeen hgeel vriendelijke en behupzame mensen zijn en ze doen hun uiterste best om je te begrijpen... dus ga gewoon er heen..en heb de tijd van je leven..en als het zich wel voordoet dat je lastig gevallen word, ligt het niet aan het volk, maar aan hun manieren..want ook ik ben er geweest..en werd ook door mijn eigen volk lastig gevallen * nederlanders dus*

enjoy your holliday
Oud 16-06-2005, 13:22
mallebabbe
mallebabbe is offline
hooooi
ik ben met kerst en nieuwjaar dit jaar naar turkije geweest!
en je moet echt ni gelove wa ze dar slecht over zegge hoor!
t is er gewoon zoals hier alleen andere mense tuurlijk maar je kunt er zeker goed op stap gaan en nou ja verder top
hier heb je toch ook soms last vn een jonge fzo maar ginder ist zeker ni vele erger
nouja en de verkopers die doen gewoon altijd zo...
Oud 18-06-2005, 15:35
Delicate
Delicate is offline
Mya, ik wil niet moeilijk doen ofzo, maar hoe voorkom je met 40 graden dat je er halfnaakt bijloopt? En het geld nog steeds dat je in Nederland met je poten van iemand af moet blijven, al loopt die naakt, en dat zou in Turkije ook zo moeten zijn.

Ik ben 1 x naar een heel luxe resort gegaan en daar is gewoon elk meisje de pineut, maar het was wel vrouw-vriendelijk, ze proberen je gewoon allemaal te versieren met bloemen en eten en drankjes en briefjes en all. Maar écht lastig vallen.. Nee.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet buiten het resort om ergens ben geweest, behalve 1 dag in Alanya, maar dat was met mijn ouders. Uitgaan daar zou ik niet aandurven, zeker niet alleen.

Maary
Oud 04-07-2005, 23:31
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik neem 8 jongens mee naar Alanya
Oud 07-07-2005, 19:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben in Turkije geweest en je wordt idd wel veel aangesproken door jongens. Ben zelfs ten huwelijk gevraagd.
Maar goed, over het algemeen vind ik de Turkse bevolking heel aardig en gastvrij, paar opmerkingen moet je tegen kunnen. Ze randen je heus niet zomaar aan hoor.
Oud 08-07-2005, 07:01
Verwijderd
Citaat:
straciatelle schreef op 16-06-2005 @ 14:16 :
natuurlijk zijn er wel eens gevallen geweest waarbij emand lastig word gevallen, maar ligt dat ook niet aan de personen zelf?? als jij half naakt over straat gaat zou je ook in nederland lastig gevallen worden...
Dat vind ik meer onzin, mensen hebben gewoon van je af te blijven, wat je ook aan hebt of juist niet aan hebt. Het is onzin dat dat aan de persoon die betast wordt ligt.

En 'ligt het niet aan het volk, maar aan hun manieren'...euh...is manieren niet een 'onderdeel' van het volk...? Of bedoel je de manieren van 'jezelf'? (Wat ik dus sowieso onzin vind.)

Ik ben vorig jaar ook in Turkije geweest en ik vond het niet echt prettig...wij werden overal aangesproken, ze zaten steeds aan de kinderen, enz. Ik snap dat dat onderdeel is van de cultuur daar en als ze dat zelf niet erg vinden, prima, maar ik vind het niet prettig. En omdat ik niet verplicht in Turkije hoef te zijn, heb ik besloten voortaan een ander vakantieland op te zoeken: is iedereen tevreden.
Oud 08-07-2005, 15:25
Verwijderd
Alle topics over Turkije staan btw op Verre Bestemmingen, lijkt mij dat deze daar dan ook hoort.
Oud 08-07-2005, 21:17
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 14-06-2005 @ 13:16 :
heyla,
Ik zou deze zomer een last-minute willen pakken naar Turkije maar een paar mensen hebben het me afgeraden omdat je er vaak lastig gevallen wordt door jongens van de plaatselijke bevolking die in een gebrekkig engels je aandacht proberen te krijgen en dat je bijna nooit gerust gelaten wordt daar.
Klopt dit? En kan je er ook een beetje uitgaan?

Heey hey,
dat is echt pure onzin.
Nouja..Pure.

Lastig gevallen worden; kan je overal overkomen,
dus zeker niet specifiek Turkije( Ik ben geen Turk hoor! )

En weetje, je moet het eigenlijk zo zien:

Turkije is een land dat leeft van de MassaToerisme,
en er alles aan doet om zoveel mogelijk ontucht wat een slechte naam geeft te voorkomen. Daarom zie je laatste ook veel meer politie agenten surveileren. Tenminste is dat mijn ervaring in Alanya en Kusadasi .

Voor het geval je gaat naar Turkije:

Zoek zo min mogelijk de afgelegen plekken op; Met de gedachte: Eindelijk rust. Gewoon de drukte opzoeken (En letten op zakkenrollers natuurlijk )
Oud 10-07-2005, 10:10
Jannekie
Jannekie is offline
Ik ben afgelopen maand ook met 4 vriendinnen naar Turkije geweest en het valt allemaal best mee. Ja, het is wel zo dat veel Turken opmerkigen maken enzo (zeker bij de winkels), maar verder dan dat gaat het niet. En uitgaan kan (iig in Alanya) heel leuk!
Oud 12-07-2005, 10:08
Cookie
Cookie is offline
Ik ga in augustus met een goeie vriend van me naar Alanya, is uitgaan dan aan te raden? we zijn maar met zn 2en. Of we moeten daar mensen leren kennen maar daar ga ik voor dit even niet van uit.
Oud 25-07-2005, 16:19
Roos
Roos is offline
In alle mediterraanse landen word je meer aangesproken, ook in Spanje, Italie enzo. Beetje overdreven om daardoor niet naar Turkije te gaan. Je kunt toch wel een beetje voor jezelf opkomen.

Bovendien word je niet vaak "lastiggevallen", als jij gewoon laat merken dat je geen interesse hebt, zijn ze zo weg.

Je hebt dus een beetje een overdreven veraal gehoord
Oud 27-07-2005, 20:00
Cookie
Cookie is offline
@ Roos, ik zou daarom wel gaan hoor vroeg het me alleen maar af (A)
Oud 02-08-2005, 21:19
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
Een last-minute naar Turkije dan krijg je zo'n all inclusive geval...Maar ja dat is maar waar je voor kiest natuurlijk... Ben zelf 8 keer in turkije geweest,...en ik ga altijd naar een plaatsje waar de turken zelf ook vakantie houden *allemaal 2e huisjes enzo* dus ben daar altijd de enige buitenlander...Je krijgt dan natuurlijk wel veel aandacht *blond haar blauwe ogen* maar niet vervelend en niet alleen aandacht van jongens maar van iedereen...door de jaren heen heb ik er een hele vrienden groep opgebouwd van turkse vrienden... Met hun ga ik dan ook altijd uit... Nergens last van,(invergelijking met italie heb je inturkije helemaal nergens last van).... Dit jaar ga ik naar istanbul *even een vriend bezoeken* ben benieuwd hoe het uitgaan daar is, zonder de groep *dat zorgde toch altijd wel een beetje voor bescherming*

Maar ik zou dus gewoon gaan en genieten van je vakantie...en zelf ervaren hoe jij het daar vind is toch voor iedereen weer anders..
Oud 04-08-2005, 14:06
snoopy
snoopy is offline
nah... ik heb helemaal geen last gehad van de jongens daar. Volgens mij hangt het er heel erg vanaf hoe je je zelf opstelt. Nou ja, ik ben niet naar Alanya geweest, maar wel naar Kusadasi en een plaatsje waarvan ik de naam niet meer weet () en daar heb ik nergens last van gehad.

De bevolking spreekt redelijk Engels, niet allemaal maar de meeste mensen wel. Het is wel waar dat je om de haverklap (wat is een haverklap eigenlijk?) aangesproken wordt, je moet botter zijn dan je gewend bent.
Oud 25-08-2005, 21:07
Cookie
Cookie is offline
Hey ik ben er net weer van turkije en het uitgaan daar valt best mee, zolang je maar niet in je uppie gaat.

we hebben daar dus wel mensen leren kennen en waren dus vaak met een grotere groep maar er lopen zoveel toeristen in Alanya dat de kans dat ze aan je gaan zitten niet zo groot is.
ik had persoonlijk meer last van de floor manager van het hotel

Regels voor berichten