Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ontopic: ik heb geen flauw idee hoe je ze dat duidelijk moet maken. Praten, praten, praten, en met je vriend erbij is misschien een optie? |
![]() |
||
Citaat:
Juist als je het heel goed getroffen hebt met je vriend kan je je niet voorstellen dat dat ooit zal veranderen. Alles gaat geweldig, jullie houden vreselijk veel van elkaar.. Ik heb 2,5 jaar een relatie en ik heb practisch samengewoond omdat ik bijna altijd bij hem (zijn eigen huis) was.. Maar toch veranderen er dingen, die langszaam gaan als je een goede relatie hebt, maar het gebeurt wel..Er komt een soort patroon in de relatie wat je steeds moeilijker kan veranderen.. Das niet altijd erg, maar als je op jezelf leert wonen ontwikkel je jezelf toch breder, kan je zovaak bij hem zijn als je wilt maar hebt je toch een groot stuk zelfstandigheid en vrijheid, wat je gewoon nodig hebt (jij al helemaal geloof ik).. Ik heb ook lang gedacht dat ik altijd bij mijn vriend wilde wonen, maar weet dat het voor mij en hem beter is als we onze eigen ruimte hebben om te ontwikkelen, ook al zouden we elke nacht bij elkaar slapen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed, ik vind eigenlijk ook dat je beter eerst op jezelf kunt wonen, of op z'n minst 1 van de twee. Er zijn echt een hoop dingen waar je, als je niet meer bij je ouders woont, aan moet wennen, en als je daar allebei tegelijk aan moet wennen en dan óók nog goed op elkaars 'wenningsproces' moet inspelen, én ook nog aan elkáár moet wennen, dan denk ik dat er erg gemakkelijk spanningen kunnen ontstaan, en dat is toch niet de meest ideale beginperiode van het samenwonen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb zelf 2 jaar met dat beeld geleefd, maar beiden ontwikkel je je verder, wat voor veranderingen zorgt. |
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk, je kan niet in de toekomst kijken, ik weet niet hoe hij is over 10 jaar, hoe ik ben, laat staan over een nog langere tijd. Maar als ik nu kijk, op dit moment dan weet ik 't. En dat kan veranderen, maar dat kan na 25 jaar huwelijk ook veranderen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Juist als het zo goed gaat zullen de negatieve kanten (want die zijn er altijd in een relatie) niet zo snel duidelijk worden en zich pas na een tijd openbaren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat het uitmaakt of je na een relatie van een jaar of na een relatie van tien jaar samen gaat wonen, als je samen gaat wonen ontdekt je toch weer nieuwe dingen. (Mijn vriend en ik zijn na amper een maand dat we echt iets hadden samen gaan wonen (de maand daarvoor logeerde hij veel bij mij ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en als mijn moeder moet altijd op dezelfde dagen als mijn vader werken,..dus er zijn maar 2 avonden dat ze niet samen werken,.. dus erg veel is de tijd nie, die ze niet samenzijn. (ze draaien allebei avond/nachtdiensten) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Zoals al vermeld wonen mijn vriend en ik dus samen, hij werkt vijf dagen (waarvan één thuis) en ik loop drie dagen stage en de andere twee ga ik naar school. We zijn dus zeker niet altijd samen. In het weekend doen we ook wel eens dingen 'los' van elkaar, maar zijn we ook vaak lekker samen. Maar is dat niet wat mensen die niet samenwonen ook doen, in het weekend samen zijn en samen dingen doen ed? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijns inziens kan samenwonen de vrijheid binnen een relatie juist vergroten. Je bent minder snel geneigd activiteiten op te geven zodat je elkaar kunt zien, want 's avonds kruip je toch weer naast elkaar in bed. Je hoeft de tijd die je samen bent niet meer persé aan elkaar te besteden omdat de ander zometeen weer weg moet, maar kan sneller je eigen ding doen ookal is de ander in hetzelfde huis. Dit geldt al helemaal als je wat verder uit elkaar woont binnen een relatie. Ik ben puur van mening dat direct vanuit je ouderlijk huis gaan samenwonen gewoon niet zo verstandig is omdat op jezelf wonen een hoop stress met zich meebrengt. Je hebt ineens alle financiën en een huishouden waar je zelf voor moet zorgen. Daarin helemaal thuis en gewend zijn en dan samen gaan wonen lijkt me voor beiden een stuk prettiger. Bovendien vind ik het gewoon zonde om heel snel samen te gaan wonen omdat de periode van het moeite moeten doen om elkaar te zien ook heel erg leuk is en zijn eigen charme heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen meteen moet gaan samenwonen, ik wil er alleen mee laten zien dat alles z'n voor- en nadelen heeft. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij denk ik dat een situatie waarin je beiden al jarenlang beste vrienden bent anders is dan wanneer de tijd dat je elkaar goed kent ongeveer gelijk staat aan de lengte van de relatie, wat bij mij het geval is. Dan heb je meer kans op spanningen tussen beiden bij stress, dan wanneer je al voor de relatie helemaal vertrouwd was met elkaar toch? Ik heb het ook mis zien gaan bij mensen. Die gingen na een half jaartje samenwonen en de relatie heeft het op het nippertje overleeft, het samenwonen heeft het niet overleefd. Maar ik denk dat je uiteindelijk zelf wel aan kunt voelen wanneer jij en de relatie klaar zijn om echt samen te gaan wonen. |
![]() |
||
Citaat:
M'n vriend en ik hebben allebei onze eigen kamer, maar slapen wel elke nacht bij elkaar, de ene keer bij hem, de andere keer bij mij. Ik ben dan elke keer toch weer zo blij dat ik ook m'n eigen kamer heb en daar dingen kan gaan doen en zelfstandig ben. Samenwonen lijkt me heel erg leuk en dan zijn we van het gezeur af wanneer we bij wie gaan slapen, maar nu is het gewoon nog niet verstandig. Het is belangrijk jezelf onafhankelijk van anderen te ontwikkelen en daarna pas te gaan samenwonen. Je valt namelijk in een enorm gat wanneer je relatie uitgaat en je ben al heel snel gaan samenwonen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen... snowflakes | 46 | 07-09-2009 20:47 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op je vrienden omdat zij wel samenwonen Blackeyed | 34 | 01-02-2009 21:12 | |
Liefde & Relatie |
Roken en Samenwonen strawberryangel | 131 | 12-12-2005 01:06 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen Verwijderd | 46 | 28-06-2005 20:00 | |
Liefde & Relatie |
samenwonen pudding met vel | 30 | 11-11-2004 20:40 |