Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik zal eens rondzoeken, misschien dat ik het artikel nog ergens op de pc heb staan. Liefs, Laura
||
Citaat:
Maar dat is helemaal mijn bedoeling niet! Ik moet dan gewoon even vertellen wat er gebeurd is en dan ben ik het al weer kwijt. Ik zie dat ook heel erg op dit forum. Veel mensen schrijven aan het begin of het eind 'ik weet niet wat ik hiermee wil, maar ik moest het even kwijt'. Van je afschrijven helpt heel vaak, in ieder geval bij veel meisjes dus.
||
![]() |
Citaat:
Misschien is/lijkt het binnen je vrienden/kennissen kring wel zo, maar ik geloof dat jongens en meiden ongeveer gelijk zijn wat betreft emotionele problemen en onzekerheden. De een meer dan de ander, natuurlijk. Jongens worden, over het algemeen, in deze maatschappij opgevoed als een persoon die bescherming zou moeten geven aan vrouwen/kinderen, door te zeggen dat ze zich flink moeten gedragen. Dit is ook al door iemand anders gezegd. De laatste 20(??) jaar is hier wat verandering gekomen, jongens mogen wat gevoeliger zijn, en meisjes zijn wat zelfbewuster geworden, feminisme heeft wel een doorslag gekregen. Er stond een keer een artikel in de vrij nederland, over mannen die bij huiselijk geweld geslagen werden door hun vrouw/vriendin. Daar werd dit onderwerp ook nog even in besproken. |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
![]() Ik denk dat het komt doordat jongens zich veel minder uiten. Problemen mogen ze niet hebben. Jongens moeten flink zijn. Ze moeten het allemaal maar wegstoppen, en volgens mij gebeurt dat al in een heel vroeg stadium, waardoor de jongens al veel minder nadenken over hun gevoelens. En dan gaan ze het natuurlijk al helemaal niet met anderen bespreken. Misschien op een internetforum nog net wel, maar ook dat valt hier erg mee. Laatst had ik trouwens een goed gesprek met een vriend, en opeens kwam er van alles uit, over kanker, dood, en meer ongeluk, en hij moest huilen, en dat was stiekem heel mooi om te zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ow kom op. Look around you. Het is algemeen bekend dat vrouwen emotioneler.gevoeliger zijn dan jongens. Kijk maar op een begravenis, vrouwen huilen sneller. Een gevoelige film: vrouwen huilen sneller. Een gedicht: vrouwen huilen sneller. En zo kan ik nog wel 1001 voorbeelden noemen. Maar het hoeft niet speciaal "huilen" te zijn, maar vrouwen trekken zich meer dan dingen aan. Als je tegen hun zegt: Je ziet er niet uit, trekken zij zich dat veel meer aan dan jongens. Vrouwen praten ook meer over hun gevoelens, juist omdat ze er zoveel van aantrekken en erover willen praten, omdat ze zo emotioneel zijn en aandacht willen. Kijk ook eens bij een huisarts. Hoeveel vrouwtjes je wel niet ziet, die voor de kleinste dingen al gaan gillen bij de huisarts ![]() Het zit gewoon in hun aard/genen weet ik het, dat vrouwen gevoeliger zijn. Niks aan te veranderen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
'Niks aan te veranderen' als je dat zegt, lijkt het of je niet of minder open staat voor mijn mening, of voor die van iemand anders. Waardoor ik me afvraag of het uberhaupt nog wel de moeite is om hier op in tegaan. En inderdaad meisjes lopen sneller naar een huisarts, en huilen misschien ook wel sneller bij een begravenis. Maar dat neemt niet weg dat jongens zich anders voelen, ze uiten hun emoties op een andere manier, wat stiekemer, misschien onderdrukken ze het ook. Maar het niet uiten van emoties betekend niet dat ze gevoelloze wezens zijn, wat jij wel suggereerd. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet mijn persoonlijke ervaring, mijn persoonlijke ervaring is de vrouwelijke (AM, sociaal isolement enzo). Nooit alcohol gedronken, nooit iemand bewust geslagen, nooit drugs aangeraakt of er zelfs maar aan gedacht. ![]() Dus, uitzonderingen zijn er wel, maar over het algemeen klopt wat je hierboven beschrijft wel redelijk goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Wat je al zei: de meeste jongens tonen ze niet, onderdrukken ze, "willen zelfverzekerd en niet als een sentimenteel mietje" overkomen, dus trekken ze zich minder veel van dingen aan, praten niet of weinig over hun gevoelens. Tuurlijk, je hebt uitzonderingen, daarom zeg ik ook de meeste en niet iedereen. |
![]() |
||
Citaat:
(Vind ik nogal moeilijk, zoiets, maar je zei het zelf ook al ![]() @FA: Tuurlijk heb je uitzonderingen, ik zei wat volgens mij het meest voorkwam. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ehm, was het de bedoeling met die cijfers aan te tonen dat er biologische verschillen zijn tussen beide geslachten of zat er nog meer achter? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ken zelf ook een meisje (bij mij in de buurt) waarmee ik via internet contact had gehad. Die begon allerlei kwetsende opmerkingen te maken per e-mail en MSN Mess. Maar voor ik haar op internet benaderde had ze mij al een paar keer benaderd, en toen was ze heel lief tegen mij ![]() Wat het praten over psychische problemen betreft: ik heb mij wel uitgelaten tegenover verschillende personen over een stoornis die ik heb. En ook wel over een andere stoornis die ik zou hebben. Maar dat is misschien meer omdat ik het zelf eigenlijk wel interessant vind (mijn stoornissen). Maar over mijn individuele gevoelens praten doe ik minder. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Waar ken ik dat van? Volgens mij zoeken wij ook steun bij elkaar?) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat niet praten/minder praten over je (individuele) gevoelens bewijst ook weer dat meiden er meer over praten en het meer uit dan jongens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het niet met je eens dat er helemaal geen verband is tussen gevoeligheid en het hebben van een geweten. Je gebruikt namelijk je gevoel bij het beoordelen van of je iets wel of niet uithaalt met een ander. Natuurlijk kan het wel zo zijn dat je heel erg gevoelig bent, maar gewoon heel erg egoïstisch bent, zodat je eerder streken uit zult halen met anderen. Of de meisjes zijn inderdaad gevoeliger maar halen meer streken uit omdat ze ook meer last hebben van gevoelens zoals jaloezie. Maar dat ze er meer spijt van hebben dan van jongens....dat betwijfel ik. Dus meisjes zijn dan in een aantal gevallen ook weer niet zo gevoelig voor de gevoelens van een ander. Ik wil in ieder geval zeggen dat lang niet alle vrouwen zo lief en leuk zijn als men denkt. Dat meisjes meer over gevoelens praten bewijst inderdaad wel dat ze het meer uiten. Maar dat op zich bewijst niet dat ze meer gevoelens hebben dan jongens. Misschien is het zo dat meisjes op sommige momenten wel gevoeliger zijn, maar op andere momenten ook weer helemaal niet zo gevoelig (voor het leed van een ander bijv.). Kusjes en likjes, Laatst gewijzigd op 31-05-2014 om 14:39. Reden: privacy |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ken genoeg jongens die er niet zo over denken... Misschien heb jij daar gewoon slechte ervaringen mee... En dat likjes, doe je maar aan een ijssie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trek je mijn slotzin niet aan. Gebruik ik wel vaker! ![]() ![]() Maar ik heb helaas geen ijsje tot mijn beschikking (o jee, hier word ik op gepakt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hmm ben ik ff blij dat ik me niet zo nep voordoe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kusjes, geen likjes, Laatst gewijzigd op 31-05-2014 om 14:39. Reden: privacy |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
kuch..... zit je ergens mee wouter? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (behalve als we reeds vrienden waren) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat is bij een bepaalde sociale groep zo. Maar láng niet bij iedereen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eerst even ruzie maken, en dan 'hee, alles goed?'. Maarja, dat is de joodse manier ook. Vergeven. ![]() Iedere avond iedereen vergeven die tegen je gezondigd heeft, met woorden of daden. Onderdeel van het avondgebed. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar het gaat om dingen als gewoon een burenruzie. 's Avonds ruzie over de te harde muziek bij de buren? Als het orthodoxe joden zijn is er 's ochtends geen enkel probleem en begroeten ze elkaar weer vrolijk. (Ja, dat is even wennen.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maar ontopic: Ik kan niet voor alle mannen spreken, maar ik zelf had geen behoefte aan hulp toen ik me down voelde. Ik wou/wil dan er dan alleen uitkomen, en niet dat gezeik aan me kop. Ik laat heel weinig zien hoe ik me echt voel, ik zet een soort masker op zo dat niemand het ziet.
||
Citaat:
zit jij in zo'n straatbende waar ze je eerst in mekaar schoppen voordat je lid mag worden? maar ontopic: ik had dat wel, ik wilde er wel over praten. Maar wel met een zeer beperkt aantal personen.
|
![]() |
|
|