Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 09:36
inferno3000
inferno3000 is offline
Ongelovelijk dat ik in het jaar 2004, jaren na de sexuele revolutie, dit te horen kreeg:
Khoorde van een vriendin van me, dat haar ouders haar verbieden enige vorm van seks te hebben. Ze nemen een attitude aan van: "tot je 18e bepalen wij wat goed voor je is" en het ging zelfs zo ver dat ze haar dagboek heeft gelezen.
Ze is ten einde raad, hebben jullie enig advies?

Alvast bedankt!!!! .
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:42
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
inferno3000 schreef op 25-04-2004 @ 10:36 :
Ongelovelijk dat ik in het jaar 2004, jaren na de sexuele revolutie, dit te horen kreeg:
Khoorde van een vriendin van me, dat haar ouders haar verbieden enige vorm van seks te hebben. Ze nemen een attitude aan van: "tot je 18e bepalen wij wat goed voor je is" en het ging zelfs zo ver dat ze haar dagboek heeft gelezen.

Alvast bedankt!!!! .
Hm, Je ouders buiten je sexleven houden
Schrijft ze het maar niet in haar dagboek voor de verandering.
Ja, die ouders zijn wel lekker conservatief.. maar hoe oud is dat meisje dan?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:49
unpopular
unpopular is offline
ik zou het dan zeker neit in mijn dagboek schrijven.

thuis bij mijn eerste vriendin vonden ze het ook niet goed dus deden we het bij mij.

maar ja leeftijd is natuurlijk ook erg belangrijk.

vaak hebben ouders er overigens wel een goede rede voor.
kan bijvoorbeeld dat ze zelf te vroeg begonnen zijn.
of dat het geloof het niet toe laat.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:12
Verwijderd
Ligt eraan hoe oud ze is.... Ik bedoel is ze 14 kan ik het begrijpen, alleen vindt ik het zoiezo niet normaal dat ze haar dagboek lezen. Je kunt je kinderen toch niets verbieden, ze doen het toch wel. Ik denk dat de ouders het beter op een andere manier kunnen aanpakken door gewoon veel te praten en ook uit te leggen dat sex niet iets is wat je zomaar en overal moet doen. Het is toch wel iets waar je laat mee moet beginnen.... neem de tijd, laat je niet beïnvloeden bv.

Tuurlijk hebben ouders gezag, maar op bepaalde punten kunnen ze dit niet uitvoeren, dus moeten ze het niet proberen ook. Kijk, als het nu gaat over de tijd dat ze thuis moet komen, oke.... maar sex? Neen, dat kun je niet controleren.

Zo te horen zijn de ouders te streng, vooral pakken ze het verkeerd aan. Toch mag zij wel even nadenken waarom haar ouders zo reageren (ivm leeftijd, geloof etc).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:36
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Inderdaad, 'gewoon' zorgen dat haar ouders van niets weten en denken dat ze daar nog lang niet aan doet (tenzij ze in het dagboek gelezen hebben dat daar dus wél al aan doet, dan wordt het moeilijker want dan zijn ze al wantrouwiger geworden). Ik heb het ook gehad bij een ex, mijn moeder heeft toen zelfs condooms zitten tellen die nog in het pakje zaten . Dat vond ik ook behoorlijk triest. Gevolg was dat we het stiekem deden, en dat ging op zich prima. Hoewel ik me wel afvraag of ze écht dachten dat we het niet meer deden, maar daar zal ik nooit achterkomen en boeit op zich niet meer...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 11:10
Verwijderd
wanneer je iets verbiedt gaan mensen het juist doen...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 11:11
Erbenda
Erbenda is offline
Ze hoeft toch niet meteen ten einde raad te zijn? Ze kan het toch best doen, zonder dat haar ouders ervan af weten (en ze moet het dus ook nie in haar dagboek schrijven...). Mijn ouders weten het ook niet van mij, m'n moeder vindt me nog te jong ofzo. Ik denk overigens wel dat m'n vader een vermoeden heeft, maar m'n moeder totaal niet (daar heb ik wel voor gezorgd).
Haar ouders kunnen haar niets verbieden, en dit al helemaal niet. Ze kunnen d'r moeilijk controleren en tegenhouden .
Oud 25-04-2004, 11:41
Luna
Luna is offline
tjeez, dat is wel heel conservatief. Ik vind dat iedereen baas is over eigen lichaam en dus zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar daden. Ik vind dat haar ouders eigenlijk bezig zijn met het ontkennen van haar persoonlijkheid/individu. Zolang zij alles voor haar gaan beslissen krijgt zij geen kans om zich te ontwikkelen en vertrouwen op te bouwen bij haar ouders. Ze kan tegen haar ouders zeggen dat zij degene is die haar leven leidt en niet haar ouders. Het is begrijpelijk dat ze bezorgd zijn maar dit is wel heel extreem, als zij nu haar eigen keuzes niet mag maken leert ze dit ook niet voor later en zal ze het nog wel moeilijk krijgen.
Ik vergeet trouwens dat een kind van 12 nog niet in staat is om volledige verantwoording voor zijn/haar daden te nemen. Dus leeftijd speelt natuurlijk wel een rol.
Oud 25-04-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 25-04-2004 @ 11:36 :
Ik heb het ook gehad bij een ex, mijn moeder heeft toen zelfs condooms zitten tellen die nog in het pakje zaten . Dat vond ik ook behoorlijk triest. Gevolg was dat we het stiekem deden, en dat ging op zich prima.
erg dom, want dan kon het ook zo zijn 'naja, dan doen we het wel zonder condooms'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:07
Verwijderd
Hehe, het is net een slechte krantenkop.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:08
Nona
Nona is offline
Citaat:
vizz schreef op 25-04-2004 @ 12:41 :
Ik vind dat iedereen baas is over eigen lichaam en dus zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar daden.
Daar zag ik laatst een walgelijke aflevering van dr. Phil over. Meneer wilde een meisje vertellen dat haar ouders mochten bepalen of ze seks had omdat, als ze kinderen kreeg, zij daar ook voor op zouden moeten draaien. Geez, geef die mensen dan voorlichting!
Oud 25-04-2004, 13:24
vrijgezel
vrijgezel is offline
Als mijn moeder mij dat had verboden had ik haar echt keihard uitgelachen, maar ze heeft het niet gedaan en dat is heel verstandig want ik had er toch echt niet naar geluisterd, ik was verstandig genoeg om seks te hebben (veilig en aan de pil enz)

maar niet iedereen is zo, sommigen zijn gewoon erg naïef dus dan kan ik voorstellen dat ouders hun kind willen beschermen door het te verbieden.
Maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook werkt, in de meeste gevallen doen ze het toch wel.
Oud 25-04-2004, 13:39
Dodemus
Dodemus is offline
Door het te verbieden kan er ook niet over gepraat worden en dan gebeuren er pas ongelukken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:46
juno
juno is offline
Hele foute ouders, hun kind als bezit, als speeltje beschouwen.

En dom. Want je kinderen doen het toch wel, maar dan stiekem en onveilig.

Die vriendin van jou is ook dom. Een dagboek met daarin al je overtredingen van de huisregels bijhouden is zooooo suf!
Als je het toch stiekem doet, laat dan geen schriftelijke bewijzen achter.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:19
miss_mistiQue
miss_mistiQue is offline
Ouders horen tot op een zekere grens gezag te hebben over bepaalde dingen ( huiswerk maken, tot hoelaat uit) maar over het sexleven van je kind kan dat niet. Wat niet mag is leuk, als je ouders het verbieden doe je het toch. Ze kunnen je laten merken dat ze het dom van je zouden vinden als je het zou doen, en dan hopen dat het kind in kwestie er naar luistert. Verbieden lukt toch niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:17
ILUsion
ILUsion is offline
Er is nog steeds geen leeftijd gepasseerd, dus veel kan je niet zeggen of de ouders dit wel of niet mogen verbieden.
Twee mogelijkheden:
- meisje is nog veel te jong (12 zou ik gokken, maar hangt natuurlijk af van de persoon he) in dat geval hebben de ouders gewoon het beste met haar voor. Dat je je kind van 12 niet gewoon met een jongen in bed laat duiken, waarvan zij later misschien heel veel spjt krijgt of zelfs slechte herineringen als abortus of soa aan overhoudt. [just my 2cents doom-scenario]
- ouders zijn veel te conservatief, en dan heeft ze mijn toestemming als ze er echt goed over nadenkt.

Nog een tip: dagboek niet zomaar laten rondslingeren en ergens veilig bewaren: zelf heb ik het mijn op pc staan, ik kan er vanop de hele wereld aan (als mijn pc aanstaat), maar enkel door mijn wachtwoord in te geven en dat is quasi onmogelijk te kraken [Mijn moeder zou het anders toch maar eens opendoen gewoon om te kijken, ik zou haar zien lezen en er boos om worden en dan zou ze het nog ontkennen en vijf minuten later zeggen dat dat helemaal niet belangrijk is, maar nog steeds ontkennen dat het gebeurt]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:35
miebje
miebje is offline
Ik vind het enorm dom van haar ouders, ze kunnen haar toch niet bij haar handje blijven vasthouden; ik denk het beste wat ze kunnen doen is zorgen dat ze beschermd is en genoeg informatie heeft.
Ok, leeftijd speelt een rol, maar uiteindelijk zal zij toch doen wat ze zelf wil, of ze nu 14 of 17 is...
En als ouders het verbieden, is het des te spannender

Mijn moeder las ook over mijn eerste seksuele stappen in mijn dagboek; de dag erna begon ze letterlijk met condooms naar me te smijten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:43
pyres
pyres is offline
Citaat:

Alvast bedankt!!!! .
haar ouders hoeven echt zeker niet te weten dat ze aan seks doet
ik bedoel dat vertelde ik mijn ouders ook niet toen ik er mee begon
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:44
Gwinnie
Gwinnie is offline
tja. mijn ouders zijn ook zo naief.
ik heb letterlijk gezegd: 'ik doe het toch wel' maar toch slapen we hier thuis apart.
ik heb me daar bij neer gelegd. en slaap in de weekenden gewoon bij mn vriend, en dan denken zij dat ik in een andere kamer slaap.

ik hou er niet van om te liegen, maar zulke onnozele dingen zeggen vraagt er gewoon om.

laat haar er nog is over praten met haar ouders en als je dan merkt dat het echt niet gaat werken kan je je er maar beter bij neerleggen. dan maar 'stiekem'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:47
naam onbekend
naam onbekend is offline
Heerlijk, van die oogkleppen-ouders.....'Als we het verbieden, dan doet ze het niet' Dat komt volgens mij voort uit een drang hun kind zo lang mogelijk jong, klein & onschuldig te houden.

Een paar tips voor je vriendin: neem een dagboek met een slotje, of bewaar het in een afgesloten kistje of zoiets, of schrijf er anders niets 'verdachts' in. En hou een eventuele relatie verborgen voor je ouders. Dat is meteen ook een goed leermoment voor als je later misschien wilt vreemdgaan ;P
Oud 26-04-2004, 10:19
Verwijderd
Een vriendin van me is 19, haar vriend is 20, en als hij bij haar is dan mogen ze nog niet eens in de woonkamer zijn zonder dat haar ouders erbij zijn. Ze mag ook niet bij hem slapen, ook al betekent dat dat ze midden in de nacht naar huis moet fietsen de hele stad door. Hij mag niet op haar kamer komen. Haar ouders denken dat als zij bij hem is, dat zij dan ook niet op zijn kamer mag komen (maar zijn moeder stelt haar ouders gerust maar laat hun twee lekker hun gang gaan). Tja. Je hebt nu eenmaal zulke ouders. Ze mochten wel met z'n tweeën op vakantie trouwens, beetje krom. Maargoed, zij doen het dus gewoon bij hem thuis, vrij makkelijke oplossing, en de pil gebruiken moet ze toch van haar ouders (kennelijk zijn die bang dat ze zwanger raakt van zoenen, ofzo, gezien het feit dat dat het enige is dat ze mogen).
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:34
AngelLena
AngelLena is offline
Wetgeving zegt officieel dat je vanaf je 16e seksueel verantwoordelijk bent voor jezelf. Maar ja, ouders he... Op zich hebben zij er niet mee te maken, maar als je wetgeving op hun schouders gaat gooien protesteren ze alleen maar meer, dus dat zou ik niet doen. Ik zou ze wel heel duidelijk maken dat als het niet gewoon thuis gebeurt omdat het daar niet mag, dat het dan wel ergens anders gebeurt en het risico hoger wordt dat het ook nog onveilig gaat. En dat willen ze ook niet lijkt mij, dus zet ze dan maar voor het blok (als je dat een beetje tactisch doet kan dat best) want ik neem aan dat jij als jeugdige ook geen zin hebt om zwanger te worden omdat je altijd alles stiekum en snel moet doen en misschien niet altijd nodige beveiliging bij je hebt (die je altijd bij je dient te hebben trouwens, zo niet, geen spelletje, simpel als dat).
Oud 26-04-2004, 10:50
Nona
Nona is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 11:19 :
Pil in combinatie met onthouding, dat is echt heel effectief!
Oud 26-04-2004, 17:53
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ongeacht alle bovenstaande reacties, waarvan ik vind dat de meeste wel ok zijn heb ik een iets andere mening.

Op het moment dat ik als ouder (klinkt errrrggg ver weg) een zoon/dochter van een jaar of 14/15/16 zou hebben en die dochter zou een persoon aan de haak hebben geslagen die mij absoluut niet zint... dan zou ik er wel degelijk over spreken en er voor proberen te zorgen dat hij/zij niet na een aantal weken met hem/haar in bed ligt. Of ik het daadwerkelijk zou verbieden weet ik niet maar ik weet wel dat er op een verstandige manier gesproken wordt met hem en haar.

Sex vind ik iets dat, je met iemand moet delen die je absoluut vertrouwt en waar je later met fijn gevoel op terug kan kijken.

Natuurlijk leef ik niet in de illusie dat je het altijd kan voorkomen, maar ik zal niet laten om een beslissing op een positieve manier te beinvloeden.

(Eaglewing, die het niet kan laten om aan breezers en kampers te denken )
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 19:50
Susanne
Susanne is offline
Ik ben het helemaal eens met Eaglewing
Oud 27-04-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 11:19 :
Een vriendin van me is 19, haar vriend is 20, en als hij bij haar is dan mogen ze nog niet eens in de woonkamer zijn zonder dat haar ouders erbij zijn. Ze mag ook niet bij hem slapen, ook al betekent dat dat ze midden in de nacht naar huis moet fietsen de hele stad door. Hij mag niet op haar kamer komen. Haar ouders denken dat als zij bij hem is, dat zij dan ook niet op zijn kamer mag komen (maar zijn moeder stelt haar ouders gerust maar laat hun twee lekker hun gang gaan). Tja. Je hebt nu eenmaal zulke ouders. Ze mochten wel met z'n tweeën op vakantie trouwens, beetje krom. Maargoed, zij doen het dus gewoon bij hem thuis, vrij makkelijke oplossing, en de pil gebruiken moet ze toch van haar ouders (kennelijk zijn die bang dat ze zwanger raakt van zoenen, ofzo, gezien het feit dat dat het enige is dat ze mogen).

Ik wist niet dat het zo erg was... Wel fijn dat ze toch aan de pil moet, goedgelovige ouders zijn fijn

Mja, mijn moeder vond het allemaal juist heel spannend. Ze vroeg telkens hoe het ging enzo (terwijl ik er nog helemaal niet aan toe was).
Hmm, ik snap ouders die het verbieden beter dan ouders die het aanmoedigen.. maar ik hoop dat ik er later, als ik kinderen heb dus, er tussenin kan zitten en goed advies kan geven... Als iemand er klaar voor is, gebeurd het toch, dan in het geheim... en tja, liever een goed voorgelicht iemand die het niet sneaky doet, dan iemand die niet fatsoenlijk is voor gelicht, het doet en zwanger raakt.

Mja, misschien moet ze met haar ouders praten... of tot haar 18de het geheim doen...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
Eaglewing schreef op 26-04-2004 @ 18:53 :
Ongeacht alle bovenstaande reacties, waarvan ik vind dat de meeste wel ok zijn heb ik een iets andere mening.

Op het moment dat ik als ouder (klinkt errrrggg ver weg) een zoon/dochter van een jaar of 14/15/16 zou hebben en die dochter zou een persoon aan de haak hebben geslagen die mij absoluut niet zint... dan zou ik er wel degelijk over spreken en er voor proberen te zorgen dat hij/zij niet na een aantal weken met hem/haar in bed ligt. Of ik het daadwerkelijk zou verbieden weet ik niet maar ik weet wel dat er op een verstandige manier gesproken wordt met hem en haar.

Sex vind ik iets dat, je met iemand moet delen die je absoluut vertrouwt en waar je later met fijn gevoel op terug kan kijken.

Natuurlijk leef ik niet in de illusie dat je het altijd kan voorkomen, maar ik zal niet laten om een beslissing op een positieve manier te beinvloeden.

Tuurlijk is het verstandig er eens een goed gesprek over te hebben. Maar dat is dan ook heel wat anders dan verbieden. Je kunt je kinderen laten weten hoe je erover denkt en ze bepaalde dingen aanraden (vooral wat betreft normen en waarden), maar verbieden gaat toch veel te ver... Neuken willen ze toch wel!
Oud 27-04-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Eaglewing schreef op 26-04-2004 @ 18:53 :

Ik vind het inderdaad ook wel belangrijk om je kinderen te leren dat ze niet zomaar met iedereen het bed in moeten duiken. Als ze later (niet als ze 14 zijn maar bijvoorbeeld als ze 18 zijn) besluiten het daar niet mee eens te zien, so be it, maar sex alleen met mensen van wie je houdt is in elk geval nooit een slechte beginnorm
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:58
sn0w
sn0w is offline
het is natuurlijk logisch dat je je kind tegen 'slechte' dingen wil bescheremn. maar dat hoeft dan toch niet op deze manier? hierdoor zou ik het juist ga doen (ik wel iig), al is het alleen maar om mn ouders dwars te zitten
ik vind dat ze eens heel goed met haar ouders moet praten.. zo kan je ze toch niet meer vertrouwens als ze in je dagboek gaan lezen?
Oud 27-04-2004, 17:07
juno
juno is offline
Citaat:
sn0w schreef op 27-04-2004 @ 17:58 :
het is natuurlijk logisch dat je je kind tegen 'slechte' dingen wil bescheremn. maar dat hoeft dan toch niet op deze manier? hierdoor zou ik het juist ga doen (ik wel iig), al is het alleen maar om mn ouders dwars te zitten
ik vind dat ze eens heel goed met haar ouders moet praten.. zo kan je ze toch niet meer vertrouwens als ze in je dagboek gaan lezen?
Het soort ouders wat er niet voor terugschrikt het dagboek van hun kind te lezen, dat zijn meestal niet de soort ouders waarmee heel goed valt te praten...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 17:27
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:

Alvast bedankt!!!! .
Waar slaat dat nou weer op, het lijkt Staphorst wel
Dat moet ze toch zelf weten, ze is hopelijk zelf verstandig genoeg om te weten wanneer ze er aan moet beginnen. Verbieden heeft geen nut, dan gaat ze het toch stiekem doen, en dat is veel gevaarlijker dan als je het gewoon toestaat en goede seksuele voorlichting geeft. Zij verbiedt haar ouders toch ook niet om seks te hebben?

En iemands dagboek lezen hoort al helemaal niet, dat is inbreuk op privacy.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:43
justakid
justakid is offline
volgen hara ouders haar overal ofzow?
Oud 28-04-2004, 12:46
Verwijderd
Ik begrijp eigenlijk wel dat ouders het geen prettig idee vinden dat het kindje dat ooit bij hun op schoot zat, nu ergens ligt te neuken... maargoed, de meeste jongeren vinden het ook geen prettig idee dat de ouders bij wie ze ooit op schoot zaten, liggen te neuken. En ik ken niemand die zijn ouders verbiedt of ontmoedigt om sex te hebben.

Oke, het verbieden om sex te hebben doen ouders ook wel eens écht omdat ze denken dat dat beter is voor hun kind... maar volgens mij is het toch meestal het idee dat ze het zélf niet leuk zouden vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:50
juno
juno is offline
Natuurlijk, daarom hebben ze vaak als regel dat het niet in hun huis mag gebeuren en doen ze net of wat erbuiten gebeurt eigenlijk niet gebeurt. Hypocriet, zeker. Maar geef ze die schijnveiligheid en neuk bij je vriendje thuis of lekker buiten. Het goeie seizoen voor vrij neuken is weer aangebroken!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-04-2004 @ 13:46 :
Ik begrijp eigenlijk wel dat ouders het geen prettig idee vinden dat het kindje dat ooit bij hun op schoot zat, nu ergens ligt te neuken... maargoed, de meeste jongeren vinden het ook geen prettig idee dat de ouders bij wie ze ooit op schoot zaten, liggen te neuken. En ik ken niemand die zijn ouders verbiedt of ontmoedigt om sex te hebben.

Oke, het verbieden om sex te hebben doen ouders ook wel eens écht omdat ze denken dat dat beter is voor hun kind... maar volgens mij is het toch meestal het idee dat ze het zélf niet leuk zouden vinden.
Mja, ik hoop dat ik ooit nog een manier vind om echt goed te praten met kinderen, dat ze mij begrijpen en ik hen... en dat ik ze niets hoef te verbieden en zij zich bij mij fijn genoeg voelen om te praten over dat soort dingen...

Mijn ouders hebben het bij mij goed gedaan; ik mocht eigenlijk alles, maar dééd niet alles, omdat ik wist waar mijn grenzen lagen... Ik moet ze nog maar eens vragen hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-04-2004 @ 13:51 :
Mja, ik hoop dat ik ooit nog een manier vind om echt goed te praten met kinderen, dat ze mij begrijpen en ik hen... en dat ik ze niets hoef te verbieden en zij zich bij mij fijn genoeg voelen om te praten over dat soort dingen...

Mijn ouders hebben het bij mij goed gedaan; ik mocht eigenlijk alles, maar dééd niet alles, omdat ik wist waar mijn grenzen lagen... Ik moet ze nog maar eens vragen hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen
Ja, dat lijkt mij ook praktisch onmogelijk, je bent al zó gauw te streng of ouderwets om serieus genomen te worden, en ook al zó gauw te veel een Foute Ouder die er te veel naar vist en er te 'cool' over doet... mijn ouders hebben 't ook wel goed gedaan, vind ik, niets verboden maar wel me op een of andere manier altijd ingeprent dat het niet iets is dat Zomaar gebeurt... hmm.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:01
Mindfields
Mindfields is offline
Je zou toch denken dat zij ook 'jong geweest zijn', maarja...
Oud 28-04-2004, 15:29
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Parallel schreef op 28-04-2004 @ 16:01 :
Je zou toch denken dat zij ook 'jong geweest zijn', maarja...
Misschien een slecht seksleven gehad op die leeftijd?
Oud 28-04-2004, 15:50
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
juno schreef op 25-04-2004 @ 14:46 :
Hele foute ouders, hun kind als bezit, als speeltje beschouwen.

En dom. Want je kinderen doen het toch wel, maar dan stiekem en onveilig.

Die vriendin van jou is ook dom. Een dagboek met daarin al je overtredingen van de huisregels bijhouden is zooooo suf!
Als je het toch stiekem doet, laat dan geen schriftelijke bewijzen achter.
idd nu gaan ze het ergens stiekem doen waarschijnlijk buiten ... hebeb ze nog kans dat vreemden hun betrappen ook en dat ze het ook maar snel ff onveilig doen...
werkt echt averechts om dit zo aan te pakken... maar goed dat zullen ze waaarschijnlijk niet begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:06
merijn
merijn is offline
Ik vind het niet zo heel raar dat ouders sex verbieden. Dat ligt nou eenmaal in hun aard Of je jezelf aan dit verbod wil houden is een tweede. Ik geloof niet dat ze er achter komen als je het zou doen.

Of je dit in de dagboek wil schirjven is natuurlijk persoonlijk. Ik heb het er zelf niet zo op. Als je het per se wil doen, verstop je boekje dan goed of doe het op de computer met een goed wachtwoord erop.

Good luck en have fun!!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:11
Daangerous
Daangerous is offline
sommige mensen zijn echt dom
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
14 is misschien wat aan de jonge kant... maar helemaal abnormaal is het niet. Die ouders kunnen hun energie beter besteden aan seksuele voorlichting dan ervoor te zorgen dat hun dichter ze helemaal buitensluit van haar leven. Wat dagboek betreft: heeft ze haar oude dagboek nog? die kan ze gebruiken als "afleidingsmaneuvre". Darin schrijft ze voortaan gewoon dingen als "vandaag heb ik geschiedenis gehad, dat was heel erg saai. Ik hoop maar dat het volgende week uitvalt zodat ik eerder uit ben en naar truusje mijn beste vriendin kan, blablabla". je weet wel... normale dingen zeg maar. Haar echte dagboek (een nieuw stevig dagboek waarvan de cover niet kan woren gebogen) waar ze een goed hangslot aan heeft bevestigt (die kinderslotjes krijg je met een haarspeld zo open) bewaart ze

- onder een losse plank
- in een oud knuffelbeest/kussentje waar vulling deels is uitgehaald (wel een beetje dink, anders voelen ze het boek)
- in iets met dubbele bodem

op de computer is af te raden. Dan weten ze waar het is en je hebt ouders die zo vals zijn om iets te instaleren waarmee wachtwoorden te achterhalen zijn...
Oud 28-04-2004, 23:11
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-04-2004 @ 23:54 :
op de computer is af te raden. Dan weten ze waar het is en je hebt ouders die zo vals zijn om iets te instaleren waarmee wachtwoorden te achterhalen zijn...
De meeste ouders zijn daar te grote computer-leken voor... en bovendien is dat ook nog eens illegaal...
Oud 28-04-2004, 23:53
juno
juno is offline
Als je nog zo puberaal bent dat je de behoefte hebt aan een lief dagboek, misschien ben je dan ook nog niet helemaal toe aan sex...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:55
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ze kunnen het gewoon weg niet verbieden.
Ze zijn niet 24/7 bij haar dus als ze wilt kan het altijd..

En over dat dagboek.. ik zou een nep- en ene echt dagboek bij houden..
Doorschrijven in die oude.. alleen dan maar gewoon wta lullen..
en een echte nemen en die goed verstoppen.. des noods bij ej houden.
Oud 29-04-2004, 16:40
Dodemus
Dodemus is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-04-2004 @ 23:54 :
14 is misschien wat aan de jonge kant... maar helemaal abnormaal is het niet.
Waar lees jij dat ze 14 is?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:56
DvoorA
DvoorA is offline
zon verbod zegt meer over hoe ze zelf vroeger tekeer zijn gegaan dan over die vriendin van jou.
Dom, ondoordacht, je wilt als ouder toch liever dat je dochter in een normaal warm bed ontmaagd wordt dan dat stiekem in een achterafsteegje gebeurt?
Oud 30-04-2004, 18:07
Verwijderd
zorgen dat je ouders niets merken...

*maar kent het probleem van dat ouders het niet willen enzo*
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:07
Verwijderd
maakt het soms trouwens wel spannender
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:00
Fa Sai
Fa Sai is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-04-2004 @ 14:08 :
Daar zag ik laatst een walgelijke aflevering van dr. Phil over. Meneer wilde een meisje vertellen dat haar ouders mochten bepalen of ze seks had omdat, als ze kinderen kreeg, zij daar ook voor op zouden moeten draaien. Geez, geef die mensen dan voorlichting!
Dat Dr. Phil (altijd politiek correct) dat zegt komt gewoon omdat
ze in Amerika een stuk minder vrij over seks denken. Daar is teenage-sex een groot taboe, het is zelfs verboden in sommige staten. Er zit wel iets in, in die zin dat er tegenwoordig in veel landen wel erg jong met sex begonnen wordt.Iedereen wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben! Al moet ik zeggen dat iets verbieden het alleen maar aantrekkelijker maakt.
En ook alzouden ouders het erg graag willen, sex heeft je kind toch wel als hij/zij het wil... Dus het verbeiden heeft geen zin!

Regels voor berichten