Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 18:32
blurred
blurred is offline
Berichtje van een onzeker (zo nu en dan) meisje...
Aan de aanwezige jongens

Hoe belangrijk is de dikte van een meisje voor jongens? Is het nou echt zo belangrijk dat een meisje slank is of denk ik dat alleen maar? Nu bedoel ik niet de meiden met overgewicht, maar gewoon de meisjes die niet voldoen aan het superslankideaalbeeld dat vandaag de dag heerst. Willen jongens nou echt een slanke den of vinden ze het ook mooi als een meisje ietsje meer vet op haar buik heeft?
Oud 10-05-2004, 18:49
Luna
Luna is offline
tjeez, iedereen heeft toch een eigen smaak...
De ene jongen zal van voller houden en de ander van een gratenpakhuis..
Oud 10-05-2004, 18:49
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
dat maakt niet uit jo maatje 36 hoeft niet maar is wel mooi mja een beetje een buikje kan ook heel mooi zijn vind ik persoonlijk.. heb zelf geen voorkeur heb nu dan toevallig met een mager meisje.. maar ze vind zich zelf nog te dik ook niet alles.. doe mij maar een gewoon normaal postuur.. een paar vetrolletjes maakt mij niks uit

groeten...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:58
dutch gamer
dutch gamer is offline
Om eerlijk te zijn: Ik heb zelf best wel een hekel aan vet bij meisjes. Ik hoef echt niet per sé een gratenpakhuis, maar je moet echt ook niet te veel vet hebben. Ik moet wel zeggen dat het al heel veel goed maakt, als iemand gewoon leif, grappig en aardig is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:01
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik geloof dat er wel redelijk wat topics over geweest zijn (niet zozeer op L&G) en daar was het meestal: niet te dun, maar gewoon vrouwelijk vormen etc..

En ik denk dat het voor iedereen verschilt, maar een jongen zal heus niet alleen op je figuur letten.
Oud 10-05-2004, 20:54
memory
memory is offline
Zo lang het maar niet extreem is, is het allemaal goed voor mij: niet extreem dik, niet extreem dun, alles daartussen is goed. Maar liefst wel met vrouwelijke rondingen zeg maar.
Oud 10-05-2004, 21:09
Verwijderd
Ik heb vandaag het levende bewijs rond zien lopen dat uitstraling veeeeeeel meer uitmaakt dan een mooi figuurtje. (op de sportschool trouwens).

Een meisje met een perfect slank figuurtje maar die een uitstraling heeft van een grijze muis of een wat steviger (maar niet dik) en ronder meisje wat er super vrouwelijk (en daarom ook sexy ) uitziet. Dat laatste is toch stukken beter?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:21
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
vizz schreef op 10-05-2004 @ 19:49 :
tjeez, iedereen heeft toch een eigen smaak...
De ene jongen zal van voller houden en de ander van een gratenpakhuis..

daaruit is wel op te merken dat jij in ieder geval geen gratenpakhuis bent...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:29
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm, ik denk idd ook dat het me niet heel veel uitmaakt. Ik ken meisjes die echt super dun zijn. Verder zijn ze best mooi, maar daar knap ik echt op af.
Iets breder mag echt wel, geen problemen mee. Ligt ook wel een beetje aan persoon, maar een beetje vet is dolle pret
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:47
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Boven de 46 kijk ik er niet eens naar.

Uitstraling telt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:51
Fortisi
Fortisi is offline
Ligt het aan mij? of hebben jongens een ander idee van een "voller" meisje dan meisjes?
Volgens mij zien jongens meisjes als "vol" als ze maatje 38 hebben, en meisjes als ze 40/42 hebben...ik weet niet waar ik dit vandaan haal trouwens, ik dacht ik gooi 't in de groep
Oud 10-05-2004, 21:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik val, puur lichamelijk, op heel dun/slank.
En, geen kont en kleine borsten.

Maar ik ben zelf 1.82m en 57kg, dus ook behoorlijk dun.

Zoals altijd: innerlijk telt veel meer dan uiterlijk. En als die twee allebei geweldig zijn, dan is het echt een wonder. Maar een van de twee vind ik allang genoeg hoor!

Al zitten er grenzen aan. Als een meisje 120 kilo is bedank ik toch wel. Maar ik ben wel verliefd geweest op een meisje van 80 kilo. Dat vinden mensen ook niet dun. En ik val op dun. En toch vond ik haar best leuk.
Kortom, uiterlijk zegt zeker niet alles.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 08:04
Qamra
Qamra is offline
En wat is er in vredesnaam mis met een slanke den! NOU HE!

Sorry hoor, maar dat "dik is mooi, dun is lelijk"gezeik draait de wereld alleen maar om. Worden alle dunnen mensen weer gepest en over een eeuw krijgen we weer de discussie "dun is mooi, dik is lelijk".
Laten we mensen nou eens fijn accepteren zoals men is, dik kan mooi zijn en dun ook.

Maar dat is onbegonnen werk, maar ik wilde het tóch even kwijt
Oud 11-05-2004, 09:21
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind dun juist heel mooi, maar niet mager.
Een klein buikje is niet erg, maar het vet mag van mij niet over je broek heen hangen.

Daarnaast vind ik het ook mooi als een vrouw wél een kont heeft en ook een beetje borsten (hoeft geen volle cup C te zijn hoor).
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 12:49
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik vind dun mooier maar ik ben het niet.
en ik ben het eens met Qamra
Oud 11-05-2004, 15:30
Fleurop
Fleurop is offline
....en dan vraag ik me altijd weer af , net als Fortisi, wat jullie onder dik en dun verstaan.

Zo vind ik iemand met maatje 36 meestal te dun, iemand met maat 38/40 mooi en iemand met 46 aan de dikke kant (en dan praat ik over meestal/gemiddeld).
Als ik echt puur naar figuur kijk (wat natuurlijk ook weer verschilt).
Mannenmaten weet ik zo niet Doe maar in beetje van nature breed (dus niet zo'n spierbundel) en zeker niet dun..daar knap ik echt op af.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:52
SdeelA1Hooligan
SdeelA1Hooligan is offline
Mooi dik is niet lelijk zeg ik altijd maar
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
34/36 vind ik vaak dun. Maar dat hangt natuurlijk ook van de lengte af. Iemand van 1.65 met maat 34 is meestal niet te dun. Maar een meisje van 1.80 met maat 36 vind ik toch best dun.

Maar over het algemeen. 34/36 dun
38/40 mooi
vanaf 44 beetje dik
daar tussenin hangt ook erg van het persoon af.

Iemand van 1.65 met maat 42 is niet echt dun...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:56
Divina Flor
Divina Flor is offline
Wat die maten betreft..: dat hangt denk ik heel erg van je grote af.
Ik ben slank en heb maat 36/38 (meer 36), maar ik ben dan ook 1.83 m.
Als je 1.55 bent en maat 38 hebt ben je denk ik wel vrij 'vol'.
Voor een gemiddeld iemand (1.70?) is 38 denk ik normaal (slank dus) en boven de 42 vrij dik.
Maar het hangt er maar net vanaf hoe het eruit ziet, hoe je je kleedt, overkomt etc..
Oud 11-05-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 11-05-2004 @ 16:56 :
Als je 1.55 bent en maat 38 hebt ben je denk ik wel vrij 'vol'.
Voor een gemiddeld iemand (1.70?) is 38 denk ik normaal (slank dus) en boven de 42 vrij dik.
Ik zit/zat tegen de 42 aan en volgens mij omgeving valt het best mee met dat dik zijn. Mijn moeder heeft maat 46 oid, ze is niet slank, maar om nou te zeggen van 'jeetje, wat is die dik', mwah, dat nou ook weer niet echt (ze heeft hoogstens in verhouding een bolle buik, maar wat wil je na drie kinderen). Ik denk niet dat je het dik of dun zijn zonder meer aan iemands maten af kan lezen. En zo wel, dan ben ik dus aan de dikke kant.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:00
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
k denk niet dat een jongen bij zichzelf denkt : ik wil zo`n meisje met die en die maat bla bla bla...heus niet.
en ik vind slank wel mooi maar vaak vind ik een iets voller figuur ook wel mooi...zoals maat 34/36 is vrij dun...36/38 is slank...en daar boven is dan weer gewoon n beetje gezet. maar ik ken bijvoorbeeld ook een vrij dik meisje die is heel knap en heel spontaan enzo...nou dan maakt dat een jongen niet zo uit hoor...

*beetje nutteloze reply maarja
Oud 11-05-2004, 17:15
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-05-2004 @ 22:09 :
Een meisje met een perfect slank figuurtje maar die een uitstraling heeft van een grijze muis of een wat steviger (maar niet dik) en ronder meisje wat er super vrouwelijk (en daarom ook sexy ) uitziet. Dat laatste is toch stukken beter?
Inderdaad, een wat voller/ronder meisje vind ik vaak heel leuk, en het beeld wordt idd nog veel meer gevormd door het persoon zelf. Hele dunne meisjes vind ik overigens niet meteen niks hoor, alles kan altijd in een andere situatie leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 11-05-2004 @ 17:00 :
zoals maat 34/36 is vrij dun...36/38 is slank...en daar boven is dan weer gewoon n beetje gezet.
En er zit niks tussen slank en gezet? Bv. normaal? Ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 18:48
Verwijderd
Ik vind dun lelijk maar dik ook....
Iets ertussenin is wel mooi.. Bij jongens vind ik soms dik wel leuk soms dun... Het maakt me nix uit ik val meer op innerlijk Maar toch valt het me op dat je met veel dikke mensen veel lol kan beleven
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 19:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2004 @ 18:34 :
In mijn ogen is slank normaal.. Dun is gewoon dun (denk aan bmi van 18 ofzo), bij slank denk ik aan de gemiddelde mens/meisje (bv bmi 22).

En ik zei al dat het per persoon veranderde of je dik was of niet (vorige reply), ik ga alelen van mezelf uit als voorbeeld. Als ik maat 42 zou hebben dan zou ik mezelf aardig stevig/dik vinden, ik weet niet of de buitenwereld mij ook zo zou zien. Misschien zie ik andere mensen ook anders, maar ik let er niet zo op hoe dik/dun iemand is. Vind ik gewoon niet interessant (behalve bij mezelf).
Oud 11-05-2004, 19:40
MieX
MieX is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 11-05-2004 @ 20:32 :
Dun is gewoon dun (denk aan bmi van 18 ofzo
Ik denk dat alleen dit eruit halen genoeg is, ik hoef hier niks aan toe te voegen maar ik zou wel even heel goed nadenken bij wat je hier nu zegt en dan naar je eigen situatie kijken.

Sorry als het een beetje aanvallend over komt, maar het is in mijn ogen wel een beetje jezelf tegenspreken..
Oud 11-05-2004, 19:45
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
MieX schreef op 11-05-2004 @ 20:40 :
Ik denk dat alleen dit eruit halen genoeg is, ik hoef hier niks aan toe te voegen maar ik zou wel even heel goed nadenken bij wat je hier nu zegt en dan naar je eigen situatie kijken.

Sorry als het een beetje aanvallend over komt, maar het is in mijn ogen wel een beetje jezelf tegenspreken..
Op wat voor manier spreek ik mezelf tegen? (ik heb geen bmi van 18, bovendien ben ik nog maar 17)
Dun is in mijn ogen niet mooi. Dus misschien wat andere mensen te dun noemen (in mijn ogen te slank).
Oud 11-05-2004, 19:59
MieX
MieX is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 11-05-2004 @ 20:45 :
Op wat voor manier spreek ik mezelf tegen? (ik heb geen bmi van 18, bovendien ben ik nog maar 17)
Dun is in mijn ogen niet mooi. Dus misschien wat andere mensen te dun noemen (in mijn ogen te slank).
Ik heb het even opgezocht, je was nu 60/61 kg bij 1m83, dan heb je wel een BMI van 18, als je 57 kg wil wegen heb je zelfs een BMI van 17.
Het smoesje dat je 17 bent gaat trouwens over 3 maanden ook niet meer op, was je van plan om dan weer aan te komen omdat je BMI te laag is?

Ik weet dat ik nu een beetje heel erg aan het aanvallen ben, maar ik probeer je een beetje te beschermen tegen je eigen ideeën zeg maar

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:32
Luna
Luna is offline
Citaat:
suikerprinses schreef op 10-05-2004 @ 22:21 :
daaruit is wel op te merken dat jij in ieder geval geen gratenpakhuis bent...
haha, nee en daar ben ik blij om ook. Ik schijn wel dun te zijn maar vind mezelf goedzo.
Oud 11-05-2004, 21:01
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2004 @ 18:34 :
met slank bedoel ik eigenlijk normaal
Oud 11-05-2004, 22:12
Dinootje
Dinootje is offline
Ik heb zelf dan maatje 36, En wel een "buikje". Ik vind dat zelf vreselijk en doe er ook alles aan om der vanaf te komen. Ik wil dan geen gratenpakhuis zijn, maar een platte buik wil ik wel.
Mijn vriend vind het niet erg en verklaard me voor gek.

Ik heb zo iets, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Met een vetrol meer of minder.

groetjes Dinootje
Oud 12-05-2004, 11:34
suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
Dinootje schreef op 11-05-2004 @ 23:12 :
*verhaaltje*
natuurlijk moet je doen waar jij je goed bij voelt, maar een vetje is geen schande hoor
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:13
Verwijderd
He, wat een hoop meisjes die per se een platte (gespierde?) buik willen. Dat mannen dat nou willen, oke, want een platte buik is mannelijk. Maar je wilt als meisje toch ook geen platte borst met borsthaar en een kalend hoofd op je vijftigste? Waarom zou je dan wel per se een platte buik willen?

Maargoed, de jongens die ik ken vallen gemiddeld op meisjes met 'gewoon' maat 38 ofzo. Wel slank dus, maar niet te overdreven.

Overigens is de officiele verhouding tussen noordwest-europese confectiematen en de 'amerikaanse' maten als volgt:
32 = xxs (en dus erg dun)
34 = xs (en dus dun)
36/38 = s (en dus slank)
40/42 = m (en dus normaal)
44/46 = l (en dus stevig/mollig)
48 = xl (en dus dik)
50 = xxl (en dus erg dik)
Ik vind dat die indeling eigenlijk helemaal zo gek nog niet is, het sluit zeg maar ook wel aan bij mijn eigen mening. Ik weet trouwens niet waarom de middelste maten twee aan twee gaan, maargoed.

Oh, sommige fabrikanten doen 36=s, 38=m en 40=l, maar de meesten niet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-05-2004 @ 14:13 :
Ik wilde net zeggen... Das wel wat ik meer ken.

Verder ben ik het ook met MieX eens...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:23
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:

Ik kom niet anders tegen dan dit Ik heb maat 40/42 maar no way dat ik in een m pas...
Oud 12-05-2004, 13:41
Verwijderd
Ik ken alleen de Large-catalogus die doet zoals ik op het laatst zei, de H&M bijvoorbeeld niet, zeggen de etiketjes iig. Hema bijvoorbeeld ook niet. Benneton zegt van niet maar doet in de praktijk van wel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-05-2004 @ 14:41 :
Ik ken alleen de Large-catalogus die doet zoals ik op het laatst zei, de H&M bijvoorbeeld niet, zeggen de etiketjes iig. Hema bijvoorbeeld ook niet. Benneton zegt van niet maar doet in de praktijk van wel
Ik heb toch echt 38/40 en M/L bij de H&M, dat komt dus niet overeen met wat ze dan beweren qua maten...zelfde geldt voor de Hema. Benneton zou ik niet weten. Esprit heb geldt ook hetzelfde voor en zo nog (veel) meer merken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:37
Fantôme
Fantôme is offline
1.70 meter
65 kilo
maat 38/40
conclusie: ik vind me te dik
mijn vriend overigens niet.
Oud 12-05-2004, 14:41
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-05-2004 @ 15:37 :
1.70 meter
65 kilo
maat 38/40
conclusie: ik vind me te dik
mijn vriend overigens niet.
Je vriend heeft gelijk, je hebt een BMi van 22, 49, dat is een gezond gewicht.
Oud 12-05-2004, 14:42
Verwijderd
ik ben ongeveer 1.70 en weeg 54 kilo. nee ik vind mezelf niet meer te dik. heb ik wel een tijd gevonden, maar ik ben er nu wel achter dat dat niet helemaal waar is.
meestal heb ik maat 36, maar pasgeleden een rokje gekocht maat 34. alleen als ik ongesteld ben heb ik het gevoel dat 36 te krap zit bij mn buik.
maar als ik truitjes bij h&m koop neem ik meestal xs omdat die dingen altijd zo lubberen bij mn buik.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:54
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
[B]

Overigens is de officiele verhouding tussen noordwest-europese confectiematen en de 'amerikaanse' maten als volgt:
32 = xxs (en dus erg dun)
34 = xs (en dus dun)
36/38 = s (en dus slank)
40/42 = m (en dus normaal)
44/46 = l (en dus stevig/mollig)
48 = xl (en dus dik)
50 = xxl (en dus erg dik)
Ik vind dat die indeling eigenlijk helemaal zo gek nog niet is, het sluit zeg maar ook wel aan bij mijn eigen mening. Ik weet trouwens niet waarom de middelste maten twee aan twee gaan, maargoed.
Ik vind de conclusies achter de maten niet goed. Mijn moeder heeft maat 44 en heeft een bmi van rond de 26. Ze is dus te dik. Ik heb maat 40 en een bmi van 18,5, dan vinden veel mensen je dun, ben ik dan nu opeens normaal?
Ik denk dat het met lichaamsbouw te maken heeft.
Oud 12-05-2004, 17:33
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 12-05-2004 @ 17:54 :
Ik vind de conclusies achter de maten niet goed. Mijn moeder heeft maat 44 en heeft een bmi van rond de 26. Ze is dus te dik. Ik heb maat 40 en een bmi van 18,5, dan vinden veel mensen je dun, ben ik dan nu opeens normaal?
Ik denk dat het met lichaamsbouw te maken heeft.
Ja, natuurlijk heeft het ook met lichaamsbouw te maken, maar de maten en bepalingen erbij van sarah vind ik wel goed (misschien dat ik de conclusie's allemaal eentje naar boven had geplaatst).

En er zijn uitzonderingen, maar er wordt gewoon van 'normaal' of gemiddeld uitgegaan.
Oud 13-05-2004, 16:22
Verwijderd
Ik denk dat dat matengedoe inderdaad heel veel met je lichaamsbouw te maken heeft. Ik ben zelf niet dik (1.73 en 63 kg), misschien niet de allerslankste maar dik in ieder geval niet. En toch heb ik maat 40 qua broeken. Als ik dat aan mensen vertel reageren ze vaak ongelovig (en ook mijn moeder vind maat 40 teveel zodat ze vindt dat ik moet afvallen, maar ze zegt niks over mijn gewicht, alleen over die maat ). Maar ik ben best wel breed gebouwd, vooral brede heupen, waardoor dus een 38 vaak niet goed past om mijn heupen, maar een 40 weer te los zit om mijn buik en bovenbenen. Hmm

[Edit] Dat 'en toch' kan misschien een beetje bot overkomen maar ik wil hier dus niet mee zeggen dat mensen met maat 40 dik zijn (want dat is dus gewoon normaal) maar aangeven dat anderen dat vaak wel als 'mollig' beschouwen. En dat hoeft dus niet zo te zijn.

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 16:26.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten