Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 21:12
vampire_esje
vampire_esje is offline
mijn relatie is na bijna 3 jaar uitgegaan. Het ging om 1 stomme opmerking, maar het liep al een tijdje niet lekker. Te veel ruzie en ik heb hem té vaak terug genomen, terwijl vrienden van mij (ons gezamelijk eigenlijk) al zeiden dat het gewoon niet werkte.

Veel tijd om erover heen te komen kreeg ik niet, mijn ex vond dat ik vooral normaal moest doen. Ik wilde afstand en besloot hem daarom maar een tijdje te negeren. Bv. in mijn stamkroeg. Dan zei hij ook niks tegen mij, kwam ook niet naar mij toe, maar kreeg ik wel (als hij weg was) een smsje met de vraag, waarom ik naar hem toe kwam.

Via een ander forum begon hij me lastig te vallen, of via MSN, zelfs bellen, terwijl ik al had verteld dat ik met rust gelaten wilde worden. Hij zei dat hij het maar raar vond dat ik weken nodig had om er over heen te komen. Als we elkaar IRL tegenkwamen zei hij niks of deed hij wél normaal. Na een week respecteerde hij mijn wens. Ik vertelde hem eerlijk -na 4 weken- dat ik met mijn beste vriend had gezoend. Hij deed het af als dat het hem niet kon boeien wat ik deed. Na enkele weken had ik een relatie met mijn beste vriend, die nu nog steeds mijn vriend is. Mijn ex vroeg het via MSN en ik vertelde hem eerlijk de waarheid.

Het leek erop alsof hij er vrede mee had. Maar na een paar weken begon hij zomaar raar te doen. (allemaal via dat andere forum) Een poll openen over met wie ik de volgende keer zou gaan zoenen (ik ben bisexueel) en foto's van mij met mijn ex, 2 andere meisjes en mijn huidige vriend. Tegen vrienden allemaal vreemde verhalen vertellen (die ze nog geloofden ook!) Allemaal rare dingen. Als ik hem nu IRL zie fietst hij gauw door en zegt hij niks tegen me.

Hij is uiteindelijk gebanned van dat ene forum (waar vrienden van hem beheerders waren en hem een hand boven zijn hoofd hielden) voor een bepaalde tijd.

Maar waar ik zo mee worstel:
Kan iemand mij misschien vertellen waarom mijn ex zo doet/deed?Hoe kan iemand nou eerst zeggen "Je doet net alsof je weken nodig hebt om over die relatie heen te komen?" en daarna zo raar tegen mij.. als ik het probeer los te laten?

Misschien is het een rare vraag. Mijn excuus hiervoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 21:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik denk dat hij jou gewoon niet los kan laten. Ergens diep van binnen geeft hij nog heel veel om je, en kan het niet verwerken dat de relatie uit is. Het is een beetje een rare manier om het zo te uiten, maar ik denk dat hij er op deze manier afstand van probeert te nemen, wat uiteraard niet echt een goede manier is.

Heb je er al eens met hem over gepraat? Misschien dat dat wel wil helpen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:22
vampire_esje
vampire_esje is offline
het zal wel cliché klinken, maar het heeft niet echt nut om met hem te praten. Na bijna 3 jaar weet ik gewoon, als je niet voor hem bent, ben je tegen hem..

de personen die hem gebanned hebben op dat forum, spreekt hij nu ook niet meer, want ze hebben hem in de steek gelaten...
in zijn verbeelding is het hem tegen de rest van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:33
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Maar dat zegt dus best veel over zijn karakter. Ik denk dat hij zich echt zo gedraagt omdat hij het niet kan accepteren. Als je het echt heel vervelend vind, zul je toch met hem moeten praten. Je kan dan allicht dreigen, want stalken is strafbaar... En anders moet je het nog ff een tijdje aanzien, misschien wordt het dan vanzelf minder.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:40
pyres
pyres is offline
volgens mij kan het hij het gewoon niet hebben dat je door bent gegaan na hem. als dit zijn manier van verwerken is, ja dan is dat vervelend. ik zou hem direct aanspreken en dus niet via telefoon of emails ofzo. recht in zn gezicht. ik durf te wedden dat hij dan dichtklapt en dus niks te zeggen zal hebben.
Oud 29-04-2004, 21:55
vampire_esje
vampire_esje is offline
Dat klopt ook ja, maar (ik weet dat dit raar klinkt) ik ben gewend rekening te houden met mensen. Ik weet dat ik het moet doen en ik weet ook dat hij zo reageert.. Gelukkig heb ik vanaf de 26ste geen last meer van hem...

ik snapte alleen niet WAAROM hij zo raar deed... Maar hij kan het dus niet uitstaan dat ik 'verder' ben gegaan met mijn leven?
Die ex van mij is een vreemd wezen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten