Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 17:13
Zazoo
Zazoo is offline
ik heb sinds gisteren 2 ratjes. mijn hond is heel erg geinteresseerd in ze. ik heb haar net aan ze laten snuffelen en toen likte ze ze maar weet toch niet of ik t kan vertrouwen. ze zijn nog heel klein en weet niet of ze ze dood zou bijten. met konijnen gaat het wel goed, maar die zijn ook groter. bij konijnnen doet ze ook heel druk en geinteresseerd en likt aan ze en rent achter ze aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2004, 17:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
honden kunnen wel geïriteerd raken door het drukke gedrag van ratjes... maar ja, die van mij was juist als de dood voor ze
Oud 23-04-2004, 18:03
Redhead
Redhead is offline
Ik zou je hond voorzichtig aan de ratjes laten wennen, het zijn inderdaad een beetje kwetsbare beestjes Wij hebben een Jack Russell en die vond het ook prachtig om met mijn konijn te spelen, maar als ze een tijdje bezig waren werd het meer jagen voor mijn Jack.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 20:49
New Born
New Born is offline
Waar je ook op moet letten is of je hond niet jaloers wordt. Als hij vind dat jij allemaal aandacht aan je ratjes geeft en niet aan hem kan hij jaloers worden en ze dan bijten. Dus als je je ratjes bij je hebt zou je hem af en toe ook wat aandacht kunnen geven en tegen hem praten. Verder kun je ook heel erg op de lichaamstaal van je hond letten als hij aan je ratjes snuffelt.

Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:18
SuperSanne
SuperSanne is offline
overigens: zowel honden als ratten zijn razendsnel. En je krijg niet altijd een "waarschuwing" voor ze tot actie overgaan. Wees voorzichtig!
Oud 23-04-2004, 21:46
Belle
Belle is offline
Mijn hond (golden retriever) ligt heerlijk bij de ratten te slapen hij wast ze en ze kunnen alles bij m doen.
Oud 04-05-2004, 12:15
Verwijderd
je moet erg uitkijken met terriers en corgi's, deze honden zijn vroeger gefokt om ratten en kleine knaagdieren te vangen. Bij sommige is het er misschien al uitgefokt, maar bij sommige merk je de ernome drang om in dat nekje te bijten

de ratjes van een vriend van mij zijn door een jack russel doodgebeten, terwijl ze zelfs nog in hun kooi zaten. de jr was op bezoek en rende naar boven en heeft zo lang aan t hok lopen mormelen tot hij zn hoofd erin kon steken en de beestjes dood kon bijten
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:18
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Belle schreef op 23-04-2004 @ 22:46 :
Mijn hond (golden retriever) ligt heerlijk bij de ratten te slapen hij wast ze en ze kunnen alles bij m doen.
wow, cool, zo'n hond wil ik ook.

Maargoed, ik hoorde een keer van iemand dat je twee dingen kunt doen:
-je hond gewoon laten wennen aan de ratjes en hem voorzichtig laten weten dat het geen voedsel maar kameraadjes zijn, of
-je hond gewoon bij de ratten vandaan houden en wegjagen als hij er te dicht bij komt.

je kan er zelf voor kiezen wat je doet. De reactie van je hond klinkt heel lief dus als ik jou was zou ik ze gewoon aan elkaar laten wennen. Onze honden weten namelijk ook precies het verschil tussen een wild konijn en een huis-konijn.

Laat ze gewoon vaak aan elkaar zien en geef je hond een tik (je ) zodra hij gemeen wordt. Dan gaat het vast wel goed zolang je ze niet alleen laat met elkaar.
Oud 06-05-2004, 16:15
TiM
TiM is offline
mijn hond is niet bij de kooi van de ratten weg te slaan! als ze kans ziet, hapt ze naar de staart, maar niet hard ofzo! Ik zou het iig in de gaten houden, mss gaat het bij jou wel heel anders
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 18:29
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Hehe, maar als jinxje (tims rat) losloopt is jackie (de hond) ineens wel bang van m, echt grappig

Ik zou t idd goed in de gaten houden, zo'n hond kan toch ineens hap zeggen
Oud 06-05-2004, 18:42
TiM
TiM is offline
de kat vind het iig niet erg als jinxje erover loopt, behalve als ze aan zn oren gaat trekken
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:13
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
hahahaha, vind je t gek?

Eén van de paarden trekt de hond weleens aan zn oren, hihi

Maargoed, da's offtopic, ga verder
Oud 06-05-2004, 21:43
TiM
TiM is offline
het ligt er btw ook aan wat je ratjes met de hond doen!
als je ratjes hem gaan bijten ofzo, is de kans groot dat de hond ze ook 'minder lief' gaat vinden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 15:18
FireCracker
FireCracker is offline
Onze kat was er doodsbang voor, omdat ze 'm altijd door de tralies heen in zijn neus beten na drie keer ging hij met een grote boog om het hok heen. Maar als ze op de bank zaten hadden we de kat er wel altijd gewoon naast liggen.

Zoals ^^ al zei: het ligt er helemaal aan hoe de hond op je ratten reageert en andersom. En als je het niet vertrouwd gewoon niet doen. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Oud 08-05-2004, 15:21
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vraag me af of katten en cavia's ook samen gaan? Ik krijg binnenkort een nieuwe huisgenoot (een lief poesje) maar ben bang dat het fout gaat... Iemand nog tips ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 12:11
TiM
TiM is offline
ik denk gewoon hetzelfde, kijk't ff aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten