Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 17:29
Verwijderd
wie word hier gepest op school of zo
ik word heel erg gepest
sinds ik verhuisd ben word ik op mn nieuwe school erg gepest
er zijn een stuk of 10 11 mensen die tegen mij zijn

op een andere school werd ik ook gepest maar zo erg dat ik mn zelfvertrouwen verloor
en toen ging ik naar een andere school die was prima en zo maar toen ging ik dus verhuizen en kwam ik in die shit terecht

ik word gepest en zo
en zij hebben een legertje van 10 mensen of zo en ik heb een 'legertje' van een stuk of 1 of 2 dusss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 17:32
Verwijderd
ik word neit gepest. ze praten gewoon niet tegen me. (ookn iet leuk btw)
kan je niet met een leraar ofzo er over praten, zodat je samen kan kijken hoe je het kan laten stoppen?
je kan ook je ouders vragen of zij met je mentor willen praten als je dat zelf niet wil doen. heb ik ook es gedaan en toen ging het beter.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:35
Miracle
Miracle is offline
Er zijn al veel topics geweest hierover. Misschien dat je daar wat info & tips uit kunt halen.

Sterkte!
Oud 19-04-2004, 17:38
rare kwast
rare kwast is offline
na ruim 13 jaar wordt ik niet meer gepest!!

*heb eigenlijk niet echt tips dus*
Oud 19-04-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 19-04-2004 @ 18:32 :
ik word neit gepest. ze praten gewoon niet tegen me. (ookn iet leuk btw)
kan je niet met een leraar ofzo er over praten, zodat je samen kan kijken hoe je het kan laten stoppen?
je kan ook je ouders vragen of zij met je mentor willen praten als je dat zelf niet wil doen. heb ik ook es gedaan en toen ging het beter.
eerst was ik ook de hele tijd alleen maar dan kreeg ik wat vrienden en toen begon dat pesten
waarschinelijk door jaloersie???
whatever weet ik veel
maar ik word wel gepest ik wil het wel met mn mentor praten of zo maar die is niet egt wat je kan noemen een vertrouwenspersoon of zo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:44
cyberjoin
cyberjoin is offline
Ik word niet meer gepest
ik werd gewoon zo opeens een goede vriend van de rest v/d klas

maar wat ik wel merk aan kinderen die wel gepest worden
die doen aardig tegen een ander
en ook tegen mij
dan word t voor mij moeilijk om ze echt te pesten

dus daar heb je een tip

Aardig doen

en gewoon laten zien wat je waard bent

je mag best wel s een flinke grote bek opentrekken

ik ben altijd super sarcast als mensen dom doen
en anderen blijken dat weer grappig te vinden
maar t blijft me altijd een raadsel waarom mensen echt pesten
Oud 19-04-2004, 17:46
Ruudje
Ruudje is offline
Misschien kan je er dan met een vertrouwenspersoon over praten?
Die zijn normaal gesproken goed te vinden op school...
En ik wil niet vervelend zijn ofzo, maar je hebt ook een beetje de leeftijd... je zit aan het begin van je pubertijd... en in die tijd moet je heel veel leren... zo heb ik ermee om leren te gaan om ze te negeren...
misschien een goeie tip, als iemand je uitscheldt:
Wat is het doel van iemand als hij je uitscheldt?
Je niet goed voelen...
Wat moet je dan doen?
Doen alsof je je goed voelt, gaan lachen
Als je dit vaak genoeg doet, zul je zien dat het niet meer leuk is om jou te pesten
Veel sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:48
cyberjoin
cyberjoin is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 19-04-2004 @ 18:46 :
En ik wil niet vervelend zijn ofzo, maar je hebt ook een beetje de leeftijd... je zit aan het begin van je pubertijd... en in die tijd moet je heel veel leren... zo heb ik ermee om leren te gaan om ze te negeren... misschien een goeie tip, als iemand je uitscheldt:
Je niet goed voelen...
Wat moet je dan doen?
Als je dit vaak genoeg doet, zul je zien dat het niet meer leuk is om jou te pesten
Veel sterkte ermee

Dit is een typisch ouders tot kind advies
en uit ervaring van anderen en mijn eigen vroeger
kan ik je vertellen dat er een 1 op misschien wel 100 kans is dat t lukt
Oud 19-04-2004, 17:51
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
cyberjoin schreef op 19-04-2004 @ 18:48 :
Misschien moet je dan aan jezelf gaan twijfelen?
Ik heb het ook maar geleerd van iemand waar het wel goed gewerkt heeft... en bij mij werkte het ook goed
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:51
kleinedraak
Ja ik word ook wel gepest. Mijn ervaring heeft geleerd er veel over te praten enzo. Het is heel moeilijk om ze te negeren maar vaak is dat wel het beste. Lees het topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=790445 Succes ermee, zoek hulp of praat er iig over. Laat je niey kisten meis, ik weet hoe je je voelt
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
cyberjoin schreef op 19-04-2004 @ 18:48 :
Mijn ervaring is dat aardig doen ed ook lang niet altijd werkt. Ik denk dat TS dus veel heeft aan zoveel verschillende tips en ervaringen, ze kan dan zelf uitproberen wat er in haar situatie het beste past. Erover praten is btw nooit verkeerd, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:52
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Ik ben zelf nog nooit gepest, dus ik kan niet echt tips geven, maar k kan t wel proberen natuurlijk.

je kan natuurlijk je mond houden, maar je dan gewoon laten uitschelden b.v? nee dat lijkt me niet echt leuk...

misschien kan je proberen wat gevatte opmerkingen terug te plaatsen, wat ik vaak zie is dat mensen daardoor respect voor iemand krijgen.........stel ik scheld iemand uit, diegene antwoord niet, maar kijkt alleen diep ongelukkig, dan is dat voor mij een teken, hij/zij kan nix terug doen, hij/zij is zwak, ik heb gewonne......blablabla....scheld iemand terug, dan zie ik zo iemand als mn gelijke.....

kun je dit niet of helpt het niet, of vind je het gewoon een slecht idee.......dan lijkt het me ook een goed idee om met iemand te praten op school, je mentor, of als je die niet goed vertrouwt, een vertrouwenspersoon, of een schoolarts, en anders een docent die je wel vertrouwt.........

sterkte!
Oud 19-04-2004, 17:53
cyberjoin
cyberjoin is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 19-04-2004 @ 18:52 :
Ik ben zelf nog nooit gepest, dus ik kan niet echt tips geven, maar k kan t wel proberen natuurlijk.

je kan natuurlijk je mond houden, maar je dan gewoon laten uitschelden b.v? nee dat lijkt me niet echt leuk...

misschien kan je proberen wat gevatte opmerkingen terug te plaatsen, wat ik vaak zie is dat mensen daardoor respect voor iemand krijgen.........stel ik scheld iemand uit, diegene antwoord niet, maar kijkt alleen diep ongelukkig, dan is dat voor mij een teken, hij/zij kan nix terug doen, hij/zij is zwak, ik heb gewonne......blablabla....scheld iemand terug, dan zie ik zo iemand als mn gelijke.....

kun je dit niet of helpt het niet, of vind je het gewoon een slecht idee.......dan lijkt het me ook een goed idee om met iemand te praten op school, je mentor, of als je die niet goed vertrouwt, een vertrouwenspersoon, of een schoolarts, en anders een docent die je wel vertrouwt.........

sterkte!
dis dus ongeveer iets meer uitgebreid wat ik bedoelde met grote bek truggeven ^^
Oud 19-04-2004, 18:05
argenta
argenta is offline
ik wordt niet egt gepest denk ik maar krijg soms wel van die vervelende opmerkingen naar mijn hoofd of mensen gaan fluiten als mijn naam wordt opgenoemd

miss vind je dit een slegt advies mar er waren nog een paar anderen die er ook last van hadden en toen hebben we dus elke keer als ze iets zeiden het afzonderlijk tegen de leerjaarcoordinator gezegd die het ook erg vervelend vond dat er mensen gepest werden en dat meer mensen er last van hadden en hij heeft ze 'zwaar' gestraft (vierkant rooster (1 week elke dag les van 1e tot 9e) enz) en nou zijn ze opeens heeeeeeeeeeel erg aardig tegen mij en die anderen

Ze zoeken altijd iemand uit die":
a.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:07
argenta
argenta is offline
ik drukte per ongeluk op enter

a. een gemakkelijk slachtoffer is
b. een beetje vreemd is bv. gewoon iets anders is dan anderen of wat zij als een "schoonheidsideaal zien"
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
verwijderd schreef op 19-04-2004 @ 18:38 :
eerst was ik ook de hele tijd alleen maar dan kreeg ik wat vrienden en toen begon dat pesten
waarschinelijk door jaloersie???
whatever weet ik veel
maar ik word wel gepest ik wil het wel met mn mentor praten of zo maar die is niet egt wat je kan noemen een vertrouwenspersoon of zo
idd wat Ruudje ook al zei op veel scholen hebben ze een vertrouwens persoon die er voor dit soort dingen is. ga es kijken of je daar mee kunt praten. of anders een andere leraar waar je het denkt makkelijker mee te kunnen praten. het hoeft natuurlijk niet perse je mentor te zijn

Laatst gewijzigd op 18-05-2011 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:02
Zaina
Zaina is offline
Speel die 11 tegen elkaar uit.
Oud 19-04-2004, 19:52
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, ik zal het bekennen, ik heb vroeger gepest. Hier kom ik ook gewoon eerlijk voor uit, omdat ik er nu super veel spijt van heb. Er is ook niemand in mijn buurt die nog gepest wordt, daar zorg ik nu wel voor...
Waarom reageer ik nu? Omdat ik je (denk ik) kan vertellen wat ik vroeger deed in zo'n situatie.
Wij hebben in de klas veel gesprekken gehad over deze jongen. Maar om nou te zeggen dat het heeft geholpen? Meestal ging het bij ons het ene oor in en het andere uit. Soms was dit voor sommige zelfs aanleiding om door te gaan/erger te gaan pesten. Je kan het proberen, maar als ik kijk naar mijn eigen ervaringen kan ik niet zeggen dat het echt helpt.
Het andere advies werkt naar mijn mening wel. Probeer ze zoveel mogelijk te negeren. Als ik naar school fiets, fiets ik altijd alleen omdat ik de enige ben uit mijn woonplaats die op mijn school zit. Tijdens deze rit kom ik vaak mensen tegen die denken dat ik geen vrienden heb. Bijna iedere dag doen ze wel stoer ofzo. Maar probeer er gewoon niet op te letten, of inderdaad er gewoon om te gaan lachen. Laat zien dat het je niks uitmaakt. Dit wordt wel lastiger als het pesten verder gaat dan verbaal alleen. Als mensen gaan schoppen of slaan is er misschien moeilijk uit te komen. Probeer toch zoveel mogelijk vrienden te krijgen, laat zien dat je iedereen mentaal wel aankan, ookal zijn zij met meerdere. Ook errrrrug grappig is om te zien hoe de pesters zich gedragen als ze alleen zijn. Het feit dat ze met 10 mensen zijn en dan pas hun bek open trekken bewijst al dat ze laf zijn. Ze zullen misschien ookal met z'n tween gaan pesten. Dit komt voornamelijk omdat ze denken dat ze je misschien nu niet aan kunnen, maarjah, je zal toch weer naar school moeten.
Laat zien dat zij geen machtspositie hebben. Dit is moeilijk, ik weet het, maar echt, pesters zijn niks. De gene die gepest wordt, is de sterkste in de klas
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:02
JCG
JCG is offline
Citaat:
Zaina schreef op 19-04-2004 @ 20:02 :
Speel die 11 tegen elkaar uit.
is wel een hoop planning voor nodig, maar zeker leuk om te doen

Tja ik denk dat je veel aan ht verhaal van mij heb maar ik vertel het toch : Ik werd een tijdje gepest in de tweede (maand ofzo). Toen kon ik er niet me tegen, en ben met 1 van hun op de vuist gegaan, resultaat: 5 min later ging hij naar EHBO met een hersenshudding. Vreemdgenoeg nooit meer last gehad van pesten, wel een een schorsing dus ook niet echt een oplossing.
Oud 19-04-2004, 20:14
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben nooit echt gepest, ze hebben me wel eens de gek aangestoken op de basisschool, maar pff, dat stelde niks voor...

Het is zo dat pesters mensen zoeken, die er misschien onzeker uitzien en die gaan de dan jennen, dus een idee is misschien om met een recht rug met je hoofd omhoog langs ze te lopen, laten zien dat je niet bang bent voor ze...

Want als je met een ingedoken houding langs ze loopt, is het vaak al mis...

Verder weet ik het ook niet echt maar ik hoop heel erg voor je dat het snel afgelopen is...
Oud 19-04-2004, 21:21
Verwijderd
ik word niet gepest,ze hebben het weleens geprobeerd (zeker toen ik nog een klein buikje had) dan zouden ze he dikzak ofzow en probeerden ze daar een beetje gemeen me te doen,ach ik heb die gasten daarna klassikaal verbaal zo afgezeken,dat mensen het in het vervolg wel laten om mij uit te zeiken..
ik probeer pestn ook te voorkomen,als ik zie dat het gebeurd probeer ik in te grijpen (en meestal lukt dat nog ook )
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:55
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik heb er nog even over nagedacht en misschien moet je het volgende eens proberen:
Er zijn altijd mensen die wel pesten, maar dat voornamelijk doen omdat ze zelf niet gepest worden. Ik ben er bijna van overtuigd dat er mensen in je klas zitten die je willen helpen, maar dat simpelweg niet durven. Ze zijn bang dat ze zelf gepest worden. Aan de kant van de gepeste staan is gewoon ''niet cool''. Dit zijn de mensen waar jij contact mee wil zoeken. Laat zien dat je de pester(s) ongelijk hebben in wat ze zeggen. Laat zien dat jij een goeie vriendin kan zijn. Laat je kwaliteiten zien. Deze mensen, waar ik het nu over heb, zijn de zwakkere in de groep. Begin daarmee.
Boos worden is opzich niet echt een optie. Ligt misschien een beetje aan jezelf en je bent een meisje, dat maakt het al vrijwel onmogelijk. Zo wie zo is boos worden heel riskant. In de klas kan, daar buiten zal de pesters het alleen maar blij maken. Jou uit je holletje halen is namelijk alleen maar wat ze willen. Als je boos wordt, is dat voor hen de hoofdprijs. Iemand het ziekenhuis inslaan is wel een optie maar jah....
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:19
Yaantjuh
Yaantjuh is offline
Hej!!

Ik werd vroeger gepest. Het was niet echt dat hele kinderachtige pesten zoals ook nog vaak gebeurd, de meiden waren zelfs mijn beste vriendinnen....!!! Maar ze begonnen zich beter te voelen als mij ze vergeleken mij steeds met hun en daar kwam eigenlijk altijd wel uit dat zij beter waren. Dat vond ik natuurlijk best wel moeilijk. Ik werd somber en dacht dat ik niks kon. Ik werd nog perfectionistischer dan ik al was en begon keihard aan school te werken. Ik haalde alleen nog maar hele hoge cijfers en omdat ik daar nu beter als was dan die vriendinnen begonnen ze me er om te pesten, waarschijnlijk uit jaloerzie. Daarbij betrokken ze de populaire jongens en al gauw was ik een buitenbeentje.
Nu zit ik in een nieuwe klas en heb ik nieuwe vriendinnen, maar ik heb wel een eetstoornis en ben depressief(het pesten was niet de enige oorzaak maar toch).

Ik weet wel een beetje hoe je je voelt en het voelt verschrikkelijk om elke dag maar weer opnieuw gekwetst te worden. het maakt je helemaal kapot en het kost tijd en moeite om je zelfvertrouwen en zelfbeeld weer terug te krijgen. Probeer andere vriendinnen te zoeken en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen, laat ze je niet klein maken!! Want dan hebben ze hun zin, laat zien dat jij een hartstikke leuke meid bent en dat zij zielig zijn omdat ze niets beters te doen hebben dan iemand pesten!

Sterkte!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:34
phensicske
phensicske is offline
@ TS: Wat doen ze dan? Zijn ze altijd samen? Heb je er al over gesproken met je mentor of zo? Wat doen jouw vrienden in zo'n situatie?

Mss een tip? http://www.pestweb.nl/

Ik weet dat het moeilijk is, aangezien ik niet aanvaard wordt door de meerderheid van mijn klas. Hoe dit komt weet ik niet.
Ik kom helemaal anders over dan ik wel zou willen en ieder ding dat ik doe bevestigd hun vooroordeel.

Velen begrijpen niet dat het mensen kwetst.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:43
raarheid
raarheid is offline
Citaat:
Ok, ik zal het bekennen, ik heb vroeger gepest. Hier kom ik ook gewoon eerlijk voor uit, omdat ik er nu super veel spijt van heb. Er is ook niemand in mijn buurt die nog gepest wordt, daar zorg ik nu wel voor...
Waarom reageer ik nu? Omdat ik je (denk ik) kan vertellen wat ik vroeger deed in zo'n situatie.
Wij hebben in de klas veel gesprekken gehad over deze jongen. Maar om nou te zeggen dat het heeft geholpen? Meestal ging het bij ons het ene oor in en het andere uit. Soms was dit voor sommige zelfs aanleiding om door te gaan/erger te gaan pesten. Je kan het proberen, maar als ik kijk naar mijn eigen ervaringen kan ik niet zeggen dat het echt helpt.
Het andere advies werkt naar mijn mening wel. Probeer ze zoveel mogelijk te negeren. Als ik naar school fiets, fiets ik altijd alleen omdat ik de enige ben uit mijn woonplaats die op mijn school zit. Tijdens deze rit kom ik vaak mensen tegen die denken dat ik geen vrienden heb. Bijna iedere dag doen ze wel stoer ofzo. Maar probeer er gewoon niet op te letten, of inderdaad er gewoon om te gaan lachen. Laat zien dat het je niks uitmaakt. Dit wordt wel lastiger als het pesten verder gaat dan verbaal alleen. Als mensen gaan schoppen of slaan is er misschien moeilijk uit te komen. Probeer toch zoveel mogelijk vrienden te krijgen, laat zien dat je iedereen mentaal wel aankan, ookal zijn zij met meerdere. Ook errrrrug grappig is om te zien hoe de pesters zich gedragen als ze alleen zijn. Het feit dat ze met 10 mensen zijn en dan pas hun bek open trekken bewijst al dat ze laf zijn. Ze zullen misschien ookal met z'n tween gaan pesten. Dit komt voornamelijk omdat ze denken dat ze je misschien nu niet aan kunnen, maarjah, je zal toch weer naar school moeten.
Laat zien dat zij geen machtspositie hebben. Dit is moeilijk, ik weet het, maar echt, pesters zijn niks. De gene die gepest wordt, is de sterkste in de klas
Toch wel dapper van je...

Ik ben vroeger jarenlang gepest, iid door meerdere, had eigelijk de hele klas tegen me... meerdere x-en in elkaar geslagen, werd vastgehouden terwijl er 3 passers in mn rug werden gestoken, geschopt/geslagen,opgesloten, dierbare dingen kapotgemaakt, uitgscholden, buitengesloten... etc.etc. iig in erge mate

1 jongen is oktober 2003 bij me langs geweest, tenminste ik zat op het schoolplein op een paaltje... ging naast me zitten... en zei: "weetje, een paar weken terug kwam ik perongeluk via via op je website terecht (inmiddels uit de lucht)en ik las een column van je en dat stukje waarin jij beschrijft wat er daadwerkelijk gebeurt is en hoe jij tegen alle dingen aankeek die ik samen met mn oww zo stoere vriendjes heb gedaan... en ik heb er weken over na gedacht, en ik besef nu zo enorm goed dat dit het meest laffe gedrag is dat je kan vertonen, ik heb serieus bewondering voor je en wil je bij deze m'n excuzes aanbieden... excuzes aanvaardt.. hoe stom ook, maar ik ga nu erg goed met deze gozer om, en ben nu bezig met de voorbereidingen om mijn school eens wat dingen duidelijk te maken over pesten (daar ze alles wat bij mij is gebeurd, terwijl iedereen het wist etc. gewoon negeerde, soms stonden ze er naast) hij me nu wil helpen en er ook eerlijk vooruit durft te komen dat hij gepest heeft... hoe het kwam en wat hem veranderd heeft....

Heel veel sterkte!!! voor de mensen die nog steeds gepest worden, probeer het ook je ouders te vertellen, want zolang die er niets van weten hebben de scholen er over het algemeen schijt aan... zodra ouders zich ermee bemoeien komen ze in actie... suc6!!
Oud 24-04-2004, 11:33
Anathema
Anathema is offline
Op welke manier pesten ze je eigenlijk dan?

Ik ken veel mensen die zeggen dat ze gepest werden, maar eigenlijk werden ze gewoon maar geplaagd. Groot verschil.
Oud 24-04-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Anathema schreef op 24-04-2004 @ 12:33 :
Op welke manier pesten ze je eigenlijk dan?

Ik ken veel mensen die zeggen dat ze gepest werden, maar eigenlijk werden ze gewoon maar geplaagd. Groot verschil.
Iemand wordt gepest als hij of zij dat zo ervaart, een ander kan dat niet beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:00
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
raarheid schreef op 23-04-2004 @ 18:43 :
Toch wel dapper van je...

Ik ben vroeger jarenlang gepest, iid door meerdere, had eigelijk de hele klas tegen me... meerdere x-en in elkaar geslagen, werd vastgehouden terwijl er 3 passers in mn rug werden gestoken, geschopt/geslagen,opgesloten, dierbare dingen kapotgemaakt, uitgscholden, buitengesloten... etc.etc. iig in erge mate

1 jongen is oktober 2003 bij me langs geweest, tenminste ik zat op het schoolplein op een paaltje... ging naast me zitten... en zei: "weetje, een paar weken terug kwam ik perongeluk via via op je website terecht (inmiddels uit de lucht)en ik las een column van je en dat stukje waarin jij beschrijft wat er daadwerkelijk gebeurt is en hoe jij tegen alle dingen aankeek die ik samen met mn oww zo stoere vriendjes heb gedaan... en ik heb er weken over na gedacht, en ik besef nu zo enorm goed dat dit het meest laffe gedrag is dat je kan vertonen, ik heb serieus bewondering voor je en wil je bij deze m'n excuzes aanbieden... excuzes aanvaardt.. hoe stom ook, maar ik ga nu erg goed met deze gozer om, en ben nu bezig met de voorbereidingen om mijn school eens wat dingen duidelijk te maken over pesten (daar ze alles wat bij mij is gebeurd, terwijl iedereen het wist etc. gewoon negeerde, soms stonden ze er naast) hij me nu wil helpen en er ook eerlijk vooruit durft te komen dat hij gepest heeft... hoe het kwam en wat hem veranderd heeft....

Heel veel sterkte!!! voor de mensen die nog steeds gepest worden, probeer het ook je ouders te vertellen, want zolang die er niets van weten hebben de scholen er over het algemeen schijt aan... zodra ouders zich ermee bemoeien komen ze in actie... suc6!!
Wat goed dat zo'n jongen naar je toe stapt en je helpt.
Oud 24-04-2004, 13:10
Verwijderd
ik ben ook gepest. t enige wat je kan doen is naar je afdelingsleider gaan. dat heeft bij mij geholpen. ook moet je er flink over blijven praten. ik heb er zelfs mn NL schrijfopdracht over gemaakt. *een betoog over pesten* als ik tijd heb, zal ik hem wel plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 13:24
Daboman
Daboman is offline
Ik ben wel gepest, alleen was het slechts geestelijk, en niet fysiek (ik ben gelukkig niet vaak in elkaar getimmerd )

Maar het kwam meer omdat ik dacht dat mensen vanalles tegen me hadden (wat eigenlijk helemaal niet zo was), en zo ging het bij mij z'n eigen leven leiden...

Nu wordt ik niet meer gepest (al een aardige tijd niet meer), mede doordat ik ingezien heb dat mensen het vaak, in de eerste instantie, helemaal niet kwaad bedoelen.

Misschien helpt dat bij jou ook? Je moet misschien eens nagaan hoe negatief je in het algemeen denkt over mensen. Dat bepaalt voor een groot deel of je bepaald gedrag ziet als pesten, plagen, of een grapje tussendoor of in fysieke gevallen vergelding, of doelbewust pijn doen.

Wanneer je fysiek ook veel gepest wordt kan ik alleen maar zeggen praat er met een vertrouwelijk persoon over. Daar heb ik geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 19:29
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-04-2004 @ 12:42 :
Iemand wordt gepest als hij of zij dat zo ervaart, een ander kan dat niet beoordelen.
Hmmm, daar kan ik helaas niet akkoord mee gaan. Helaas weet ik niet hoe ik duidelijk kan uitleggen wat ik bedoel, ik zal er eens over nadenken!

off-topic: forumbaas tegenspreken... gevaarlijk spel! joking
Oud 26-04-2004, 19:37
paard van troje
paard van troje is offline
weet je, ik ben 16 (maar weet nie hoe je je leeftijd hier kan aangeven weet ook niet hoe je afbeeldingen bij je naam zet *hint*)

vroeger in de scouts werd ik heel even gepest, toen begon ik na te denken hoe het kwam. Ik heb de oplossing gevonden:
ik was te onzeker daarom is mijn raad nu :
Heb altijd zelfvertrouwen en als je hebt niet hebt, fake het dan tegenover de groep, iemand die altijd met rechte rug en hoofd opgericht rondloopt zie je niet meteen in de slachtofferrol van een gepeste
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:50
Roxann
Roxann is offline
Toch eerst even zeggen dat je aan dit topic al gemerkt hebt dat je lang niet te enige bent die ooit met pesten te maken heeft gehad. Ik denk dat dat ook wel een steun kan zijn.
Ik ben zelf ook een tijdje gepest geweest door mensen in m'n klas, gewoon omdat ik een andere mening durfde hebben dan zij.
Elke situatie is verschillend, maar ik denk toch dat ik je wel wat advies kan geven.
Eerst en vooral is het al een erg goed begin dat je er hier over begint, veel mensen schamen zich omdat ze gepest worden, en kunnen er daardoor niet over praten. Dus neem zeker ook iemand uit je omgeving in vertrouwen, je ouders, een goeie vriendin,...
Als je wil kan je er een vertrouwensleerkracht bijhalen, bij mij maakte dat de boel alleen nog maar erger, maar mss helpt het je wel, je kan ook eens bij je klasleerkracht proberen, of misschien zelfs bij de directie.
En laat je vooral niet doen , daarmee bedoel ik dat ze je er je zelfvertrouwen en eigenwaarde niet mee mag verliezen. Je mag zeker niet het gevoel krijgen dat jij minder waard bent dan zij, want dat is zeker niet zo.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
als je erover wil praten, mag je me altijd pm'n
Veel sterkte..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:17
Risico
Risico is offline
Ik ben gepest en ik heb een paar tips voor je :

- Blijf jezelf!! Ga je vooral niet aan andere aanpassen hoe makkelijk het ook lijkt!!
- Blijf positief denken, denk bijvoorbeeld ow na school ga ik gezellig met die en die naar de stad ofzow
- Overweeg vooral GEEN zelfmoord, ik heb het bijna geprobeerd maar op het laatste moment bedacht
- Praat met mensen, het lucht echt heel erg op!! Durf je dit niet, schrijf het dan van je af

Ik wens je heel erg veel succes...
Verder heb ik nog een vraagje?? Hoe wordt je eigenlijk gepest?? Dan kunnen mensen je beter vertellen wat je kan doen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:02
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 19-04-2004 @ 18:46 :
En ik wil niet vervelend zijn ofzo, maar je hebt ook een beetje de leeftijd... je zit aan het begin van je pubertijd... en in die tijd moet je heel veel leren... zo heb ik ermee om leren te gaan om ze te negeren...
misschien een goeie tip, als iemand je uitscheldt:
Je niet goed voelen...
Wat moet je dan doen?
Veel sterkte ermee
Hou je kop, je vertelt dat meisje dus dat ze haar lippen omhoog moet nieten en altijd blij moet kijken, hou je kop toch!

Ik zou zeggen, grote bek geven en tegen de mensen die je aardig vindt aardig zijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 11:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ach, het went wel na een aantal jaar.
Proberen te negeren, proberen er je niets van aan te trekken (ja he, makkelijk gezegd he, absoluut, dit is heel moeilijk, maar het proberen kan nooit kwaad) en doe vooral dingen die je leuk vindt, probeer je op andere dingen dan het gepest worden te concentreren. Je hebt tenslotte ook vrienden, toch?
Mijn ervaring is dat al die mensen die zogenaamd zouden moeten kunnen helpen, dat helemaal niet kunnen, maar misschien dat dat bij jou op school/in je omgeving heel anders is...
Oud 02-05-2004, 11:49
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
paard van troje schreef op 26-04-2004 @ 20:37 :
weet je, ik ben 16 (maar weet nie hoe je je leeftijd hier kan aangeven weet ook niet hoe je afbeeldingen bij je naam zet *hint*)

Zet je geboortedatum in je profiel. Voor het plaatje, zie de veelgestelde vragen.

Ontopic: Ik denk dat negeren vaak het beste is. Het ligt er een beetje aan hoe je gepest wordt. Je moet vooral letten op je uitstraling.

Ik ben niet zo'n voorstander van hulp inroepen van leerkrachten. Dat werkt denk ik averechts.
Oud 02-05-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 02-05-2004 @ 12:49 :
Zet je geboortedatum in je profiel. Voor het plaatje, zie de veelgestelde vragen.

Ontopic: Ik denk dat negeren vaak het beste is. Het ligt er een beetje aan hoe je gepest wordt. Je moet vooral letten op je uitstraling.

Ik ben niet zo'n voorstander van hulp inroepen van leerkrachten. Dat werkt denk ik averechts.
negeren werkt juist niet. dat heb ik een half jaar lang geprobeerd. maar van binnen ga je dan helemaal kapot. mijn afdelingsleider heeft zijn ouders ingeschakeld, die gingen er wat aan doen, de school heeft hem later geschorst, en toen hij op andere vlakken ook onhandelbaar werd, hebben ze hem van school gezet. ik denk dus dat het wel degelijk kan helpen. misschien dat dit niet bij alles zo is, maar mijn school is fantastisch in dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 13:32
Jezus_Christus
Jezus_Christus is offline
Citaat:
verwijderd schreef op 19-04-2004 @ 18:29 :
ik word heel erg gepest

op een andere school werd ik ook gepest maar zo erg dat ik mn zelfvertrouwen verloor
en toen ging ik naar een andere school die was prima en zo maar toen ging ik dus verhuizen en kwam ik in die shit terecht

ik word gepest en zo
en zij hebben een legertje van 10 mensen of zo en ik heb een 'legertje' van een stuk of 1 of 2 dusss
Dit heb ik ook ooit gehad, in de 1ste. (zo een 4 a 5 jaar terug) Toen heb ik 'de leider' zo hard mogelijk op zijn neus geslagen en sindsdien heb ik totaal geen last meer van ze gehad.

Laatst gewijzigd op 18-05-2011 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 14:43
hippie jesse
hippie jesse is offline
heel vroeger toen ik nog een kleine jonge was, was ik de jongen die altijd onderaan de pikorde zat, de jongen die bij gym het laatste werd gekozen. Die rol ben in natuurlijkerwijs uitgegroeid toen ik ontdekte dat ik respect kreeg is ik bijdehand was tegen leerkrachten. Toen werd ik ongeremd bijdehand tegen iedereen, maar dat was dus heeeel lang geleden.

Toen ik 2 jaar terug op een nieuwe school kwam waren er een paar mensen die er de hobby op na hielden mij altijd negatief te begroeten. Toen kwamen er een paar oude emoties omhoog die mij erg verbaasde:
ik ging tegen de mensen opkijken die mij negatief benaderden, ik dacht: wat hebben zij wat ik niet heb, waardoor hun mij kunnen uitschelden, terwijl ik hun nooit zou kunnen uitschelden???

Ik dacht dus dat zij iets meer hadden als mij, een soort stoerheid of zo??????

Nu 2 jaar later heb ik een hoop vrienden op mijn nieuwe school, en heb ik ondekt dat deze groep mensen (die grotendeels van school is) er impopulair was. En het belangrijkste wat ik ondekte was: Zei hadden niet iets meer als mij, zij hadden iets minder, ze schoten duidelijk tekort in normaal sociaal inlevingsvermogen. De reden dat zei mij konden uitschelden en ik hun niet ,was niet dat hun iets meer spraakvermogen hadden, maar dat zei sociaal zo taktish als een hark waren. En daar was ik door stom toeval (een beetje iritant druk gedrag ) het slachttoffer van.

Wat ik met dit verhaal wil vertellen: denk nooit dat jij iets minder heb als jij je gepest voelt, WANT ZEI HEBBEN IETS MINDER zie missen normaal sociaal gevoel Stamp dit verschikkelijk goed in je hoofd!!!!!!!!

daarnaast heb ik nog iets ondekt, een van de meisjes die altijd met die "pesters" omging gaat nu wel eens met mij om. En ik vroeg haar eens hoe zij het zag dat haar vriendje het leuk vond mij uit te schelden. Zei citeerde toen wat die jongen ooit tegen haar gezegtt had: "Ik heb er bewondering voor hoe jesse al mijn negatiefe opmerkingen kan doorstaan, daarom ga ik er mee door" wat moet je daar nou van denken?????????

Wat ik hiervan leerde was dat de 'pester' soms de 'gepeste' als een heel normaal aardig persoon ziet, maar toch pest om de onzekereheid naar zijn vrienden te bevredigen. Als jij dus gepest wordt, dan zegt dat helemaal niks over jouw persoon, of het negatiefis , of postief is etc.l.. Omdat de pester er naar de gepeste toe niks van meent. Pesten is gewoon zwaar krom groepsgedrag.

Ik zeg niet tegen 'gepeste': "je moet gewoon je bek open trekken " of zo iets, want dat moet je echt zelf weten, ik wil wel zeggen: begrijp alsjeblieft dat jij (gepeste) gewoon een heel aardig normaal mens bent. En dat je je inhoudelijk echt in je hoofd moet printen: Alles wat mensen in groepsgedrag negatief over mij zeggen is volkomen onzin.
Oud 02-05-2004, 14:44
freakinaround
freakinaround is offline
hej,

ik word ook gepest. Ongeveer vanaf groep 6. Vooral om mn uiterlijk en ze weten me ook heel vaak mij hier mee voor schut te zetten. In het begin negeerde ik het, maar nu heb ik meestal gewoon een grote bek terug. Echt, als je gewoon een grote bek terug geeft..dat verwachten ze niet. Ze denken dat je zwak bent en niks durft. Maar meestal is het zo dat de gepeste sterker is dan de perster zelf. Als de gepeste een keer zó kwaad wordt en op de vuist gaat met de pester, wint de gepeste meestal. Waarom? Door de adrenaline. Als je zo kwaad bent, kan je dat echt onwijs sterk maken. Maar ga nu niet zomaar met iemand vechten, maar heb gewoon een grote bek terug.. (niet gaan lopen uitschelden, maar gewoon heel erg sarcastisch zijn)

xxx
Oud 02-05-2004, 14:57
Susu
Susu is offline
Ik heb niet alles gelezen, en ben zelf eigenlijk nooit gepest, wel geplaagd enzo, maar dat telt niet. Weet ook niet of ik hier nu wel wat nuttigs aan toe te voegen heb maargoed.
Vaak zijn mensen die gepest worden onzeker (en die onzekerheid wordt alleen maar in de hand gewerkt door het gepest), je straalt onzekerheid uit en bent een makkelijke "prooi" voor de pesters. Maar hoe zeker die zelf ook overmogen komen, onzeker zijn ook zij alleen laten ze dat denk ik niet merken.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar zelfspot doet het vaak erg goed.. ik ben zelf erg klein, en daar krijg je vaak allerlei opmerkingen over.. zelf maak ik ze net zo goed, dat hebben andere ook door.. ik trek het me niet aan en dat weten ze.
Maar als ik stil zou zijn en zielig zou gaan kijken en niets terug zeggen.. dan weet men dat ik het erg vind (wat niet zo is maar dit is even een voorbeeld zegmaar) en dan zou ik een goed "pestobject" zijn...

Ik denk dat het heel erg helpt als je wat aan je zelfvertrouwen zou doen.. als je dit uitstraalt is er niets aan om je te pesten. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan maargoed..

Succes meis!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:01
Maija
Maija is offline
Ik ben in groep 7 naar een andere school gegaan, omdat ik verhuisde, van te vore op de eerste school had ik veel vriendinnen en ik kon er absoluut niet tegen als mensne gepest werden. Ik ging ook meestal om met de kindreen die gepest werden, maar ergens kon ik ook heel goed opschieten met de pupulaire mensen, dus ik was eigenlijk best wel poulair,
Op de tweede school, Was er een meisje dat gepest werd. En ze begon meteen de eerste dag ongeloofenlijk erg aan me te hangen, en ze wou afspreken. wanr ze had geen vriendinnen enzo, ik dacht ho.. ho ik ken hier nauwlijks mensne maar ik heb met dr afgesproken, Maar dat meisje was niet aardig, (ik heb ook zo'n idee dat het door al die jaren dat ze gepest is komt) Maar ze was heel bot, en sloeg snel, toen ik niet meteen de dag erna weer met dr wou afspreken begon ze me te slaan en heel dom te doen,
Daar kon ik niet tegen, en ben bij de pesters gaan staan om mezelf te berschermen, (ik heb haar nooit willen pesten) Maar van het moment dat ikmet de pesters omging, werd ik als pester door haar behandelt, en omdat ik niet met dr wou afspreken, was ik de schuldigen,..
Ik ben heel vaak (ook daarna op de middelbare school) bij mensen (conrector .. mentor enzo)moeten zijn gekomen omdat ik haar zou pesten, ik heb haar nooit gepest, ik ben wel toen boos op dr geworden waarom ze zo deed, waarom moest ze iederen vertellen dat ik haar pest, ondertussen dat ik dat niet deed.
Haar moeder en zus hebben mij ook heel vaak opgebelt (ondertussen dat wij een geheim nummer hadden.. dus hoe zouden ze in hemelsnaam aan mijn nummer komen)
Dat meisje heeft veel mensen kaptot gemaakt, net zoals een hele goede vriendin van me, zij heeft hele strenge ouders en zei is ook opgebelt, die ouders zijn helemaal door het lint gegeaan
Ik weet het niet, alles loog dat meisje, ze had ook nooit vriendinnen, ik heb wel eens met haar naar huis afgefietst en dan was ze heel raar, (maarja zij kwam naast me fietsen en ik peste haar niet, ik wou gewoon normaal tegen haar doen, vriendinnenhoeft niet!!, maar gewoon normaal)
in de 3e klas is ze naar een andere school gegaan, ik ben er blij om.. alhoewel ik me wel heel schuldig voel, ik ken haar verleden niet helemaal, maar ik weet van de andere kant ook niet wat ik fout heb gedaan.. gelukkig heb ik wel altijd vrienden gehad, die zagen dat ik haar niet peste, en die me dan gelukkig bij de mentor enzo altijd hielpen me te verdedigen..
Oud 02-05-2004, 15:07
Fantôme
Fantôme is offline
goed, ik ga ook maar eventjes reageren op je topic.

mensen zeggen hier wel van 'het is ook de leeftijd' dat kan er misschien best mee te maken hebben, maar dat lost nog je problemen niet op. bovendien is het feit dat je gepest word niet het gevolg van het feit dat je 13 bent (immers; niet alle 13-jarigen worden gepest!).

uit ervaring weet ik dat mensen die pesten zelf vaak hun dingen hebben die ze proberen te verbergen. Een van de grootste pesters uit mijn klas vroeger, bleek een boel problemen thuis te hebben... maargoed.
bij mij is het opeens over gegaan. dwz ik kwam in de derde klas, een geheel nieuwe klas, kende daar bijna niemand, en bovendien waren de meeste mensen onbevooroordeeld. Er waren wel mensen die ik al kende, en die tegen de anderen hadden gezegd dat ik een raar wijf was, maar daar wilden ze blijkbaar eerst zelf achter komen. Gek genoeg vonden zij mij niet raar genoeg om me te pesten, en kreeg ik er zelfs vriendinnen bij . Een overplaatsing naar een andere klas zou dus wat uit kunnen maken, of aanvragen of je volgend jaar in een andere klas terecht mag komen. sommige mensen zullen dit laf vinden, ik zie het eerder als een soort van nieuwe start, die bij mij heeft geholpen. ondertussen heb ik 3 hele goede vriendinnen en nog 3 gewoon goede vriendinnen. Verder nog een aantal goede kennissen, en er is bijna niemand die mij nog zou pesten

alle andere dingen zijn al gezegd, dus dat is overbodig.
heel veel succes ermee meis!! (F)
Oud 02-05-2004, 18:48
belledonne
belledonne is offline
ik heb de andere reacties niet gelezen, dus ik weet niet of dit al gezegd is, maar een leger van kinderen vormen om je heen is niet echt een goed idee lijkt me . belangrijker is het dat je aan jezelf werkt, aan je uitstraling enzo. als je heel zelfverzekerd overkomt pesten mensen je niet zo gauw. dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar zo werkt het nou eenmaal . je kunt proberen om bijv. na een vakantie een nieuwe start te maken, zelfverzekerder over te gaan komen en te denken: This is me!!!

suc6
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:00
Verwijderd
ik ben vorig schooljaar heel erg gepest en daardoor is me zelfvertrouwen naar het nulpunt gezakt, gelukkig zit ik nu in een hele kewle klas met een van mijn beste vriendinnen waardoor ik mijn zelfvertrouwen weer helemaal terug heb...
Ik ben heel vaak naar mijn mentor geweest hiermee, ik raad je aan om dat ook te doen, want ook al kan er neit veel aan gedaan worden (wat bij mij dus zo was) , het lucht toch op als je erover praat.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:21
bassgirl
bassgirl is offline
bij mij wast eerst zo ik kon nooit normaal over straat overal werdt ik uitgescholden en nageroepen voor schaap, eerst had ik er jaren schijt aan totdat t me allemaal een bdje teveel werdt en ik uiteindelijk zoiets had van.. ik wil dit niet meer nieuwe school nieuw begin, heb een paar dingetjes aan mezelf veranderd, en het stomme is nog dat ik daarna nooit meer ben uitgescholden op straat maar mensen me zelfs aanspraken... t zit nogsteeds in mn hoofd maar nou 2jaar later dat ik d8 van ja ik wil ook 'normaal' worden is t al een stuk verbeeterd ik praat veel meer en krijg vaak leuke reacties over mn uiterlijk, maar ik verwacht wel als mensen me aankijken dat ze denken van iew lelijk mens en ze me weer gaan uitschelden, maargoed dat duurt een tijd voor t uit mn koppie is. maar t moet lukken.

dus probeer echt in jezelf te gaan geloven hoe moeilijk het ook is!!!
Oud 04-05-2004, 21:23
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
BizZz schreef op 02-05-2004 @ 16:01 :
Ik ben in groep 7 naar een andere school gegaan, omdat ik verhuisde, van te vore op de eerste school had ik veel vriendinnen en ik kon er absoluut niet tegen als mensne gepest werden. Ik ging ook meestal om met de kindreen die gepest werden, maar ergens kon ik ook heel goed opschieten met de pupulaire mensen, dus ik was eigenlijk best wel poulair,
Op de tweede school, Was er een meisje dat gepest werd. En ze begon meteen de eerste dag ongeloofenlijk erg aan me te hangen, en ze wou afspreken. wanr ze had geen vriendinnen enzo, ik dacht ho.. ho ik ken hier nauwlijks mensne maar ik heb met dr afgesproken, Maar dat meisje was niet aardig, (ik heb ook zo'n idee dat het door al die jaren dat ze gepest is komt) Maar ze was heel bot, en sloeg snel, toen ik niet meteen de dag erna weer met dr wou afspreken begon ze me te slaan en heel dom te doen,
Daar kon ik niet tegen, en ben bij de pesters gaan staan om mezelf te berschermen, (ik heb haar nooit willen pesten) Maar van het moment dat ikmet de pesters omging, werd ik als pester door haar behandelt, en omdat ik niet met dr wou afspreken, was ik de schuldigen,..
Ik ben heel vaak (ook daarna op de middelbare school) bij mensen (conrector .. mentor enzo)moeten zijn gekomen omdat ik haar zou pesten, ik heb haar nooit gepest, ik ben wel toen boos op dr geworden waarom ze zo deed, waarom moest ze iederen vertellen dat ik haar pest, ondertussen dat ik dat niet deed.
Haar moeder en zus hebben mij ook heel vaak opgebelt (ondertussen dat wij een geheim nummer hadden.. dus hoe zouden ze in hemelsnaam aan mijn nummer komen)
Dat meisje heeft veel mensen kaptot gemaakt, net zoals een hele goede vriendin van me, zij heeft hele strenge ouders en zei is ook opgebelt, die ouders zijn helemaal door het lint gegeaan
Ik weet het niet, alles loog dat meisje, ze had ook nooit vriendinnen, ik heb wel eens met haar naar huis afgefietst en dan was ze heel raar, (maarja zij kwam naast me fietsen en ik peste haar niet, ik wou gewoon normaal tegen haar doen, vriendinnenhoeft niet!!, maar gewoon normaal)
in de 3e klas is ze naar een andere school gegaan, ik ben er blij om.. alhoewel ik me wel heel schuldig voel, ik ken haar verleden niet helemaal, maar ik weet van de andere kant ook niet wat ik fout heb gedaan.. gelukkig heb ik wel altijd vrienden gehad, die zagen dat ik haar niet peste, en die me dan gelukkig bij de mentor enzo altijd hielpen me te verdedigen..
*herkenning* Uiteraard niet helemaal, maar de kern is hetzelfde.

trouwens, wat me de laatste tijd opvalt is dat veel mensen iets al veel en veel te snel als pesten zien. Zelf heb ik daar ook bijgehoord. Wat ik niet snap is dat mensen zich zo snel aangevallen voelen... want ik zie vaak dat ze het in de eerste instantie niet slecht bedoelen maarja omdat het als pesten gezien wordt loopt het al snel mis. Wanneer mensen wat beter kijken zou het aantal pestgevallen volgens mij dramatisch teruglopen...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
verwijderd schreef op 19-04-2004 @ 18:29 :
ik word heel erg gepest

ik word gepest en zo
Ik werd vroeger altijd gepest, op de basisschool. Omdat ik stil was en slim was ofzo. Op het voortgezet onderwijs viel het wel mee. Had ik alleen niet zo veel contacten (op de basisschool praatte ik ook nauwelijks met de mensen hoor, maar goed).

Wat je er aan kunt doen? Je moet het gewoon melden aan diegenen die macht hebben over hen. En dan in de eerste plaats denk ik aan mensen op je school, zoals je mentor ofzo. Misschien dat die je dan verder kan helpen. Als je een partijtje sterke vrienden kan verzamelen zou het misschien ook wel kunnen helpen...

In ieder geval veel succes ermee! En laat je niet kisten!

Laatst gewijzigd op 18-05-2011 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:41
boem
boem is offline
ik denk dat het heel belangrijk is wat je uitstraalt. ik heb gemerkt dat mensen die onzeker in een hoekje zitten en nooit wat van zich laten horen genegeerd worden, of gepest worden.
dus als jij een knop in jezelf omdraait, en denkt 'ik kan de wereld aan, laat deze zielige mensen toch lekker barsten' en zelfverzekerheid uitstraalt (er is vast wel iets waar je beter in bent dan die pesters) zal dat pesten ophouden.
het is belangrijk dat je jezelf blijft, een sterke persoonlijkheid hebt en die ook behoudt, no matter what. wees trots op jezelf! op wie je bent, en wat je kan. als je dat altijd onthoudt, zul je dat uitstralen en zullen mensen je daarom respecteren!

en ja, blijf met je omgeving praten. bijvoorbeeld met je ouders, puur om je hart te luchten. opgekropte emoties zijn heel vervelend, en zorgen voor uitbarstingen (misschien wel in de klas, gevechten ofzo...maak je jezelf ook niet populairder mee). bovendien zie je het ook aan iemand. je voelt je altijd een stuk beter als je gewoon alles hebt verteld wat je dwarszit aan bijvoorbeeld je moeder. dan kan je er weer met frisse moed tegenaan!

succes!
Reageren

Regels voor berichten