Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 22:39
sientjuh
sientjuh is offline
Ik lunchte laatst voor t eerst bij mijn vriendje thuis,
en we kregen allemaal een servet, van stof, opgerold met servetring e.d.
Maar die mensen leggen dat ding blijkbaar niet op hun schoot Ze laten het gewoon naast zich liggen en vegen hun handen er aan af of zo.
Ik snap er niks van
Zouden ze zoiets ook tijdens het avondeten doen?
Heeft iemand misschien servettips voor me Want naja, ik leg dat ding op mn schoot en veeg er mn mond mee af, maar dat was daar dus duidelijk niet de bedoeling
Oud 05-06-2004, 22:41
YPrue
YPrue is offline
Eh, ik leg het ook nooit op mijn schoot. Ik laat het ook altijd naast het bord liggen en veeg er na het eten mijn mond mee af.
Oud 06-06-2004, 01:53
Briseïs
Briseïs is offline
Wij gebruiken nooit servetten, en bij de zeldzame gelegenheden dat we ze wel gebruiken leggen we ze nooit op schoot.
Oud 06-06-2004, 06:11
Auntie M
Auntie M is offline
Thuis heb ik een grote doos tissues naast me staan voor als ik iets aan het eten ben waarmee ik ontzettend kan knoeien (kip wat gekloven moet worden of spareribs of zo). Verder eet ik al niet eens aan tafel.
Als ik uit eten ga, leg ik hem naast mijn bord, veeg er eventueel mijn mond mee af of speel ermee. Die hele etiquette omtrent bestek en servetten vind ik zo'n onzin.
Oud 06-06-2004, 09:52
cyntha
cyntha is offline
Wij gebruiken nooit servetten, eigenlijk alleen met kerst. Als ik uit eten ga laat ik het servet naast mijn bord liggen en veeg er mijn handen en mond mee af.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 11:53
Verwijderd
Het hoort volgens de etiquette opgevouwen naast je bord, en dan kun je idd eventueel je handen afvegen of je mond schoondeppen (niet vegen).

Maar als jij het op je schoot wil hebben en er af en toe eens goed je gezicht mee wil schoonboenen dan doe je dat toch gewoon niemand zal je er op aankijken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:13
Auntie M
Auntie M is offline
Ik hoorde pas van iemand een verhaal dat ze in een restaurant zat en haar servet op tafel had gelegd. Een of andere bijdehandte serveerster pakte dat ding en legde het op haar schoot met een blik van 'ken jij de etiquette niet?'.
Oud 06-06-2004, 12:18
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2004 @ 12:53 :
Het hoort volgens de etiquette opgevouwen naast je bord, en dan kun je idd eventueel je handen afvegen of je mond schoondeppen (niet vegen).

Maar als jij het op je schoot wil hebben en er af en toe eens goed je gezicht mee wil schoonboenen dan doe je dat toch gewoon niemand zal je er op aankijken.
volgens mij is het juist de etiquette om het uitgevouwen op je schoot te leggen. Als ik uit eten ga zie ik dat overal namelijk.
Oud 06-06-2004, 12:21
hi
hi is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 06-06-2004 @ 07:11 :
Die hele etiquette omtrent bestek en servetten vind ik zo'n onzin.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 06-06-2004 @ 10:52 :
Wij gebruiken nooit servetten, eigenlijk alleen met kerst. Als ik uit eten ga laat ik het servet naast mijn bord liggen en veeg er mijn handen en mond mee af.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:13
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
YPrue schreef op 05-06-2004 @ 23:41 :
Eh, ik leg het ook nooit op mijn schoot. Ik laat het ook altijd naast het bord liggen en veeg er na het eten mijn mond mee af.
Zo doe ik het ook ja. M'n ouders leggen um wel op hun schoot.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Bartje schreef op 06-06-2004 @ 13:18 :
volgens mij is het juist de etiquette om het uitgevouwen op je schoot te leggen. Als ik uit eten ga zie ik dat overal namelijk.
Dat doet iedereen wel, maar in alle boekjes die ik erover heb ingekeken staat dat het 'wel mag, maar niet de voorkeur heeft'.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:43
sientjuh
sientjuh is offline
In mijn etiquetteboek staat dat het juist wel, in de lengte gevouwen, op de schoot moet liggen.
Oud 06-06-2004, 22:18
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-06-2004 @ 18:10 :
Dat doet iedereen wel, maar in alle boekjes die ik erover heb ingekeken staat dat het 'wel mag, maar niet de voorkeur heeft'.
volgens mij kan deze in het grote grijze etiquette gebied
Oud 06-06-2004, 22:26
Verwijderd
Ik eet thuis of bij andere mensen thuis noooit met servetten, ja, papieren dingen om je mond mee af te vegen na het eten, maar die zijn te klein om iets anders mee te doen.
Wanneer ik in een restaurant eet, leg ik hem wél op m'n schoot. Je hebt ook mensen (voornamelijk dikkere mannen, valt me altijd weer op) die hem achter hun kraag steken als een soort slabbetje, vind ook niemand raar. In super-deluxe restaurant zal ik hem misschien niet op m'n schoot leggen, maar goed, daar kom ik nooit. Bij mensen thuis zou ik me er niet echt druk over maken
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 10:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Thuis gebruiken we nooit servetten, als ik toch mijn mond af wil vegen dan nemen we wel een stukje van de keukenrol. In restaurants leg ik hem meestal op schoot maar soms ook naast mijn bord, ligt eraan hoeveel plek er op tafel is.
Oud 07-06-2004, 12:26
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik zie het nut er niet van om dat ding op m'n schoot te leggen. Mijn eten gaat namelijk van mijn bord in mijn mond, niet ernaast.
Oud 07-06-2004, 13:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 07-06-2004 @ 13:26 :
Ik zie het nut er niet van om dat ding op m'n schoot te leggen. Mijn eten gaat namelijk van mijn bord in mijn mond, niet ernaast.
ach, je moet dat ding toch ergens laten?
Oud 08-06-2004, 22:59
Verwijderd
Wij hebben gewoon zo'n grote keukenrol op tafel liggen en als je dan je handen of mond even wilt afvegen (of je wilt je neus snuiten of je hebt geknoeid) dan pakken we daar een doekje van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten