Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
redhair Het is niet zo dat je er echt in gelooft, ergens weet je dat het niet waar is, maar als je iets altijd hoort kan je aan jezelf gaan twijfelen. Als er dan ook andere mensen zijn die datgeen tegen je zeggen, of in dit geval de aandacht geven, dan kan je wel eens omslaan naar hetgeen dat niet waar is. Maar omdat ze aandacht krijgt klamt ze zich eraan vast. Wel triest dat iemand zo aan haar aandacht moet komen. Ken je haar ook in real-life? Heeft ze veel vriendinnen? |
![]() |
||
Citaat:
Hoe anderen het zien kan ik uiteraard niet vertellen. Ik heb nooit meegemaakt dat ik degene was tegen wie gelogen werd - voor zover ik weet. Ik kan wel vertellen wat er volgens mij omgaat in iemand die eigenlijk zijn of haar hele leven bij elkaar liegt. Het maakt niet uit hoe het begint, maar als je leugens aanslaan en je ontmoet er mensen door, maakt vrienden, hebt het gevoel dat je echt een leven hebt en je gaat jezelf zoals je in werkelijkheid bent steeds verder wegcijferen. Voor mij werd het na een tijdje zo dat mijn 'echte' leven me totaal niets meer uitmaakte. Een slecht cijfer? Nou en, dat is alleen maar dit leven. Een vervelende opmerking van iemand? Ach, dat is tegen mij, niet tegen wie ik meestal ben. En zo gaat het steeds verder. Zodra je echt beseft dat je fout bezig bent, weet je ook al dat je zoveel hebt gelogen dat áls je de moed al kunt vinden het op te biechten, de kans bijna nihil is dat men je niet laat vallen. Ik kan me indenken dat je niet om wilt gaan met iemand die zo lang en zo erg tegen je gelogen heeft. Dus dan ga je nog steeds door met liegen en raak je verstrikt in je eigen leugens. Ik kan niet voor anderen spreken, maar dat is hoe het ongeveer bij mij ging. Hoe langer je doorgaat, hoe moeilijker het word het op te geven. Dus ga je weer langer door en wordt het weer moeilijker. Gek? Misschien. Maar dat is niet aan mij om over te oordelen. edit: Het is trouwens mogelijk om er geheel vanaf te komen, als je maar echt wilt. Het is mij gelukt er in één keer volledig mee op te houden en daarna heb ik 't met behulp van een aantal mensen die wilden luisteren ook nooit meer gedaan. Inmiddels een maand of negen niet meer. En heb er ook totaal geen behoefte meer aan.
Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 16:37. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Liegen Sador | 30 | 09-03-2008 19:39 | |
Liefde & Relatie |
Liegen simulated | 34 | 27-10-2007 21:06 | |
Psychologie |