Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 21:03
.Pure
.Pure is offline
Mensen ervaring met Portugal? Welke plaats is leuk qua centrum en uitgaan? Mooie plaatsen? Duur? Etc.
Advertentie
Oud 08-07-2004, 20:39
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Dat wil ik ook weleens weten.

Ik ga naar de Algarve- Praia da Rocha om precies te zijn.. woensdag al!
Oud 08-07-2004, 21:11
Ieke
Ieke is offline
Als je het over heel Portugal hebt: Porto, Lissabon en Coimbra zijn hele mooie plaatsen. In het zuiden (algarve) is het verschrikkelijk toeristisch en het staat vol met hotels. Het noorden is veel beter. Gemoederlijker en veel minder toeristisch, maar echt veel uitgaan als je niet in grote steden zit is niet zo heel veel en wel weer in de algarve.
Oud 14-07-2004, 20:37
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
ik ga dit jaar naar portugal en ben er al eerder geweest
vooral Lissabon vind ik een geweldige stad, een van de sfeervolste steden die ik gezien heb.
Portugal is geen duur land, vooral niet als t om uit eten gaan, en stappen enzo gaat, dit hangt natuurlijk wel af van waar je zit, midden in Lissabon en in de Algarve is t veel duurder dan in t dorp en de na bijgelegen steden waar wij meestal zitten
een aanrader vind ik Nazaré, schijnt ook leuk te zijn om te stappen.
Als je van strandwandelingen maken houdt moet je ook zeker naar de baai van São Martinho do Porto, daar kan je héél relax wandelen en van t getij genieten
Oud 14-07-2004, 20:52
sexylexy
sexylexy is offline
Porto en Lissabon zijn mooi, het zuiden is erg toeristisch, de Algarve
op sommige plekken daar is het heel nederlands.
Oud 14-07-2004, 21:03
Miep#1
Miep#1 is offline
Lissabon en omgeving is erg leuk en mooi. Aardige mensen, spotgoedkoop. Je kunt erg goed eten en winkelen in Lissabon en ook in de plaatsen eromheen.
Ik raad je aan om in achterafstraatjes te gaan eten, daar zitten de "echte portugezen" ook. Dit is leuker en scheelt ook zeker qua prijs! (nog goedkoper....) Have fun!
Oud 14-07-2004, 21:19
Verwijderd
heel veel ervaring met portugal heb ik wel ja ik vind het noorden leuker dan het zuiden. dat toeristische van de Algarve hoeft van mij neit. alles wat hier genoemd is . ik vond de plaats Fatima heeel indrukwekkend, en dan bedoel ik de bedevaartsplaats daar. Coimbra is idd
mja als je nog iets wil weten, just ask
Oud 15-07-2004, 18:08
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
ik ben ook in Fatima geweest, het deed mij wel wat ondanks dat ik geen actief christen ben.
Wat ook een aanrader is voor goedkoop uit eten gaan is de dorpjes in de binnenlanden door te rijden en daar restaurants te zoeken, hier kan je voor weinig geld heerlijk eten, tussen de Portugezen, het is overigens wel handig dat je een paar bassiszinnentjes Portugees leert, want lang niet alle Portugezen spreken Engels of Frans.
En een woordenboek meenemen om de kaart te ontcijferen is ook handig.
Oud 27-07-2004, 10:31
utopian me
utopian me is offline
évora is een erg leuk en mooi stadje!! En inderdaad Lissabon, eventueel een paar daagjes strand. Er is een raar kasteel, weet niet zo snel hoe het heet. maar het was in allerlei stijlen gebouwd. Weet iemand het hier?
Van die stenen die allemaal op een heuvel rechtop staan. Goh, wat ben ik goed in dingen benoemen .
Inderdaad, de meeste mensen kunnen weinig engels. Het is leuk om met de lokale bevolking om te gaan, wij zijn nog bij mensen wezen eten enzo, heel geinig om zo'n huis van binnen te zien.

Regels voor berichten