Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Oh ja, over die straling... Als je buurman z'n CRT monitor heeft aanstaan, krijg je ook nog straling. Sterker nog, als er een paar kilometer verderop een CRT monitor aanstaat, heb je ook nog straling. Het is namelijk Gamma-straling, wat bijna geen ioniserend vermogen heeft, omdat het bestaat uit dermate kleine deeltjes dat het bijna overal doorheen gaat, zelfs door muren. Kortom, de schadelijkheid is zeer beperkt en zelf je CRT monitor afschaffen zal, buiten het principe, geen enkel effect hebben. Je wist toch dat beton ook radioactief is? En jah, een verhoogde kans op kanker hebben we toch, dan kun je alle CRT's afschaffen, maar dat zal in de kans niet bijster veel uitmaken ![]()
||
Citaat:
Hm, na beetje googlen lees ik dat zowel Alpha, Beta als Gamma-straling tot radioactieve straling behoren. Maar ik ben even te moe om verder te zoeken, jammer dat ik het alweer zo snel vergeten ben. ![]()
||
Citaat:
bleah ik had ook een proview ![]() mijne heb ik nu eindelijk afgedankt dat ding heeft nooit fatsoenlijk beeld gehad ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Bel ze gewoon. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
mijne was niet zwart, maar wel flink bruin aangeslagen aan de boven en zijkanten, toch heeft ie altijd goed kunnen ventileren. Hij wordt ook best wel warm als ie aanstaat viel me laatst op, veel warmer als mijn huidige monitor. ![]()
||
Citaat:
Al had-ie helaas geen ander leuk kleurtje aan de bovenkant. |
![]() |
|||
Citaat:
Gammastraling is ook radioactief en werkt volgens hetzelfde principe, maar het lijkt in de verste verten niet op heliumkernen, ze zijn veel en veel kleiner... Beta-straling zijn nog elektronen, maar gammastraling moet je zien als niet meer dan energie. Daarom is het minder gevaarlijk, het "botst" als het ware minder makkelijk... Citaat:
![]() En zo wil ik hem ook nog wel eens gebruiken, met mijn witte debian desktop...
||
Citaat:
![]() Ik zal eens overwegen om te bellen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 54 Fantôme | 500 | 15-12-2008 21:07 | |
De Kantine |
Wat heb jij voor vreemde trekjes? Verwijderd | 296 | 08-04-2008 23:48 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Pieptoon bij opstarten I-brahimovic | 12 | 28-07-2004 11:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat Woodstock | 87 | 28-01-2004 21:34 | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 |