Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 19:41
flowersss
flowersss is offline
Hoi mensen,

Ik heb een vraag aan de dames onder ons!

Wie heeft er goede tips voor het inbrengen van tampons.
Ik probeer het al een hele tijd, maar het lukt gewoon niet.
Hebben meerdere mensen hier last van? Reageer alsjeblieft!!!
Dan ben ik je heel dankbaar.
Zou het zijn dat ik te nauw ben.
Ik zit er al heel lang mee dat het niet lukt, ik ben al 16, en dus al een tijd ongesteld, en maandverband is nou ook niet echt alles.
Dus wie kan mij tips geven over het inbrengen.

Groetjes een hopeloos meisje!!!
Oud 06-05-2004, 19:49
Verwijderd
tampons zijn geen seks

Oke, je moet ontspannen zijn, en ik denk dat je onbewust je vagina aanspant. Neem voordat je 't gaat proberen een fijne douche ofzo, om te ontspannen, en begin ermee op een dag dat je flink ongesteld bent. Begin met een kleine tampon, de minitampons van ob zijn echt heel erg, nouja, mini. Nouja, touwtje uitrollen enzo, dat ken je wel. Ga er bij zitten, dat vind ik het makkelijkst, op de wc. Plas van te voren, zodat je bij het inbrengen geen last hebt van druk op je blaas. Je vagina loopt schuin naar achteren, dus de tampon moet ook schuin naar achteren. Je zet eerst het tipje tegen de ingang van je vagina, en dan duw je 'm met je wijsvinger dus schuin naar achteren, tot je hele wijsvinger er ook in zit.

...of wist je dit allemaal al?

succes iig
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:51
Koen
Koen is offline
Dit is meer iets voor Lichaam & Gezondheid.

Sexualiteit -> L&G.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:51
Duifje
Duifje is offline
Ik heb hier ook heeel erg last van gehad. In het begin was ik vooral bang, bang om enge ziektes te krijgen, bang om het daarbinnen helemaal kapot te duwen, bang voor alles wat ik mezelf maar kon aanpraten zegmaar.

Maar goed, hoe ben ik er nou over heen gekomen? Niet echt door een handeling ofzo te doen. Teneeste: koop de meest kleine mini tampons die er te krijgen zijn. (OB Silknogwat ofzo...) En dan gewoon doen! Als tie er eenmaal een beetje inzit, gewoon 'doorduwen' voel je een beetje weerstand dan een beetje bewegen en voorzichtig drukken tot je voelt dat dit over is en weer door drukken.

Ook een tip: neem er een keer de tijd voor, doe de douche op slot neem een pakje tampons mee en probeer gewoon.

Een tip die ik kreeg: probeer het eerst een met je vinger dan voel je beter wat je doet.

Succes!

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Koen schreef op 06-05-2004 @ 20:51 :
Dit is meer iets voor Lichaam & Gezondheid.

Sexualiteit -> L&G.
Hehe, ik zag dat Koen de laatste post had en dacht "wat zou die hier nou over te zeggen hebben?". 't Viel zwaar tegen.

*sluit zich aan bij sarahbressers*
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 19:57
Myuki
Myuki is offline
Ik zou t eens proberen met tampons met inbrenghuls... daarmee glijd t er zo in
Oud 06-05-2004, 20:00
flowersss
flowersss is offline
Hey mensen,

bedankt voor jullie tips!!!

groetjes flowersss
Oud 06-05-2004, 20:20
flowersss
flowersss is offline
Kun je het eigenlijk ook oefenen als je niet ongesteld bent,
of is dat slecht. Zou je wat kunnen beschadigen, zoals het maagdenvlies?

Groetjes flowersss
Oud 06-05-2004, 21:39
washiestleader
washiestleader is offline
zou ik nie proberen , want dan heb je meer kans op tss, de uitleg daarvan staat op de bijsluiter van tampons

greetz linne
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
flowersss schreef op 06-05-2004 @ 21:20 :
Kun je het eigenlijk ook oefenen als je niet ongesteld bent,
of is dat slecht. Zou je wat kunnen beschadigen, zoals het maagdenvlies?

Groetjes flowersss
nou, dan is het allemaal nogal 'dicht' en ook láng niet zo glibberig, dus om te oefenen is het geen goed idee, want het lukt gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
washiestleader schreef op 06-05-2004 @ 22:39 :
zou ik nie proberen , want dan heb je meer kans op tss, de uitleg daarvan staat op de bijsluiter van tampons

greetz linne
TSS (Toxic Shock Syndrome) komt maar héél zelden voor.

Ik geloof dat er jaarlijks in heel Nederland gemiddeld welgeteld één persoon aan overlijdt.

Maar als dat inderdaad is wat de bijsluiter zegt zou ik me daar maar aan houden.

Offtopic: Verder heb ik natuurlijk niets nuttigs te melden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:50
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-05-2004 @ 22:47 :
TSS (Toxic Shock Syndrome) komt maar héél zelden voor.

Ik geloof dat er jaarlijks in heel Nederland gemiddeld welgeteld één persoon aan overlijdt.

Maar als dat inderdaad is wat de bijsluiter zegt zou ik me daar maar aan houden.

Offtopic: Verder heb ik natuurlijk niets nuttigs te melden.
Wat nou als jij precies die ene persoon bent...
Oud 06-05-2004, 22:36
flowersss
flowersss is offline
Nou dat zal dan wel heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig moeten zijn!!!!!!
Oud 06-05-2004, 22:53
Verwijderd
Citaat:
flowersss schreef op 06-05-2004 @ 23:36 :
Nou dat zal dan wel heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig moeten zijn!!!!!!
Dat denkt iedereen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Rianne schreef op 06-05-2004 @ 23:53 :
Dat denkt iedereen.
En van die iedereen heeft 1 persoon pech. Dat is niet veel.

Maar goed, oefen eens wanneer je goed ongesteld bent en dan met OB mini met zo'n silk-touch omhulsel. Die zijn heel zacht en schieten bijna naar binnen, ze hebben er echt zin in, lijkt wel
Ga je eerst douchen, en probeer dan een rustig er eentje in te brengen. Je kan het eerst staand proberen, met een voet wat hoger dan de andere, zodat je wat beter kan zien wat je doet. Je zet de tampon tegen de opening van je vagina, hou hem met duim en middelvinger vast aan de zijkanten en je wijsvinger aan de onderkant. Duw dan de tampon, met je wijsvinger, voorzichtig naar binnen. Lukt het niet? Probeer het dan eens zonder tampon, onder de douche. Als je de weg dan een beetje kent, gaat een tampon ook makkelijker in. Hij moet namelijk een klein beetje schuin.

Gewoon rustig proberen, het lukt best
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 07:45
Verwijderd
als het verder echt niet lukt, en je hebt die tampon al half in je gehad, kun je beter stoppen en het later weer proberen. het is een beetje vies, maar als er bloed zit glijdt zo'n tampon het makkelijkst naarbinnen en vooral de eerste keren is dat fijn.

succes
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 08:39
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ach ik kon het eerst ook voor geen meter en tóen ik er eindelijk een een had, voelde het alsof mijn vagina zowat was uitgescheurd.

ik zou het wel proberen als je al ongesteld bent, dan gaat het inbrengen wat makkelijker. probeer het gewoon rustig aan te doen en wil niet gelijk die tampon erin hebben. naar loop van tijd komt dat allemaal goed, echt waar.
Oud 07-05-2004, 09:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn redding met tampons inbrengen: maak je vinger nat met spuug en ga dan met je vinger in je vagina, pak daarna die tampon en duw hem dan langzaam schuin naar achteren naar binnen, je hebt alles dan al een beetje gesmeerd dus het gaat wat makkelijker. In het begin vond ik het ook handiger om gehurkt voor de wc te gaan zitten dan op de wc zelf omdat je dan wat meer ruimte hebt.

Succes!
Oud 07-05-2004, 14:30
kleinedraak
Ik heb er ook last van. gebruik ook geen tampins omdat het zo'n pijn doet! Kan me ook niet ontspannen mja. weet nix nuttigs
@Daantje 07-05 Gefeliciteerd he, jij bent precies 1jaar ouder vandaag
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 07-05-2004 @ 15:30 :
Ik heb er ook last van. gebruik ook geen tampins omdat het zo'n pijn doet! Kan me ook niet ontspannen mja. weet nix nuttigs
@Daantje 07-05 Gefeliciteerd he, jij bent precies 1jaar ouder vandaag
Krijg je wel gewoon je eigen wijsvinger naar binnen zonder pijn? Je kan het in principe een beetje oprekken door dat regelmatig te doen. Als je dat gewoon zonder problemen kan, kan een tampon ook. Het is even wennen, misschien, maar wanneer je gewend bent, stelt het ook niets voor.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:10
Balance
Balance is offline
Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat het lukte. Mijn moeder zei altijd dat ik één been wat hoger moest zetten, maar het bleek dat ik daardoor toch spieren aanspande (wat je in het begin niet door hebt).
Zittend op de wc is daarom wat makkelijker in het begin. Gewoon 'plashouding' zeg maar.
Verder is het heel handig om het met tampons met inbrenghuls te proberen. Je hoeft dan met je vinger niet in je vagina te gaan en bovendien hebben die omhulsels een gladde buitenkant, waardoor ie heel snel naar binnen gaat. Lees de bijsluiter goed om te zien hoe je de omhulsels erafhaalt (het is heel simpel) en hij zit.
En als je het een paar keer geprobeerd hebt en het lukte niet, stop er dan mee en probeer het later nog eens. Je gaat je er dan te veel op focussen en bent niet meer ontspannen.
Oud 07-05-2004, 17:25
Fleurop
Fleurop is offline
Ik ben al 6 á 7 jaar ongesteld en nóg heb ik moeite een tampon in te brengen. Voor mij is de ideale oplossing een tampon met inbrenghuls. Misschien bevalt jou het ook wel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:10
olifant
olifant is offline
Dit klinkt vast heel dom maar nadat mijn vriend me voor het eerst had gevingerd ging het veel makelijker om een tampon in te brengen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:47
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 07-05-2004 @ 18:25 :
Voor mij is de ideale oplossing een tampon met inbrenghuls. Misschien bevalt jou het ook wel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:30
marrel
marrel is offline
ik kan juist niet met een inbrenghuls omgaan maar jij maby wel...

Als je uitademt dan ontspant je lichaam al meer dus tijdens het duwen uitblazen, verder schuin naar achter duwen enz de kleinste maat proberen. 1 Been op de wc of badrand zetten en staan werkt ook beter
Oud 08-05-2004, 17:35
DvoorA
DvoorA is offline
te nauw zijn bestaat niet (tenzij je vaginistisch bent).

Het beste bij mij werkt, als ik een voet op het toiletdeksel zet, me ontspan, en dan dat ding naar binnen duw met een (schone!!) vinger. Als dat moeilijk gaat kun je misschien eerst oefenen met je vinger, als die erin lukt moet zon tampon ook kunnen lijkt mij
Misschien ben je te zenuwachtig, omdat je denkt dat je de tampon niet in kunt brengen? In elk geval dus: ontspannen!Succes ermee.
Oud 09-05-2004, 22:43
Drez
Drez is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 07-05-2004 @ 09:39 :

ik zou het wel proberen als je al ongesteld bent
dat lijkt me een goed idee ja
goed
gewoon ontspannen, en voor de rest staan er al een zooi goede tips.

succes!
Oud 10-05-2004, 15:35
Maija
Maija is offline
Toen het me eindelijk gelukt was, (eerst een vinger, dan weet je meteen een beetje de weg) deed het heel pijn, ik had een gevoel of het er meteen uitmoest (en ja ik heb het helemaal dorgeduwt), toen hielp het om even in bad te gaan..)
Ik heb dat nu nog steeds een beetje (zeker de eerste dag als ik ook nog buikpijn heb, (ik krijg steeds extra buikpijn als ik die tampon heb ingebracht!!)

Ook durf ik nooit een tampon alleen in te doen, ik doe altijd een tampon en dan extra maandverband omdat ik bang ben dat ik doorlek, (omdat ik met een tampon het niet in de gate kan houden hoe "vol" ie al is)
Oud 10-05-2004, 15:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
BizZz schreef op 10-05-2004 @ 16:35 :
Ook durf ik nooit een tampon alleen in te doen, ik doe altijd een tampon en dan extra maandverband omdat ik bang ben dat ik doorlek, (omdat ik met een tampon het niet in de gate kan houden hoe "vol" ie al is)
Ik doe altijd een inlegkruisje in. Voor het geval dat 'ie toch eerder vol is dan ik dacht. Gewoon zo'n eentje voor in je string.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:12
washiestleader
washiestleader is offline
Citaat:
BizZz schreef op 10-05-2004 @ 16:35 :
(ik krijg steeds extra buikpijn als ik die tampon heb ingebracht!!)
daar ben ik nu echt blij om da ik geen pijn heb als ik ongesteld ben, ik voel daar niks van,
ik vind da eigenlijk raar, is da raar?

grtz linne
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:29
marrel
marrel is offline
Citaat:
washiestleader schreef op 10-05-2004 @ 20:12 :
daar ben ik nu echt blij om da ik geen pijn heb als ik ongesteld ben, ik voel daar niks van,
ik vind da eigenlijk raar, is da raar?

grtz linne
dat is toch bij iedereen anders, bovendien schijnt het ook zo te zijn dat als je wat ouder word/langer ongesteld bent de pijn minder word...
Oud 11-05-2004, 16:43
floeps
floeps is offline
Bedankt voor jullie tips!!

Greetz flowers
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten