Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 15:40
Maija
Maija is offline
Ee vriendin weet al dat het bij mij thuis niet 100% goed gaat, maar ik zou dr graag willen vertellen dat ik ook in mezelf kras, (ik moet het gewoon kwijt, sorry)
Niemand weet 't maar het moet echt kwijt ik kan dr niet meer tegen, alles gaat fout, ik kan alleen nog mar huilen, en ik word gek om overal waa ik kom het zelfde vrolijke-meisje-met-de-groote-glimlach toneelstukje op te moeten voeren.. maar ondertussen huil ik binnenin..

Maar ik weet niet hoe ik het haar moet vertellen, ik ben bang dat ze dan ook mijn krassen wil zien, en ik wil dr eigenlijk lniet met meer lasten opzaddellen.. snappie?? hebben jullie het ooit aan iemand verteld, en hoe??.. hoe moet ik beginnen..
Of vinden jullie dat ik mn mond gewoon nog moet houden, net zoals ik dat al het laatste jaar heb gedaan..??
Oud 27-04-2004, 15:45
Fortisi
Fortisi is offline
Hangt er vanaf, kan je haar vertrouwen?
Ik heb het in het verleden ook verteld aan een vriendin van mij, maar die ging het dus tegen mij gebruiken zodra we ruzie hadden ofzoiets, dat risico loop je dus wel als je het aan iemand verteld...als je haar echt volledig kan vertrouwen, en jij móet het kwijt, dan gewoon doen.
Oud 27-04-2004, 15:46
Maija
Maija is offline
Volgensmij kan ik haar wel vertrouwen,

Hoe heb je t dr verteld.. (hoe begin je over zoiets??)
Oud 27-04-2004, 15:51
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb het verteld, maar dat kwam omdat diegene er zelf naar vroeg, ze geloofde mijn smoesjes niet meer...
Oud 27-04-2004, 15:55
Maija
Maija is offline
Welke smoesjes enzo.. nee bij mij weet ze helemaal niks, behalve dat ik veel ruzie heb, en eergisteren het huis bijna ben uitgezet, (waar ze trouwens wel van schok..)
Oud 27-04-2004, 15:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
BizZz schreef op 27-04-2004 @ 16:55 :
Welke smoesjes enzo.. nee bij mij weet ze helemaal niks, behalve dat ik veel ruzie heb, en eergisteren het huis bijna ben uitgezet, (waar ze trouwens wel van schok..)
ehm ja... ik pm je wel ff
Oud 27-04-2004, 16:04
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Tsja, dis een moeilijk onderwerp.... Uit ervaring weet ik dat je er het beste over kunt praten met iemand. Diegene kan je misschien helpen met stoppen, maar kijk uit met wie je vertrouwd. Want het moet namelijk niet zo zijn dat diegene je er mee gaat chanteren... Praten kan echt opluchten, neem dat van mij aan. Sterkte en suc6
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:57
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Paul van Shark schreef op 27-04-2004 @ 17:04 :
Uit ervaring weet ik dat je er het beste over kunt praten met iemand. Diegene kan je misschien helpen met stoppen, maar kijk uit met wie je vertrouwd. Want het moet namelijk niet zo zijn dat diegene je er mee gaat chanteren... Praten kan echt opluchten, neem dat van mij aan.
Heej BizZz,
Het geen wat Paul van Shark schreef, klopt idd, je moet uitkijken met wie je vertrouwd, maar als je zeker weet dat je haar kunt vertrouwen zou ik het zeker zeggen, het is niet iets waarmee je alleen rond moet/kunt lopen. Ik weet verder niet echt hoe je zoiets moet vertellen, want bij mij kwamen ze er, net als bij ~~Fantôme~~, achter door mn smoesjes, maar als je het zegt, zorg dat je igg alleen met d'r bent, zodat je niet gestoord kan worden en zo. Nja, iig veel succes/sterkte...

Liefs, nijn *lekker nutteloos bericht *
Oud 27-04-2004, 17:11
Maija
Maija is offline
Bedankt voor de leuke reacties,
Nu begin ik een beetje te twijfellen,
maar ik denk wel dat ik dr wel kan vertrouwen..

gewoon een keertje over beginnen, maar meestal vind ik het niet fijn om over mezelf te praten.. ik kap dan snel het onderwerp af, met .. "het zal wel goedkomen"ik moet me niet aanstellen"en hoe gaat het met jou??"

daarom weet ik ook veel meer van haar dan zij van mij.. (wat trouwens de laatste week erg verandert is ..)(want ze weet nu ongeveer een week dat het niet goed gaat met mn ouders en ik..)
Oud 27-04-2004, 17:20
Fantôme
Fantôme is offline
zeg haar dat het een stuk minder goed met je gaat dan dat je meestal laat blijken (zorg dat je van te voren ook hebt opgeschreven wat je wilt vertellen) als je niet uit je woorden komt kan je haar altijd die brief nog geven. Maar door dat te zeggen, als jullie samen, zonder anderen, zijn... heb je gelijk haar volle aandacht, en die heb je wel nodig. en als je er niet uitkomt, kan je haar de brief geven.... dat is misschien makkelijker.
xxx
Oud 27-04-2004, 17:28
Maija
Maija is offline
ehh.. ja, owkeej..
Oud 27-04-2004, 17:38
rare kwast
rare kwast is offline
tis moeilijk om er over te vertellen.
en zoals er al eerder geschreven is, pas op met vertrouwen.
ze kunnen gaan chanteren ja.
mijn vriendin heeft het verteld aan mn ouders, wat ik dus eigenlijk wilde voorkomen....
maar tis goed om er over te praten met een vriendin.
als mij iets dwars zit laat ik het meestal doorschemeren via gedichten....
klinkt stom maar ze begrijpen meteen wel meer.
je kan er ook voorzichtig over beginnen hoe het thuis ongeveer zit en langzaam over gaan op het snijden

sterkte i.i.g
kuzz R.K
Oud 27-04-2004, 17:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
BizZz schreef op 27-04-2004 @ 18:28 :
ehh.. ja, owkeej..

was het onduidelijk.. of gewoon een slecht idee?
anyway, je hoeft niet te doen wat ik zeg he? het was gewoon iets wat in me opkwam.
Oud 27-04-2004, 17:46
Maija
Maija is offline
neej het was een denkende goedkeuring..
Oud 27-04-2004, 18:34
Maija
Maija is offline
denk ik zo ongeveer..
Oud 28-04-2004, 13:19
kleinedraak
Uhhum is het hoofdonderwerp van deze topic niet verboden. Gaat zich toch voornamelijk over Am en das toch verboden
Maargoed, je hebt de kans negatieve reacties te krijgen. Ik ken het dat mensen het willen zien maar ik vind het net zo persoonlijk als dat iemand je in je blootje ziet! Zij vonden van niet maar zij kenden het gevoel ook niet. Maak een keus die jij denkt dat goed voor je is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 28-04-2004 @ 14:19 :
Uhhum is het hoofdonderwerp van deze topic niet verboden. Gaat zich toch voornamelijk over Am en das toch verboden
Ik denk dat het persoonlijk gaat om het: hoe te vertellen en moet ik het wel vertellen?
Maar ik kan het weer eens fout hebben natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:42
MazeMouse
MazeMouse is offline
Vroeger had ik er altijd veel problemen mee om het te vertellen.
Ik schaamde me ervoor.
Tot ik op een gegeven moment het tegen iemand vertelde die ik vertrouwde en die het goed oppikte. Toen ben ik het meer gaan vertellen en uiteindelijk is het zo geworden dat ik zodra het erop aankomt iedereen het eigenlijk wel mag weten.
De beste reactie kreeg ik nog van een van mijn klasgenoten die het een keer zag (mouw van mijn t-shirt was opgekropen en dus was het vol in beeld)
Klasgenoot1: "wat heb jij nou?"
ik: "Dat zie je toch?"
Klasgenoot1: "hoe kom je daar aan? Zelf gedaan?"
ik: "Hoe anders?"
Klasgenoot1: *wist niks meer te zeggen*
Klasgenoot2 *ziet krassen* "tja.... creatief"
En toen schoten we allemaal in de lach over de droogheid van die opmerking. Over het algemeen als je volwassen met elkaar kunt praten kun je het iemand wel vertellen
Oud 28-04-2004, 17:06
Maija
Maija is offline
ik wou dat ik dr zo gewoon over kon praten..

Ik ga nu de brief schrijven, en als ik dr de volgende keer zie, dan ga ik het dr met dr over hebben..
Oud 28-04-2004, 17:38
Miracle
Miracle is offline
Hoofdonderwerp is het vertellen en niet direct AM. Aangezien andere mensen er ook zinvolle tips uit kunnen halen in andere situaties, kan dit topic prima open blijven.
Gelieve niet in te gaan op AM.
Oud 28-04-2004, 20:14
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
BizZz schreef op 28-04-2004 @ 18:06 :
ik wou dat ik dr zo gewoon over kon praten..

Ik ga nu de brief schrijven, en als ik dr de volgende keer zie, dan ga ik het dr met dr over hebben..
Het is meer omdat ik een beetje afstand ervan heb kunnen nemen...
Het is voor mij 'normaal' geworden dat ik het deed/doe en daardoor is het voor mij niet vreemd meer dat ik het er dan ook wel eens over heb met de mensen die het al weten en mensen die ik vertrouw die het nog niet weten mogen het dus ook gewoon weten.
Dus stiekem misschien ook wel goed dat je er niet zo gemakkelijk over praat....
Oud 29-04-2004, 15:10
Maija
Maija is offline
Neej, het is nu precies een jaar bezig... (ja vandaag precies.. )

maar het is wel een hele goede vriendin, dus ik zou het eigenlijk wel kunnen vertellen..

het is niet dat ik me ervoor schaam, ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan, tegenover andere mensen , voor mezelf heb ik het nu wel geaccepteert...

Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:17
Verwijderd
Houd het ajb bij het 'het vertellen' en ga niet verder in op het am gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:22
Maija
Maija is offline
Sorry..
Oud 29-04-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 29-04-2004 @ 16:22 :
Sorry..
Geeft niet. (En ik had je wel ff een pm kunnen sturen dat ik je post wat had aangepast...van mij kant sorry dáárvoor. )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 15:51
Verwijderd
Mja, je moet van te voren dan bedenken wat je er mee opschiet als zij het weet. Wil je dat ze je helpt of alleen maar dat je het niet meer geheim hoeft te houden?

Toen ik am-de deed ik dat meestal op plaatsen waar niemand het zag. Op een gegeven moment wilde ik dat mensen het gingen zien zodat ik de kans kreeg om te vertellen dat het zo kut ging. Dus ik had mijn hand opengehaald (geen details). Toen vroegen mensen opeens waar dat van was...maar toen durfde ik het dus niet meer te zeggen...had ik dus ook niets aan...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:28
Maija
Maija is offline
Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt, en ik wil juist niet dat ze het zien, maar mijn vriendin heeft het wel door, dusss..
En ik denk gewoon dat ik het haar wil vertellen..
Oud 30-04-2004, 09:58
Maija
Maija is offline
Maar ik weet het allemaal niet, die vriendin vertrekt ook vanmiddag met het vliegtuig naar turkeije, en ze komt woensadg terug (ja kort he) maar dan kan ik het haar dan pas vertellen.. (twijfelt.. of het wel het beste is wat ik ga doen)
Oud 30-04-2004, 10:05
Miracle
Miracle is offline
Dan heb je er iig nog een paar dagen de tijd voor om erover na te denken wat je doet. Sta wel stil bij de gevolgen ed.
In fancy stond laatst een goed artikel erover. Misschien goed om dat eens te lezen, dan weet je ook hoe anderen erover denken.
http://www.scholieren.com/~sandra/de...nde_engel.html
Oud 30-04-2004, 13:37
Maija
Maija is offline
bedankt voor de tips, natuurlijk heb ik over de gevolgen nagedacht, Maar vinden jullie het egoistisch om een goedevriendin van mij met het probleem op te zaddellen, (van de ene kant zijn we goede vriendinnen, maar ik vind het ook erg aso om het haar te vertellen van mezelf.) Wat vinden jullie?
Oud 30-04-2004, 13:46
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
BizZz schreef op 30-04-2004 @ 14:37 :
bedankt voor de tips, natuurlijk heb ik over de gevolgen nagedacht, Maar vinden jullie het egoistisch om een goedevriendin van mij met het probleem op te zaddellen, (van de ene kant zijn we goede vriendinnen, maar ik vind het ook erg aso om het haar te vertellen van mezelf.) Wat vinden jullie?
Nee, ik zou het niet egoistisch vinden. Vrienden ben je in mijn ogen in goede en in slechte tijden. Dus ook je hart luchten, praten over dingen waar je mee zit , dar zijn vrienden ook voor.
Bovendien, laten we het eens omkeren...als je vriendin in jouw schoenen stond...zou jij het dan egoistisch van haar vinden als ze met haar problemen bij jou kwam?

Edit: spelfoutje

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 13:51.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 13:50
Maija
Maija is offline
Nee, en zij komt al met haar problemen bij mij, (haar ouders zijn gescheiden en toen kreeg dr vader een nieuwe vriendin), en datvond ze heel erg moeilijk. (Maar dat is niet te vergelijken met mijn problemen)
Oud 30-04-2004, 13:53
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
BizZz schreef op 30-04-2004 @ 14:50 :
Nee, en zij komt al met haar problemen bij mij, (haar ouders zijn gescheiden en toen kreeg dr vader een nieuwe vriendin), en datvond ze heel erg moeilijk. (Maar dat is niet te vergelijken met mijn problemen)
Doe het maar...kijk, je verwacht een luisterend oor, geen kant-en-klare oplossing van haar. Ik heb zo t idee dat ze dat best wel wil bieden....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 16:27
Maija
Maija is offline
Denk het ergens ook wel, .. ik heb net een brief oppe pc geschreven, ik moet um alleen nog uitschrijven, printeris kapot..
Ik weet dat ik zonder die brief toch niet krijg verteld..
Oud 30-04-2004, 16:33
Chaucus
Chaucus is offline
Succes
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:38
Maija
Maija is offline
Dankjulliewel..
Oud 30-04-2004, 20:19
Verwijderd
Succes meisje!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 20:27
Maija
Maija is offline
de brief is klaar, en ik heb um aan iemand van dit forum laten lezen (via een PM.. )zij vond um goed..
Dus ik hoop dat het lukt!!

Shit vandaag weer ruizie gehad metr een goede vriendin.. ik voel me klote..
Oud 01-05-2004, 21:25
Verwijderd
knap hoor!
ik duim voor je!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 10:34
Maija
Maija is offline
Dank je.. ik denk dat het wel goedkomt..
Alleen nu hoor ik dat ze een dag later terugkomt, dan dat ik had gedacht..

En ik heb nu met mn andere vriendjes, (die ik het wel een keer heb verteld op een kamp, (waar ik trouwens ook heel veel spijt van had)(maar ze zagen het))
En daar heb ik nu ruzie mee.

Regels voor berichten