Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
1 het ware, de overeenstemming tussen een denkbeeld, een verhaal of een bericht en de zaak zoals zij is 2 iets dat waar is => feit 3 ware geloofsovertuiging
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb verder geen zin om alle algemeen aangenomen axioma's etc. etc. over de werkelijkheid te gaan voordragen, een ieder leeft in zijn eigen werkelijkheid, observeert, weegt af, onderbouwt en komt zo tot zijn eigen "waarheid". Persoonlijke waarheid is plastisch en verandert bijna bij elke waarneming. Zoiets ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Omdat er geen eenduidige definitie van te geven is moet je het zoeken in de sfeer van het waarnemen. Je kunt niet meer doen dan ergens een vlaggetje plaatsen in een feitencomplex zoals dat door de grootste hoeveelheid mensen wordt waargenomen. Dan is dat voor die mensen de waarheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede: ik heb dit geprobeerd uit te leggen in taal die voor een 14-jarige te begrijpen is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*EdiT* @ Nare Man: thnx voor je bijval! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee. Meer Boeddhist. Ik leer dat niets iets hoort te zijn en dat niets hoger is dan iets anders. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 12:55. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
(Let maar niet op die gekke waarheidsjargon hierboven hoor ![]()
||
Citaat:
maar eigenlijk kan dat ook weer niet. want de hele wereld komt toch ergens uit voort... daarom denk ik dat er een waarheid is, maar dat mensen die niet kunnen bevatten. iedereen heeft voor zichzelf een 'tijdelijke waarheid' die ook steeds veranderd. meer kunnen _mensen_ niet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Volgende vraag: bestaat waarheid ook buiten de mens? Denk je dat het mogelijk is dat iets waar is, zonder dat daar mensen bij nodig zijn om dat waar te nemen/te beredeneren? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat er wel EEN waarheid is, dat moet wel. Waar alles uit voortkomt enzo. anders zouden we niet eens kunnen bestaan. Net zoals die beroemde spreuk van Descartes, ik denk dus ik ben ofzo. Er is wel WAARHEID maar mensen zijn subjectief en kunnen er slechts van proeven... ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is een fundamenteel vraagstuk in filosofie en wetenschap, waarmee vele grote en minder grote denkers zich bezig houden. Waarheid is zo simpel nog niet... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarneming moet geleid worden door het intellect, anders zie je dingen die er niet zijn, hoe vaak bedriegt de waarneming je niet...? en dat intellect door bewustzijn, de keuzes die je maakt enzo. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oftewel: je liegt want je spreekt de waarheid ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Je wou de waarheid dit is de waarheid. En de waarheid komt van de ENE. http://www.it-is-truth.org/IslamAndScience.shtml |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
And another one http://www.it-is-truth.org/OriginOfEarth.shtml |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarheid, methode en geloof Verwijderd | 19 | 31-03-2012 11:16 | |
Psychologie |
Wat is nog een menswaardig bestaan? Verwijderd | 7 | 05-03-2012 13:58 | |
De ham vraag ; Wat is waar? Dave Rhubarb | 56 | 01-07-2005 12:57 | |
Wat is waarheid Dís | 122 | 13-12-2004 14:30 | |
Als beide mogelijke keuzes waarheid worden, wat is (de waarde van) een keuze dan? John Sickbock | 4 | 25-09-2002 20:00 |