Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 17:01
Thijs_Razor
Thijs_Razor is offline
Zijn er nog Rome: Total War fans? Mij lijkt de game echt VET !! Al die soldaten ..... Jullie mening?
Oud 23-04-2004, 18:11
[DnC]
[DnC] is offline
Yep! Ik wacht er nu al bijna meer dan een jaar op
Kijk je ook wel eens op de fora van totalwar.com? Zo nee, klik de eerste link (tweede is de site zelf voor de geïnteresseerden)

Ook nog een goede total war community is The Org. Hier posten, desondanks het een onofficiële forum is, de Devs veel meer dan op de officiële. Maar dan is The Org ook veel vriendelijker. Dat komt mede door het beleid dat op The Org wordt uitgeoefend.
Niet echt streng ofzo hoor (eerste link is trouwens weer de fora en tweede de site)

Trouwens als je nog wat trailers e.d. wil zien dan kun je die bijvoorbeeld hiervandaan downloaden: TWC > Downloads > Movies. Je moet alleen wel eerst je aanmelden om de download sectie te kunnen zien. (site: TWC)

Er zijn nog veel meer goede sites, maar die vind je vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:53
cartman666
cartman666 is offline
tsja, al veel over gehoord. Ziet er wel leuk uit, maar echt revolutionair qua graphics of gameplay vind ik het spel nog niet. Massa gevechten hadden we al in cossacks, en mooie graphics hebben we gezien in age of mythology. Misschien wordt mijn sceptische houding anders als ik het ga spelen en blijkt dit hét spel te zijn wat ik ga spelen. Ik ben ik elk geval benieuwd
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 20:22
[DnC]
[DnC] is offline
Cartman666 al eens de demo van Medieval: Total War uitgeprobeert?
Dat kan je dan al een beetje een beeld geven van hoe Rome: Total War gaat spelen.
Ik zeg een "beetje" omdat RTW wel een verbeterde, in mijn mening dan, gameplay lijkt te krijgen. I.i.g. zijn er een paar dingen die mij zeer aanspreken.

Moraal is één van de grootste dingen in the TW series. Als je mannen aan het verliezen zijn dan gaat hun moraal omlaag en is de kans dat ze vluchten groter. Één eenheid vlucht en daardoor kan het moraal van de eenheden in de buurt ook omlaag gaan (dat ook kan zorgen dat hun wegrennen) vanwege wegrennende vriendelijke troepen en bijvoorbeeld als je een vijand aanvalt op hun flanken dan is de kans groter dat de vijandelijke eenheid die aangevallen wordt van de zijkanten of van achteren schreeuwend wegrent. Ik denk dat je het nu wel vat?

Net als in het echt waar het altijd zeer belangrijk was dat je iemand op de flanken kon aanvallen (ala Cannae) en dat het ook daadwerkelijk echt effect heeft, dus niet ala Starcraft (wat trouwens wel een zeer goed spel is!).

Dat maakt de TW series qua gevechten het voor mij zeer leuk!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 20:58
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb nog geen eerdere TW games gespeelt, maar ik kijk zeker naar RTW uit. De graphics en vooral de massale gevechten lijken me cool.
Oud 24-04-2004, 11:44
schietgeweer
schietgeweer is offline
Yep, zit er ook op te wachten.

Citaat:
[DnC] schreef op 23-04-2004 @ 21:22 :

Moraal is één van de grootste dingen in the TW series. Als je mannen aan het verliezen zijn dan gaat hun moraal omlaag en is de kans dat ze vluchten groter. Één eenheid vlucht en daardoor kan het moraal van de eenheden in de buurt ook omlaag gaan (dat ook kan zorgen dat hun wegrennen) vanwege wegrennende vriendelijke troepen en bijvoorbeeld als je een vijand aanvalt op hun flanken dan is de kans groter dat de vijandelijke eenheid die aangevallen wordt van de zijkanten of van achteren schreeuwend wegrent. Ik denk dat je het nu wel vat?
Dat is inderdaad één van de grootste pluspunten, jammer dat er weinig spellen zijn die moraal kennen. Door dat moraal kunnen veldslagen soms nog heel anders eindigen dan je wilt. Ik dacht een keer dat ik praktisch gewonnen had, vijand was gedecimeerd en grotendeels op de vlucht. Door een stomme fout werd vervolgens een van m'n units afgeslacht, paar anderen sloegen op hol en ik verloor alsnog. Erg spannend.
Oud 24-04-2004, 11:56
[DnC]
[DnC] is offline
Yep inderdaad, dat maakt het nog spannend
Er zijn ook nog wel andere spellen die moraal hebben geïmplementeerd zoals de Close Combat series, alleen ik ken geen andere game die gebruikt maakt van moraal in de tijd waar MTW bijvoorbeeld zich afspeelt. De tijden dus waarin speren, zwaarden en bogen nog het slagveld domineerden en het veel meer head-on-gevechten waren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 13:58
Jolt
Jolt is offline
Meld zich ......die nieuwe van lotr lijkt(moet nog uitkomen) er ook een beetje op, alleen dan met 1/4 van de poppejtes dan bij total war ...
Oud 24-04-2004, 14:34
Thijs_Razor
Thijs_Razor is offline
Jullie zijn (of waren) toch wel op de hoogte van het bestaan van Time Commanders? Dat is namelijk een spelprogramma op BBC2, waarin historisch accurate veldslagen worden overgedaan door normale mensen. (best lachen en frustrerend) Ik ben er helaas net te laat achtergekomen, maar je kan de afleveringen wel downloaden... : http://www.strategyinformer.com/foru...hp?p=5030#5030 (wel eerst aanmelden, maar zeker de moeite waard !!!) DAP raad ik zeker aan.
Oud 24-04-2004, 14:44
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
[DnC] schreef op 23-04-2004 @ 21:22 :
Cartman666 al eens de demo van Medieval: Total War uitgeprobeert?
oke. laat ik het dan toch eens gaan proberen. *download de demo*
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:47
Thijs_Razor
Thijs_Razor is offline
Aan Cartman666: Goed zo . Let alleen niet zozeer op de graphics, maar op de gameplay.....
Oud 24-04-2004, 14:51
[DnC]
[DnC] is offline
Thijs op TWC heb je ongeveer dezelfde als op SI, alleen zijn de download snelheden veel sneller dan bij SI voor mij (zo'n 10x sneller).
Ik kwam er pas achter toen ze de vierde aflevering lieten zien.
Heb je Trebia trouwens al gezien? Dat vind ik de beste van ze allemaal die ik heb gezien. Heb alleen één aflevering tot nu toe nog niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 15:30
Thijs_Razor
Thijs_Razor is offline
Je hebt helemaal gelijk! Ik dacht dat je met downloaden van TWC gewoon trialers van Rome: Total War bedoelde. Me -> .
Trebia was ik al aan het downloaden, maar het gaat inderdaad een stuk sneller dan bij Strategyinformer... Alleen die heb ik nog niet gezien...
Oud 24-04-2004, 16:26
[DnC]
[DnC] is offline
Gaat inderdaad sneller en had gedacht dat je vanzelf wel een kijkje zou nemen op TWC en die ook zou zien.

Ik hoop dat er een tweede serie komt en dan moet Dr. Aryeh Nusbacher i.i.g. er weer bij zijn Die geeft altijd leuk commentaar en weet op het einde de veldslagen op een goede manier te vertellen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 15:21
bezorghoer
bezorghoer is offline
mij niet gezien...
Oud 04-05-2004, 21:27
Apomes
Apomes is offline
wanneer komt die uit?
Oud 04-05-2004, 23:05
Mephisteus
Mephisteus is offline
Kzit al een hele tijd er op te wachten ja Ik heb medieval niet gespeeld, maar ik heb er wat over gelezen in de pczone, en op hun site zelf gekeken en nou wil ik dat spel dus echt hebben
Oud 06-05-2004, 11:51
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik ben ook al een hele tijd een totalwar fan. Ik heb zowel Shogun als Medieval total war tig keer uitgespeeld. Vooral Shogun vond ik voor z'n tijd erg goed.

Voor de mensen die de total war serie nog niet kennen, het zijn de meest realistische strategie spellen die er zijn. Een van de enige spellen waarbij moraal, omgeving en formaties zo'n belangrijke rol spelen. Het moraal zorgt ervoor dat ze minder snel vluchten en beter vechten. De omgeving heeft ook een grote invloed, zo heb je van hoog naar laag terrein en groot voordeel en andersom. Ook kan je je troepen schuil houden in de bossen, en zijn ze dan ook nog eens minder vatbaar voor pijlen. Wanneer het regent worden je troepen sneller moe waardoor ze niet meer kunnen rennen en sneller op de vlucht slaan. Verder heb je verschillende formatie mogelijkheden die weer voor en nadelen kennen.

Naast het vechten in real time, vind het spel zich ook vooral plaats op een speelmap, waarop je land en legers staan. Daarbij moet je zorgen dat je genoeg inkomsten hebt en een leger kan onderhouden. In Shogun was daarbij het landschap ook nog erg belangrijk. wanneer je een provincie had waar een rivier doorheen liep of die veel gebergte had was deze haast niet in te nemen. In Medieval was het geloof van groot belang, wanneer je een provincie dan innam kon er makkelijk een opstand komen van de bevolking die een ander geloof had.

ontopic:
Ik kijk dus echt al een tijd uit naar Rome Total war. Grafisch is het enorme stap vooruit en de nieuwe speelwijze, waarbij er geen provincie's meer zijn en steden nu veel belangrijker zijn, bevalt me ook zeker wel.
Oud 10-05-2004, 11:47
Thijs_Razor
Thijs_Razor is offline
Citaat:
Apomes schreef op 04-05-2004 @ 22:27 :
wanneer komt die uit?
Rome: Total War komt in het najaar (van dit jaar) uit... (can't wait)
Reageren

Regels voor berichten