Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 22:48
DannyH
DannyH is offline
Lennart Johansson, voorzitter van de UEFA, heeft vrijdag gedreigd Portugal de organisatie van EURO 2004 af te pakken. In de ogen van de preses van de voetbalbond worden de problemen over de financiering van nieuwe stadions niet snel genoeg opgelost.

'We kunnen niet veel langer meer wachten', sprak Johansson tijdens een congres van de wereldvoetbalbond FIFA in Tokio. 'We hebben geen gebrek aan landen, die de organisatie over willen nemen. Ik hoop echter dat dat niet nodig is.'

Portugal beloofde de UEFA eerder tien nieuwe of gerenoveerde stadions. Met de bouwwerkzaamheden is een bedrag van 600 miljoen euro gemoeid. Enkele nieuw gekozen burgemeesters willen de belofte van hun voorgangers echter niet nakomen.

Zo zou er in Porto een nieuw stadion met een capaciteit van 50.000 toeschouwers worden gebouwd, waar onder meer het openingsduel staat gepland. De huidige burgemeester en FC Porto liggen echter met elkaar overhoop over de financiering van het project.

De Portugese minister van Sport toonde zich niet onder de indruk van de dreigementen van Johansson. 'Het EK wordt gewoon in Portugal gehouden. Het zal een groot succes worden', aldus Jose Lello.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 16:16
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik weet niet of ze zomaar opeens het EK gaan afpakken en aan een ander land gaat geven. Want gaan die landen nog wel voldoende tijd hebben om te voldoen aan de eisen?
We zullen moeten afwachten, maar ik denk gewoon dat het een manier is om er wat meer snelheid achter te zetten.
Oud 05-03-2002, 22:15
Nena21
Nena21 is offline
Ik vind het eigenlijk wel logisch,want ze moeten natuurlijk wel gewoon goede stadions,met genoeg ruimte hebben,om de wedstrijden in te spelen.
We hebben het hier wel over het EK,dat hoort niet in mini stadionnetjes te worden gespeeld,waar de capiciteiten ook nog eens slecht zijn.
Aan de andere kant moet de Uefa wel ff snel beslissen wat ze willen,want voor je het weet is het 2004
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 13:37
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Ik kan t opzich wel begrijpen, maar tis natuurlijk onmogelijk om zoiets op korte termijn nog ergens anders te gaan organiseren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten