Ben vanavond begonnen aan een verhaal(tje), tis nog niet veel maar ik zou t leuk vinden als ik wat opbouwende kritiek kon krijgen waar ik op verder kan borduren.
------------------------------------------------------------------------------------
Miriam
Het was ijzig koud buiten, de wind deed de bladeren voor haar voeten opvliegen. Ze werd nageroepen, maar omkijken durfde ze niet. Ze was bang voor de opmerkingen die ze zouden maken. Met gebogen hoofd liep ze verder.
Op het moment dat ze de voordeur opendeed, kwam het lawaai haar al tegemoet. Haar twee jongste zusjes renden gillend door de gang. Ze haalde diep adem en stapte naar binnen.
“Miriam, Miriam, kom je ook mee spelen?” riep haar jongste zusje vol enthousiasme.
“Nee, nu even niet.” was haar antwoord, en ze deed een poging tot glimlachen.
Ze sleepte zichzelf de trap op, toen ze halverwege was hoorde ze de muziek al. Toen ze de deur naar haar kamer open deed, die ze deelde met haar broer David, moest ze toch even lachen.
“Wat valt er te lachen?” vroeg David nieuwsgierig.
“Niets bijzonders, het is gewoon de manier waarop jij altijd je huiswerk maakt.” En daar had ze wel gelijk in, als David zijn huiswerk maakte ging dat nooit op een normale manier. Ze hadden een bureautje, dat ze samen moesten delen, maar dat gebruikte David nooit. De ene keer lag hij languit op de grond, een andere keer, zoals nu, lag hij op de vensterbank, zijn benen hield hij recht omhoog en hij leunde tegen de muur.
Ze gooide haar tas in een hoek, en ging met gekruiste benen op bed zitten.
“Hoe was het op school?” vroeg David belangstellend.
“Weer het zelfde liedje…” antwoordde ze vaag. David merkte dat haar stem zachter werd en sprong uit de vensterbank.
“Als er iets is kun je het mij altijd vertellen, dat weet je toch?” zei hij terwijl hij naar haar toe liep en een arm om haar heen sloeg.
Ze wendde haar hoofd af, ze wilde niet huilen, niet nu! Maar ze voelde dat de tranen in haar ogen sprongen...
to be continued

(als jullie dat ook goed vinden

)