Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 19:06
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt.

Zelf ben ik nog steeds erg actief online, het spel blijft mij boeien.
Hier nog mensen die online veel spelen en een game willen? Ik zou weleens tegen iemand van het forum willen spelen.

Wil je een perfectie strategie delen of gewoon wat screenshots hier laten zien? Doe het hier.
Oud 16-03-2006, 19:09
Verwijderd
Rome: total war vind ik nogsteeds geweldig ja..

maar heb het online al heel lang niet meer gespeeld.. soms nog wel gewoon single player als ik even geen zin het in WoW..
online zou ik wel keertje weer willen proberen, maar mn tactic skills zijn op het moment denk een beetje tot het absolute nulpunt gedropt, dus ik ga eerst nog wel weer even oefenen..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 19:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik wil je wel trainen
Oud 16-03-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 16-03-2006 @ 20:18 :
Ik wil je wel trainen
Kost dat geld?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 19:24
Verwijderd
Ik vind het online niet zo geweldig eigenlijk. Singleplayer heb ik wel veel gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 20:07
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 16-03-2006 @ 20:19 :
Kost dat geld?
Ik weet niet of je dit serieus bedoelt of niet, maar iig: nee, ik vind het leuk om te doen.
Oud 16-03-2006, 20:19
Verwijderd
Is misschien wel eens een tof idee.. moet nu alleen eerst ff 2 weken tentamens door ploegen.. daarna ben ik wel in voor wat ouderwets preatorian moordpartijenevil:

Het vervelende is dat mn easy tactics tegen computertegenstanders niet werken tegen je vrees ik.. krijg mn cavalry vast nieteens in de buurt van je troepen..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 20:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik speelde het al een lange tijd online voor ik bij een clan ging, ik dacht er veel van te weten...Dat viel even tegen

De manier van upgraden is het belangrijkste en de verhoudingen van je leger, een spammer met 8 urbans en pr. cav. kan je op weinig geld makkelijk aan bijvoorbeeld.
Oud 16-03-2006, 20:52
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 16-03-2006 @ 21:39 :
Ik speelde het al een lange tijd online voor ik bij een clan ging, ik dacht er veel van te weten...Dat viel even tegen

De manier van upgraden is het belangrijkste en de verhoudingen van je leger, een spammer met 8 urbans en pr. cav. kan je op weinig geld makkelijk aan bijvoorbeeld.
zou je ook willen vertellen hoe je dat doet?
Oud 16-03-2006, 20:53
Verwijderd
Ik heb wel al een tijdje plannen om Rome total war te kopen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
lawallan schreef op 16-03-2006 @ 21:52 :
zou je ook willen vertellen hoe je dat doet?
Het upgraden of het andere?

Upgraden: kies voor het zwaard (aanval) en eventueel als je geld over hebt voor voor een schild. Ervaring is veel te duur en weegt uiteindelijk niet op tegen de kosten.

Spammer: romeinse boogschutters, niet de auxillia. Aangezien die een slechtere formatie aannemen en het daarom afleggen tegen de simpele boogschutters. Jouw cav. opstellen in wedge formation voor een extra charge bonus en jouw urbans nog niet in fire at will zetten.

Mijn normale aanval/opstelling gaat ongeveer zo:

B = Romeinse boogschutters.
U = Urbans.
P = Pr. cav.
T = Town watch.
Tr = Triarii.

T T ( In loose formation, voor je archers
TR B B B B B B TR( loose formation in een soort rechthoek ).
U U U U U U ( tight formation, bij voorkeur niet in fire at will ).
P P P P P ( cav. in wedge formation ).

Je kan de town watch gebruiken om de pila's van je tegenstanders te "vangen" als die ze in fire at will heeft gezet of door de boogschutters regelmatig aan te vallen, deze rennen dan weg en kunnen niet op jouw boogschutters vuren en zijn in de rug erg kwetsbaar. Je hebt minder bereik dan de betere boogschutters dus zal je een stuk dichterbij moeten komen, let op je formatie hierbij en zorg dat je urbans dicht achter de boogschutters blijven.

Hou de vijandelijke infanterie tegen met jouw infanterie en probeer het gevecht met de cav. te winnen, door triarii te sturen en je boogschutters op de vijandelijke cav. te laten schieten, dit nadat ze het grootste gedeelte van de vijandelijke boogschutters hebben gedood.

Hier ga ik van een Romeins leger uit en een Romeinse tegenstander, maar is ook in grote lijnen toe te passen tegen andere tegenstanders
Oud 16-03-2006, 21:14
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 16-03-2006 @ 21:53 :
Ik heb wel al een tijdje plannen om Rome total war te kopen...
Tja, ik ben een groot fan van het spel en strategie in het algemeen dus ik zeg kopen. Het spel is een mijlpaal in zijn genre. Heb je een al eens een demo gedownload?
Oud 16-03-2006, 21:59
Fingon
Fingon is offline
Altijd al willen kopen, ga ik nu maar eens doen denk ik, Praetorians vond ik al geweldig
Weet je ergens een demo?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 22:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
http://www.gamershell.com/download_6784.shtml

Ik heb even kort gekeken, anders zou ik naar de www.totalwar.com gaan of even google'en op rome total war demo oid.
Oud 16-03-2006, 23:01
Verwijderd
Bij die opstelling van jou, even uitgaande van het feit dat ik de preatiorian/urban spammer ben..

Dan zou ik met mn cavalry gewoon meteen door je town watch heen chargen.. die 2 units kunnen een aanval van meer dan 3 cavalry toch niet tegen houden(preatorian al helemaal niet).. de rest stoot dan dus meteen door naar je archers.. en als je dat chargent doet, dan is er best kans dat die al redelijk snel op d evlucht slaan..

Dan gooi jij je urbans/triarii natuurlijk op mijn cavalry, dus die trek ik terug(ik zal niet al je T en A hebben kunnen slopen, maar wel meer gesloopt dan ik aan schade heb aan mijn cavalry)..

Als jij je archers wil redden, heb je ondertussen dus al uit formatie moeten breken met je triarii, en een paar van je urbans.. dat zou dan voor mij het moment zijn om mijn urbans(die nog wel in formatie staan) erop te gooien, met 'fire at will', omdat jij ondertussen over minder cannon fodder beschikt(en de T, Tr, en U toch door mekaar heen staan ondertussen)..

Of ik het gevecht uiteindelijk zou winnen is nog te bezien.. maar je zou iig flink gehavend zijn..

Je hebt je cavalry achter de rest van je units staan.. die kunnen dus ook niet meteen mijn cavalry achterna, want dan moeten ze eerst of dwars door de jouwe heen, of een omtrekkende beweging maken..
Enige probleem zijn mijn kwetsbare flanken op dat moment..
ik kan natuurlijk ook nog wat archers flaming arrows op je laten neerdalen op het moment dat mijn urbans de aanval inzetten(ff uitkijken dat ze mn eigen units verder niet raken, mja)..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 07:19
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dat doen wel meer mensen, ik stel voor dat we het uitproberen en dan zien we wel
Oud 17-03-2006, 10:14
Verwijderd
Ik vraag me dan toch af wat jouw aanpak zou zijn
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:54
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Is goed, ik wil best een game houden, zeg maar wanneer je tijd hebt
Oud 17-03-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 16-03-2006 @ 22:14 :
Tja, ik ben een groot fan van het spel en strategie in het algemeen dus ik zeg kopen. Het spel is een mijlpaal in zijn genre. Heb je een al eens een demo gedownload?
Toen de demo uit was had ik hem meteen gedownload, punt is dat ik op het moment te weinig tijd heb.

Messchien in de toekomst...( Battle for Middle-Earth II is ook interessant )
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 15:29
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ach.. het is alweer een tijdje terug dat ik het spel heb gespeeld. Speelde het toen alleen online (kunstmatige intelligentie was zwak, te zwak om een uitdaging te kunnen zijn).

Eigenlijk vond ik mezelf best wel goed (dat betekent dus dat ik meestal win), al moet ik toegeven dat ik een hele goede ally had (goede vriend en beste speler die ik ken).

Ik speel het tegenwoordig niet meer. Misschien dat ik weer ga beginnen wanneer Chivalry: Totalwar uit komt (mod). Weer eens wat nieuws! En hopelijk wat beter, eigenlijk zijn de battles van RTW maar suf wanneer je het vergelijkt met de battles van M1TW.

Wanneer Chivalry uitkomt en je iemand zoekt voor een battle. Kan je me altijd een PM sturen! (Kan een tijdje duren voor ik reageer, maar goed...)

Medieval 2: Totalwar (opvolger van Rome):
http://forum.scholieren.com/showthre...light=medieval
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:15
Fingon
Fingon is offline
Ik heb hem, maar hoe kom ik nou online multiplayer?
Waar staat de code die ik moet invoeren?
Die achterop mijn boekje is het niet, toch?
Die doet het namelijk niet, maar als die het wel is, hoe moet ik die dan precies invoeren(met streepjes ertussen, hoofdletters. etc.)?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 18:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
hmm volgens mij moet je sowieso een cd-key hebben die je moet registeren op het internet. google eens op gamespy, daar moet je ook een account hebben om te spelen geloof ik ( lange tijd geleden dat, dus ik weet het niet helemaal zeker meer ).
Oud 24-03-2006, 18:35
DrunkenMagician
De cd-key staat achter op het boekje* en voor GameSpy hoef je je niet te registreren.

* = Het boekje van Rome: Totalwar. De expansion Barbarian Invasion heeft geen cd-key, gebruik gewoon de cd-key van Rome: Totalwar.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 00:23
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dat nieuwe spel ken ik niet, maar goed als je nog een keer rome wilt spelen kan je me altijd aanspreken, lijkt me leuk.
Oud 10-04-2006, 15:29
Verwijderd
Ben ondertussen weer begonnen met R:TW..
WoW kan me even niet meer bekoren, wacht wel op de expansion denk..
anyway, heb nu de mod RTR(rome: total realism) gedownload.. R:TW en barbarian invasion had ik allebei al uitgespeeld, en had veel lovends gehoord over die mod. het spreekt me ook aan omdat nu wel alles accuraat is. Damn, wel veel nieuwe units en alles, dus het is nog even wennen, maar het bevalt zeker wel.
Ik vraag me alleen af of ik nu nog wel online kan spelen, want de mod werkt alleen bij rome versie 1.2.. dus als ik BI installeer(versie 1.5) of upgrade naar de huidige 1.6, dan gaat mn mod dood.. Heb je perse de laatste versie nodig voor online gaming? vast wel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 16:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De mod? Wat krijg je er dan voor units bij?

Ik heb in de map van RTW een aantal fracties bij "playable" gezet. Nu kan ik ook campaign spelen met bijv. Armenië
Alleen met SPQR en Rebellen kan ik niet spelen omdat je daar je spel mee verneukt.

De huidige patch voor RTW is 1.5 daar zit 99% van de RTW spelers op. Van BI heb je alleen 1.6 geloof ik ( te lelijk, RTW is veel beter dus dat speel ik nooit ).
Oud 14-04-2006, 10:49
DrunkenMagician
Citaat:
http://www.rometotalrealism.org/

Mod Features
Seventeen fully playable factions
Two hundred new historically accurate army units
Totally revamped combat stastics system

New "Area of Recruitment" gameplay mechanic

Comprehensive graphical overhaul of the front end

Introduction video, faction elimination videos

Redesigned campaign map

Classical soundtrack conceived by a professional composer.
Many new custom battle locations
Additional historical battles
Authentic battle formations and army deployments

Enhancements enabling the AI to fight "smarter"
Gloss textures enabling environmental reflections
Alleen jammer dat ze haast niks aan de multiplayer battles gedaan hebben, dus dan kan je misschien beter geen mod gebruiken.

Citaat:
Chivalry Total War:

This mod is based on the medieval period, starting in 1072AD after the Byzantine defeat at Manzikert untill the fall of Constantinople in 1453AD. The mod is inspired by Medieval TW but is in no way a direct copy. The aim is to make a realistic and historically correct mod, without adding any "fun & fantasy" units.

Multiplayer is a high priority of this Mod, the first public betas were solely developed for Multiplayer. The unit stats have been completly revised over 4 times and are constantly being finetuned to garantee a MP experience that is as realistic and balanced as possible and feels much more like MTW MP then RTW vanilla does. No sacrifises will be made to Multiplayer in order to get a better singleplayer experience.

However that does not mean this mod will not have a strong singleplayer component. It will supply a whole series of historical battles from the chosen time period, and will feature a number of campaigns - ranging from the "Grand Campaign" to smaller themed campaigns such as The Crusades in the Mid-East.

Screenshots:

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=58
Of binnenkort de Chivalry mod downloaden.....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 11:37
Verwijderd
Yep, goeie uitleg van de RTR mod, ik vermaak me er nu in ieder geval nog wel ff mee..
Die chivalry ziet er zeker ook erg tof uit.. lijkt me ook qua tijdlijn wel tof. Beetje opvolger van BI, toch nog het oost romeinse rijk(hoewel dat er niet meer in te herkennen valt). Maar het is zo goed als alleen multiplayer lees ik? nja ik zal het zelf wel even uitzoeken.

over RTR dan nog ffiez. multiplayer gaat btw best nog wel hoor, heb er in ieder geval nog geen problems mee, maar nee, je kan niet tegen R:TW meer multi'en, da's wel minder.

De map is dus een stuk groter, tot aan india zo'n beetje(kingdom of bactria, veeel olifanten met torens enzo, ben er nog niet met mn legertje, maar dat wordt vast een kluif)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten