mijn relatie is na bijna 3 jaar uitgegaan. Het ging om 1 stomme opmerking, maar het liep al een tijdje niet lekker. Te veel ruzie en ik heb hem té vaak terug genomen, terwijl vrienden van mij (ons gezamelijk eigenlijk) al zeiden dat het gewoon niet werkte.
Veel tijd om erover heen te komen kreeg ik niet, mijn ex vond dat ik vooral normaal moest doen. Ik wilde afstand en besloot hem daarom maar een tijdje te negeren. Bv. in mijn stamkroeg. Dan zei hij ook niks tegen mij, kwam ook niet naar mij toe, maar kreeg ik wel (als hij weg was) een smsje met de vraag, waarom ik naar hem toe kwam.
Via een ander forum begon hij me lastig te vallen, of via MSN, zelfs bellen, terwijl ik al had verteld dat ik met rust gelaten wilde worden. Hij zei dat hij het maar raar vond dat ik weken nodig had om er over heen te komen. Als we elkaar IRL tegenkwamen zei hij niks of deed hij wél normaal. Na een week respecteerde hij mijn wens. Ik vertelde hem eerlijk -na 4 weken- dat ik met mijn beste vriend had gezoend. Hij deed het af als dat het hem niet kon boeien wat ik deed. Na enkele weken had ik een relatie met mijn beste vriend, die nu nog steeds mijn vriend is. Mijn ex vroeg het via MSN en ik vertelde hem eerlijk de waarheid.
Het leek erop alsof hij er vrede mee had. Maar na een paar weken begon hij zomaar raar te doen. (allemaal via dat andere forum) Een poll openen over met wie ik de volgende keer zou gaan zoenen (ik ben bisexueel) en foto's van mij met mijn ex, 2 andere meisjes en mijn huidige vriend. Tegen vrienden allemaal vreemde verhalen vertellen (die ze nog geloofden ook!) Allemaal rare dingen. Als ik hem nu IRL zie fietst hij gauw door en zegt hij niks tegen me.
Hij is uiteindelijk gebanned van dat ene forum (waar vrienden van hem beheerders waren en hem een hand boven zijn hoofd hielden) voor een bepaalde tijd.
Maar waar ik zo mee worstel:
Kan iemand mij misschien vertellen waarom mijn ex zo doet/deed?Hoe kan iemand nou eerst zeggen "Je doet net alsof je weken nodig hebt om over die relatie heen te komen?" en daarna zo raar tegen mij.. als ik het probeer los te laten?
Misschien is het een rare vraag. Mijn excuus hiervoor!
|