Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In 2000 waren het gewoon 5 sukkeltjes die niet eens een bal in een goal van 7.32 kunnen krijgen, met een keeper van ongeveer 2 m. Ik zal geen namen noemen, dat zal ik de heren De Boer, Bosvelt, Kluivert en Stam besparen ![]() Natuurlijk is t voor ons op een veld veel makkelijker, maar hun spelen wekelijks voor zulke druk dus dan moet je een pingel ook kunnen raken. Een penalty die je goed schiet is niet mis, simpel gezegd
||
Citaat:
in 2000 waren er 4 groepen van 4 landen waarvan 2 doorgingen wel te verstaan: Duitsland België Roemenië Zweden Portugal Turkije Engeland Italië Spanje Nederland Noorwegen Tsjechië joegoslavië Frankrijk Slovenië Denermarken dat maakt 3 poule wedstrijden kwart halve finale = 6 mits je bij de finalisten behoord meer landen meer rivalen. Aangezien die aanvulling van 8 teams bestaat uit even geduchte tegenstanders alleen hebben ze vaak niet zon grote reputatie. Maar verdedigen kan tegenwoordig iedereen dus ![]() daarmee wil ik aanduiden dat het hem niet alleen in het aantal wedstrijden zit maar ook aan de opzet van het toernooi ik ben er heilig van overtuigd dat dit een verklaring is. |
![]() |
||
Citaat:
MINDER??????
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Seedorf... DE man bij Milan. Davids... DE man bij Barca. Makaay... DE man bij Bayern. Van Nistelrooy... DE man bij Manchester. Kluivert... All-time topscorer van Oranje. Ook allemaal goede voetballers. En wat dacht je van de trainer? Van Hanegem? Ik wil niet zeggen dat we geen beter team hadden in 1988 hoor, ik wil simpelweg zeggen dat we nu ook erg goede spelers hebben. Ik denk dat het feit dat we niet echt overtuigend zijn omdat er geen echte leider is op het veld. Als Seedorf zou spelen zoals hij bij Milan doet en geaccepteerd en gerespecteerd wordt door de groep dat je dan een redelijk compleet elftal hebt. Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 16:32. |
![]() |
||
Citaat:
Davids blijft goed, maar is over zijn top heen. Makaay speelt niet als Nistelrooy in de basis staat. En Makaay kun je niet vergelijken met van Basten, ik denk dat je Nistelrooy niet eens met van Basten kunt vergelijken. Kluivert zit nu niet voor niets op de bank bij Barca!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wie ik ben om dat te zeggen? Ik zie hem vaak spelen, 2 jaar geleden vond ik hem beter dan nu. Maar hij blijft goed.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik snap dit verhaal niet helemaal, maar als ik je goed begrijp wil je dus zeggen dat je meer rivalen hebt omdat er 8 teams bij zijn gekomen. Dat betekend in de praktijk maar 1 extra wedstrijd, en dus 1 rivaal extra. Ik snap niet dat jullie zeggen dat het om de opzet of het aantal wedstrijden gaat. Het gaat er gewoon om of je een goed team hebt, met goeie voetballers die een eenheid zijn, daarvan zijn er per toernooi misschien 2 a 3 ploegen, dus die zullen ook ver gaan eindigen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() EK2004: - 3 groepswedstrijden - 1 kwartfinale - 1 halve finale - 1 finale Dat maakt maximaal 6 wedstrijden, wat maar 2 teams kunnen halen. Das dus geen 8 of 9. Komt meer in de buurt bij 5. Das al vanaf EK 1996 het geval. Daarvoor speelde je volgens mij maximaal 5 wedstrijden als je de finale haalde, omdat daar maar 2 poules waren en dus geen kwartfinales waren. Dus das maar 1 wedstrijd verschil. Dat maakt het natuurlijk zwaarder, maar niet zo zwaar als dat het er 8 of 9 wedstrijden zijn geweest. Maar das niet de realiteit, het zijn maar 6 wedstrijden... ![]()
||
Citaat:
In '88 hadden we spelers als Wouters, Van Tiggelen en Van Aerle, die helemaal in dienst van het team speelden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die penalty was meer een goedmakertje voor de penal die hij daarvoor aan W-Duitsland gaf. Het verschil zit het hem wellicht in de verdeeldheid van het elftal, bijna alle spelers zijn niet op elkaar ingespeeld. Vroeger voor het tijdperk van de 10miljoenen transfers speelde spelers ook bij de clubs met elkaar, das nu veel minder. We moeten gewoon ook wat aan die penals doen, want Nederland won nog NOOIT een penalserie. En laten we wel zijn de afgelopen jaren: WK 98 penals EK92: penals EK96 penals EK2000 penals Dus sinds we EK zijn geworden, hebben we niet meer een EL verloren omdat we egt minder waren, alleen op penals. |
![]() |
||
Citaat:
Bij Milan heeft hij bij mijn weten ook nog 2 maal een pingel genomen in belangrijke wedstrijden. Voor de Wereldbeker miste hij hem en voor de CL Finale ook. Ik ben de eerste om toe te geven dat Seedorf te veel shit overzich heeft heen gehad, maar een Nederlandse spreekwoordt luidt: een ezel stoot zich geen 2e keer........ Misschien dat Seedorf daar eens over moet na denken, 4 keer dat hij het mannetje had willen zijn, en het NIET was. Wat niet wegneemt dat hij in Italië één van de betere middenvelders van de competitie is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Of dat Frankrijk het Nederland helemaal niet lastig kan maken? Ik denk dat er zeker meer landen zijn die het Nederland moeilijk kunnen maken. Kijk naar 2000 Italië. En ik denk dat Frankrijk beter is dan Nederland.
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 18:07. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk wel dat hij gelijk heeft. Ze zullen niet snel Europees kampioen worden maar een halvefilnale plaats zouden ze maar zo kunnen halen. Ze zijn goeie underdog kandidaten, net als Zweden trouwens.
||
Citaat:
||
Citaat:
Rusland heb ik ook zo m'n twijfels want die ken ik eigenlijk helemaal niet, over maar Denemarken kan volgens mij aardig leuk voetbal spelen.
||
Citaat:
![]() Maar je hebt inderdaad gelijk in het geval van verassingen, je weet het nooit. En toch denk ik dat dit jaar de 'grote' ploegen zullen doen wat van ze verwacht wordt...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Van Portugal had ik dan weer meer verwacht ![]() Hét grote verschil? Ach ik denk dat het ook een kwestie van geluk is. En een verschil in speelwijze. Veel teams spelen tegenwoordig veel verdedigender. Oranje speelde toen in een vrij aanvallend 3-4-3 , tegenwoordig speelt iedereen met 10 man achter de bal tegen Oranje. Ik denk dat ze daar moeite mee hebben. Open voetbal levert meer voetbal op en dat werkte in het voordeel van Oranje '88
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Rusland is wel een linke ploeg hoor. Flink counteren die lui. Net als Lokomotiv en Spartak.
|
|