Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 14:34
SuperS
SuperS is offline
hallo mensen,

wij hebben al een paar jaar een roodwangschildpad in onze vijver maar nu is hij naar onze mening dood, maar hoe kunnen we daar zeker van zijn? want hij is helemaal slap zegmaar (z'n pootjes en nek) en hij drijft maar wat en als 'k hem pak gaat hij niet terug in z'n schild. nu hebben we hem half in het water gelegd, om te kijken of hij niet weg gaat ofzo omdat 't natuurlijk ook kan zijn dattie slaapt, maar kan iemand zeggen waaraan je kunt zien of hij dood is???

de volgende vraag is voor als hij dus dood is.

kunnen we nu gewoon 2 kleine roodwangschildpadjes in de vijver doen? of moeten we die eerst groot kweken? of hoe moet dat ongeveer???
Oud 06-05-2004, 15:23
Verwijderd
vraag1:

Als gaat stinken dan istie dood. Maar het is idd heel apart soms bij schildpadden, wij hebben ze ook gehad. Je kunt niet echt zien of ze slapen of dat ze dood zijn.

vraag2: dat weet ik zo niet, maar volgens mij is het handig dat je ze aan het water laat wennen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 16:43
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Dukko schreef op 06-05-2004 @ 16:23 :
vraag1:

Als gaat stinken dan istie dood. Maar het is idd heel apart soms bij schildpadden, wij hebben ze ook gehad. Je kunt niet echt zien of ze slapen of dat ze dood zijn.

vraag2: dat weet ik zo niet, maar volgens mij is het handig dat je ze aan het water laat wennen.

mijn vader zegt ook al dattie dood is, nu alleen kijken hoe we er 2 nieuwe in gaan krijgen, want ik vind 2 leuker, want alleen is ook maar alleen, maar 'k vraag me dus echt af hoe we dat moeten doen, 'k ga vanavond eens vanalles erover zoeken op het internet.
Oud 06-05-2004, 18:15
SuperS
SuperS is offline
okee, het blijkt dus dat ze na iedere winter verzwakken, en dat ze op den duur "op" zijn, maar nu ben ik dus van plan om 2 nieuwe te kopen, en ze 'swinters binnen te halen.

ga nu op zoek naar een goed binnenverblijf voor ze.
Oud 06-05-2004, 18:30
Myuki
Myuki is offline
Hej maar roodwangschilpadden he... is het niet verboden om die te hebben

zowiezo vind ik dat die beestjes niet in n vijvertje horen
Oud 06-05-2004, 18:47
TechXP
TechXP is offline
roodwangsschildpadden zijn verboden om te verhandelen en kweken nu.

En uit je instelling kan ik op maken, dat je het niet waard bent om die dieren te houden. Onderzoek over de dieren doe je vooraf niet achteraf.
Oud 06-05-2004, 19:05
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-05-2004 @ 19:47 :
roodwangsschildpadden zijn verboden om te verhandelen en kweken nu.

En uit je instelling kan ik op maken, dat je het niet waard bent om die dieren te houden. Onderzoek over de dieren doe je vooraf niet achteraf.
Omdat dat beest dood gegaan is? Dat doen die beesten altijd, doodgaan, ze hebben net als ons niet het eeuwige leven. (Nu begin ik me iets vaag teherineren over een goudvis die in een te kleine kom zat )
Oud 06-05-2004, 19:48
Verwijderd
ik post even voor supers

ik heb deze schildpad niet aangeschaft.. hij was gewoon opeens in onze vijver. dus ik wist er ook niets vanaf.

en we vonden hem zo leuk dat we nu weer nieuwe willen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 06-05-2004 @ 20:48 :
ik post even voor supers

ik heb deze schildpad niet aangeschaft.. hij was gewoon opeens in onze vijver. dus ik wist er ook niets vanaf.

en we vonden hem zo leuk dat we nu weer nieuwe willen
duidelijker, maar dan nog waarom moet men altijd zo nodig dieren hebben die ze leuk vinden....alsof het een bezit is, een product,.....
Oud 06-05-2004, 20:29
Verwijderd
ja dat gaat over alle dieren en is in dit topic niet van toepassing
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 22:01
aapje
aapje is offline
mijn schildpad werd hard toentie dood was

*triestverhaal*
Oud 07-05-2004, 10:16
Apehaar
Apehaar is offline
Schildpadden zijn apparte dieren. Ik heb er ook 2 gehad. Het zijn zeker hele leuk beesten om te hebben, maar ze hebben rare eigenschappen. Van 1 van de schildpadden hing een keer 1 achterpootje helemaal slap. Ik dacht die is tussen een steen gekomen en is nu gebroken ofzo. En tijdens het zwemmen gebruikte hij hem ook niet ofzo. Ik tilde hem uit het water en alles trok hij naar binnen behalve zijn rechter achter poot. Maar na 3 weken kwam er weer leven in op de 1 of andere manier. Telkens als ik lichtjes zijn pootje aanraakte bewoog hij hem heel iets. En na verloop van tijd ging dat pootje het gewoon weer doen. Ik snapte er geen reet van. Maarja misschien is dat bij jouw hetzelfde geval... alleen met alle lichaamsdelen. Heeft hij BTW zijn ogen dicht zitten?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:16
Myuki
Myuki is offline
ej maar als t verboden is... (en dat is nooit zonder reden) dan mag het niet volgens de wet...

(ik denk: ik ben ff heel duidelijk)

Dus zoek een ander huisdier!
Oud 07-05-2004, 11:54
Apehaar
Apehaar is offline
Citaat:
Myuki schreef op 07-05-2004 @ 12:16 :
ej maar als t verboden is... (en dat is nooit zonder reden) dan mag het niet volgens de wet...

(ik denk: ik ben ff heel duidelijk)

Dus zoek een ander huisdier!
Juist dan! moet je ze bewaren en goed verzorgen. Straks zijn ze
zeldzaam, en kun je er nog een mooi zakcentje op verdienen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:06
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Apehaar schreef op 07-05-2004 @ 12:54 :
Juist dan! moet je ze bewaren en goed verzorgen. Straks zijn ze
zeldzaam, en kun je er nog een mooi zakcentje op verdienen
Jah je moet ze in de natuur laten leven waar ze horen (en nee ik zou niet weten waar precies ... mjah)

ze zijn al zeldzaam... en geld kan je ook met andere dingen verdienen.
Oud 07-05-2004, 14:26
C'est moi
C'est moi is offline
he leuk topic! wij hebben thuis bij mn ouders dan ook 2 roodwangschilpadden! die zijn gewoon al 30 jaar ongeveer!(nog 70 te gaan) die zitten eigenlijk altijd op de zolder onder de warmte lamp. als het buiten rond de 25 graden is gaan ze naar buiten rest zitten ze binnen. met een warmte lamp dan krijgen ze zo goed als geen winter slaap. en over leven het heel lan! als ze een vlies over hun ogen krijgen is het te koud voor ze!
Oud 11-05-2004, 14:44
Hans Olo
Hans Olo is offline
Ik heb zelf al ongeveer 7 jaar al 4 roodwangschildpadden in een héél groot aquarium, dit hier is Julius ( schild 25 cm ) kop + staar erbij 35 cm.

Het is inderdaad niet duidelijk te zien of een schildpad dood is, Julius is een keer door zijn eigen graafdrift onder een hoop met stenen terecht gekomen waardoor hij bijna verdronk. Ik heb hem net op tijd kunnen redden en heb hem op het strandje met warmte lamp gelegd, eerst dacht ik dat hij dood was maar na ongeveer drie kwartier kwam er langzaam weer wat leven in mijn schildpad. Nu zwemt hij weer vrolijk rond, met wel een deuk in zijn schild

Reageren

Regels voor berichten